.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 23:57:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [VP44 w 2,5TDI V6] - sterowanie (jak to dziala)
PostNapisane: 12.sty.2008 21:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
pompa poza czescia mechaniczna ma jakas elektronike i to wszystko podpiete jest do ECU kilkoma kablami
Moje pytanie to
- co eletronika pompy modyfikuje w pracy czesci mechanicznej
- co przesyla ECU do pompy/elektorniki pompy? i w jakiej formie
a ) "polecenia" przekazywane cyfrowo (dekodowane przez elektornike pompy -> taka miniszyna CAN pomiedzy ECU a pompa

b ) ECU do pompy przesyla "sygnal" analogowy.. np napiecie 0-5V, ktore odpowiada ilosci wtrysnietego paliwa

BOX-jak dziala
sa one analogowe i cyfrowe, czasem ich podlaczenie to 3 kabelki: plus, minus i jeden do pompy, czasem wpinane sa w rozciety jakies kabelek, czasem same podlaczone sa do innych czujnikow auta (w zasadzie mini ecu)
- co one przesylaja do pompy, co modyfikuja? (domyslam sie, ze musza dzialac analogowo ("wyjscie" boxa a nie on sam)?

Drobna uwaga: to nie watek o tym czy box to zlo, czy niszczy silnik, czy auto pali przez to wiecej, czy ma wiecej mocy, czy lepiej wgrywac soft itp
Przemek


Ostatnio edytowano 13.sty.2008 11:28:16 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 23:06:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zupełnie nie interesuje mnie Twoja "drobna uwaga" :(:
Nikt na tym forum nie przyłoży ręki do takiego druciarstwa.
Znamy odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania, ale... ideą jest tutaj pomagać, a nie niszczyć :/
Załóż sobie boxa na VP44 - tylko później nie wracaj na to forum z płaczem, że padła pompa...
Możesz to obiecać ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 02:17:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
carlnova napisał(a):
Zupełnie nie interesuje mnie Twoja "drobna uwaga"
Załóż sobie boxa na VP44 - tylko później nie wracaj na to forum z płaczem, że padła pompa...?

krotko: jezeli nie potrafisz albo nie masz ochoty odpowiedziec to nie trzeba bylo sie "udzielac"
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 13:41:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No tak... teraz dopiero Cię poznałem... po Twojej opryskliwości :(:
Wyjaśniałem Ci to już dokladnie na PW, wyjaśniał Ci to Piotruś... :/
Pewnie za mało obrazowo. :)
No, ale... Ty pewnie oczekujesz, że ktoś w końcu powie BOX jest OK - jesteś szczęściarzem, że go masz :/
Małe sprostowanie dla wszystkich czytających - ten kolega ma już zamontowanego boxa na pompie VP44 oraz oczekuje, żeby ktoś go pochwalił... :( i oznajmił mu, że nic się nie stanie - śmiało można tak jeździć.

Napisz sobie na forum VW Passata - może tam Cię pochwalą i prosze Cię - nie prowokuj mnie, kolego :(: i nie wyładowuj swoich frustracji na forum...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 13:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wszyscy wiemy , ze oprócz większej ilości paliwa , potrzeba więcej powietrza, aby tłokom nie zrobić kuku.
Wielu z nas ma modyfikowane ECU pod kątem zwiększenia mocy i momentu i wiemy , że jest to jedyne prawidłowe, gwarantujące bezpieczeństwo silnika rozwiązanie.
Nikt na tym forum nie poprze rozwiązania jakim jest box. Zbyt wiele jest napisane na ten temat.

W czym problem ? Wyjaśniłeś, a kolega wie swoje. Odpuść Carl. Szkoda nerwów :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 21:05:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Następny z BOXami :/ Człowieku - weź tutaj ludzi nie denerwuj... poczytaj sobie w archiwum forum o tych wynalazkach! To wszystko to jeden wielki kicz! Na szczęście wielu świadomych użytkowników woli poprawianie fabrycznego programu a nie wpinanie "boxów" które na dłuższą metę powodują tylko awarie (dość kosztowne). Czemu ma to służyć? Załóż sobie okulary przeciwsłoneczne i pośmigaj w nocy na zgaszonych światłach - zobaczysz się jak czuje Twój silnik z BOXem :P Najlepiej to jeszcze ze 2 albo 3 rezystory sobie wczep - wtedy będzie już nie tylko niezły kop ale jeszcze i spalanie spadnie :diabel: do zera - bo się silnik wysra. VAG to nie samochody do takich druciarstw! Ehhhhhh, na kacu więcej nie wchodzę na forum bo mi się znowu niedobrze robi :/


Ostatnio był jeden taki co na siłę chciał udowadniać rezystoro-tuning... teraz następny chce box tunning... Ehhhhh :(

[+]
Przeczytaj regulamin, bo zaraz dostaniesz ostrzeżenie za brak uzupełnionego profilu...


Ostatnio edytowano 13.sty.2008 21:28:40 przez GrzesB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 21:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
X-Box jest OK , Play Station z resztą też. Nie wiem czemu się czepiacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 21:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
1) wybacz ze nie interesuje mnie opinia o boxie bo google obslugiwac umiem
2) korespondencji z priva tak pochopnie sie nie upubliczna jednoczesnie upubliczniajac takie informacje jak np kto co powiedzial jezeli to dotyczy osob 3cich
- pytalem sie Ciebie na priva (przepraszam, ze smialem!) bo deklarujesz, ze masz +50koni i myslalem ze masz moze podobne rozwiazanie (wiec i praktyczne doswiadczenia). Napisalem Ci przy okazji co Piotrus sadzi o podkrecaniu pompy i tyle.
Jezeli juz tak zgadzasz sie z Piotrusiem to dodam, ze po jezdzie testowej padly slowa "tu wszystko z soba swietnie wspolgra", "to auto ma lekko 180 koni" - ale nie ma to znaczenia dla watku bo .. patrz punkt 1, punkt 3

carlnova napisał(a):
No tak... teraz dopiero Cię poznałem... po Twojej opryskliwości

konczac mejla pisze sie najczesciej "Pozdrawiam", "Do uslyszenia"
ale niektorzy koncza
carlnova napisał(a):
Aha... jeszcze jedno - nie zadawaj mi więcej takich pytań na PW - jak masz problem..."


- jeszcze raz najmocniej przepraszam, ze smialem pisac do Ciebie cos na priva (obiecuje, ze nigdy tego nie zrobie!)

3) w watku prosilem o info:
a ) jak dziala komunikacja ECU a pompa
b ) na czym dokladnie polega ingerencja boxow
c ) nie prosilem o opinie o boxach (patrz punkt 1)

ja mimo wszystko zasade dzialania boxa chce poznac bardziej niz "box podkreca pompe i ta daje wiecej paliwa wiec jest wieksze cisnienie spalin i turbina wiecej laduje itp"
Generalnie przyjmuje Twoje zdanie o boxach i na tym poprzestanmy, prosze!

Pozdrawiam i do uslyszenia w mniej kontrowersyjnych watkach,
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 21:55:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Polecam księgarnię techniczną, jest wiele publikacji na temat układów wtryskowych diesla, między innymi dokładna budowa VP44.
http://www.ksiazki.elektroniczna.pl/skl ... 209,1.html

Wystarczy poszukać.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 22:05:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
przemekk74 napisał(a):
1) wybacz ze nie interesuje mnie opinia o boxie bo google obslugiwac umiem
2) korespondencji z priva tak pochopnie sie nie upubliczna jednoczesnie upubliczniajac takie informacje jak np kto co powiedzial jezeli to dotyczy osob 3cich
- pytalem sie Ciebie na priva (przepraszam, ze smialem!) bo deklarujesz, ze masz +50koni i myslalem ze masz moze podobne rozwiazanie (wiec i praktyczne doswiadczenia). Napisalem Ci przy okazji co Piotrus sadzi o podkrecaniu pompy i tyle.
Jezeli juz tak zgadzasz sie z Piotrusiem to dodam, ze po jezdzie testowej padly slowa "tu wszystko z soba swietnie wspolgra", "to auto ma lekko 180 koni" - ale nie ma to znaczenia dla watku bo .. patrz punkt 1, punkt 3

carlnova napisał(a):
No tak... teraz dopiero Cię poznałem... po Twojej opryskliwości

konczac mejla pisze sie najczesciej "Pozdrawiam", "Do uslyszenia"
ale niektorzy koncza
carlnova napisał(a):
Aha... jeszcze jedno - nie zadawaj mi więcej takich pytań na PW - jak masz problem..."


- jeszcze raz najmocniej przepraszam, ze smialem pisac do Ciebie cos na priva (obiecuje, ze nigdy tego nie zrobie!)

3) w watku prosilem o info:
a ) jak dziala komunikacja ECU a pompa
b ) na czym dokladnie polega ingerencja boxow
c ) nie prosilem o opinie o boxach (patrz punkt 1)

ja mimo wszystko zasade dzialania boxa chce poznac bardziej niz "box podkreca pompe i ta daje wiecej paliwa wiec jest wieksze cisnienie spalin i turbina wiecej laduje itp"
Generalnie przyjmuje Twoje zdanie o boxach i na tym poprzestanmy, prosze!

Pozdrawiam i do uslyszenia w mniej kontrowersyjnych watkach,
Przemek


Nie dokończyłeś:
Cytuj:
Aha... jeszcze jedno - nie zadawaj mi więcej takich pytań na PW - jak masz problem - pisz na forum, od tego jest


Skoro tak chętnie upubliczniasz prywatną korespondencję - to może ja mam upublicznić teraz wszystko co napisałeś o Piotrze ?
Zwłaszcza teraz - kiedy jeszcze nie odebrałeś swojego 180 - konnego, świetnie współgrającego passata ?
Będzie miło, człowieku o dwóch twarzach...

Żenujące, k**wa żenujące...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:18:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Panowie - jeszcze jedna taka polemika i wątek poleci do śmietnika...
Choć już i tak wszystko zostało już powiedziane...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w sumie to też mi się dostało jakieś śmieszne PW od kolegi.. ale ja sie nie dziwiesie w końcu mieszkam niedaleko od Piotrusia :d

;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 00:06:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ponieważ poproszono mnie o komentarz na PW ... :

przemekk74 napisał(a):
Jezeli juz tak zgadzasz sie z Piotrusiem to dodam, ze po jezdzie testowej padly slowa "tu wszystko z soba swietnie wspolgra", "to auto ma lekko 180 koni"


Tak, rzeczywiście stwierdziłem jak powyżej, auto w mojej ocenie jeździ jak opętane (w porównaniu do seryjnego AFB), przy tym prawidłowo współpracuje z tiptronikiem.

Jednak, dla pełnego obrazu, pozwolę sobie uzupełnić urywek wyrwanej z kontekstu wypowiedzi :(: , ponieważ natychmiast wtedy dodałem, że moim zdaniem na tym kończą się pozytywne strony modyfikacji za pomocą box-a ... .
Jednocześnie "pouczyłem" też Przemka, że obecność box-a może utrudnić uzyskanie prawidłowych parametrów nastawnych i regulacyjnych ... .
Ponadto "na gorąco" skrytykowałem dodatkowy kabel napięciowy wprowadzony za pomocą szybkozłączki :banghead: tuż przed sterownikiem VP44 ... .
Wyraziłem opinię, że ten rodzaj modyfikacji wpływa negatywnie na trwałość pompy wtryskowej, a być może na silnik również (a szkoda, bo nie tylko silnik ale cały samochód Przemka znajduje się w bardzo dobrym stanie).
Opinię potwierdza również serwis Bosch-a (prowadzony przez doktora Śmietanę z Kobióra) .

Nie wiedziałem, że krążą jakieś dziwne PW na mój temat ... :cry2: . Przykre :(: ... .

:/

PS: Jeżeli to możliwe - proszę Moderatorów o zamknięcie topika, bowiem jak zauważył GrześB - zostało już powiedziane wystarczająco dużo ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 00:34:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Na chwilę obecną zamykam - jutro temat poleci do kosza - tutaj normalnie jakieś prywatne wycieczki na forum się rozległy :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: