.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 05:09:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI 150KM 98] Problem z mocą silnika
PostNapisane: 22.gru.2007 18:11:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Witam, proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny braku mocy - problem wygląda następująco - podczas jazdy przy około 3000 obrotach i prędkości 140 km/h auto "ciągnie" aż wgniata we fotel a nagle jakby się dusiło i nie ma mocy jechać i tak na zmianę, najpierw przyspiesza aż miło ładnie nabiera prędkości i w momencie jakby brakło mu "tchu" przestaje przyspieszać. Czy powodem może być przepływomierz, na badaniu komputerowym wykazało że przy 4000 obr dostaje 560 mg paliwa, podobno za mało bo wg programu powinien pokazywać chyba 750, po założeniu nowej oryginalnej przepływki pokazuje 680, lecz nie mogę stwierdzić jak z nową przepływką auto zachowywało by się w trasie, czy dalej miało by falującą moc, to dlatego, że mechanicy stwierdzili iż nie warto wymieniać lmm-a gdyż nie jest to zbyt duża różnica wskazań. Z góry dziękuję za podpowiedź ewentualnych przyczyn "falowania" mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 18:24:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, w silnikiach AFB/AKN źle mierzący lmm powoduje dokładnie taki efekt. opisałeś to bardzo intuicyjnie.
powinno być 750 mg/R przy 2800-3200 rpm. przy 4000 rpm może być już mniej - wynika to z konstrukcji tego silnika.
najlepiej jest kupić lmm w ASO, w trybie Austausch - cena wynosi wówczas ok. 400 PLN.

zachęcam do zakupu interface'u diagnostycznego i wykonaniu samodzielnie pełnej diagnostyki wg tej instrukcji: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 . koszt niewielki - 100 PLN - a zyskasz dzięki temu niewyobrażalny pokład wiedzy nt. swojego samochodu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2007 18:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Meszrum, serdecznie dziękuję za odpowiedź, po świętach zamawiam nowy przepływomierz. Życzę Tobie i Wszystkim Forumowiczom Wesołych Świąt !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 21:45:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Proszę o sugestję co może być jeszcze przyczyną utraty mocy, wymieniłem przepływomierz na nowiutkiego BOSCHA z ASO lecz problem nie zniknął, auto nadal traci moc przy podjeździe na wzniesienia, ciągnie do 2800 obrotów a powyżej już nic, pedał gazu można wgnieść w podłogę, czasem ma "przebłyski" że nie słabnie przy obrotach powyżej 2800, ale zdarza sie to bardzo sporadycznie. Po wymianie lmm program nie pokazywał żadnych błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 13:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
doskonale zapewne wiesz, że podstawą przy usuwaniu usterek jest wykonanie diagnostyki. opisałem wszystko w przyklejonym topiku tak, by każdy, kto potrafi obsłużyć komputer [oparty na strukturze x86] mógł wykonać ją samodzielnie.

koszt interface'u to ok. 95 PLN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 14:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Chętnie zakupię interface, tylko który?? Przegladając oferty na allegro, pogubiłem sie zupełnie, jest tego dosć sporo. Proszę o ewentualne podanie konkretnego typu. Między czasie będę jeszcze przeglądał forum, może natrafie na wskazówkę jaki typ powinienem zakupić do modelu Audi i silnika jaki posiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 14:20:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
znalazłem http://www.bartsoft.pl/?co=int_vag_usb czy to jest to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 14:28:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
może być to, ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz taniej... osobiście zakupiłem w Viaken.pl i polecam...
np. http://www.allegro.pl/item290985457_int ... mocja.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 14:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Tak, jest taniej ale zestaw jest bez oprogramowania, BartSoft w zestawie daje program.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 15:26:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Viaken działa bardzo dobrze, a jak dobrze poszperasz to program znajdziesz w necie za free

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 15:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dlaczego nie czytacie tego, nad czym spędziłem godziny?
napisałem, że produktem sprawdzonym jest Viaken - http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 .

oprogramowanie bierzemy stąd: http://www.ross-tech.net/vag-com/downlo ... e3112n.exe .

jeżeli chciałbyś mieć pełną wersję, to należy poszukać pośród postów użytkownika gustav200 linku do wersji pełnej...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 17:47:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jacek_jaslo napisał(a):
Tak, jest taniej ale zestaw jest bez oprogramowania, BartSoft w zestawie daje program.


Tak...
BartSoft daje za darmo coś za co ADAKO jako przedstawiciel RossTechu kasuje 2000 PLN :)
Jacek, meszrum Ci napisał co masz zrobić ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:07:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Dziękuję za cenne wskazówki, zastosuje sie do zaleceń Meszruma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 18:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Wita, proszę o analizę, jak narazie, pierwszych logów statycznych. Logi wykonywałem VAG-COM 311.2. Dynamiczne dołączę jak tylko znajdę w okolicy Jasła odpowiedni odcinek drogi na którym będe mógł podkręcić autko do 4200 rpm. Auto traci moc w przedziale obrotów 2800 do 3200 przy podjeżdzie na wzniesienia. Poniżej linki do zdjęć:

Fault Codes:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b12 ... 935f1.html

Grupy normalne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6d ... 9d1e7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46d ... 4a233.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd5 ... 9b020.html

Basic setting:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/477 ... 8df53.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d79 ... aa5dd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fcc ... e0212.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/182 ... b33a5.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 19:48:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Masz uszkodzony wtryskiwacz sterujący oraz nieprawidłowy kąt wtrysku spowodowany tymże uszkodzeniem (stąd błąd 00550)
Silnik jest głuchy i ślepy...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 20:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Czy "wtryskiwacz sterujący" to chodzi o pompę VP44??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 20:27:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jacek_jaslo napisał(a):
Czy "wtryskiwacz sterujący" to chodzi o pompę VP44??


Obrazek Obrazek Obrazek

Czujnik wzniosu igły rozpylacza w silnikach audi V6 znajduje się we wtryskiwaczu cylindra nr 3. Nazywa się pięknie G80 i objawia się błędem 00542.
Napięcie sygnału może być sprawdzane przy użyciu oscyloskopu lub pobrane przez skrzynkę z gniazdami wtykowymi, ewentualnie adapter wpięty w gniazdo wtykowe.
Jak sprawdzić G80:
Ze względu na mały skok igły rozpylacza dwusprężynowego napięcie sygnału na biegu jałowym jest niskie. Różnica między wartościami minimalną i maksymalną musi wynosić przynajmniej 0,15 V.
Sygnał wzrasta wraz ze wzrostem prędkości obrotowej i wydłuża się wraz ze wzrostem obciążenia.
Jeśli brak jest sygnału, to należy odłączyć czujnik wzniosu igły od instalacji, rozłączając złącze wtykowe i sprawdzić ciągłość cewki czujnika wzniosu igły G80 (wartość wymagana od 80 do 120 Ohm) oraz zwarcie do masy...
Następnie należy sprawdzić napięcie zasilania czujnika (przy włączonym zapłonie woltomierz powinien wskazywać od 11 do 12V). Brak napięcia świadczy o uszkodzeniu przewodów prowadzących do sterownika silnika lub o samym uszkodzeniu sterownika

Wtryskiwacz sterujący (G80) ma jak najbardziej wpływ na niemożność odczytania rzeczywistego kąta wtrysku i przez to brak możliwości ustawienia takiego kąta. Silnik bez niego jest głuchy i ślepy.


Jacekl, mam dla Ciebie zadanie domowe
Napiszę Ci jak w prosty domowy sposób go sprawdzić...
Kontrolę działania czujnika wzniosu igły rozpylacza przeprowadzamy poprzez uruchomienie silnika i zwiększenie prędkości obrotowej na biegu jałowym do około 4000 rpm.
Następnie rękojeścią wkrętaka albo podobnym narzędziem stukać (nie uderzać ) we wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza.
Jeżeli silnik zatrzyma się albo będzie pracował nierówno - oznacza to , że czujnik jest uszkodzony. Sterownik rozpoznaje bowiem ostukiwanie jako nadmierne obroty i drastycznie zmniejsza wielkość wtryskiwanych dawek paliwa.
Takie ręczne "wytwarzanie usterki" może, ale nie musi zostać zapisane w pamięci usterek.

Będziesz miał pewność, czy to G80, czy nie...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 21:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Carl dziękuję za informację, napewno sprawdzę wtryskiwacz w opisany przez Ciebei sposób, ale mam jeszcze jedno pytanie, czy awaria wtryskiwacza sterującego ma wpływ na warotości w grupie 003 w próbie statycznej (ERG), pytam bo wskazania które wyszły w moich logach są znacząco różne od wzorcowych podanych przez Meszruma w wątku dotyczącym VAG-owania auta? W moich wynikach w kolumnie "ERG duty cycle" są wskazania w granicach 90-95% natomiast wzorcach Meszruma wartość jest około 43% ? Pytam bo gdy pojadę do mechaniora to chcę aby naprawił wszystko co jest do naprawy aby autko jeżdziło jak należy. Tutaj w Jaśle ciążko o dobrego fachowca od V6, co z tego że mają komputery i programy jak nie wiedzą co one wskazują i jak zinterpretować wskazania. Nie chcę by bardziej popsuli mi silnik niż jest, dlatego sam zacząłem drążyć temat a mechaniorom powiem tylko co mają naprawić bądź wymienić. Dlatego z góry serdecznie dziekuję Wszystkim za diagnozę o identyfikację usterek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2008 22:58:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
EGR zostaw w spokoju...
Do czasu zrobienia porządku z WS - później możesz go ewentualnie poddać zabiegowi czyszczenia.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 09:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...ale co ciekawe, ECU nie zapisał błędu G80 [00542].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: