.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 14:46:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2] Silnik szarpie zna ktoś przyczynę ?
PostNapisane: 10.gru.2007 11:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 15:26:05
Posty: 16
Lokalizacja: Płock
Witam, Panowie mam problem , wiem ze to tak wygląda że jestem nowy i zaraz chce pomocy, ale tak wyszło zdaża sie że i na początku ma sie pecha.
Mam a8 4,2 300 KM, z 1998 roku i mój problem objawia sie tak, ze silnik mi nie równo pracuje tz. podszarpuje na biegu jałowym na wolnych obrotach, skrzynia automat, ale podszarpuje nie zaleznie czy mam na P, czy na D czy na N, wiec raczej wykluczam skrzynie.
Jak silnik jest zimny nie ma tego wogole chodzi idealnie na zimnym tylko powyzej jakis 60 stopni zaczyna podszarpywac jakby mu wucinało 1 cylinder. Swiece wymieniłem i dale to samo, nie wiem gdzie szukac przyczyny moze miał ktos takie objawy i mi pomorze? Dodam jeszcze wazną rzecz raz jak go zapaliłem był ciepły i od razu chodził nierówno i zapaliła mi sie kontrolka od kata ujechałem tak z kilometr i zgasł. Zapaliłem ponownie i kontrolki juz nie było , dziwne moze to zapchane katalizatory? moze byc taki objaw złej pracy od kata.
Prosze o pomoc jak ktos wie co to moze byc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 11:38:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Mam identyczny problem, u mnie na kompie wywala błąd wtryskiwacza.
Właśnie dostałem myjkę ultradźwiękową i będę czyścił wtryski, jak się z tym uporam to dam znać.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 11:51:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
tak nieśmiało zapytam (ja jestem jeszcze laik i nawet nie wiem czy to ma sens), a może kable WN??

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 11:58:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Gdyby to była wina kabli to raczej powinien także na zimnym skakać (przynajmniej tak mi się wydaje)

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 14:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 15:26:05
Posty: 16
Lokalizacja: Płock
No własnie mi tez tak sie wydaje, a zreszta tam są cewki na kazdy gar, moze to te cewki ktoraś szwankuje albo te katalizatory, cholerka sam nie wiem, musiałby ktos taki przypadek miec to by było wiadomo, albo to moze przepływka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 15:00:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A kontrolka KAT nie ma powiązania z sondami lambda? Warto podpiąć auto pod VAGa :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 16:01:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 15:26:05
Posty: 16
Lokalizacja: Płock
Dzis to sprawdze, a wogole od sondy moze tak ch**... pracować czy sonda ma tylko wpływ na ilosci spalania, czy powoduje tez szarpanie silnikiem? jak jest uszkodzona.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 16:04:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
U mnie wymiana sondy nie zmieniła tego objawu, ale pomogła na dymienie oraz równomierne pływanie obrotów.

Jeżeli znasz niemiecki to bardzo dużo możesz się dowiedzieć tu:
http://www.audiv8.com/forum

Ja niestety korzystam tylko z części angielskiej.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 15:26:05
Posty: 16
Lokalizacja: Płock
Nie dałem rady dzis podpiąc pod komputer jutro to zrobie, co do sądy moze i to to ale mi nie dymi nic ani obroty mi nie falują, tylko podszarpuje i przerywa więc wątpie w to ale cholera wie zastanawia mnie jeszcza ta kontrolka cat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 21:47:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Sprawdź stan świec zapłonowych. Na pewno jedna będzie miała oznaki niepełnego spalania. Po tym, co opisujesz masz problemy z lejącym wtryskiwaczem albo z cewką zapłonową.
Ale ja obstawiam na cewkę.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 08:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 15:26:05
Posty: 16
Lokalizacja: Płock
A jak sprawdzić która to cewka , czym to się sprawdza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 11:12:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Podłącz pod VAG-a, będziesz miał wszystko jak na dłoni.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 21:35:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
sobol81 napisał(a):
A jak sprawdzić która to cewka , czym to się sprawdza?

To właśnie widać po stanie świec zapłonowych. Można cewki sprawdzić oscyloskopem. Nie każdy sterownik ma zaimplementowane sprawdzanie układu wysokiego napięcia.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 08:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
morgothdbma napisał(a):
tak nieśmiało zapytam (ja jestem jeszcze laik i nawet nie wiem czy to ma sens), a może kable WN??

... których - de facto - w silniku A8 300 KM (ABZ) - nie ma :diabel:

Ale zbadałbym silnik, albo podpinając do komputera, albo zaczynając od odpinania po kolei cewek zapłonowych i śledzenia zachowania silnika. Jeśli po odpięciu którejś nie zauważysz zmiany zachowania silnika - właśnie znalazłeś "chory" cylinder. Na nim się potem skup. W grę wchodzi kilka opcji: wadliwa cewka, wbrew temu co powiedziałem na początku postu - może być wadliwa fajka na świecę i daje przebicia, może być coś nie tak z wtryskiwaczem (przytkany lub zawieszony). W ekstremalnym przypadku moze byc słaba kompresja, ale wątpię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 11:31:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Oczywiście wiesz, że odpinanie cewek na pracującym silniku grozi uszkodzeniem sterownika silnika?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 17:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2007 15:26:05
Posty: 16
Lokalizacja: Płock
No tego nie wiedziałem że moze uszkodzić, dzisiaj podłączyłem pod tester i było mnóstwo różnych błędów , błąd cylindra 5,7,3, błąd sądy i jeszcze kilka od czego własnie zapalała sie kontrolka cat
Skasowaliśmy błedy i jezdziłem 2 godziny tylko na benzynie odłączylismy całkowicie lpg, zeby nawet nie było w trybie czuwania i ponownie podłączylismy tester po 2 godzinnej jezdzie próbnej i 0 błędów a praca silnika normalna po usunięciu błedów i nie załancznia wogóle instalacji lpg.
Czyli przyczyną moich kłopotów jest instalacja lpg która tak chrzani ze nawet jak nie jechałem na gazie tylko była w trybie czuwania lub temperatura silnika nie pozwalała na jej załączenie to już siała błędy i zapalał sie cat i strasznie szarpał nawet jak jescze był na benzynie nie miało to znaczenia. Jak przełanczałem na benzyne to i tak zle pracował bo juz był pełen błędów i nie pomagało to.
Teraz po wyczyszczonych błędach i jezdzie tylko na benzynie jest ok, bynajmniej narazie i mam nadzieje ze juz tak będzie, tylko teraz mam problem z tym gazem albo muszę to zrobić znalesc jakiegoś fachowca co nie jest łatwe albo wywalić to w piz....
dzieki za pomoc ja napewno się odwdzięcze jak tylko będe wiedział jak rozwiązać jakiś Wasz problem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 19:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli jest sekwencja to trzeba wyregulować i powinno być ok. Jeśli II gen. to raczej trzeba wywalić. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 19:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szogun0 napisał(a):
Oczywiście wiesz, że odpinanie cewek na pracującym silniku grozi uszkodzeniem sterownika silnika?

Wątpię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 19:44:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Możesz wątpić, ale to kosztowne eksperymenty.
Jeśli jest sekwencja w tym A8, to prawdopodobnie mogła się zepsuć listwa wtryskowa lub czasy wtrysku tak się rozjechały, że sterownik nie zamyka wtryskiwacza.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 20:54:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szogun0 napisał(a):
Możesz wątpić, ale to kosztowne eksperymenty.
Jeśli jest sekwencja w tym A8, to prawdopodobnie mogła się zepsuć listwa wtryskowa lub czasy wtrysku tak się rozjechały, że sterownik nie zamyka wtryskiwacza.

Wtryskiwacz zamyka się sam. Sterownik go otwiera, przyjacielu...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: