.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 04:27:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 13:44:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
...ale co ciekawe, ECU nie zapisał błędu G80 [00542].


Też się nad tym zastanawiałem, ale mądra księga pisze, że nie zawsze ECU zapisze ten błąd.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 16:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Witam, odrobiłem zadanie domowe a oto wyniki, delikatnie pukając we wtryskiwacz, patrząc od przody auta jest to trzeci wtryskiwacz po prawej stronie (pierwszy od strony szyby) przy 4000 rpm obroty spadają do 2800, mam pytanie czy to jest wtryskiwacz sterujący, bo patrząc na zdjęcia od Carlnova wydaje mi się że wtryskiwacz sterujący jest trzeci po lewej stronie patrząc od przodu auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 17:33:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jacek :) prawa to jest strona pasażera i tak się patrzy, a nie od przodu auta. ;)
Patrząc od przodu numeracja cylindrów układa się w ten sposób:

ściana grodziowa
P L
3 6
2 5
1 4
przód auta
:064: <- tu stoi Jacek :jezor: :smokingdevil:

Pukać masz w czerwoną trójkę :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 19:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
:d przyjmuję do wiadomości poprawność określania strony prawej i lewej, Carl według schematu który podałeś to pukając w 3 nic się nie dzieje natomiast gdy delikatnie puknąłem w 6 to obroty spadają z 4000 do 2800 rpm i auto jakby traci oddech tzn gaz w podłodze a obroty nie rosną. Niemniej jednak spod 3 widać jakby "pluło"paliwem. Czyżby było możliwe że u mnie ktoś wcześniej, tzn. wcześniejszy właściciel, poprzestawiał wtryski? Teoretycznie auto ma być serwisowane w Belgii i mieć tylko 145000 przejechane? :/ Ale faktem jest że uderzająć w 3 nic się nie dzieje a w 6 obroty lecą :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 20:12:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
A patrzyłeś skąd wychodzi kabelek od WS ? Z trzeciego, czy szóstego ?
Może ktoś coś namieszał...
Zawsze pozostaje Ci również zmierzyć rezystancję na wtyczce :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 20:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Właśnie byłem sprawdzić, kabel wychodzi z 3 cylindra, jednakże jak pisałem wcześniej stukając w nią nic się nie dzieje a spod samego wtryskiwacza wygląda jakby "pluło" paliwem (olejem?). Natomiast uderzenie w 6 daje spadek obrotów. Czyżby to oznaczało że wtryskiwacz na 6 też do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 21:14:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Sprawdziłeś rezystancję i zwarcie do masy ?
Wtryskiwacz sterujący wysyła do ECU silnika sygnały uznawane za niewiarygodne. Steruje wszystkimi wtryskiwaczami (w tym i szóstym :) )
ECU rozpoznaje ostukiwanie (rzekomo nadmierną prędkość obrotową) i krótkotrwale przerywa wtryskiwanie paliwa dla ochrony silnika, albo drastycznie zmniejsza dawkę...
Niepotrzebnie dzielimy włos na czworo - podjedź do porządnego mechanika, pokaż mu wtyczkę którą ma pomierzyć na oporność i zwarcie do masy oraz zapodaj wartości na forum... :)
Jacek -> najważniejszym zadaniem czujnika wzniosu igły rozpylacza G80 jest informowanie ECU o aktualnym (podkreślam: aktualnym :!!: ) początku wtrysku, który jest mu potrzebny do optymalnego sterowania pracą silnika.
Wróć teraz do swoich logów 004, 004BS i 004D i zobacz jaki masz aktualny kąt wtrysku, mimo prawidłowo zadanego przez ECU.

[+]
poprawiam... dynamicznego 004 nie wrzuciłeś, ale tez byłoby pięknie widać.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 09:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
W środę na 16 jedę do mechanika na pomiary rezystancji i zwarcie do masy. Czy jazada samochodem z uszkodzonym WS grozi dalszymi uszkodzeniami silnika? Pytam bo do czasu naprawy nie wiem czy nim jdżdzić czy zamknąć w garażu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 10:03:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Radziłbym nie jeździć Jacek - ten silnik jest nieprzewidywalny...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 12:26:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Prosze i info czy do AFB 2,5 TDI V6 z 98 można zastosować wtryskiwacz sterujący o numerze 059 130 202 F, powiem szczerze że nei wiem jaki jest u mnie oryginalny w serwisie powiedziano że a moim autku najprawdopodobniej jest 059 130 202 X ale ten to na zamówienie i czeba czekać kilka dni :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 12:44:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zamówiłeś bez sprawdzania ? :/ Niedobrze...
Jest jeszcze inna możliwość - nastawnik w pompie wtryskowej VP44 (przycięty, zatarty) - więc nic nie zamawiaj dopóki nie będziesz miał pewności, że to WS.
Wieczorem sprawdzę Ci ten numer w ETCE.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 12:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Nie jeszcze nic nie zamówiłem, narazie wiszę na telefonie i internecie szukając numeru i wtrysku. Zamówię dopiero wtedy jak zrobia pomiary tj w środę. Ale już wcześniej chcę mieć rozeznany temat odnośnie gdzie i za ile kupić i ile trzeba czekać na część.

Gdyby to był nastawnik w pompie VP44 to stuknięcie we wtryskiwacz powodowałoby spadek obrotów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 16:37:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
059 130 202 X - wtryskiwacz sterujący
059 130 201 X - pozostałe pięć wtryskiwaczy

Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: NIE

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 14:26:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Jacek_jaslo napisał(a):
Prosze i info czy do AFB 2,5 TDI V6 z 98 można zastosować wtryskiwacz sterujący o numerze 059 130 202 F, powiem szczerze że nei wiem jaki jest u mnie oryginalny w serwisie powiedziano że a moim autku najprawdopodobniej jest 059 130 202 X ale ten to na zamówienie i czeba czekać kilka dni :(


To pytanie wycofuję, było by to druciarstwo w czystej postaci :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 17:58:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Witam i proszę szanowne grono o opinię i pomoc - mianowicie po zdjęciu wtyczki - opomiarowaniu (wtyyczka opomiarowana i zdjęta pokazana na zdjęciu) wynik pomiarów wynosił 110om, badanie zwarcia do masy wg. mechanika jest ok. PO zdjęciu wtyczki pojawił się błąd "brak sygnału czujnika położenia iglicy" i "błąd kąta początku wtrysku" (badanie wykonane oprogramowaniem serwisowym Bosch). Po przejechaniu się ze zdjętą wtyką auto minimalnie osłabło ale nadal ma swoją przypadłość a mianowicie przy 3000-3200 rpm na 3 biegu spadają obroty do około 2800 i można wepchnąć pedał gazu w podłogę a auto nie przyspiesza, czyli jego wada o jakiej jest mowa w topiku otwierającym nie znikła. I dalej jest problem z wtryskiem 6 gdyż właśnie stuknięcie w niego, na biegu jałowym przy 4000 rpm powoduje spadek obrotów. Czy wada jednego wtrysku mechanicznego może powodować taki skutek? Co dalej, po założeniu wtyczki ponownie, wykasowaniu błedu nie pojawia się już komuniakt "brak sygnału czujnika położenia iglicy" natomiast pozostaje błąd "błąd kąta początku wtrysku". Poniżej link do zdjęcia która wtyczka została zdjęta a która opomiarowana.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1e ... 3046a.html

Proszę o opinię i sugestie gdzie może tkwić problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 20:14:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zrób logi dynamiczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2008 10:05:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Skoro WS został pomierzony prawidłowo, problem niestety tkwi w samej VP44.
I nie czepiaj się juz tego szóstego wtryskiwacza...
On nie ma wpływu na zerowy kat wtrysku...
Zrób jeszcze logi dynamiczne, jak wspomina meszrum - interesuje mnie zwłaszcza dynamiczny 004

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 07:57:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 09:01:12
Posty: 30
Proszę szanowne grono o informację - mianowicie, na forum w tematach dotyczacych kąta wtrysku, wszędzie jest mowa że jego ustawienie ma być w grupie 004BS od 0 do 4* ATDC na LATE, jednakże na moich logach jest 0* ale na BTDC, mimo tego że startowałem logowanie jaj było LATE. Czy może świadczyc to o tym że rozrząd jest źle zrobiony i to powoduje zły kąt wtrysku jak i spadki mocy?? Poniżej link to logów 004BS, dynamiczne dołączę w najblliższym czasie jak tylko zorganizuję lapa.

004BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fcc ... e0212.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 10:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jacek_jaslo napisał(a):
Proszę szanowne grono o informację - mianowicie, na forum w tematach dotyczacych kąta wtrysku, wszędzie jest mowa że jego ustawienie ma być w grupie 004BS od 0 do 4* ATDC na LATE, jednakże na moich logach jest 0* ale na BTDC, mimo tego że startowałem logowanie jaj było LATE. Czy może świadczyc to o tym że rozrząd jest źle zrobiony i to powoduje zły kąt wtrysku jak i spadki mocy?? Poniżej link to logów 004BS, dynamiczne dołączę w najblliższym czasie jak tylko zorganizuję lapa.

004BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fcc ... e0212.html


masz taki odczyt z uwagi na niesprawność WS.
nie wiem na jakim poziomie ta niesprawność się objawia [iglica bądź połączenie elektryczne], nie mniej jednak ponad wszelką wątpliwość ma ona miejsce.

dopóki nie podmienisz* WS na nowy, dopóty będziesz stać w miejscu.


*nie znaczy kupić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 11:39:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Tak, podmianka WS to dobry pomysł.
Zastanawia mnie tylko fakt jakiego to jest rodzaju uszkodzenie, skoro ECU nie zapisał błędu G80 - 00542 oraz jest OK jeżeli chodzi o pomiar rezystancji i zwarcia do masy ?
Chyba, że zostało to zmierzone nieprawidłowo, ale o to nie posądzam elektryka.
Jednak zero w osiąganym kącie wtrysku jednoznacznie wskazuje na czujnik wzniosu igły rozpylacza.
VP44 też niestety może być przyczyną... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: