.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 14:59:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [abc] 'remont' motora-> OT do mechanika po polsku...
PostNapisane: 02.lut.2008 22:47:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Hej.
Autko ma w tej chwili zwalone głowice (mechanior nie umi ;-) zmienic uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania ).

zaplanowane do zrobienia:
-wymienione uszczelniacze zaworów
-wymiana pierścieni (nominalne?) - bo brak śladów zużycia na gładziach i pierścieniach - ot , tak, żeby bylo na dłużej
-prowadnice bez śladów zużycia i luzów - nie ruszane,
-obróbka "głowic" polegająca na dotarciu/doszlifowaniu zaworków i gniazd, lekkim splanowaniu -bo trzeba po zdjęcu-
- skoro zdjęty jest już rozrząd - wymiana popychaczy zaworów

dół silnika wg. mechanika ideał (ja tam sie nie znam, mi sie podoba że błyszczy :P )

co jeszcze trzeba/warto/należy/przydałoby się zrobić?


Ostatnio edytowano 07.lut.2008 20:33:18 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 22:52:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja pierścienie bym zostawił nie dotykał skoro było dobrze.
Sprawdź jeszcze zaworki olejowe w głowicach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 23:01:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
scob. Przejrzyj na forum co w ABC najczęściej pada (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) ... Nie zapomnij o czyszczeniu/płukaniu całego układu olejowego jakimś specyfikiem co usuwa zapieczony olej. Przyjrzyj się oczywiście zaworkom jak Grzesiu napisał. przejrzyj nieszczelności dolotu oraz plastikowe kierownice powietrza w dolocie (mi się te plastiki połamały i silnik je skonsumował....)
A tak w ogóle to powodzenia ... Pogadam z Leszkiem , żeby się przyłożył.... Ale radzę Ci spisać wszystko co ma być zrobione na kartce i zostawić w aucie bo alzheimer każdego dotyka ;)

aha, pierścieni nie ruszaj, jeśli dół jest w takim stanie jak mówi - nie ruszaj.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 23:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie kumam o co ci chodzi z tymi uszczelniaczami skoro głowice ściągnięte a ty chcesz dodatkowo robić pierścienie :?: :d
mechanik nie dał rady bo zamki nie pusciły i beret, niby miał wymienić je przez kolektor dolotowy czy jak :D

po co to robisz wogóle, co sie dzieje silnikowi?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 23:20:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
wpierdzielał olej - hektolitrami i przepalał. Na zimno, ciepło, na surowo i grzany - zawsze i dużo - +- litr na 1000 km.
a do tego Leo mi nagadał (rok temu :P ) że jeździ jak popierdółka :P

tak jak w pierwszym poscie napisałem: pojechało na wymianę uszczelniaczy i "przegląd" głowic. Pierścienie zasugerowali w warsztacie ("na wszelki wypadek po uszczelnieniu góry - coby dołem nie zaczął puszczać" )

Leo napisał(a):
Pogadam z Leszkiem , żeby się przyłożył....


Leszek to auto raz widzial - jak je zostawialem, pewnie zobaczy drógi raz jak będe mu kapuchę wykładał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 00:05:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
IMHO nie ruszać pierścieni jeśli są w naprawdę dobrym stanie - jak to ruszysz to możesz mieć później problemy. Teraz masz wszystko dotarte jak należy. Mierzyłeś sprężanie przed robotą?

Z drugiej strony litr oleju przez same głowice to ciut sporo - chyba, że pociskasz jak szalony :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 10:45:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
oszczedzac go nigdy nie oszczedzalem :P
ale smrod spalonego oleju z wydechu i szara chmura mi sie nei podoba..

a czy pierszcienie nalezy czy nie.. hmm :> ufam opinii poleconego fachowca.


Ostatnio edytowano 03.lut.2008 12:13:31 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 11:45:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Olejowe pierscienie sprawdz. Gladz moze byc w idealnym stanie ale moze one sie zapiekly . Bardzo duzo jak litr na 1000 km i prowadnice bez luzow to przez same uszczeniacze tyle nie zniknie oleju.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 17:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Wymieniaj pierscienie tak jak Jack napisał mogły się zapiec i nie zbierały oleju i mogła byc słaba kompresja(jak kopcił na niebiesko to też objaw słabej kompresji).Kiedyś w calibrze v6 też robiłem głowice przy okazji wymienili mi pierscienie silnik był nie do poznania,od wymiany do wymiany zero ubytku oleju.

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 19:18:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
W moim AAH przez same glowice lecialo zdecydowanie wiecej niz 1l/1000km ale zawory mialy luzy w prowadnicach.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 23:02:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
i poskładane
i nie dymi :-)
więcej napiszę jak dotrę. Ale szokujące dla mnei lekko było, że mój silnik może pracowac tak cichutko na wolnych i w ogole nie produkowac dymu z wydechu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 00:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
kiedy odbierasz? pojawię się może razem z Tobą u Leszka...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 02:03:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
scob napisał(a):
i poskładane
i nie dymi :-)
więcej napiszę jak dotrę. Ale szokujące dla mnei lekko było, że mój silnik może pracowac tak cichutko na wolnych i w ogole nie produkowac dymu z wydechu :-)

Bo taka wlasnie jest kultura pracy V6. Dlatego na wolnych obrotach prawie go nie slychac. Silnik ten jest dobrze wywazony.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 09:37:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
To żeby nie zakładac nowego wątku pociągnę tutaj:

problem jest taki, że auto robi "żabki" przy przyspieszaniu - wciśnięcie gazu (delikatne - nie otwieram tymczasem szerzej niż "pierwsza przepustnica") powoduje gwałtowny pólsekundowy skok do przodu, po czym następuje zamulenie i powolne, ale nierównomierne zwiększanie prędkości obrotowej. Tak na luzie jak na biegu - ale pod obciążeniem dużo wyraźniej.
Nie uszczelnili mi szpece dolotu, przestawili rozrząd, nie podpięli czegoś czy może tak ma być? (bo opory docierającego się silnika, bo komp. się adaptuje do niezadymionych spalin, bo cos jeszcze innego?)
Liczę na wasze opinie zanim pojadę do gościa z awanturą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 09:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
sporo tych błędów... skąd wiadomo, że przestawili Ci rozrząd? żabka przy przyspieszaniu sugeruje nieszczelności... czego nie podpięli Ci ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 09:56:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Leo napisał(a):
sporo tych błędów... skąd wiadomo, że przestawili Ci rozrząd? żabka przy przyspieszaniu sugeruje nieszczelności... czego nie podpięli Ci ?


pytam nie twierdzę. podpowiedzcie gdzie szukać - żenbym pojechał i pokazał palcem: tuście chłopy sp*********, bo nie mam zamiaru zostawiac im wozu na kolejny tydzien.


i problem się rozwiązał.. tz. się rozwiąże - jedna odma była zdjęta , druga połamana. Po zaślepieniu - jeździ normalnie.

nie ma - k**** - nie ma solidnych mechaników.
W rozmowie telefonicznej:"aa, coś mi tam mechanik mówił, ale zapomnialem panu chyba powiedziec..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:47:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no nie ma porządnych... nie ma...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:47:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Są....
Ogarnaiją V8, i nie biorą kosmicznych stawek.....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w odległości mniejszej niż 200km od Poznania? :D Gdzie ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 13:05:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zaraz Ci podam odległość
Ten co znam to 459 km od Poznania - Hordzież (lubelskie), jest tez w Łukowie...
Może są bliżej :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: