.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 02:54:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 C5 2.5 tdi] - prosze o pomoc - logi do analizy
PostNapisane: 05.gru.2007 00:43:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Witajcie,

Czytam często to forum i chylę czoła dla ludzi który tu starają się pomóc w rozwiązywaniu problemów z naszymi autkami.
Niedawno stałem się szczęśliwym lub już bardziej skłaniam się do powiedzenia, ze nieszczęśliwym posiadaczem Audi A6 2.5 tdi Quattro tiptronic kombi 2001r. po lifcie silnik AKE 180KM.

Chciał bym abyście mi pomogli jeśli możecie w rozwiązaniu moich problemów z tym autkiem.

Pierwszy problem - Zaczęło się od problemów z wkręcaniem się silnika na obroty, silnik się wkręca do 4500 obr/min ale na pewno nie tak szybko jak powinien to robić.

Drugi problem – Rano nie chce odpalić od pierwszych obrotów rozrusznika trzeba kręcić min. 5-7sek. I jak zapali to dmuchnie z rur czarno siwym dymem ;-( a jak już pracuje sobie z 1-3 min to później już pali w miarę normalnie od 2-3 obrotów rozrusznika.

Trzeci problem – czuję, że to auto nie ma przyśpieszenia i na trybie sport czyli kręcenie silnika do końca ma problemy z osiągnięciem odpowiednich obrotów aby przełączyć na następny bieg. Nadmieniam, że skrzynia jest tiptrnic i działa poprawnie.

Wymieniałem już wszystkie świece żarowe oraz filtry (powietrza, paliwa) oraz wtrysk sterujący, bo był uszkodzony ( bląd na vag’u ) wtrysk nowy i oryginalny.

Przesyłam Wam logi które zrobiłem może ona coś więcej powiedzą.

Statyczne:
000: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_000_stat.jpg
001: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_001_stat.jpg
003: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_003_stat.jpg
004: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_004_stat.jpg
007: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_007_stat.jpg
013-14: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_013-014_stat.jpg
018: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_018_stat.jpg

BS:
000: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_000_bs.jpg
003: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_003_bs.jpg
004: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_004_bs.jpg
011: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_011_bs.jpg

Dynamiczne:
000: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_000_dynamiczne.jpg
001: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_001_dynamiczne.jpg
003: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_003_dynamiczne.jpg
004: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_004_dynamiczne.jpg
008: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_008_dynamiczne.jpg
010: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_010_dynamiczne.jpg
011: http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_011_dynamiczne.jpg

Zrobiłem też skanowanie w poszukiwaniu bledów i oto wynik:
AG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B2 907 401 J
Component: 2.5l/4VTEDC 0000AG D05
Coding: 01016
Shop #: WSC 02325
00002059 130 106LC150_1.V77541340186
1 Fault Found:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
Readiness: N/A

Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 927 156 ES
Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 1818
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 1328
Coding: 06457
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 AA
Component: A6-Klimavollautomat 0104
Coding: 00103
Shop #: WSC 02325
Note: Excessive Comm Errors
1 Fault Found:
01592 - Air Quality Sensor (G238)
37-00 - Faulty

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 920 933 M
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D07
Coding: 00160
Shop #: WSC 30055
WAUZZZ4B82N023915 AUZ7Z0A1902563
2 Faults Found:
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01304 - Radio
49-00 - No Communications

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 K
Component: Zentralverrieg.,DWA D35
Coding: 06987
Shop #: WSC 02325


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 00:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
co do odpalania rannego i strzału zasłony dymnej z dwu rurki to moim skromnym zdaniem jest do ustawienia POCZĄTEK KATA WTRYSKU.
Oczywiście są znakomitsi znawcy na tym forum niż ja więc to im pozostawiam szczegółową diagnozę :)

Kurcze chyba coś z przepływomierzem ale tego tez nie jestem pewien :)
Jak coś źle mówię to proszę mnie nie bić :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 01:23:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na samym początku ustosunkuję się do słów przedmówcy,
Teo - kąt wtrysku jest niemal wzorowy, zakładając iż diagnosta włączył logowanie w chwili, gdy nastawnik był w pozycji max. na Late.
- siwytom, czy tak było?

zatem, zakładając powyższe - kąt wtrysku jest poprawny i nie ma wpływu na rozruch.
problem rozruchu może niestety dotyczyć samej pompy VP44. nie ma jednak żadnej możliwości jej zdiagnozowania poza wizytą w serwisie Bosch'a.

czy silnik pracuje cicho?


logi dynamiczne przynoszą sporą niespodziankę - zbyt niski pomiar masy powietrza wykonany przez lmm [przepływomierz]. z racji, iż w AKE montowany jest lmm Hitachi, który z zasady nie mierzy nieprawidłowo, to zanim zakwalifikujemy go jako do wymiany, należy go wyczyścić przy pomocy alkoholu izopropylowego [ http://allegro.pl/item250274187_wyczysc ... ensor.html ]. po wykonaniu zabiegu ponownie poproszę o grupę 003dN [dynamicznie normalnie] i opis subiektywnych wrażeń.

można odrzucić hipotezę niedrożnego katalizatora z uwagi na prawidłowe ciśnienie doładowania.

ponadto, co oczywiste - poduszka silnika jest do sprawdzenia [podłączenie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 01:40:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Co do kąta początku wtrysku to tak mi się zdawało że jest ok a z tym LMM to chyba trafiłem bo są duże rozbieżności co do wytycznych:)

Meszrumie podpowiesz mi jak stwierdziłeś ze czujnik poduszki silnika jest do podpięcia?? Po czym to wnioskujesz??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 01:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teodor2424 napisał(a):
Co do kąta początku wtrysku to tak mi się zdawało że jest ok a z tym LMM to chyba trafiłem bo są duże rozbieżności co do wytycznych:)

Meszrumie podpowiesz mi jak stwierdziłeś ze czujnik poduszki silnika jest do podpięcia?? Po czym to wnioskujesz??


Teo, po błędzie zapisanym w ECU silnika:

Cytuj:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 23:56:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Ciesze się , że uzyskałem tak szybki odzew na mój post.
Robiąc logi trzymałem się dokładnie Twoich wskazówek meszrum wiec na 90% nastawnik był w pozycji Late

Jeśli chodzi o głośność pracy silnika to mogę stwierdzić, że ogólnie do cichych on nie należy w porównaniu do silnika bmw 530d 99r który ostatnio miałem przed audi. Jeśli chodzi o stukot czy coś takiego to wydaje mi się, że nie stuka nic w silniku może trochę twardo pracuję ale jak mówie nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i mogę się mylić 

Powiedzcie mi czy wolne obroty silnika nie są troszkę za wysokie 766obr/min?

Co do poduszki to chyba jest kompletnie uszkodzona, bo na wolnych obrotach przenoszą się drgania/wibracje na nadwozie.

Najbardziej obawiam się zniszczonych wałków i hydrauliki, bo mechanik który wymieniał mi wtrysk sterujący powiedział ze walki jak i krzywki są wytarte  ja tego nie widziałem, bo poskładał mi auto przed moją wizytą w warsztacie.

Powiedzcie mi jeśli wałki są faktycznie w fatalnym stanie to czy takie objawy mogą być o jakich pisałem wcześniej. Czy to może być przyczyną braku mocy i wkręcania się na obroty oraz problemów z porannym rozruchem?

W razie czego co radzicie regeneracja wałków czy lepiej poszukać czegoś używanego w dobrym stanie na allegro? (chodzi o koszty)

Pozdrawiam
Siwytom


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 00:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zostawmy wałki na później [przjdzie na nie czas].
napisałem Ci, co masz zrobić z lmm na początek.

do dzieła.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 00:12:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Już zamówiłem ten środek do czyszczenia i jak tylko odczyszczę lmm to się zgłaszam z nowymi kompletnymi logami oraz z opisem skutków tych działań ;-)

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 23:55:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Czy logi 03 bs nie wydaje sie Wam trochę dziwne??
http://e-seo.pl/Logi_04-12-2007/logi_003_bs.jpg

Imm przeczyszczona odczuwam wyrazie ze autko ożyło ale napewno to nie jest jeszcze to co powinno być.

Jutro postaram sie wykonać nowe logi.

Czy brak mocy może być spowodowane wytartymi wałkami ??

Poranne odpalanie autka nadal jest kiepskie trzeba kręcić z 3-6 sek i jak zapali to ciemnego stefana z rur wywala przez 2 sek później już nie dymi praktycznie wcale i na ciepłym silniku przy odpalaniu też nie dymi jedynie tak jak mówię na zimnym silniku przy porannym odpaleniu są takie problemy.

Pozdrawiam
Siwytom

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 00:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR należy wyczyścić. jest silnie zabrudzony - stąd spora zwłoka w reakcji na impuls z N18.

wałki mogą mieć wpływ na moc, lecz inaczej wyglądałoby [o ile w ogóle] to w logach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 00:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Też tak mi się wydaje meszrum że EGR jest zanieczyszczony wiec go odczyszczę.

Powiedz mi czy reszta logów wygląda oki? Nie widać w LOGACH problemów właśnie z tymi wałkami , bo autko nadal nie jedzie tak jak powinno ;-( to ma 180KM a audi 130KM potrafi mnie wyprzedzić i nie ma rady ;-)

Czy EGR ma wpływ na przyśpieszenie autka i głośność silnika? (kulturę jego pracy)

Siwytom

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 09:04:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
A6 z automatem to nie jest samoch do wyścigów, a moc odczujesz np. przy wyprzedzaniu tir-a jadącego 120/h. Jak wyczujesz auto to też zauważysz że dużą moc silnika w wielu sytuacjach ogrnicza sterownik skrzyni biegów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 12:28:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Kolego wojtekkkkk chyba troszkę przesadzasz albo nigdy nie jeździłeś autkiem z automatem ja miałem parę samochodów na manualami i na automacie wiec wiem oczym mówię. Dlatego jak mówie, że w moim autku jest nadal jakiś problem, bo nie chce jechać jak powinno to tak jest.

Pozdrawiam
Siwytom

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 17:36:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
no cóż wszystkich marek nie znam,ale wiem że bmw,mercedes ciągnie znacznie lepiej, ale np. pajero 160KM podobnie do audi, moim zdaniem powimieneś dla porównania przewieżć sie innym egzemplarzem A6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2007 18:44:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
siwytom napisał(a):
Też tak mi się wydaje meszrum że EGR jest zanieczyszczony wiec go odczyszczę.

Powiedz mi czy reszta logów wygląda oki? Nie widać w LOGACH problemów właśnie z tymi wałkami , bo autko nadal nie jedzie tak jak powinno ;-( to ma 180KM a audi 130KM potrafi mnie wyprzedzić i nie ma rady ;-)

Czy EGR ma wpływ na przyśpieszenie autka i głośność silnika? (kulturę jego pracy)

Siwytom



Tom,

EGR ma wpływ na kulturę pracy. przycinający się powoduje twardą i głośniejszą pracę silnika.

Twoje auto nie jeździ, gdyż, tak jak napisałem wcześniej, przepływomierz mierzy wręcz fatalnie. po przeczyszczeniu lmm powinieneś zamieścić 003dN - wówczas będzie wiadomo, czy lmm nadaje się do wymiany [choć przypuszczam, że tak - jeżeli tak, to na nowym lmm nie poznasz auta].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 12:55:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego Siwytom - zwróć uwagę, że wymieniono Ci wtryskiwacz sterujący, "obsługujący" cylinder nr 3. Logiczny wniosek jest taki, że z nowym wtryskiwaczem ten cylinder powinien pracować najlepiej w stosunku do pozostałych, a logi pokazują stan zupełnie odwrotny - czyli 3-ci cylinder cechuje się najwyższą korekcją z wszystkich i to pomimo faktu, że sąsiaduje z cylindrem "wzorcowym" (nr 2) !!!

To na pewno jest dla Ciebie bardzo powazny sygnał ostrzegawczy - dowodzący, że "sytuacja" jest awaryjna i wymagająca bezzwłocznej interwencji. Moim zdaniem możliwości są dwie:
- ta bardziej prawdopodobna: problem z hydrauliką zaworową (krzywki wałka, "spadnięta" dźwignia, słaby hydropopychacz, wszystko po troszce, etc. ... ) .
- ta mniej prawdopodobna: mechanik dokonujący wymiany wtrysku sterującego nie wymienił miedzianej podkładki "osadczej" wtryskiwacza i kompresja "ucieka" z kazdym suwem sprężania/pracy wprost pod dekiel prawej głowicy ... .

Bez względu na to, która (z wyżej wymienionych) opcja zachodzi w Twoim przypadku - bezzwłocznie powinieneś problem opanować / usunąć , gdyż jedno i drugie zagraża bardzo poważnymi skutkami finansowymi ... .


W kwestii "utraconej mocy" - moim zdaniem najważniejszy problem leży po stronie EGR (lub w jego sterowaniu). Ujawniony w logu 003BS stan aktualny dowodzi, że ciśnienie doładowania ucieka (dosłownie) do układu wydechowego powodując "ogólne" zaburzenie dynamiki gazów zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym, co pośrednio może też wpływać na zaniżone wskazania od przepływomierza ... .

Ba, takie a nie inne zachowanie EGR można teoretycznie powiązać z ewentualnym nadciśnieniem w skrzyni korbowej silnika (np. od zapchanego filtra odpowietrzającego lub .... nieszczelnego w swoim gnieździe wtryskiwacza ... "patrz opcja nr.2" ... ) ... ale to już tylko gdybanie, którym chciałbym Cię jednak sprowokować do jak najszybszego ustalenia przyczyn:
- fatalnej korekcji 3-go cylindra
- "przyciętego" EGR

Na zakończenie jak zawsze napiszę to samo: najpierw należy uzdrowić mechanikę, dopiero potem elektronikę (sterowanie osprzętu: turbo, EGR, etc.).

Jak widać moja ocena różni się całkowicie od stanowiska zaprezentowanego przez Meszruma - jednak proszę nie interpretować tego faktu w kategoriach emocjonalnych - sorry ale musiałem to powiedzieć aby uciąć ewentualne spekulacje ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 14:03:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,


co do korekcji,
pozwolę sobie uściślić kwestię grupy 013.1: zakres od -1.02 do -0.71 w porównaniu 3 cyl. [WS] do 2 cyl.
otóż znak - [minus] oznacza, że porównywany cylinder jest mocniejszy - zatem w przedmiotowej sytuacji 3cyl. jest mocniejszy od 2cyl. o -1.02 do -0.71.
innymi słowy: aby zrównać pracę cylindra 3 do cylindra 2 należy wtrysnąć w cylindrze 3 [WS] o od -1.02 do -0.71 mniej mg niż do cyl. 2, gdyż 3 jest mocniejszy od 2.

gdyby był znak + [plus], to znaczyłoby to, że 3 jest słabszy od 2.

zatem w świetle całego 013 i 014 wynika, że cyl.3 [WS] jest najmocniejszy spośród wszystkich [pozostałe są mocniejsze od 2cyl., ale nie tak jak 3cyl.], co byłoby prawidłowością po jego wymianie.



co do reszty,
oczywiście, że EGR należy dokładnie przeczyścić sprawdzając przy tym same przewody podciśnienia [ich fizyczny stan / połączenia].
po tym zabiegu, założyłbym pożyczony [sprawny, a najlepiej nowy] lmm i zalogował 003dN, 008dN oraz 011dN.

koszt żaden, a będziemy wiedzieć niemal wszystko.
odnoszę wrażenie, że w tym samochodzie ktoś wymieniał filtr powietrza co 60 000 - 80 000 km, co wysłało Hitachi na emeryturę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 14:51:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
zatem w świetle całego 013 i 014 wynika, że cyl.3 [WS] jest najmocniejszy spośród wszystkich [pozostałe są mocniejsze od 2cyl., ale nie tak jak 3cyl.], co byłoby prawidłowością po jego wymianie.


To oczywiście (byłaby? / jest? ) racja nie podlegająca żadnej dyskusji pod jednym warunkiem - gdyby mechanicznie silnik pozostawał w 100% sprawny. Dlatego własnie poprzednią wypowiedź zakończyłem zwyczajową sentencją, że najpierw mechanika a dopiero potem elektronika (osprzęt) ... .

No chyba, że potrafisz (???) podważyć tzw. "fakt oczywisty" , że słaby rozrząd (wałki, hydro, etc. ... ) skutkuje własnie niczym innym, jak "doszczelnieniem" cylindra, a zatem ponadnormatywnym wzrostem kompresji i calkiem pozornym / złudnym wrażeniem wysokiej sprawności ... . A bardziej praktycznie chodzi mi o to, że korekcja > minus 1,0 na (tylko) jednym cylindrze nie może wynikać z wyjątkowej sprawności wtryskiwacza ... . Ten cylinder jest poprostu "czymś" przytkany i "nieprzewietrzany" i stąd taka a nie inna diagnoza... .

meszrum napisał(a):
co do reszty,
oczywiście, że EGR należy dokładnie przeczyścić sprawdzając przy tym same przewody podciśnienia [ich fizyczny stan / połączenia].
po tym zabiegu, założyłbym pożyczony [sprawny, a najlepiej nowy] lmm i zalogował 003dN, 008dN oraz 011dN.


Ja wykonałbym jeszcze prostszą próbę - odłączając wężyk z gruchy EGR (i zaślepiając go chwilowo "byleczym"). Ciśnienie od turbo "dobije" zawór EGRa po kilku kilometrach i niunia prawdopodobnie odżyje (częściowo). Wówczas wystarczy zalogować - celem sprawdzenia przepływki ;) i wyeliminowania (lub potwierdzenia ...) problemów z "głębszym" zaburzeniem dynamiki gazów ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 25.gru.2007 15:15:29 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 15:14:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2007 23:55:16
Posty: 29
Dzięki za opinię Piotr ale z tego co widzę tokiem twojego myślenia na wielu postach można wywnioskować, że najlepiej to od razu wymienić cały silnik na nowy a to chyba nie tędy droga, co do korekt na cylindrach wydaje mi się, że nie są aż tak fatalne.

Znalazłem jedną usterkę która wydaje mi się być główną przyczyną braku mocy a mianowicie pęknięty przewód od filtra powietrza do turbiny. Naprawiłem usterkę i autko zaczęło jechać nie mówię, że to była jedyna usterka i że mechanika jest w 100% dobra ale jak wszyscy wiemy te silniki są kiepskie pod względem rozrządu i nawet lekkie wytarcia wałków nie jest to czymś nowym.
Na dniach postaram się wykonać nowe LOGI po przeczyszczeniu IMM i EGR.

Pozdrawiam
Siwytom

_________________
[Audi C5 A6 2.5 TDI AKE QUATTRO 180KM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 15:40:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
siwytom napisał(a):
Dzięki za opinię Piotr ale z tego co widzę tokiem twojego myślenia na wielu postach można wywnioskować, że najlepiej to od razu wymienić cały silnik na nowy


Jeśli chodzi o mnie, to nie musisz robić zupełnie niczego. Pojawiły się na Forum (przypadkowo Twoje) logi, na temat których pogadaliśmy sobie z Meszrumem i to wszystko ... . Nie chcesz korzystać z moich wypowiedzi - naprawdę nie ma takiej potrzeby. Tylko proszę o jedno - pokaż jedną taką moją wypowiedź na AKP, w której namawiałem kogokolwiek do innych działań niż wykonanie rzetelnej diagnostyki. Bez tego - Twoje uwagi traktuję wyłącznie jako złośliwość i wyraz żalu za to, że brakuje Ci praktycznych mozliwości kompleksowej oceny silnika "z natury" .
I nawet rozumiem, że w takiej sytuacji "gdybanie" to wszystko co Ci zostało (przynajmniej do chwili, w której silnik całkowicie odmówi współpracy).

Życząc Wesołych Świąt i Szerokiej Drogi:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: