.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 03:47:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI 150km 98' quattro traci moc, pomocy!!
PostNapisane: 08.gru.2007 00:41:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
witam :)
moje autko ma swoje humory raz jest wszystko normalnie ma buta,a raz go tak muli że 110km\h to dla niego duży wysiłek na 1 i 2 wkręca się 3000 a następne biegi 2000-2500 i więcej nie chce nie wiem o co chodzi :( pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 08:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Diagnostyka!!

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 10:46:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Zalecana pełna diagnostyka :
Kod:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


Z tego co napisałeś prawdopodobnie padł lmm , albo działa niewłaściwie , jak wykonasz pełną diagnostyke to bedzie wiadomo co i jak :peace:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 11:56:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
notlauf.

najprawdopodobniej któryś z czujników/nieszczelność dolotu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 15:40:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
podłączyłem pod pod kompa i wyskoczyły mi następujące błędy:
550 Regulacja początku wtrysku
różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY
1441 Nie znany kod błędu
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
1442 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1268 Nastawnik objętości-N146
uszkodzenie - BŁĄD SPORADYCZNY
625 Sygnał prędkości
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1376 Sygnał obrotów dla pompy paliwa
uszkodzenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 15:58:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wiem, co się stało, ale... boję się odezwać :)
Tutaj monopol na prawidłową diagnozę ma tylko wielki wódz "wszystko wiem najlepiej" :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 17:04:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Wiem, co się stało, ale... boję się odezwać :)
Tutaj monopol na prawidłową diagnozę ma tylko wielki wódz "wszystko wiem najlepiej" :D


ulżyło Ci? rozładowałeś napięcie?
jutro pn, dostaniesz znowu po dupie i napięcie wzrośnie.
czy tak lepiej?





co do zagadnienia,
czy przedmiotowe AFB to tiptronic?
czy mógłbyś wykonać diagnostykę zgodnie topikiem o diagnostyce?

niekoniecznie musi to być zły kąt początku wtrysku [choć najprawdopodobniej to on], lecz niezwykle rzadka usterka - N108.
ciekawi także błąd N146.
[uprzedzając pytania - czasem N108 rodzi błąd N146, pomimo, że sam N146 jest sprawny... coś jak uszkodzony lmm zawsze zrodzi 00575]

bez logów nie można nic konkretnego wskazać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 19:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
manual 6,Imm - chodzi o imobilajzer???????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 20:18:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Łukasz21 napisał(a):
lmm - chodzi o imobilajzer???????

-> Luftmassenmesser (lmm)Niem ,Mass Air Flow (MAF) ENG ,miernik masy powietrza PL :) -> chodzi o dośc popularny przepływomierz :D

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 22:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
aha,
logów jeszcze nie zrobiłem ,ale dodam że gdy do dochodzi do 3000 silnik zaczyna jakoś tak dziwnie wibrować a na dodatek zaczyna dymić na siwo(obficie),a co do przepływomierza to da rade go jakoś sprawdzić czy działa????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 23:36:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
odłącz przepływomierz , jezeli po odalczeniu samochod bedzie sie inaczej czyli bedzie bardziej sie zbieral to znaczy ze przeplywka padla trupem :)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2007 22:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
siema wszystkim
byłem w diesel service, i już wiem co mojemu autku dolega niestety chyba
będzie to najgorszy ze scenarjuszy padła pompa wtryskowa i moduł sterujący
:/ jak usłyszałem cenę to japier...... niezły prezęt pod choinkę :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 20:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
zanim cokolwiek wymienisz sprawdź czy po odpaleniu silnika na turbosprężarce na tym zaworze podniesie się dźwignia sterowania kierownicami turbosprężarki. jeśli po odpaleniu silnika ten zawór nie podniesie tej dźwigni to są dwie możliwości:
1. problem z podciśnieniem. tzn sprawdzamy podpinając wężyk pod ten zawór i wysysamy powietrze jeśli się podniesie to zaworki sterujące podciśnieniem n75.
2. jeśli się po tym teście dalej nie podniesie to kierownice na turbo zapieczone.
nie wymieniaj przepływki ani turbo. kolega miał tak samo. spec obuł go na turbo i przepływke. i efekt taki jak był wcześniej. rozebraliśmy w garażu trochę plastików posprawdzaliśmy co napisałem i okazał się pęknięty wężyk od podciśnienia. daj znać co było

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 21:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
turbo,wtryski,przepływka wszystko jest ok,to była jednak pompa wtryskowa ;/,i to ponoć jakiś inny, model tej pompy w Lublinie nie chcieli mi tego zrobić bo ponoć za dużo w niej elektroniki :| , podieli się panowie z :
BOSCH SERVICE
Grzegorz Woliński
Wierzchowiska Drugie 105
i wszystko jest ok ,tylko żeby to jeszcze było tańsze ehhhhh :)
,,,,a teraz na inny temat czy jest to możliwe żeby światła regulowały do prędkości samochodu ???? :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2008 09:39:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Jestem tu nowy i witam Wszystkich serdecznie. Przeczytałem wiele wątków i bardzo dużo dowiedziałem się już. Mam jednak pytanie do praktyków.
W A6 mam silnik 2,5 V6 TDI. Jak wielkie podciśnienie potrzebne jest do wysterowania kierownic turbiny. Założyłem wężyk i próbowałem zassać ustami, niestety sztanga nie podciągnęła do oporu do góry. Palcem też nie mogę podnieść do końca. Jak sprawdzić czy na pewno zapiekły sie kierownice w garażu. Obecnie czekam na zamówiony interfejs do komputerka. Po Wielkanocy przymierzam sie do wymiany odmy, czyszczenia zaworu recylkulacji spalin i być może czyszczenia turbo. Pozdrawiam serdecznie. Życzę wesołych świąt Wielkiej Nocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: