.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 14:05:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AYM] Dymienie z dieselka
PostNapisane: 04.gru.2007 03:29:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 21:30:54
Posty: 32
Lokalizacja: Wielka Brytania
Witam kolegów i użytkowników Audiczek. Mam pytanie dot. dymienia z TDI. Serwisant w ASO na moje pytanie w/w odpowiedział: jedne dymią więcej a drugie mniej .... O co chodzi ? Zadałem pytanie, ponieważ zauważyłem, że przy mocniejszym wciśnięciu z rurek wydobywa się dymek, natomiast przy kickdownie "zadyma". Jest to 2.5 TDI 155 BPH (multi). O dymku wiem tylko wtedy, kiedy jest noc i za mną znajduje się auto, w reflektorach którego wiedzę "chmurkę". W ciągu dnia oczywiście tego nie wiedzę. Na pewno więcej może powiedzeć ten, kto znajduje się za autem. Silnik ma 215 tys. km, regularnie serwisowany, od wymiany oleju do wymiany ma ten sam poziom oleju (nie trzeba dolewać, choć wymieniam wg. wskazań serwisu - co 15 tys. km <w>), pali jak na ten silnik świetnie: miasto nie przekracza 10 l (w porywach 10.5 to jest max). Niedawno miałem robiony skan w ASO bo myslałem, że może trzeba poprawić kąt ustawienia wtrysków, lub coś może dzieje się pod maską. Wykazało, a właściwie nic nie wykazało, wszystko w porządku - wg. serwisu. Zwracam uwagę na "dymki" z innych dieselków (auta nowe lub roczne, dwuletnie <mieszkam>). Zauważyłem, szczególnie przy "bucie", że niektóre kopcą ostro, np. BMW X5 3.0 D, Audi A6 2.0 i 2.7 TDI. Ale zauważyłem też, że niektóre, jak, np. Mondeo w TDI puszczają dymka tylko podczas redukcji, czy depnięcia, a potem jest "czysto', z Jagiego S-Type 2.7 D również nic nie widać. Podobnie jest z CDI w Mercedesie.. Czy ten dymek, lub dym to oznaka, że coś się "kończy', czy jest to po prostu urok ?
Czasami wręcz powstrzymuję się od "buta" po to, aby nie zasmrodzić życia kierowcom jadącym za mną ...
Pozdrawiam. paw

_________________
1. Citroen BX 1.4 75 KM - pierwsza miłość
2. Citroen XM 3.0 V6 180 KM
3. Reanult Scenic 2.0 140 KM
4. Rover 623 GSI 2.3 170 KM auto
5. Ford Mondeo - wolę zapomnieć, ups!
6. Vauxhal Vectra 2.0 GSI 140 KM
7. Rover 75 2.5 V6 190 KM Connoisseur Automat
8. Audi A6 2.5 TDI V6 SE 155 KM multitronic - Czarnulka


Ostatnio edytowano 04.gru.2007 23:03:59 przez Paweł Matczak, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 07:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mój też dymi ;) A tak na serio, przejedź się trochę z obrotami powyżej 4 tys, tak parę minut. Jest duże prawdopodobieństwo, że przestanie dymić. Jeżdżąc ekonomicznie zbiera się sadza w układzie wydechowym, potem depniesz i masz kupę dymu. Krótko mówiąc, dużo zależy od kierowcy.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 09:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Każdy klekot przy bucie poddymi. Jeden więcej inny mniej. Jeśli widzisz w lusterku "lekki odkurz" i to w reflektorach innych aut, to wszystko jest jak najbardziej oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2007 23:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 21:30:54
Posty: 32
Lokalizacja: Wielka Brytania
Dzięki panowie za odpowiedź. Dzisiaj kiedy wracałem z pracy na ogonie siedział mi jakiś "maluch". Obserwowałem we wstecznym lusterku (było już ciemno) co będzie się działo przy wciskaniu pedału gazu. Przy zwykłej jeździe i zwykłym przyspieszaniu czysto; przy mocniejszym wciskaniu gazu pokazał się jakiś "kurz", ale po wciśnięciu kickdowna zadyma jak smuga za Boeingiem na 11 tys. metrów. Oczywiście nie jak z parowozu na czarno, tylko po prostu było szaro i nie mało tego zostawiłem za sobą. Ale był to but z guzikiem. Zaraz po puszczeniu gazu i przytrzymaniu na zwykłej pozycji znowu czyściutko.
Dokładnie taki efekt widziałem "pedałując" za BMW X5 3.0 D. Miał buta i cały czas z rury była zadyma na ostro, kiedy puścił gaz czyściutko. Zdarza mi się czasami (około 1-2 razy w tygodniu) jazda na odcinkach kilkukilometrowych na obrotach 4000 i ponad (trochę szybko wtedy się robi). Reszta jazdy to spokojna w mieście, światła, przejścia dla pieszych, od zimnego odcinki do 5 kilometrów i znowu postój na kilka godzin. Muszę wypróbować sposób "przeczyszczenia" w czasie jazdy. Dam znać niebawem.
pozdrawiam.

_________________
1. Citroen BX 1.4 75 KM - pierwsza miłość
2. Citroen XM 3.0 V6 180 KM
3. Reanult Scenic 2.0 140 KM
4. Rover 623 GSI 2.3 170 KM auto
5. Ford Mondeo - wolę zapomnieć, ups!
6. Vauxhal Vectra 2.0 GSI 140 KM
7. Rover 75 2.5 V6 190 KM Connoisseur Automat
8. Audi A6 2.5 TDI V6 SE 155 KM multitronic - Czarnulka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2007 01:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 21:30:54
Posty: 32
Lokalizacja: Wielka Brytania
A więc przedmuchałem go na kilkuset kilometrowej trasie - autostrada - i z rurki przy normalnej i średniej jeżdzie widać tylko białą parę (przy niskich temperaturach). Miałem okazję jechać innym autkiem za swoją A6-ką i nie zobaczyłem ani trochę dymku. Owszem, przy bucie dym jest, ale wiem, że tak musi być. Wszystko jest OK. Dzięki i pozdrawiam. Paw

_________________
1. Citroen BX 1.4 75 KM - pierwsza miłość
2. Citroen XM 3.0 V6 180 KM
3. Reanult Scenic 2.0 140 KM
4. Rover 623 GSI 2.3 170 KM auto
5. Ford Mondeo - wolę zapomnieć, ups!
6. Vauxhal Vectra 2.0 GSI 140 KM
7. Rover 75 2.5 V6 190 KM Connoisseur Automat
8. Audi A6 2.5 TDI V6 SE 155 KM multitronic - Czarnulka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 21:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:49:21
Posty: 38
Lokalizacja: Sochaczew
Kazdy tdi może puścić lekkiego kopcia przy wciśnięciu gazu powyżej 3 tys obrotów, ale lekkiego podkreślam. Jeśli jest za tobą czarna chmura to znaczy że coś nie tak. Moze masz chipa lub box i on jest winowajcą. Może to być także wina lejacych wtrysków lub uszkodzonej pompy, elektronika też na to wpływa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2007 23:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 21:30:54
Posty: 32
Lokalizacja: Wielka Brytania
Dzięki za opinię. Mam jednak wrażenie, że chyba w tym temacie nie wiele widziałeś (mam na myśli dymki z dieselków). Codziennie oglądam dymki i to wcale nie małe z nowych dieselków (A6-ki, BMW,......) przy bucie nie są one wcale małe - czarne i sporo, aż do popuszczenia pedału gazu. Powożę w UK i tam rocznik auta wypisany jest w numerze rejesrtracyjnym. Uczulony jestem przede wszystkim na modele i auta nowe lub max. roczne, oraz auta wyższej klasy, a w szczególniości Audi i BMW. Nie zauważyłem jeszcze lekkich dymków przy mocniejszym wciskaniu gazu. Skan w serwisie Audi nie wykazał nic, a właściwie wykazał same prawidłowości. Twierdzą również, żę wszystkie dymią - niektóre trochę miniej, a niektóre trochę więcej. Pozdrawiam.

_________________
1. Citroen BX 1.4 75 KM - pierwsza miłość
2. Citroen XM 3.0 V6 180 KM
3. Reanult Scenic 2.0 140 KM
4. Rover 623 GSI 2.3 170 KM auto
5. Ford Mondeo - wolę zapomnieć, ups!
6. Vauxhal Vectra 2.0 GSI 140 KM
7. Rover 75 2.5 V6 190 KM Connoisseur Automat
8. Audi A6 2.5 TDI V6 SE 155 KM multitronic - Czarnulka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 09:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2007 09:49:21
Posty: 38
Lokalizacja: Sochaczew
Kiedyś miałem golfa IV TDI i kopcia dopiero zaczął puszczać po chipie. Moje A6 nie puści nawet jednego dymka, ale za to bmw 5 2,5TDS kopci straszliwie ale tam jest to spowodowane boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 20:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 21:30:54
Posty: 32
Lokalizacja: Wielka Brytania
Generalnie dymka z za kierownicy nie widać bo niby jak (chyba, że dymi jak parowóz). Ja testowałem metodę (moim zdaniem najlepszą z dwóch) obserwacji po ciemku, w leflektorach auta jadącego za mną. Drugi sposób to jazda za własnym autkiem.
Do niedawno mój dobry znajomy twierdził, że jego A6-ka z tym samym motorkiem nie puszcza ani dymka. Ale już znienił zdanie. Nawet przyznał (po kilku latkach), że i jego cudowny Fordowski Common Rail "niedymiący" też puszczał dymka.
Pojawiają się coraz nowocześniejsze dieselki i może kiedyś przestaną dymić, ale na dzień dzisiejszy najmniej dymią silniki benzynowe (nie wspominam o LPG broń Boże). No i nawet Audi wzięło się za Common Rail.
pozdrawiam

_________________
1. Citroen BX 1.4 75 KM - pierwsza miłość
2. Citroen XM 3.0 V6 180 KM
3. Reanult Scenic 2.0 140 KM
4. Rover 623 GSI 2.3 170 KM auto
5. Ford Mondeo - wolę zapomnieć, ups!
6. Vauxhal Vectra 2.0 GSI 140 KM
7. Rover 75 2.5 V6 190 KM Connoisseur Automat
8. Audi A6 2.5 TDI V6 SE 155 KM multitronic - Czarnulka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: