.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 20:06:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 14:34:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
carlnova napisał(a):
No.... brawo :!!: Bociek... :peace:
Dawno Cię nie było wśród nas, ale powróciłeś w wielkim stylu... :):
Gratulacje (szczere) z powodu rozwiązania zagadki... :)

PS. Teraz wszystkie "chrząkania" i "świńskie odgłosy" turbiny będą nam przypominać Ciebie... :peace:

A tak na zupełnie poważnie - rzeczywiście rzecz jest nagminna - "regeneraci" proponują od razu podmiankę na inną zregenerowaną turbinę i dla nich Garrett 150 PS to to samo co 180 PS :/


Siemcia Bracia !!!

Jestem z Wami "duchem" ... , częściej czytam lekturę AKP niż pisuję ,do tego po prostu niezbędna jest wiedza.

W tym temacie natomiast zrobiłem niemal "doktorat" :diabel: , tak też co się pamięta trzeba koledze bezapelacyjnie podpowiedzieć !!!

Mam taką nadzieję , że tylko "kompetentna niewiedza" reanimatorów , także i w tym przypadku jest faktyczną przyczyną problemów kolegi waldasso
:peace:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 15:51:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli jest tak jak napisał Bociek, to przyczyna jest już znana. V2 pozbawiona jest tzw. przewężenia, które to jest obecne w V1.

należy jak najszybciej zgłosić się do warsztatu, który zwyczajnie oszukał klienta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 18:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie

Ja z ciekawości dziś sprawdzałem u siebie i mój "prosiak" :oink: :): w silniku BAU 180KM Quattro model 2005 ma wytatuowany numer: 059 145 701S ; GT2052V ; GS4

czyżby silniki BAU miały różne turbawki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 21:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Krisoo , masz napewno właściwą turbinę i to nie podlega dyskusji.

Według katalogu turbin od 2003 roku stosowane są dwie suszarki.
Różnią się tylko literami kończącymi nr.katalogowy części dla AUDI,VW,SKODY.

W jednym przypadku jest "S" /tak jak u Ciebie/ , a w drugim "T".

Firma Garret stosuje natomiast jeden numer wspólny GT2052V (S2) dla silników o mocy 114 , 120 oraz 132 KW .

Kolorem czerwonym nie na darmo zaznaczyłem sygnaturę zawartą w nawiasach , ponieważ to ona wskazuje nam turbinę do silników o w/w mocach.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 23:32:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
koledzy jak sie wcześniej okazało posiadam prosiaka z nabitym numerem GS4 059145701G i jest to jak bociek mówi wersja 150KM. Sprawdziłem to w serwisie AUDI, te prosiaki montowali do A4 i A8 2.5TDI 150KM.
Natomiast do 180KM montowano turbiny o nr 059145701S i z taką auto wyszło z fabryki co ustaliłem po nr VIN.

Mam nadzieję że to jest przyczyną i pozbędę się tego prosiaka :)
Jutro będę wykonywał logi z obecną turbawką i wrzucę je na forum dla porównania z poprzednimi gdzie był regulowany zawór podciśnienia turbo i może podtwierdzi się teza że przyczyna leży tylko po stronie turbosprężarki 150KM.

będe was informował na bieżąco o moich poczynaniach aż do zakończenia sprawy i ponownego zlogowania.
Pozostało mi narazie wam wszystkim podziękować za zainteresowanie moim problemem i za pomoc

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 08:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Ja dzisiaj sprawdzę swoją, jeśli sie okaże ,że też mam 150KM, to wiemy czy to wina warsztatu w Polsce(ten sam warsztat się opiekuje naszymi turbawkami) czy, waldassa C5 już przyjechało od wroga ze zła turbinką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 10:19:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
A czy dla dmuchawki od 180PS nie można napisac nowego softu? by ładowała i pracowała jak należy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 10:31:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
A czy dla dmuchawki od 180PS nie można napisac nowego softu? by ładowała i pracowała jak należy??


Wowo, przyjacielu... :)
Tutaj jest sytuacja odwrotna - do 180 konnej mapy ECU jest założona prawdopodobnie turbina V1 od 150 PS.
Czytałeś dokładnie ? ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 11:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnoszę wrażenie, że turbina zamontowana pierwotnie [w chwili zakupu auta] była sprawna. warsztat znalazł klienta.

nie dość, że V1 dają sobie dobrze radę, to V2 są jeszcze lepsze. to chyba pierwsze BAU z wymienianą T, o którym słyszę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 12:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
marcinpoznan74 napisał(a):
Ja dzisiaj sprawdzę swoją, jeśli sie okaże ,że też mam 150KM, to wiemy czy to wina warsztatu w Polsce(ten sam warsztat się opiekuje naszymi turbawkami) czy, waldassa C5 już przyjechało od wroga ze zła turbinką.


Marcin według mnie jezeli oddałem moją turbawkę do regeneracji temu samemu warsztatowi który posiada specjalizację w turbosprężarkach Garretta i ma na to certyfikaty a dobrze wiedzieli że jest to 2.5TDI V6 180KM to powinni sprawdzić w katalogu nr prosiaka i odpowiednią do niego założyć w końcu biorą za tę usługę siano i to jeszcze jakie :028:

Mogę wam nadmienić że jak dawałem pierwszy raz prosiaka do regeneacji w tym warsztacie w Poznaniu na ul. Wieruszowskiej to na pytanie czy jest różnica miedzy 180KM a 150KM usłyszałem odpowiedź tylko w numeracji a reszta jest to samo - oszusci.
Teraz nie dam się oszukać bo dzięki wam zgromadziłem wiedzę techniczną na ten temat :d

wszystko możliwe że auto z taką turbawką kupiłem (kto by o tym pomyślał), auto sprawne ale winna leży tez po stronie warsztatu gdzie regenerują te turbo - fachowcy którzy kaleczą ten tytuł :d

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 21:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
To są kolegi waldassa logi z dzisiaj.
Faktycznie jest to co opisuje.
Eksperyment (statyczny)zrobiliśmy taki :

dodawał gazu do 2500rpm/min puścił gaz przy ok 2000rpm grrrrrr
to samo jak doszedł do 2200rmp puścił gaz i przy ok 2000rpm grrrrr
jak dał do 1900 przy puszczaniu nie było grrrr.

000
http://www.trubaj.pl/LOGI/j_dynam000_new.JPG

001
http://www.trubaj.pl/LOGI/j_dynam001_new.JPG

003
http://www.trubaj.pl/LOGI/j_dynam003_new.JPG

004
http://www.trubaj.pl/LOGI/j_dynam004_new.JPG

008
http://www.trubaj.pl/LOGI/j_dynam008_new.JPG


010
http://www.trubaj.pl/LOGI/j_dynam010_new.JPG

011
http://www.trubaj.pl/LOGI/j_dynam011_new.JPG
_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 22:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie męczcie tego biednego BAU. ta turbina wyzionie ducha przez przewężenie i wtedy zacznie się płacz.
do czasu wymiany na S-kę waldasso powinien jeździć jak emeryt.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 00:01:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2007 09:50:25
Posty: 11
Lokalizacja: Wielkopolska
meszrum co mam rozumieć pod pojęciem przewężenie w tej turbinie co ono powoduje bo domyślam się że S już tego nie ma?

_________________
Pozdrawiam waldasso
A6 QUATTRO 2,5 TDI BAU 2003r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 00:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to element konstrukcyjny.
to, co powinieneś wiedzieć na jego temat to fakt, że skutecznie zmniejsza bezpieczną wydajność turbiny.

oszczędzaj samochód do chwili założenia S.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 09:10:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Różnice "konstrukcyjne" pomiędzy sprężarkami G i S są na tyle znikome, iż nie mają odczuwalnego znaczenia dla silnika V6 w zakresie prędkości obrotowej poniżej 2200 obr/min .

Oczywiście Bociek ( :peace: ) ma całkowitą rację - turbina G nie powinna pracować w AKE i BAU. Inne wymagania ECU, inna dawka paliwa oraz inny stopień sprężania żądają więcej w silnikach 180PS - dlatego pojawia się świst (tutaj nazywany "karetką" :d ) .

"Chrząkanie i sapanie" - w żadnym razie nie mają związku z odmianą zabudownej turbiny (wszak ten rodzaj "awarii" pojawia się również w silnikach z osprzętem skompletowanym jak najbardziej prawidłowo, a zjawisko daje się łatwo wyjaśnić) .

Wymiana sprężarki na właściwą, a przede wszystkim prawidłowo wyregulowaną - ostatecznie zlikwiduje nieprzyjemne odgłosy i najprawdopodobniej poprawi dynamikę samochodu bowiem jest prawdopodobne, że aktualnie ECU korzysta z niezbyt głębokiego stanu awaryjnego.
Jednak "czysto teoretycznie" ... nie można wykluczyć i takiej sytuacji, że jeśli turboserwis ponownie przydruci, to niepokojące "przydźwięki" nie zanikną.
Poprostu typ sprężarki a charakterystyka jej pracy to są dwa całkiem odrębne zagadnienia, chociaż dotyczą tego samego (i niemalże takiego samego) podzespołu .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: