.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 13:42:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 BAU] TURBINA - dziwne odgłosy sapanie i chrząkanie
PostNapisane: 11.gru.2007 18:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
Jestem użytkownikiem A6 2.5 TDI 180km tiptronic silnik BAU z napędem QUATTRO 2003 rok przebieg 180000km. Tydzień po zakupie to jest trzy miesiące wstecz usłyszałem dziwne sapanie spod maski na postoju gdy dawałem gazu i puszczełem a także wczasie jazdy. Wszystko się dzieje w okolicy 2000 obrótów. Byłem na komputerze 0 błędów. Odgłos dochodził z okolicy turbiny więc pojechałem do servwisu gdzie zajmują się regeneracją turbin, podłączyli pod kompa i stwierdzili że trzeba ją regenerować. Dałem do regeneracji po odbiorze dostałem szoku nie dość że sapie to jeszcze przy schodzeniu z obrotów na postoju chrząka jak świnia a rano tylko na zimnym silniku wyje jak karetka. Pojechałem do nich spowrotem żeby coś zrobili z tym to oni na to cytuje:" jest to normalny i prawidłowy objaw przy tych silnikach, ciśnienie turbina pokazuje prawidłowe a tak wogóle to na przyszłość nie kupować AUDI z tymi silnikami". Nie spierałem się z nimi bo niemam doświadczenia w tych sprawach pierwsze moje AUDI i brak wiedzy na jego techniczny temat ale nie dałem za wygraną. Udałem się do innego mechanika znajomy który stwierdził że turbina daje za duże podciśnienie i neima gdzie je upuścić ale nie ingerował w turbo bo on jest lakiem w tych sprawach i skierował mnie do warsztatu w Pozaniu gdzie mechanik regulował nakrętką przy sztandze od zaworu podciśnienia turbo podajże ją wydłużył i tym sposobem chrząkanie zginęło ale pozostało delikatne sapanie i wycie karetki na zimnym silniku. Byłem zadowolny że niema tego chrząkania ale do czasu gdy dzięki forum AUDI dowiedziałem się że taka regulacja jest nie wskazana. Po rozregulowaniu zaworu podciśnienia dzięki koledze z forum zrobiliśmy logi ale raczej one będą oszukane gdyż było ingerowanie w regenerowaną turbinę. Zawór w/w wyregulowałem do stanu pierwotnego i znowu charczy :( :( :( .
Co mam robić?
Czy ktoś miał taki przypadek?
Węże sprawdzone są ok.

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 19:24:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam Cię Waldasso ;) .

Gdzie mógłbym odnaleźć logi, o których wspomniałeś ?

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 19:31:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Waldasso :peace:
Pozwól sobie pomóc i wrzuć te logi :):

[+]
piękny pierwszy post :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 20:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=logi

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 20:56:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W tej sytuacji ... zapraszam na PW (jeśli jesteś zainteresowany moją pomocą ;) ) . Sprawa jest banalnie prosta. Podtrzymuję swoją opinię, że logi są (były) jak najbardziej prawidłowe :P .

Prawie OT - do GrzesiaB : to jest analogiczny przypadek do tych, o których dzisiaj rozmawialiśmy (101%) . "Dziękuję" za obiecane relacje ... :/ .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 21:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
Jesteś na PW

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 21:45:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
W tej sytuacji ... zapraszam na PW (jeśli jesteś zainteresowany moją pomocą ;) ) . Sprawa jest banalnie prosta. Podtrzymuję swoją opinię, że logi są (były) jak najbardziej prawidłowe :P .

Prawie OT - do GrzesiaB : to jest analogiczny przypadek do tych, o których dzisiaj rozmawialiśmy (101%) . "Dziękuję" za obiecane relacje ... :/ .

;) :peace:


Piotrze - przeczytaj PW a wszystkiego się dowiesz... miałem małe zamieszanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 21:58:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
Te logi co podałem były zrobione gdy zawór podciśnienia turbo był rozregulowany, stłumiony i nie wiem czy należy je brać pod uwagę?

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 22:16:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
waldasso napisał(a):
Jesteś na PW


:?: :?: :?:

Grześ - PRZEPRASZAM :oops: :oops: :!!: :!!:
Wybacz to "wejście smoka" ale czekałem całe popołudnie na jakieś wieści ... .
Stąd ta zjebka ale jeszcze raz - SORRY !!!

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 22:31:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
waldasso napisał(a):
Te logi co podałem były zrobione gdy zawór podciśnienia turbo był rozregulowany, stłumiony i nie wiem czy należy je brać pod uwagę?


wyglądają dobrze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 22:35:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
waldasso napisał(a):
Jesteś na PW


:?: :?: :?:

Grześ - PRZEPRASZAM :oops: :oops: :!!: :!!:
Wybacz to "wejście smoka" ale czekałem całe popołudnie na jakieś wieści ... .
Stąd ta zjebka ale jeszcze raz - SORRY !!!

;) :peace:


Spoko - przejdźmy na PW bo nie ma co tutaj spamować. Mi się troszkę skomplikowało czaso-przestrzennie ale jutro nadrobię :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 22:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
biorę pod uwagę wasze opinie, logi może są ok ale co z tego jak moje turbo charczy jak świnia. Czy to jest prawidłowy objaw turbosprężarki?

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 22:46:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to jest zdecydowanie nieprawidłowy odgłos turbosprężarki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 23:09:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
to jest zdecydowanie nieprawidłowy odgłos turbosprężarki.


Zacznijmy może od tego , że to zdecydowanie w ogóle nie jest odgłos turbosprężarki ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 23:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
Z naszym kolegą z forum zrobie w tym tygodniu aktualne logi i może coś nowego wyjdzie? i jeszcze jedno jaki numer powinno mieć moje turbo, moze tu jest pies pogrzebany?????????????

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 23:31:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
odgłos ten wydobywa się od strony zimnej turbo, tak słychać. Chrząkanie najwięcej słychać gdy na postoju dodam gazu 2000 obrotów i momentalnie puszczam gaz. Po chrząknięciu jest sapnięcie.

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2007 23:55:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
moze masz dziurę w dolocie, mialem cos podobnego jak pekl mi jeden waz gumowy... tylko ja nie jestem pewien...

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 00:05:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
Dziury niema węże były sprawdzane.

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
to jest zdecydowanie nieprawidłowy odgłos turbosprężarki.


Zacznijmy może od tego , że to zdecydowanie w ogóle nie jest odgłos turbosprężarki ... ;) .


Potwierdzam słowa fachowców - przerabiałem to "zjawisko".

Nie potrafę czytać logów i nie nauczę się tego napewno. :D /w końcu od czego są takie mózgi jak Meszrum , Piotruś , Carl i pozostali ... :peace: tu oczywiście ukłony w Waszą stronę /, ale Panowie może na coś zwócę uwagę - czy nie widać w nich "problemu przycinających się kierownic " ?

Jeśli nie - to stawiam na niewłaściwą turbinę.

Jak pamiętam , w moim przypadku naprowadziliście mnie na tę ew.przyczynę "chrapnięć" w kolektorze ssącym.

Wymiana turbiny na właściwą od 180-konnego silnika przyniosła długo oczekiwane rezultaty , między innymii pozbycie się "świńskiego odgłosu".
A przypomnę , że koleś od "reanimacji" wcisnął mi turbinkę od 150-tki , twierdząc i upierając sie ,że jest taka sama.
Guzik prawda , nic bardziej mylnego !!!

Od waldasso wiem , że ma turbinkę GT2052V /059145701G/ - czyli od 150KM
W/g Garetta powinna być - GT2052V (S2) /059145701K/

Moim skromnym zdaniem tu leży przyczyna boleści.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 13:59:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No.... brawo :!!: Bociek... :peace:
Dawno Cię nie było wśród nas, ale powróciłeś w wielkim stylu... :):
Gratulacje (szczere) z powodu rozwiązania zagadki... :)

PS. Teraz wszystkie "chrząkania" i "świńskie odgłosy" turbiny będą nam przypominać Ciebie... :peace:

A tak na zupełnie poważnie - rzeczywiście rzecz jest nagminna - "regeneraci" proponują od razu podmiankę na inną zregenerowaną turbinę i dla nich Garrett 150 PS to to samo co 180 PS :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: