.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 01:38:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c5 2.5tdi AFB '98 Tip, Q] Prośba o ocenę logów.
PostNapisane: 12.gru.2007 16:23:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 14:05:28
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice
Witam! Więc jak w temacie. Narazie zrobiłem statyczne, a BS zrobie jak ściągne lepszego vaga bo ten mi nie chce wejść do tych właśnie BS'ów.
Nad dynamicznymi jeszcze pomyślę.

http://nacienkowie.pl/logi/LOG-01-001-xxx-xxx.jpg

http://nacienkowie.pl/logi/LOG-01-003-xxx-xxx.jpg

http://nacienkowie.pl/logi/LOG-01-004-xxx-xxx.jpg

http://nacienkowie.pl/logi/LOG-01-007-xxx-xxx.jpg

http://nacienkowie.pl/logi/LOG-01-011-xxx-xxx.jpg

http://nacienkowie.pl/logi/LOG-01-013-xxx-xxx.jpg

http://nacienkowie.pl/logi/LOG-01-014-xxx-xxx.jpg

Na moje oko to wtryski są nieciekawe, a jakaś totalna katastrofa na trzecim.
Sami oceńcie, z góry wielkie dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 10:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2007 11:00:30
Posty: 16
Katastrofa może nie, ale regulacja wskazana. Poczekaj jeszcze na fachowe opinie meszrum'a i carlnova'a.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 11:05:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
W grupie 007 masz temp. 81,9*C u mnie dochodzi do takiej tylko w korku podczas ciągłej jazdy tylko 76-78*C "wielcy" twierdzą że to trochę mało :( u niektórych w logach na forum widywałem 90 a nawet i 92*C !

W moim przypadku to wina "drucika" :banghead: który przy wymianie rozrzadu nie wymienił mi pompy, termostatu i wiskozy która raczej udała się do krainy wiecznych łowów lub jest już w drodze :(

Poproś kogoś by ci to sprawdził o odlatujacych wiatrakach było juz na forum u mnie nie wyrządził wiele szkody po prostu się rozleciał w mak :(

Ile autko ma nastukane? pytam ze wzgledu na jedną korekcję na wtrysku powyżej 2.

Oczywiście czekamy na obiektywną diagnozę - wiadomo kogo :D :peace:

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 18:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 14:05:28
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice
Każdy wie jak to jest z tymi przebiegami aut sprowadzanych. Na budziku 200 000, no ale reszte możemy przemilczeć bo ja wiem i wy wiecie. O wiskozie naczytałem sie na forum, zresztą o wszystkim się tu naczytałem.
Tylko nie wiem w dalszym ciągu co z tymi wtryskami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 19:23:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rheinland - kiedy ostatnio wymieniałeś np. filtr powietrza (pytam na serio) ??

Zresztą powiem Ci to wprost - chociaż mam pełną świadomość, że niektórzy odbiorą moją wypowiedź (delikatnie mówiąc) w kategoriach "małopopularnych" ... .
Otóż pomimo braku większości bezcennych parametrów - już widać, że bez doświadczonego mechanika - ten silnik niedługo przestanie jeździć.

Istnieje kilka powodów, które unieruchomią Twoje auto na dobre.

Według mnie dalsza diagnoza za pomocą internetu jest bezsensowna, ze względu na mnogość przyczyn mogących powodować okazany stan rzeczy.

Główne problemy dotyczą:
- rozrządu i jego napędu
- fatalnego w skutkach ustawienia kąta wtrysku (będzie coś około -5* ale to jeden z mniejszych problemów)
- całego układu dolotowego, zarówno pod względem ewentualnych uszkodzeń mechanicznych, jak również EGRa i turbosprężarki .

Przykro mi to pisać ale znalazłeś się w pułapce, ponieważ pozostawienie silnika w aktualnym stanie na pewno zakończy jego żywot skutecznie (i to najprawdopodobniej szybciej niż później ... ) , a naprawa (myślę o kosztach części) pociągnie ciężki pieniążek :/ .

Oceniając po logach - spodziewam się czegoś podobnego do tego przypadku
(pod względem usterek mechanicznych) :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Przepraszam za tak drastyczną odpowiedź ale znudziło mi się dzielenie włosa na czworo (czyli dyskusje o niczym i rozdrabnianie każdego oczywistego problemu na drobne). Za postawioną diagnozę przyjmuję na siebie całkowitą odpowiedzialność.

W razie gdybyś potrzebował porady lub jakiejkolwiek innej pomocy w doprowadzeniu autka do porządku - wal jak w dym.
:(: :/
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 20:09:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 14:05:28
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice
No bez fachowej pomocy się nie obejdzie. Piotruś mógłbym Cię prosić o rozwinięcie tych trzech podpunktów które wymieniłeś bo pasek rozrządu był wymieniany, vp44 po regeneracji, układ dolotowy był czyszczony. I co byłoby już do roboty żeby go jakoś reanimować.
A ten mechanik wydawał się być kumaty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 20:31:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
rheinland napisał(a):
No bez fachowej pomocy się nie obejdzie. Piotruś mógłbym Cię prosić o rozwinięcie tych trzech podpunktów które wymieniłeś bo pasek rozrządu był wymieniany,


Jeśli chodzi o rozrząd to jednak coś jest nie teges, skoro nastawy kąta wtrysku na 99,9999%% nie są właściwe ... . Fakt, że spoglądając w strone innych logów - rozrząd "jako taki" (czyli pomijając synchronizację z ustwieniem VP) wydaje się być ustawiony prawidłowo. Jednak, jak pisałem w poprzednim poście - gdybanie nie ma żadnego sensu - zbyt dużo możliwości ... .

rheinland napisał(a):
vp44 po regeneracji,


Krok w dobrą stronę :-) . (nie czepiałem się VP :): )

rheinland napisał(a):
układ dolotowy był czyszczony.


... ale coś go jednak zatyka .

rheinland napisał(a):
I co byłoby już do roboty żeby go jakoś reanimować.


EGR, turbina, wydech, ... . Nie wiem ... . Z "odmą" już popracowałeś ??
Coś wyraźnie mu nie pasuje, może to być "całe wszystko" lub "całe nic" (np. godzinka roboty).
Rozumiem Twoje zaniepokojenie, a ja niczego nie staram się ukrywać ani wzniecać groźnej atmosfery. Naprawdę jest tego trochę za dużo (co do hipotetycznych możliwości), żeby celować na "chybił-trafił" przez internet (chociaż są na AKP i takie osoby, które celując na oślep trafiały w dziesiątkę :): ) .

Jedyna sensowna podpowiedź jakiej potrafię udzielić na tym etapie, to sugestia żebyś "dokończył" brakujące logi (ale bez diagnozy mechanicznej i tak nie dowiesz się dużo więcej niż teraz) .

:peace:

rheinland napisał(a):
A ten mechanik wydawał się być kumaty.


Więc załóżmy, że "tylko" nie dokończył swojego dzieła, a to co juz zrobił - wykonał dobrze ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 20:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 14:05:28
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice
Wielkie dzięki za odpowiedź. Troche mnie niepokoi temat hydrauliki i wytartych wałków, ale nic nie klepie nawet na zimnym, ani nie kopci.
Filtr powietrza nie był wymieniany, niewiem jak tam z odmą, ale na moc tego silnika nie narzekam po wymianie przepływki chodzi super.
Piotruś jeszcze raz wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 21:00:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rheinland,

zrób komplet logów.
przy takim skrawku można jedynie gdybać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 10:14:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
rheinland napisał(a):
Wielkie dzięki za odpowiedź.


Nie ma żadnej sprawy ;) - zawsze do uług ;) . Ziomala miałbym zostawić w potrzebie ??
(Wszak "jedną nogą" mieszkam 30 km od Katowic ... :-) ) .

rheinland napisał(a):
Troche mnie niepokoi temat hydrauliki i wytartych wałków, ale nic nie klepie nawet na zimnym, ani nie kopci.


No właśnie - tutaj zaczynają się pierwsze schody :(: . Jak mówisz "kumaty mechanik" wymienił napęd czegoś, czego nie sprawdził ... . Wnioski naprawdę są tutaj (niestety) logiczne. A było blisko, żeby o motorku dowiedzieć się prawie wszystkiego, eh ... .
Oprócz tego - kumaty mechanik zostawił stary termostat ... . Kolejne wnioski są równie druzgoczące .... .
Osobiście również podejrzewam problem z hydrauliką/wałkami ale umówmy się, że nie straszę i niczego takiego nie powiedziałem, bo znowu na wniosek jakiegoś amatora - moderator powycina nam wątek w pień :/ .
Można jednak stwierdzić obiektywnie, że jeśli dźwignie zaworowe pospadają z najsłabszych popychaczy, to żadnych stuków nie będzie (krzywka wałka wiruje swobodnie w powietrzu, więc nic nie stuka).
Żeby coś (za)dymiło ("zafalowało") - pospadanych dźwigni musiałoby być kilka, a u Ciebie duży problem pokazuje się tylko na jednym cylindrze ;) .
Oczywiście nie wyrokuję - to wszystko należy bezwzględnie sprawdzić "z natury" ... .

rheinland napisał(a):
niewiem jak tam z odmą,


To zagadnienie w sposób wręcz naturalny łączy się z "wałkami", a układ ciśnień w Twoich logach jest conajmniej dziwny. Uważam, że nie wolno bagatelizować tak wyrazistych objawów, chociaż przyczyn może być kilka, występujących jednostkowo lub grupowo ... .

rheinland napisał(a):
ale na moc tego silnika nie narzekam po wymianie przepływki chodzi super.


Więc zrób wszystko, żeby podtrzymać ten stan ... (ale już z pomocą zupełnie innego fachowca, ten nie ogarnia podstawowych kwestii) .

rheinland napisał(a):
Piotruś jeszcze raz wielkie dzięki.


:> ... . Daj znać kiedy rozwiejesz już wszystkie wątpliwości (lub "zapragniesz" :): konsultacji ;) ).

Powodzenia w bojach :-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: