.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 19:05:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AYM] Zupełna niemożność rozruchu
PostNapisane: 17.gru.2007 06:21:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja mam tylko jedno pytanie, "kończące" być może sprawę ostatecznie.
Meszrum - czy poniższe zdanie oznacza faktyczną, fizyczną przekładkę "całego akumulatora", czy być może oznacza jedynie "pożyczkę prądu" przy pomocy "kabli rozruchowych" ???

meszrum napisał(a):
oto, co ustaliłem:
- akumulator jest sprawny [podmieniłem na inny];


Jeżeli była to wyłącznie "pożyczka" - nie musisz robić niczego więcej - przyczyna tkwiła w zaśniedziałych klemach przy jednoczesnym ograniczeniu sprawności akku.
Jeżeli jednak zamieniłeś na chwilę akku, to odpowiedz (ale szczerze :-) !!) - czy kiedykolwiek wcześniej czyściłeś i konserwowałeś czopy akumulatora oraz klemy ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 08:21:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Jak ma mnie, to jest dość śmieszne, ze robimy z takie banalnej rzeczy mocny problem )))

PS Kiedy ten elektromagnetyczny włącznik bym umarł, to było bym słychać mocny KLACZ.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 11:04:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Sprawdź wszystkie cele w tym swoim akumulatorze.
Jak nie masz odpowiedniego sprzętu to chociaż obserwuj, czy jak go ładujesz - we wszystkich celach pokazują się "wodorowe bąbelki".
Jeżeli w którejś celi się nie pokazują - oznacza to jej uszkodzenie i zupełny pad akumulatora (miałeś ubytki elektrolitu i niemalże rozładowany akku - taka sytuacja sprzyja tzw. "oberwaniu celi")...
W sierpniu miałem identyczną sytuację, z identycznymi, jak u Ciebie objawami - uszkodzony trzyletni akumulator... Nie pomogło czyszczenie klem, czopów i kilkakrotne ładowanie - niestety tylko wymiana...


Na wszelki wypadek:
Chciałem tylko pomóc - odbierz pozytywnie dobre intencje - jeżeli uważasz, że się mylę po raz kolejny - pozostaw to bez odpowiedzi i komentarza...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 18:01:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dziś uruchamia zupełnie prawidłowo.
praca rozrusznika taka jak zawsze [wzorowa].
nie mniej jednak, boję się nim jeździć - czas oczekiwania na lawetę to 1.5h...

od środy [jutro jestem służbowo w wawie, ale AFB] szukam podnośnika celem zdjęcia pokrywy dolnej i wyczyszczenia masy silnika oraz wtyczki rozrusznika.
co ciekawe, prosząc dziś zaprzyjaźniony warsztat o udostępnienie podnośnika bym sam mógł wykonać powyższe, usłyszałem, że trzeba wymienić rozrusznik. popluwszy się ze śmiechu zapytałem wprost, czy to jest odmowa... zupełnie niezmaterializowana mina Zarządzającego Zakładem była odpowiedzią twierdzącą.



Piotr,

drugi akumulator osobiście wyciagnąłem z AFB i wstawiłem do AYM łąmiąc sobie przy tym 58% kości.
[albo rzeczywiście jest ciężki, albo robię się bardzo słaby]

zupełnie szczerze: czopy, jak również klemy, nie były nigdy przeze mnie czyszczone [a serwisu o to nie podejrzewam].




Carl,

woda d. została uzupełniona, aku naładowane, bąble były obecne.

z dumą zauważam, że prawidłowo odczytałem Twoje szczere intencje niesienia, mojej skromnej osobie, pomocy w najczystszej postaci znanej rodzajowi ludzkiemu.




Senior Basket,

bardzo dziękuję, lecz pławię się w nadziei, że nie będzie to konieczne, lecz skorzystam gdyby...
w końcu obiecałem też sobie, że wpadnę na spot...





dziękuję bardzo każdej osobie, która w przejawie miłosierdzia zajrzała do niniejszego topiku i [choćby duchowo] wsparła działania Waszego ulubieńca.
oczywiście będę uzupełniać historię, gdy coś nowego będzie warte odnotowania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 19:00:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
wpadłem, przeczytałem, wsparłem [duchowo] jak widać zadziałało - czyli pomogło :diabel:

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 22:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przypomniałem sobie właśnie o jednej rzeczy - mianowicie od jakiegoś czasu [2-3 tygodnie] natychmiast po rozruchu czasami zapalała się na ułamek sekundy kontrolka akumulatora.

wyglądało to tak: rozruch > kontrolka aku gaśnie > kontrolka aku natychmiast zapala się i od razu gaśnie.
można to określić mianem ledwo zauważalnego błysku.

nie posiadam wiedzy/wspomnień, czy to zjawisko występowało wcześniej [przed rokiem np.]. nie mam też pomysłu na powiązanie tego z sobotnim zgonem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 22:19:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Czasami z akumulatorem sa takie cyrki i jego plytki powoduja zwarcie dlatego ja preferuje uzywanie drozszych ale lepszych renomowanych . Warta lub krajowa Centra Silver . Tam nie trzeba nic uzupelniac. W C6 mam żelowy , drogi ale jego pojemnosc i moc jest duza a gabaryty odpowiednie. Bosch i inne raczej mozna sobie darowac. To moje wlasne doswiadczenia.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 22:57:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jack napisał(a):
Czasami z akumulatorem sa takie cyrki i jego plytki powoduja zwarcie dlatego ja preferuje uzywanie drozszych ale lepszych renomowanych . Warta lub krajowa Centra Silver . Tam nie trzeba nic uzupelniac. W C6 mam żelowy , drogi ale jego pojemnosc i moc jest duza a gabaryty odpowiednie. Bosch i inne raczej mozna sobie darowac. To moje wlasne doswiadczenia.

Podzielam, jednak sugeruję Exide lub Centrę. O Boshu mam również jak najgorsze zdanie.

Padre meszrum, czy możecie zamienić na kilka dób (nie mylić z ...) AQ pomiędzy twoimi traktorami ? To ostatecznie rozwiązałoby wszelkie wątpliwości (oczywiście zakładając, że drugie AQ masz sprawne). ?
Właśnie przypomniała mi się pewna podobna historia, z B4 AAH kolegi, która znalazła swój finał ... oberwana cela ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 15:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
Za pozwoleniem kolegi meszrum-a dołączę się do tematu bo rozrusznik w moim autku niestety skończył swój żywot, a dokładnie to stawiam na szczotki. Po przekręcenie kluczyka w pozycję "rozruch" słychać głośne kliknięcie, czyli elektromagnes działa. Odkręciłam już śruby mocujące lesz niestety nie mogę go w żaden sposób wyciągnąć (przeszkadza alternator), wygląda na to że trzeba będzie rozpiąć cały przód auta :/ czy jest to możliwe :?: może jest jakiś inny sposób na wyjęcie rozrusznika :?:

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 17:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Jak wiekszość części z naszego kochanego audi ( chyba planowali wsadzać ze złota lub innego cennego kruszcu ) jest tak schowana że niestety z tego co mi wiadomo bez zozbierania przodu sie nie obejdzie ( żeby było trudniej ukraść 2kg złota) :peace:

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 23:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
A jednak Niemiecka precyzja daje tutaj znać o sobie, oczywiście da się wyciągnąć rozrusznik bez demontowania alternatora, lecz trzeba się nieźle nagimnastykować z rozrusznikiem aby trafić w odpowiednią szczelinę (0,5cm luzu) między alternatorem a poduszką silnika.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: