.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 14:30:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB]czasami słysze lekkie stuki - popychacze?
PostNapisane: 04.gru.2007 22:16:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem że zawór lub jego mechanizm czasami lekko postukuję.Nie ma żadnej zależności czy motor jest ciepły czy zimny.Czasami jak go odpalam rano jest cisza jak makiem zasiał, a czasami słysze wyrażne stukanie i po przygazówce przestaje.Na ciepłym motorze też jest różnie.
Przykład:
motor w miare rozgrzany i pracuje na biegu jałowym i np: 10sec cisza że go niesłychać a za chwile się odzywa i jest słyszalny stuk na 5sec i potem znowu cisza.W chwili obecnej zalany jest olej Castrol GTD Magnatec 10W/40.
Ostatnio jak wymieniałem termostat, odme i ustawiałem kąt wtrysku mechanik zasugerował że czas najwyższy na zmiane na 15W/40 po usłuszeniu moich popychaczy.
Czy miał racje i czy coś to pomoże :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 09:55:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja bym zaproponował wprost odwrotnie. Olej 5w-40 lub 5w-50 dobrej marki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 11:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Miałem to samo nie dawno kilka mc temu tez raz było słychać jak coś stuka a raz nie.

Postanowiłem częściej wymieniać olej. Owszem po zalaniu nowego oleju było cichutko ale nie na długo aż po pewnym nie długim czasie zaczął chodzić jak stary traktor i skończyło się na całkowitej wymianie hydrauliki.

Jeżeli słychać stukanie wyraźnie trzeba zrobić oględziny wałków i hydraulki,(zdejmij pokrywy zaworów ).

problem sam nie zniknie





A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 20:15:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
wowo napisał(a):
Ja bym zaproponował wprost odwrotnie. Olej 5w-40 lub 5w-50 dobrej marki.

Mam ochote właśnie wlać taki olej, ale mam obawy że rozczelni motor.
Czy sam też przechodziłeś z 10W na 5W
trochę się boje wlać pełny syntetyk.
Bo na liczniku mam nakręcone 160000, a kto wie ile mam na prawdę :/
Jaką markę oleju proponujesz?, bo ja bym rozważał między Castrol EDGE, Mobil1, lub Motul


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 20:31:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
pabloniss napisał(a):
wowo napisał(a):
Ja bym zaproponował wprost odwrotnie. Olej 5w-40 lub 5w-50 dobrej marki.

Mam ochote właśnie wlać taki olej, ale mam obawy że rozczelni motor.
Czy sam też przechodziłeś z 10W na 5W
trochę się boje wlać pełny syntetyk.
Bo na liczniku mam nakręcone 160000, a kto wie ile mam na prawdę :/
Jaką markę oleju proponujesz?, bo ja bym rozważał między Castrol EDGE, Mobil1, lub Motul



Do tych motorów leje się tylko PELEN SYNTETYK !! zmień jak najszybciej!!! ale wadliwej hydrauliki juz tym nie naprawisz.

poczytaj na forum lub zapytaj Meszruma Piotrusia Carlnowy to specjaliści głownie w tych silnikach.




A6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 21:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
"Wielka Trójca" :D pisała już nie raz...do tego motoru tylko 5W40 spełniający norme 505.00, pełen syntetyk, i nie kupiony na bazarze czy internetowym "alledrogo" tylko z pewnego źródła...i nie daj sobie wmówić że masz zalać 15W40, bo człowiek który to powiedział nie wie co mówi... :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 21:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Przekonaliście mnie do zmiany oleju na 5w/40.
Jednakże mam jeszcze obawy co rozczelnienia motoru po zmianie oleju na 5W/40. czy nic mu niebędzię?
Mogę wlać na przykład CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 ze specyfikacją:
cytat z www.castrol.pl

Kod:
Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju (oznaczonych numerami QG1 w numerze nadwozia VIN - szczegóły sprawdź w książce obsługi samochodu).
Do w/w modeli przeznaczony jest Castrol EDGE 5W-30 spełniający wymagania 504 00 i 507 00.

Przy stosowaniu Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 zaleca się wymianę oleju po 15 000 km lub raz w roku.
Klasa lepkości: SAE 5W-40

Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4

Specyfikacje: VW 502.00/505.00/505.01, Ford WSS-M2C917-A


czy poprostu wlać castrola magnatec gtd lub motula?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 22:30:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystko zależy od tego, jak długo silnik korzysta z 10W40. prawdą jest problem z nagarem. prawdą jest, że nie zmieniamy olejów z mineralnego na syntetyczny...
prawdą jest także, że 2.5TDI powinno poruszać się na 5W40 bądź 5W50.

pabloniss - nikt nie udzieli Ci gwarancji, że 5W40 nie rozszczelni Twojego silnika. musisz o tym pamiętać. gdyby to był mój samochód, to kupiłbym najlepszy 5W40 na jaki mnie byłoby stać, lecz gdybym miał doradzać, to zaproponowałbym najlepszy 10W40 [Motul] na jaki Cię stać.

jak dużo jeździsz rocznie?
jak długo masz zamiar jeździć tym samochodem?
jaki styl jazdy uprawiasz?
jak długie odcinki [czas jazdy/km] pokonujesz jednorazowo?
jaki jest to rodzaj dróg?

pamiętaj o starej prawdzie: słuchaj innych uważnie, lecz decyzję podejmij samemu.




[+]
zdecydowanie odradzam nowego Castrola. to nowy produkt, o którym nikt nic nie wie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 05.gru.2007 22:31:07 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2007 22:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
czy poprostu wlać castrola magnatec gtd lub motula?[/quote]
witam
Sam jestem przed wymiana oleju i mogę powiedzieć ze Castrom często bywa podrabiany zas olej Motul jest rozlewany w jednym miejscu .Co Nie oznacza ze nie może być podrobiny,ale jest mniejsze prawdopodobieństwo.
jeśli miałbym wybierać z tych dwóch to MOTUL :peace:
pozdrawiam

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 21:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):
wszystko zależy od tego, jak długo silnik korzysta z 10W40. prawdą jest problem z nagarem. prawdą jest, że nie zmieniamy olejów z mineralnego na syntetyczny...
prawdą jest także, że 2.5TDI powinno poruszać się na 5W40 bądź 5W50.

pabloniss - nikt nie udzieli Ci gwarancji, że 5W40 nie rozszczelni Twojego silnika. musisz o tym pamiętać. gdyby to był mój samochód, to kupiłbym najlepszy 5W40 na jaki mnie byłoby stać, lecz gdybym miał doradzać, to zaproponowałbym najlepszy 10W40 [Motul] na jaki Cię stać.



pamiętaj o starej prawdzie: słuchaj innych uważnie, lecz decyzję podejmij samemu.




[+]
zdecydowanie odradzam nowego Castrola. to nowy produkt, o którym nikt nic nie wie.

Dwa late temu go kupiłem i motor w momencie zakupu miał chyba zalany 10W40 i tak po dziś leje 10W40...nie wiem dokładnie bo przeglądając faktury z napraw robionych w niemczech wynikają dziwne rzeczy, mianowicie.. cytuje:

na fakturze z 2003 roku:
LIQ OEL 10W/40 HD - 0.5L za 19euro .....chyba dolewli bo było mało

a na kakturze z 2004 roku
BFT OEL 5W/40 0.5L za 70euro

co oznaczaja te symbole typu LIQ i BFT...bo są duże rozbieżności cenowe.który to olej silnikowy.mam nadzieje że nie obydwa bo wynikało by że wcześniej był wlany półsyntetyk a pózniej pół litra syntetyku?
coś tu nie tak :/
Jeżeli dowiem sie co oznaczają te symbole to zaryzykuję i wleje 5W/40 oczywiście motul ;)
W innym przypadku wleje motula 10W40, tylko niewiem którego.
Np: na allegro są "turbolight" i "synergie" którego wlać :?:

meszrum napisał(a):
jak dużo jeździsz rocznie?
jak długo masz zamiar jeździć tym samochodem?
jaki styl jazdy uprawiasz?
jak długie odcinki [czas jazdy/km] pokonujesz jednorazowo?
jaki jest to rodzaj dróg?


Rocznie przemierzam nie więcej jak 10000km
Mam zamiar nim jeżdzić bo go lubie (czyt. kocham ;) co wieczór jak wieżdzam do garażu, przytulam sie do zagłówka na dobranoc i mówie nie martw się..jutro będzie lepiej :diabel: )
Jazda bardziej ekonomiczna...ale czasami zagwizdam turbiną
odcinki jednorazowo to 5-10km/15-20min......trzy razy do roku udaję się w dłuższe trasy
Ostanio fatalny bo w całej mojej dzielnicy wymieniają kanalizę :/ a tak wogóle
to taki jak wszędzie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 21:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...to zostań przy 10W40 spełniającym normę 505.00.

jeżeli motul, to ten: http://motul.auto.pl/pliki/motul_produk ... s10w40.pdf .

nie kupuj przez allegro, tylko przez IC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 21:52:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
No proszę napierw ostre uświadamianie, że tylko pełny syntetyk 5W40
a tu teraz taki tekst i to z ust wielkiego wodza :(

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 21:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):

nie kupuj przez allegro, tylko przez IC.


kurcze ...jestem zmęczony.... przez co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 22:32:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BELLATRIX,

od biedy można jeździć na 10W40. spełnia 505.00? spełnia.
nie mniej jednak, gdybyś przeczytał uważnie, to co napisałem, to byłaby jasność: sam dla siebie użyłbym 5W40.
lecz co powiedziałbyś, gdyby wódz polecił Ci rozwiązanie X, które przyniosłoby Ci straty? byłbyś, co najmniej, zawiedziony.
każda rada wymaga indywidualnej oceny. każdy samochód eksploatowano inaczej i inaczej będzie się go eksploatować.
gladiatorzy zwą to oportunizmem, ja - ostrożnością.

pabloniss ma jeździć bezawaryjnie przede wszystkim. skoro nie wiadomo od kiedy jeździ na 10W40, to nie mam zamiaru głosić swojego przekonania tylko dla sztuki, nie zważając na to, czy aby moja sugestia stała się powodem rozszczelnienia. przy takiej eksploatacji, jak wskazał pablo, 10W40 nie zrobi krzywdy.
gdyby pablo zapytał tak: mam zalany pełen syntetyk, mechanik sugeruje zalać półsyntetykiem, to oczywiście nie byłoby dyskusji. z racji, iż nie wiadomo...

najważniejsze to: nie szkodzić innym.





pabloniss,

IC to InterCars.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 22:59:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pabloniss - opisałeś książkowe objawy zużytej hydrauliki, wręcz słowo w słowo jak omawia to ELSA ... . Naturalnie za pośrednictwem internetu nikt normalny nie potwierdzi w 100% , że na pewno padła Ci już hydraulika i wałki ale statystycznie wpisujesz się w ten przypadek idealnie ... .

Jeżeli więc rozrząd (hipotetycznie ale z prawdopodobieństwem = 99,9999%) w Twojej niuni nie istnieje / nie funkcjonuje, to nie inwestuj narazie w żaden olej, tylko pomykaj na warsztat zdolny odrestaurować silnik. Osobiście i z pełną odpowiedzialnością, na podstawie doświadczenia popartego dziesiątkami skutecznie wyleczonych V6-tek - polecam opcję z regeneracją wałków u Pana Świątka.

Dopiero po tej naprawie kupisz sobie nowy olej. Zalewanie silnika świeżym niczego nie zmieni ani nie poprawi - w silniku i tak odłożyła się już warstwa najlepszej pasty szlifierskiej, złożonej z mikrodrobin wytartych wałków, dźwigni i popychaczy - czyli z materiału wręcz niezniszczalnego, z qurefsko skutecznie negatywnym oddziaływaniem na wszystkie trące / współpracujące ze sobą elementy silnika.
Wniosek - naprawdę szkoda kasy na nowy olej bez usunięcia choroby gorszej od raka ... .

Ponadto traktowanie "gęstszego" oleju jako spoiwa ratującego silnik przed wyciekami i wewnętrznymi przedmuchami - również nie stanowi żadnych racjonalnie uzsadnionych kryteriów wyboru środka smarnego, bowiem silnik to nie są tylko głowice z hydrauliką i wałkami ale również cała masa innych podzespołów, dla których prawidłowo dobrany olej spełnia jeszcze ważniejsze zadanie niż dla elementów głowicy. Doskonałym przykładem jest np. turbina ... .

Po pierwsze nie wierzę, żeby przejście z półsyntetyka na pełny syntetyk mogło spowodować rozszczelnienie (wewnętrzne lub zewnętrzne) silnika, po drugie - gdyby tak się jednak stało - to dla Ciebie o wiele lepiej, gdyż byłby to 101% dowód, że silnik należy doszczelnić za pomocą nowych części, a nie traktować nagarów jako środka zastępującego sprawne zimeringi, uszczelki, etc. ... . Tak poprostu się nie da ... .

Mówiąc najprościej - stosowanie niewłaściwego oleju jest pogłębianiem patologii, która na pewno odbije Ci się czkawką finansową pomimo niskich przebiegów rocznych ... .

Co do wyboru marki oleju prezentuję zupełnie inne stanowisko od osób dotychczas wypowiadających się w tym wątku. Oto nie ma już żadnego problemu w PL z nabyciem Castrola, Mobila (nie mylić z Motulem !!) czy Shella, pochodzących z oficjalnej sieci dystrybucji (a więc nie podrabianych), zaś oznaczenia na bańkach pozwalają ustalić całą drogę od fabryki, poprzez wszystkie ogniwa dystrybucji - aż do półki w renomowanym sklepie ... .

W przypadku Motula takich możliwości nie ma, a w razie jakiejś draki nie znajdziesz odpowiedzialnego za zasitniały stan rzeczy, ponieważ ta firma-krzak nie posiada autoryzowanego przedstawicielstwa w PL (IC jest tylko dystrybutorem nie wiadomo skąd kupowanego "oleju"). Mniej ważkie ale całkowicie uzasadnione argumenty przeciw Motulowi są takie, że ten niby-olej zużywa się zdecydowanie szybciej od produktów prawdziwie renomowanych producentów, a w Niemczech jest wyraźnie tańszy od wcześniej wymienionych: Castrola, Mobila i Shella.
W salonach dealerskich CCCO również Motula nie uświadczysz ... .
Motul w PL jest droższy niż wiodących produktów najbardziej renomowanych producentów - jak myślisz - dlaczego ???

Na koniec kilka fotek - do własnej oceny:

Widok pod deklami czyściutkiego jak łza silnika, eksploatowanego na Castrolu Edge 0W40:

Obrazek Obrazek

A tak wygląda wnętrze silnika eksploatowanego na innym, bardzo markowym i polecanym przeze mnie oleju, jednak zakupionym poza oficjalną siecią dystrybucji (czyli analogicznie jak "nie wiadmo skąd się biorący" Motul) :

Obrazek Obrazek

Obydwa przedstawione silniki należą do AKPowiczów, więc posądzanie mnie o jakąkolwiek manipulację faktami - odpada ... .

Wnioski - to już każdy sam sobie wyciągnie dla siebie. Fotografie nie są po obróbce Fotoszopem ... .

To tyle z mojej strony - przypominam, że hipotezę o zużytym rozrządzie wysuwam na zasadzie statystycznej - na podstawie Twojego opisu - Pabloniss.
Potwierdzenie lub zaprzeczenie uzyskasz wyłącznie oceniając stan faktyczny "z natury", czyli po zdjęciu dekli i wałków rozrządu.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dziękuję Ci Wodzu...jesteś niezastapiony :peace:
Mam nadzieje że po wymianie na Motul 10W/40, sporadyczne stukanie umilknie.W normalnych warunkach niebałbym sie wymienic na syntetyk, ale wziąść pod uwage niewiedzę w jakich warunkach był eksploatowany mój samochód, myślę tak samo jak Ty.. że 10W/40 niezrobi krzywdy..a tym bardziej Motul

Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:08:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ależ na tych dwóch pierwszych zdjęciach widoczne są ogromne złogi nagaru :): Fuuuuj.... mówimy dla Castrola.... :peace:

Natomiast co do 5W/40 czy 5W/50 do silnika 2,5 TDI V6 mówimy zdecydowanie TAK, niezależnie od marki oleju...

Osobiście wymieniłbym na 5W/40 chociażby ze względu na prawidłowe smarowanie turbiny...


PS. Piotruniu jutro będziesz miał niewątpliwą przyjemność porozmawiać telefonicznie z Carlem, dzisiaj nie starczyło mi czasu... Wybacz... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:14:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
PS. Piotruniu jutro będziesz miał niewątpliwą przyjemność porozmawiać telefonicznie z Carlem, dzisiaj nie starczyło mi czasu... Wybacz... :peace:


Carlątko :peace: !!
Dzień bez rozmowy z Tobą - to dzień stracony :/ ... . Zadzwoń najlepiej już po wizycie u okulisty i psychoterapeuty ;) :): (... w rewanżu za to co napisałes powyżej :smokingdevil: ).

:P ;) :peace: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:23:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Tak zrobię Prezesie... :peace:
Oczekuj długiej, obfitującej w zwierzenia rozmowy... :):

Z tego co pamietam - to Ty jesteś moim zastępczym psychoterapeutą :) :d :):
Nie będę szukał innego - Ty jesteś najtańszy :D :): :diabel: :peace:
I masz największy odsetek "100 - procentowej pewności powrotu do normalności" :):


(o proszę jak się pięknie zrymowało...) ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 23:25:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
W trakcie pisania poprzedniego postu, Piotr opisał bardzo sporną sytuacje..
W tej sytuacji nie wiem co robić....
Jakiś czas temu dekle były ściągane i było wszystko idealne..jeżdzac na 10W/40

zakładam hipotetyczną sytuacje że np: po wymienie na 5W/40 i beż żadnych skutków ubocznych typu rozczelnienie..te sporadyczne stuki umilkną i motor trochę będzie cichszy :?: żadszy olej wypłucze ewentualną pastę szlfierską?
Teraz kwestia jaki :?:
Maszrum pisze że motul, a Piotr ma zupełnie inne zdanie :/
no i teraz mam dylemat
czy zmieniać na 5W40 i na jaki :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: