.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 01:13:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A5 2,5tdi AFB] wymiana świec żarowych
PostNapisane: 13.wrz.2007 11:59:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
Witam wsztystkich sprawdziłem miernikiem ostatnio i okazało się ,że 1 świeca nie ma przejścia, zima nadciąga więc wypadałoby wymienić , i tu rodzi się pytanie- CZY Są PROBLEMY- typu ukreca sie, i co wtedy ? , czy można śmiało ciągnąć kluczem, czy są też jakieś inne patenty na bezkolizyjną wymianę?

pozdrawiam wszystkich :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 07:49:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z tymi świeczkami bywa różnie. Bardzo czesto potrafią się ukręcać. Dokładnie wydmuchaj otwory na świece i delikatnie z wyczuciem wykręcaj podlewając jakąś oliwką, WD40 itp.
Pociesze Cie że ubiegłej zimy moje AFB przy około -15st.C odpalało całkiem znośnie przy spalonych 6 świecach :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 08:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
no właśnie takie opinie też słyszałem i dlatego się wstrzymałem z odkrecaniem, szukajac w sieci znalazłem info iż świeczki najlepiej odkręcać na gorącym motorku- potwierdzi ktoś?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 16:19:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Tutaj masz sprawdzony sposób forumowego specjalisty:

Piotruś napisał(a):
Polewaj denaturatem albo coca-colą (byle nie za obficie). I raczej bez strachu - urywa się gwint w świecy - a nie w głowicy, byle często "popuszczać" i podlewać (wtedy ten cholerny biały proszek nie "rozsadza" gniazda świecy).

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 17:29:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Czołem :diabel: .

arsat napisał(a):
szukajac w sieci znalazłem info iż świeczki najlepiej odkręcać na gorącym motorku- potwierdzi ktoś?


O matko ... :screwy: . Zapewniam Cię Arsat, że nie powiedział tego człowiek o zdrowych zmysłach ... . Silnik musi być możliwie jak najbradziej zimny i "odstany" przez kilka godzin. Serwis będący dla mnie wzorem wszelkich cnót tego rzemiosła "wymaga", aby samochód podstawić do naprawy najpóźniej wieczorem poprzedniego dnia. Nie trzeba znać się na V6, wystarczy fundamentalna znajomość praw fizyki żeby zrozumieć dlaczego ... ;) .

Do wymiany świec musisz przygotować sobie nasadową "dziesiątkę", o jak najcieńszych ściankach, tak aby klucz nie blokował się w gnieździe. Przed założeniem nowych świeczek upewnij się, czy nie nalałeś za dużo "mazidła" (użytego podczas odkręcania) do komory spalania (żeby draki nie było ... :P ).

Pamiętaj aby dokładnie oczyścić gwint w głowicy - zanim będziesz wkręcał nowe świeczki ... .

Powoli, metodycznie, z cierpliwością - operacja uda Ci się "na piątkę" ... ;) .

carlnova napisał(a):
Tutaj masz sprawdzony sposób forumowego specjalisty:


Dzięki za miłe słowo Mistrzu ale ... :oops: :oops: .... .

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 18:39:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Tutaj masz sprawdzony sposób forumowego specjalisty:


Dzięki za miłe słowo Mistrzu ale ... :oops: :oops: .... .

:d :peace:


He, he... Pewnie posądzisz carla o niecne zamiary, ale ja ze szczerym uznaniem załączę jeszcze Arsatowi i innym - sposób na sprawdzenie świec żarowych, który zagubił się gdzieś w gąszczu Twoich jakże pomocnych epopei...

Z przyjacielskim weekendowym pozdrowieniem :peace:

carl

Piotruś napisał(a):
Do kontroli świec potrzebne jest "specjalne urządzenie" :): :diabel: .
(serio - jest "takie coś") :peace:

Tobie wystarczy:
- zapał
- nasadowy klucz "10" do odkręcenia pokrywy silnika (tej plastkowej, niech Cię Pan Bóg chroni przed wykręceniem maski :galy: :): :diabel: :diabel: )
- "szczypczyki" lub delikutasne kombinerki, którymi "wyrwiesz" fajki "zasilające" na świecach

I teraz UWAŻAJ:

- najważniejszy Twój narzędź, to około 1,5m kabelek

Z jednej strony odizolowany na tyle, żeby "trwale i bezpiecznie" połączyć go z "+" akku, a z drugiej strony zdejmiesz izolacji tylko tyle ile potrzeba do wygodnego "dotykania" tego "cycka", na który normalnie nałożona jest fajka świecy :P .

Kontrola właściwa polega na tym, żeby "pocierać" :): końcówkę "druta" :): o "cycek" :): na każdej świecy osobno i notować która iskrzy, a która nie iskrzy :): . Te, które nie iskrzą -> co logiczne -> nadają się do du.., sorki: do wywalenia :D .


_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 23:31:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
He, he... Pewnie posądzisz carla o niecne zamiary,


Różnie to bywa ... :P .

carlnova napisał(a):
ale ja ze szczerym uznaniem załączę jeszcze Arsatowi i innym - sposób na sprawdzenie świec żarowych


Ja pikole ... . To pisał jakiś erotoman :): ??? Ale wstyd ... .

carlnova napisał(a):
Z przyjacielskim weekendowym pozdrowieniem :peace:


:d :peace:
Dzięki Carlu, dzięki :) . Pogodnego week-endu i :

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 15:47:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
Piotruś napisał(a):
Czołem :diabel: .

arsat napisał(a):
szukajac w sieci znalazłem info iż świeczki najlepiej odkręcać na gorącym motorku- potwierdzi ktoś?


O matko ... :screwy: . Zapewniam Cię Arsat, że nie powiedział tego człowiek o zdrowych zmysłach ... . Silnik musi być możliwie jak najbradziej zimny i "odstany" przez kilka godzin. Serwis będący dla mnie wzorem wszelkich cnót tego rzemiosła "wymaga", aby samochód podstawić do naprawy najpóźniej wieczorem poprzedniego dnia. Nie trzeba znać się na V6, wystarczy fundamentalna znajomość praw fizyki żeby zrozumieć dlaczego ... ;) .

Do wymiany świec musisz przygotować sobie nasadową "dziesiątkę", o jak najcieńszych ściankach, tak aby klucz nie blokował się w gnieździe. Przed założeniem nowych świeczek upewnij się, czy nie nalałeś za dużo "mazidła" (użytego podczas odkręcania) do komory spalania (żeby draki nie było ... :P ).

Pamiętaj aby dokładnie oczyścić gwint w głowicy - zanim będziesz wkręcał nowe świeczki ... .

Powoli, metodycznie, z cierpliwością - operacja uda Ci się "na piątkę" ... ;) .

carlnova napisał(a):
Tutaj masz sprawdzony sposób forumowego specjalisty:


Dzięki za miłe słowo Mistrzu ale ... :oops: :oops: .... .

:d :peace:


dzieki, tak własnie będę działał :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 14:26:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
już po zabiegu- wszystko poszło OK wg wskazówek
jeszcze raz dzięki wszystkim

pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 14:30:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
arsat napisał(a):
już po zabiegu- wszystko poszło OK wg wskazówek
jeszcze raz dzięki wszystkim

pozdrawiam :peace:


Nie dziękuj wszystkim, tylko specjaliście od "pocierania końcówki druta o cycki" :) :D :): :diabel: :jezor:

Zdecydowanie mu się należy pochwała... (szczerze) :smokingdevil:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 18:22:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
:oops: :okulary2: :oops:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 20:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 00:00:20
Posty: 32
Lokalizacja: Warszwa
Witam Kolegów
mam pytanko (z racji ze sprężynki sie świecą)
macie moze jakaś fotke, gdzie szukać świec ż w 2.5 TDI ?
do w Etce jest zdjecie obok silnika ;]

_________________
A6 99 AVANT
2.5 TO jest DIESEL INSIDE ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 21:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Chłopaki pomimo że stwierdziliście że kat wtrysku w moim AKE jet OK, są jednak problemy z porannym odpalaniem, trzeba kręcić ze dwa razy, (pedału gazu nie wciskam po informacji Meszruma,że przy zapłonie i tak nie działa), następna diagnoza jaka mi się nasuneła to świeczki lub może czujnik temp. zew. (przy świeceniu sprężynek na blacie nie przygasa światełko w kabinie).

Już miałem smażyć posta o problemie, a tu taka instrukcja :D że normalnie mi cy... opadły :) Jak mogłem to przeoczyć.

Tak więc jutro z rana, lecę do "cycków" z "drutem" w celu ich pocierania.

Czy między nami zaiskrzy? Poinformuję w nowym wątku :597: :607:

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:10:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Właśnie jestem po wymianie świeczek. Cztery z sześciu były upalone i dlatego pewnie jak było zimno to zakopcił z rana. Wcześniej tego nie było i po wymianie też objaw ten ustąpił. Trochę pracochłonne i stresujące zajęcie z tymi świecami ale na szczęście po paru godzinach kręcenia w jedną i drugą stronę udało się bezkolizyjnie je wymienic . Choc przyznam że na niektórych świecach gwint wyglądał nieciekawie. Na koniec małe oczyszczenie gwintów i posmarowanie świec specjalnym ( bardzo tanim ) specyfikiem. Oczywiście świece wymienione na zimnym motorze.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Może pytanie z drugiej strony.

Skoro to takie stresujace, a chyba wykrecenie kilku świeczek i wkrecenie nowych nie powinno zająć dużo czasu,
to czemu nie zlecić tego ASO, chyba nie powinno duzo kosztować skoro to takie proste i niech oni się martwią skoro cos spier.. :)
Ile taki zabieg w ASO? No chyba że się myle w swoich rozważaniach.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:25:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 00:00:20
Posty: 32
Lokalizacja: Warszwa
podpowiedzcie prosze czy sciwce sa w jakism widcznym miejscu

_________________
A6 99 AVANT
2.5 TO jest DIESEL INSIDE ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:35:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
BELLATRIX napisał(a):
Może pytanie z drugiej strony.

Skoro to takie stresujace, a chyba wykrecenie kilku świeczek i wkrecenie nowych nie powinno zająć dużo czasu,
to czemu nie zlecić tego ASO, chyba nie powinno duzo kosztować skoro to takie proste i niech oni się martwią skoro cos spier.. :)
Ile taki zabieg w ASO? No chyba że się myle w swoich rozważaniach.

Ja też po wymianie w berlingo myślałem że to tylko wykręcenie paru świeczek ale to jest c5 v6 Czyli inna bajka . Zresztą sam zobaczysz jak one ciężko się wykręcają. Nie do wszystkich jest dojście idealne. Świece w sumie są w widocznym miejscu ale do jednej jest ciężi dostęp. A co do ASO to mam daleko i niemiłe wspomnienia ( np. gośc mi usilnie wciskał że ake jest na pompowtryskach) :peace:

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:44:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
No tak w sumie co do ASO to wiele historii jest na forum.
Chyba lepiej unikać :( Nawet jak się coś potem wysypie to trzeba walczyć o swoje.
Przykre :545:

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: