.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 15:05:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI] pytanie o turbo
PostNapisane: 30.lis.2007 18:45:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
witam!!!! trochę jest tematów o gwiżdżącej turbinie ale po przeczytaniu ich mam mętlik w głowie!!! jedni piszą ze turbinka powinna gwizdać na niskich drudzy ze na wysokich obrotach a inni ze wogole nie powiinna gwizdać!!! o to sytuacja w moim aucie!!! gdy mam otwarte drzwi boczne i dodam gazu to do 2000obr turbawka gwiżdże a powyżej już nie!!! nie jest to gwizd jak w f16 ale słychac go!!! jest to miłe uczucie ale czy tak ma być??? prosze o odpowiedzi.dodam ze autko tak jak sie fajnie zbierało to tak jest do tej pory!!! :D

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 19:09:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
cześć, :peace:

nie wiem jak u innych kolegów ale u mnie turbiny nie słychać, gdybym jej nie widział na własne oczy, gotów byłbym stwierdzić, że jej wogóle nie ma :):

pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 19:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to normalny objaw.
oczywiście nie może być tak głośny jak karetka pogotowia, lecz jedynie słyszalny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 19:39:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
dzięki meszrumie!!!! kamień spadł mi z serca!!! ja już myslałem ze turbawka poszła...ZzZzZ. ps to u lukmat77 dlaczego tego nie ma??? coś ma nie tak??? czy u niego jest poprostu jeszcze lepsza sytuacja???

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 19:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zawsze suszara generuje jakiś dzwięk, tylko jedni go słyszą inni nie. Poza tym ogromny wpływ na dzwięk ma drożność katalizatora, no i oczywiście program w ECU :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 22:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
witam, u mnie turbinka była dość słyszalna i niestety był to zły objaw , poszła do wymiany , ale oczywiście takie decyzje dopiero po zlogowaniu autka :-)

:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2007 22:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Osobiście nie słyszę swojej turbinki [A6 c5 2.5TDI]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] pytanie o turbo
PostNapisane: 01.gru.2007 01:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
BOSE napisał(a):
witam!!!! trochę jest tematów o gwiżdżącej turbinie ale po przeczytaniu ich mam mętlik w głowie!!! jedni piszą ze turbinka powinna gwizdać na niskich drudzy ze na wysokich obrotach a inni ze wogole nie powiinna gwizdać!!! o to sytuacja w moim aucie!!! gdy mam otwarte drzwi boczne i dodam gazu to do 2000obr turbawka gwiżdże a powyżej już nie!!! nie jest to gwizd jak w f16 ale słychac go!!! jest to miłe uczucie ale czy tak ma być??? prosze o odpowiedzi.dodam ze autko tak jak sie fajnie zbierało to tak jest do tej pory!!! :D


przeprowadziłem dokładne oględziny z porównaniem turbiny nowej i gwiżdzącej (dosyć głośno) z przebiegiem 250 kkm - silnik 1.9 TDI AFN ...

wniosek - łopatki wirnika tłoczącego w turbinie z czasem wycierają się - dzieje się tak od ciągłego mielenia powietrza (w piku nawet do 200000 obr/min) - krawędź łopat pod wpływem szybkości obrotowej wirnika i drobin pyłu/kurzu wyciera się odsłaniając "drugi rząd" wirnika - przez to zawirowania powietrza wytwarzają charakterystyczny gwizd- im głośniejszy gwizd tym łopaty bardziej wytarte - niestety spręz z takiej turbiny jest mniejszy i auto niedomaga w pewnych prędkościach obrotowych silnika - zależnie od wytarcia łopat

jest to bardzo dobrze widoczne na wykresie z hamowni (przede wszystkim wykres momentu obrotowego jest pofałdowany) - testy robiłem jakieś 2 lata temu szukając przyczyny spadku mocy w zakresie obrotów 2200-2500 - było to bardzo odczuwalne podczas max przyspieszania autem - po wymianie turbiny na nową (nie regenerowaną) gwizd ustał - auto zaczeło jeżdzić - a hamownia potwierdziła wnioski jakie nasuneły sie podczas testów

BTW - turbina zawsze delikatnie gwiżdze - podczas normalnej eksploatacji jest to zazwyczaj nie słyszalne - jeśli ktoś chce usłyszeć - wystarczy rozpiąc wydech za turbiną ... dzwięk jest bardzo przyjemny dla ucha - dzwięk zdrowej turbiny oczywiście :>

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 11:52:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
dziękuje chłopaki, ale wole ustosunkować się do wypowiedzi meszruma skoro to normalny objaw ze lekko gwizdze do 2000obr to niech tak będzie :) po co mam sie denerwowac niepotrzebnie suszarką :P !!! co niezmienia faktu ze i wy racje macie :) P.S a nie orientujecie sie może czy jesli bym zakupł pasek rozrządu w aso a wymieniał poza aso i on by nie daj boże strzelił???? czy moge sie do nich zwrócić o pokrycie kosztów??? czy tylko jesli wymiana by była tylko i wyłącznie u nich to dopiero wtedy????

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 12:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BOSE,

co do turbiny, to powinieneś ją słyszeć np.: na IV biegu podczas normalnego przyspieszania w okolicach 1600 - 1900 rpm [to wynika z jej konstrukcji]. powyżej 2200 rpm powinna być już cicha.


co do części, to w topiku o diagnostyce znajdziesz pełen zestaw części potrzebnych do wymiany rozrządu. jeżeli kupisz je w ASO, to masz na nie 2 lata gwarancji, niezależnie od tego, kto wykonał montaż [ASO może mówić inaczej, lecz zwyczajnie będzie konfabulować - zastosowanie mają przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego].
jeżeli części kupisz w ASO, to ASO udziela gwarancję na części/odpowiada za zgodność towaru z umową, a warsztat, który dokonał wymiany udziela oddzielną gwarancję na montaż. jeżeli cokolwiek stałoby się z rozrządem, to należy auto rozebrać w obecności biegłego sądowego [najlepiej] z zakresu budowy silników wysokoprężnych, ktory wyda opinię nt ewentualnej przyczyny uszkodzenia. dopiero wówczas można dochodzić roszczeń od tego, kto ponosi odpowiedzialność [ASO za części, warsztat za montaż].

najlepiej jednak jest zlecić warsztatowi zakup części w ASO oraz wykonanie montażu - wówczas wystawia jedną fakturę na części i na montaż, tym samym udzielając Ci gwarancji na jedno i drugie na 2 lata :d .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 13:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
meszrumie ale mi chodzi o to czy jak auto jest na luzie i robie mu takie przygazówki to powinna gwizdac do 2000???

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 13:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, możesz ją wtedy słyszeć.
lecz generalnie przegazówki na jałowym nie są dobre dla zdrowia silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 13:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
oki!!! dzieki za info!!! jak zawsze można na ciebie liczyć :peace:

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 15:04:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Gwizd turbiny zalezy od wielu czynnikow. Duze turbo po stronie zimnej bedzie slychac wyrazniej niz male. Nie ma zasady , ze jak turbiona wydaje świst to pracuje prawidlowo. Wszystko zalezy od tego jak jest dopasowana do obciazenia i jakie cisnienie wytwarza . Turbin pracujacych do 1 bar praktycznie nie slychac to samo odnosi sie do sprezarek o duzej srednicy , ktore maja duzy zapas wydajnosci. Zaslepiajac EGR bedziemy slyszec gwizd z szerokim zakresie obrotow . W silniku AEL praktycznie nie slychac turbiny jezeli jest sprawna , w BMK slychac delikatny gwizd w zakresie 1800-2500 obr. Turbina , ktora slychac na wolnych obrotach i jest glosna w szerokim zakresie , nadaje sie do wymiany.Gwizd powstaje na stronie zimnej i jest spowodowany oporem powietrza na lopatkach turbiny i kiedy one sa wytarte to wtedy spada wydajnosc turbosprezarki wiec aby utrzymywala zadane cisnienie, wirnik musi sie krecic szybciej i wtedy staje sie glosna.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: