.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 21:42:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB]czy wie ktoś coś na temat iglicy
PostNapisane: 18.gru.2007 18:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
o co chodzi z tą iglicą może mi ktoś wytłumaczyć do czego ona służy i jakie sa jej objawy gdy jest popsuta?????
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 18.gru.2007 21:30:58 przez Łukasz21, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 19:59:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
ale konkretów nawaliłeś :)

ja sie w simsonku np. z nią bawiłem coś jak igła na końcu 3 rowki i zaczepiałem ją na te różne rowki i wchodziła iglica głębiej lub płycej w gaźnik na stałe + ruch manetką gazu co ją podnosi i opuszcza

iglica
http://www.jednoslad.gbn.pl/galerie/igl ... p_4823.jpg

jeśli ma za duży luz daje więcej paliwa (nieregularnie od drgań)
właściwie pozwala więcej wyssać paliwa z gaźnika do cylindra po drodze wymiesza z powietrzem



może sie zawiesza -obroty nie schodzą choć manetka gazu cofnięta max na
wolne obroty


.......


aa sama iglica raczej sie nie popsuje bo nie ma co sie zepsuć :peace:

w google>grafika "przepustnica iglica" .......i wio :)

iglica chodzi jednocześnie z przepustnicą w gaźniku i podnosi\opuszcza to wszystko linka gazu (+ regulacja iglicy na 3 rowkach, dawka paliwa)
niewspominając o korektach śrubką od powietrza na obudowie gaźnika
iglica puszcza paliwo , przepustnica powietrze
................

http://1romet2romet8komar.blog.onet.pl/ ... index.html

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 21:25:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Chyba chodzi o czujnik wzniosu igły rozpylacza we wtryskiwaczu sterującym na trzecim cylindrze ?

A wy tutaj chłopakowi wyjeżdżacie z rometami i simsonami... :peace:

W ogóle o co chodzi ?
2,5 TDI AFN ? :):

To jakaś prowokacja ? ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 21:34:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
W ogóle o co chodzi ?
2,5 TDI AFN ? n

To jakaś prowokacja ? Wink
________________


pomyliłem się
:): -> AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 21:38:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Czyli chodzi Ci o to co napisałem powyżej ?

Obrazek Obrazek Obrazek[/quote]

Czujnik wzniosu igły rozpylacza w silnikach audi V6 znajduje się we wtryskiwaczu cylindra nr 3. Nazywa się pięknie G80 i objawia się błędem 00542.
Napięcie sygnału może być sprawdzane przy użyciu oscyloskopu lub pobrane przez skrzynkę z gniazdami wtykowymi, ewentualnie adapter wpięty w gniazdo wtykowe.
Jak sprawdzić G80:
Ze względu na mały skok igły rozpylacza dwusprężynowego napięcie sygnału na biegu jałowym jest niskie. Różnica między wartościami minimalną i maksymalną musi wynosić przynajmniej 0,15 V.
Sygnał wzrasta wraz ze wzrostem prędkości obrotowej i wydłuża się wraz ze wzrostem obciążenia.
Jeśli brak jest sygnału, to należy odłączyć czujnik wzniosu igły od instalacji, rozłączając złącze wtykowe i sprawdzić ciągłość cewki czujnika wzniosu igły G80 (wartość wymagana od 80 do 120 Ohm) oraz zwarcie do masy...
Następnie należy sprawdzić napięcie zasilania czujnika (przy włączonym zapłonie woltomierz powinien wskazywać od 11 do 12V). Brak napięcia świadczy o uszkodzeniu przewodów prowadzących do sterownika silnika lub o samym uszkodzeniu sterownika.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 22:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
chyba o to ,bo wiesz kolego ja tam kiedyś opisywałem co się dzieje z moim samochodem (Audi A6 2.5 tdi Q traci moc) byłem w paru miejscach ale każdy mówi co innego 1 diagnoza pompa wtryskowa +modól sterujący(tego się jeszcze nie czepiałem),następnie mówili że to odma(da rade to jakoś sprawdzić????),a dzisiaj w serwisie "AUDI Danelczyk" i gościo powiedział mi że to iglica (to ma coś wspólnego z rozrządem bo coś o nim wspomniał)nie mogłem się z nim dogadać,tylko dowiedziałem się żę sprawdzenie tego będzie kosztowało 1000zł :| i zajmie cały dzień,pisali mi ludzie na forum żeby zrobić logi ale nie mam takiej możliwść :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 22:19:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Odczytaj chociaż błędy w takim razie, inaczej skroją Cię ile się tylko da... :/
Szczególnie czy jest obecny błąd 00542.
Czy zauważasz szarpanie auta, zwiększone zużycie paliwa ?

Uszkodzenie wtryskiwacza sterującego powoduje, ze silnik robi się ślepy i głuchy (sterownik nie widzi korekcji pozostalej piątki).
Pikanterii dodaje fakt, że prawdopodobnie wcale tego nie zauważysz... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 22:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
gdy go pierwszy raz podłączałem do kompa to wyskoczyły mi nastepujące błędy:
550 Regulacja początku wtrysku
różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY
1441 Nie znany kod błędu
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
1442 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1268 Nastawnik objętości-N146
uszkodzenie - BŁĄD SPORADYCZNY
625 Sygnał prędkości
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1376 Sygnał obrotów dla pompy paliwa
uszkodzenie


wszystkie się skasówały oprócz pierwszego ,silnikiem szarpie gdy dochodzi do 2000-3000obr i zaczyna dymić obficie ale nie zawsze to siędzieje gdy wróciłem dzisiaj z serwisu odstał z jakąś godzine i było wszystko ok miał moc tak samo jest z odpalaniem nieraz tak zakopci że mam ograniczoną widoczność w garażu :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 23:05:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
A więc tak... Łukasz :):
Logów nie zrobisz (nie potrafisz - nie chcesz)
Szukać również Ci się nie chce... :/
Na tacy tutaj wszystkiego nie dostaniesz, bo po prostu trzeba wykazać trochę własnej inwencji... :)

Wystarczy wpisać w szukajkę hasło "błąd and 1441" i otrzymujesz nieprzebraną skarbnicę wiedzy:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 3%B1d+1441

Tłumaczę Ci to, bo jesteś nowy i może jeszcze wszystkiego nie wiesz...

I teraz dobra rada:

Skupiłbym swoją uwagę właśnie na tym błędzie, gdyż to właśnie on pośrednio prawdopodobnie spowodował błędy 1268 i 1376, które mogą sugerować niestety... śmierć VP44 :(

Chciałbym się mylić, ale prawdopodobnie jeden z Twoich mechaników ma rację...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 00:19:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2007 17:22:36
Posty: 37
Lokalizacja: Świdnik
przyznam się nie potrafię i nie mam potrzebnego sprzętu,trochę mnie to przerasta nie chce się do tego samochodu zabardzo dotykać(od strony mechanicznej) żeby czegoś nie popsuć,dlatego tak mniej więcej opisuje co się dzieje z samochodem,no ale dzieki kolego za uświadomienie z ta wyszukiwarką patrzyłem już tak powieszchownie i trochę lektury jest do czytania przed spaniem :)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 10:11:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
i z całym szacunkiem... popracuj troche nad ortografią :D

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 16:06:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
carlnova napisał(a):
A wy tutaj chłopakowi wyjeżdżacie z rometami i simsonami... :peace:


pytał o iglice :D

a tak na wspominanie mnie naszło bo święta i wo gule .. :)

a ci co nie posiadali jednoślada teraz już wiedzą co sie dzieje jak kręcą manetką :peace:

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 21:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
Witam, rónież mam problem tego samego typu:/ ostatnio 2 tygodnie temu robiłem logi i nie było żadnych błędów. Dzisiaj gdy meczyłem sie ze swiecą i zrobiłem logi wywaliło mi błąd chyba 542 nieprawidłowy sygnał wzniosu iglicy(G80) :| czy mozliwe jest ze przez to nie moge odczytac kata poczatu wtrosku(w 4 grupie w 3 oknie cały czas jest tylko 0.0 B)?? Bardzo prosze o pomoc :) w jaki sposób można usunąć tą usterkę??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 22:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
PabloD napisał(a):
Witam, rónież mam problem tego samego typu:/ ostatnio 2 tygodnie temu robiłem logi i nie było żadnych błędów. Dzisiaj gdy meczyłem sie ze swiecą i zrobiłem logi wywaliło mi błąd chyba 542 nieprawidłowy sygnał wzniosu iglicy(G80) :| czy mozliwe jest ze przez to nie moge odczytac kata poczatu wtrosku(w 4 grupie w 3 oknie cały czas jest tylko 0.0 B)?? Bardzo prosze o pomoc :) w jaki sposób można usunąć tą usterkę??


tak, właśnie przez uszkodzenie wtryskiwacza sterującego [G80] widzisz błąd 542 oraz same zera w grupie 004.3sN oraz BS.
99% przyczyn 542 wiąże się z uszkodzonym WS - jedynym wyjściem jest jego wymiana.
1% to problem z połączeniem elektrycznym - ale wskazywałby na to walor błędu [czyli dalsze cyferki w opisie błędu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 08:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
wielkie dzięki za odpowiedz :-) Czyli z tego co rozumie nie da sie go jakos reanimowac....Meszrumie możesz podpowiedzieć mi jak sprawdzic ten wtrysk np miernikiem , no i jeszcze instalacje w celu wykluczenia uszkodzenia samego przewodu??Orientuje sie ktos jaka jest cena takiego WS??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 20:11:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Spotkałem się z dużą rozbieżnością w cenach: 900-1400 zł za G80 + wymiana.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 22:29:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
PabloD napisał(a):
wielkie dzięki za odpowiedz :-) Czyli z tego co rozumie nie da sie go jakos reanimowac....Meszrumie możesz podpowiedzieć mi jak sprawdzic ten wtrysk np miernikiem , no i jeszcze instalacje w celu wykluczenia uszkodzenia samego przewodu??Orientuje sie ktos jaka jest cena takiego WS??



mogę: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 89#1133289 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: