.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 07:51:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 Allroad 2,5 TDI AKE]-Problem ze skrzynią tiptronic
PostNapisane: 07.gru.2007 22:22:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 21:05:41
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Po zatrzymaniu samochodu i ustawieniu w pozycję P, samochód gdy znajduję się na nierównej powierzchi(to znaczy stoi np. lekko z górki) porusza się trochę do przodu lub do tyłu(na płaskim można go niwiele poruszać w przód i w tył), przy próbie ponownego przesunięci dźwigni w pozycję R lub D jest to utrudnione, trzeba ją jakby wyszarpać z pozycji P(gdy samochód stoi na płaskim lub gdy wcześniej zaciągnę ręczny zjawisko to nie występuje.Proszę o pomoc i ewentualne opinie czy to normale czy może jakaś usterka.Jeszcze jedna kwestia czy zużycie paliwa na poziomie ok. 11,5 l/100km przy w miarę spokojnej jeździe w cyklu mieszanym to normalne w tym samochodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 22:54:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
też mi się tak czasami dzieje (tak jakby się coś haczyło). wydaje mi się ze to raczej normalne zjawisko bo w dwóch innych audicach które sprawdzałem jest tak samo. a co do spalania to troszkę za dużo moim zdaniem. u mnie w górach średnie wychodzi mi 10,6 a nie jeżdżę specjalnie oszczędnie. ale jak najbardziej potrafi łyknąć dużo więcej ale to muszę go naprawdę mocno molestować. jak wracałem z nad morza (700 km) to dojechałem na jednym baku i jeszcze na 100 km mi zostało z czego najwięcej (1/4 baku) wzięło mi na autostradzie (1,5 godziny na tempomacie ustawionym na +/- 160k m/h) Więc wszytko zależy jak u Ciebie wygląda "cykl mieszany"

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 23:13:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Spalanie w normie - mój pali 12,5 po mieście ;-)

Co do przełączania skrzyni: Samochody z automatyczną skrzynią biegów ZAWSZE zostawiamy na ręcznym, tzn. najpierw zaciągamy ręczny a później przerzucamy w pozycję "P". Postępując inaczej narażacie skrzynie ma wielkie obciążenia - tam jest podobno (tak czytałem) zapadka blokująca ruch samochodu - jej wyszarpnięcie właście opisujecie. Pewnie pojawi się zaraz Piotruś i mnie wyprostuje...

Tak mnie uczył jeździć automatem kolega posiadający BMW - także to nie jest tylko w Audi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 00:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
dokładnie tak jak powiedział mój przedmówca, i jeżeli tak się już stanie to jak podaje instrukcja nie szarpać broń Boże na siłę tylko przed przestawieniem dżwigni spróbować lekko pchnąć samochód w przeciwnym kierunku do spadu (położenia w jakim stoi) trochę to trudne do wykonania w pojedynkę) Dlatego zawsze przd przełożeniem dźwigni automatu w położenie "P" jeżeli nie chcemy zaciągać ręcznego (np. w zimie w ostre mrozy by mam się linka i szczęki przy dużym mrozie nie zaklinowały) warto parkować na prostej płaszczyźnie najpierw "N" puszczając hamulec nozny szukamy pozycji dla samochodu aby się ułożył i nie poruszał czasami sam się zablokuje jak wjedzie w jakieś zagłębienie i wtedy dopiero przełączamy na "P". Na pochyłościach zawsze w pierwszej kolejności hamulec ręczny później "P", przy odpalaniu kolejność odwrotna czyli wciskamy hamulec nożny potem spuszczamy ręczny potem "D" i ogień :diabel: oczywiście według uznania :)

Mam nadzieję że jasno bo dzisiaj troszku :piwo: :oops: :oops: :oops:

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 00:15:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Grześ ( :peace: ) - tutaj wszyscy mają rację. Pozycja "P" tiptronika to "czysto mechaniczna" blokada, sterowana (uruchamiana) linką od dźwigni zmiany przełożeń. Kiedy "na blokadzie" występują silne naprężenia (np. tak jak w opisywanym przypadku - na pochyłości) - wtedy do "zwolnienia blokady" trzeba użyć większej siły. To tak "schematycznie" z mojego punktu widzenia ;) .

Brawa dla Ciebie i dla Kolegi Bellatrix za dodatkowe wskazówki, a wręcz elementarz postępowania z ASB. "Wkładając" lub "zwalniając" blokadę przy zaciągniętym hamulcu ręcznym (moim zdaniem warto wyrobić w sobie taki nawyk) - o "ciężkim" przełączaniu biegów szybciutko zapomnimy i na pewno uszanujemy nasze "automaty". To się opłaci, na pewno się opłaci ... :P :): .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 16:24:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
moim zdaniem warto wyrobić w sobie taki nawyk
:peace:


:peace: Nawyk taki osobiście już posiadam - ostatnio śmigałem T4-ką i dokładnie ten sam myk :) choć to manual - niestety...

A wiesz jak to później drażni jak ktoś inaczej postępuje?? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 19:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 19:48:59
Posty: 113
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Ku przestrodze.Jeżeli zdarzy nam się czego nikomu nie życzę że w nasze autko zaparkowane gdzieś tam uderzy inny pojazd i przesunie go możemy się spodziewać że została uszkodzona ta "zapadka".Więc ostrożnie panowie przy tego typu stłuczkach.Nie dajcie się spławić "na szybko" jakąś małą kaską i sprawdzcie działanie ASB żeby później się nie okazało że koszta urosną.

_________________
było Audi 100 C3 2,0b(115KM) 1991r.
było A4 B5 1,9TDI(110KM) 1996r.
było A6 C5 Avant quattro 2.5TDI(180PS) 2000r.
jest A8 D2 quattro 3,7(260PS) 2000r.

"Czasami lepiej milczeć lub sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: