.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2024 05:41:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI]Gdzie szukać znaków fabrycznych
PostNapisane: 16.sty.2008 08:38:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 12:41:35
Posty: 7
Lokalizacja: Lubin
Na wstępie chciałbym powitać wszystkich użytkowników forum. Jestem nowym użytkownikiem i jak dotąd tylko śledziłem wypowiedzi kolegów na forum ale teraz chciałbym się zwrócić do wszystkich z pewnym zapytaniem: czy ktoś mógłby mi napisać gdzie mam szukać znaków fabrycznych do ustawienia rozrządu w audi C5 2.5 TDI 99' quattro tiptronic? Dodam iż szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi dlatego założyłem ten temat.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 08:58:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tam się blokady zakłada, na wał, na pompę i na wałki rozrządu. Bez tego nawet nie próbuj działać. Szukajka resztę Ci odpowie. Zapraszamy ponownie do opcji SZUKAJ :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 09:23:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
Tam się blokady zakłada, na wał, na pompę i na wałki rozrządu. Bez tego nawet nie próbuj działać. Szukajka resztę Ci odpowie. Zapraszamy ponownie do opcji SZUKAJ :peace:


Grześ, wyluzuj... :)
Pablo napisał nam, że korzystał z opcji Szukaj zanim to napisał... :):
Poza tym dajmy mu szansę - jest nowy...
Co innego jak się ma 60 - 100 postów i nadal nie widzi się czerwonego Szukaj :D

PS. Gratki za dobry pomysł - dla Ciebie i Simpsona - myślę, że niedługo wszyscy to zauważą :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C5 2.5 TDI quattro 99' Gdzie szukać znaków fabrycznych
PostNapisane: 16.sty.2008 11:13:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
PabloLubin napisał(a):
Na wstępie chciałbym powitać wszystkich użytkowników forum. Jestem nowym użytkownikiem i jak dotąd tylko śledziłem wypowiedzi kolegów na forum ale teraz chciałbym się zwrócić do wszystkich z pewnym zapytaniem: czy ktoś mógłby mi napisać gdzie mam szukać znaków fabrycznych do ustawienia rozrządu w audi C5 2.5 TDI 99' quattro tiptronic? Dodam iż szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi dlatego założyłem ten temat.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.


ja odpowiem merytorycznie - nie ma czegoś takiego.
prócz blokad, o których napisał Grześ, potrzebny jest jeszcze VAG.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 13:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 12:41:35
Posty: 7
Lokalizacja: Lubin
No więc sprawa jasna. Jak nie ma znaków fabrycznych a ustawienie polega jedynie na zastosowaniu blokad to to jedynie chciałem wiedzieć. A jeszcze jedno pytanie VAG-iem sprawdzamy już po złożeniu wszystkiego (aby przykładowo sprawdzić kąt wtrysku)? Do czego ma się sprowadzić test VAG-iem po wymianie rozrządu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 13:18:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tutaj dowiesz się wszystkiego: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 18:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 12:41:35
Posty: 7
Lokalizacja: Lubin
Oki już temat raczej jasny. Teraz inne pytanie nie chce zakładać nowego tematu więc pisze tutaj: co może byc przyczyną pojawienia się oleju na świiecach żarowych - czy możliwe że są słabe uszczelniacze na zaworach? I drugie pytanie podczas trzymania stałych obrotów rzędu 1600-1800 silnik tak jakby hamował znaczy nie chodzi płynnie tylko ale nie telebocze budą tylko po dźwięku motoru słychać że nie chodzi on płynnie. dodam, iż byłem na daignozie VAG-iem (gdyż ja dopiero się wgryzam w temat) i nie było rzadnych błędów gość mówił że wszystkie parametry są w normie.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 19:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Witam
czy któryś z posiadaczy takich blokad rozrządu mógłby umieścić na forum rysunek(szkic) z ich wymiarami.
Interesuje mnie dokładnie sworzen blokujacy wał korbowy
Z góry dziękuję
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... 27ac8.html

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 19:28:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 12:41:35
Posty: 7
Lokalizacja: Lubin
Witam ponownie. Czy możecie dokładnie podać gdzie jest zlokalizowane miejsce do założenia blokady na wał. Najlepiej fotka, ale każda pomoc miło widziana. Z góry dzięki
Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 20:35:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/500 ... 0730b.html

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 12:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Pablo czy olej pojawia sie na zewnątrz silnika przy wtyczkach na świecach? To byłoby bardzo dziwne zjawisko. A zawory pracują w bloku dlatego nie potrafię sobie tego poukładać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 13:04:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 12:41:35
Posty: 7
Lokalizacja: Lubin
Olej jest na świecach (na części która się nagrzewa) jak je się odkręci a nie na wtyczkach. Na zewnątrz nie mam rzadnych wycieków. Co ciekawe tylko na świecach z prawej strony (pasażera) świece po lewej stronie są suche. Ponawiam pytanie kolegi bpomp czy ktoś mógłby podać wymiary sworznia blokującego wał byłbym bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 16:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
PabloLubin napisał(a):
Olej jest na świecach (na części która się nagrzewa) jak je się odkręci a nie na wtyczkach. Na zewnątrz nie mam rzadnych wycieków. Co ciekawe tylko na świecach z prawej strony (pasażera) świece po lewej stronie są suche.


Podłącze się do pytania, miałem identyczną sytuację, było trochę oleju na górze i pomyślałem że może spod dekla spłynął, ale to raczej nie to. Czekam na sugestie, jaka może być przyczyna. Postaram się znaleźć zdjęcia ale przy wymianie tych świec część była makabrycznie mokra od oleju, właśnie w prawej głowicy dokładnie jak u kolegi, strona od kierowcy sucha jak pieprz.

Autko jeździ b. dobrze, zero błędów na vagu, sprawdzam systematycznie.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 18:31:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
BELLATRIX napisał(a):
Czekam na sugestie, jaka może być przyczyna. Postaram się znaleźć zdjęcia ale przy wymianie tych świec część była makabrycznie mokra od oleju, właśnie w prawej głowicy dokładnie jak u kolegi, strona od kierowcy sucha jak pieprz.


Jeżeli wykluczymy olej, który mógł spłynąć spod dekli i jeżeli wykluczymy przypadki ekstremalne (pęknięcia, zużyte uszczelniacze/prowadnice zaworowe), to olej do cylindra może spływać poprzez gniazdo wtryskiwacza. Wystarczy, że wtryskiwacze były wyjmowane bez wymiany:
- podkładki miedzianej (podobnej jak pod przelewami wtrysków tylko grubszej)
- gumowych oringów na wtryskach
... i podczas postoju olej spływa "sobie" do komory cylindra, a podczas pracy kompresja i spaliny trafiają wprost pod dekle zaworowe.

Najczęściej jednak jest to olej spod dekli i tego Ci Bellatrix serdecznie życzę ;) .

No chyba, że jakiś "zaspany krulewitrz" ma coś ciekawszego do powiedzenia ale wątpię, bo tutaj już potrzeba doświadczenia praktycznego i nie można pieprzyć trzy po trzy ... :d .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 19:04:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Cześć Piotrze :peace:

Czy w takim razie by całkowicie przeprowadzić zdrową diagnozę aby wykluczyć przypadki ekstremalne trzeba ściągać głowicę czy wystarczy podnieś dekielek?

/sam wiesz jak mi się odwleka nieuchronne oblookanie wałków połączone z wymianą hydrauliki, ale niesamowity brak czasu robi swoje, może w tym m-c,
do tego wszystkiego doszło jeszcze porządkowanie zawieszenia i turbiny, ale to muszę jeszcze przemyśleć, bo rozsądniej by było najpierw z motorownią porządek zrobić, chociaż stukający wahacz też niemiło brzmi. Ostatnio dużo problemów pojawiających się na forum zbiega się z tym co obserwuję u siebie, np. cicha praca silnika dopuki olej nie osiągnie temp. roboczej po przekroczeniu tej granicy - klekot :( /

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 19:32:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bellatrix - jestem ostatnią osobą, która doradziłaby Ci wykręcanie głowicy ad hoc ... . Musisz zrozumieć, że diagnostyka silnika, którego w życiu nie widziałem "na oczy" ... jest zwyczajnie niemożliwa. Gdyby jednak "wsadzić Cię" do statystycznie najbardziej liczebnej grupy użytkowników, to wystarczy porządnie zadbać o właściwe uzbrojenie głowic "od góry", być może nieco poprawiając też gwinty gniazda świec żarowych. Nawet, w takim najczarniejszym scenariuszu, gdyby po hipotetycznej wymianie wałków, hydrauliki i pierścieni osadczych wtryskiwaczy - problem dalej pozostał, to wymienione części się "nie zgubią" i pozostaną w pełni przydatne do "nowej" głowicy (ale przypominam - myślę, że nie istnieje taka potrzeba).

I powiem Ci to samo co mówię wszystkim innym wystraszonym użytkownikom - nie szukaj analogii do innych samochodów !!! Każde UŻYWANE auto jest inne, obarczone własnymi problemami i nie istnieje coś takiego jak jednolita, zbiorowa lista usterek, którą można zastosować dla wszystkich. Powtarzalność (niektórych) usterek rzeczywiście występuje ... ale nie częściej niż co (średnio) 10-ty samochód.

Od początku kiedy udzielam się na AKP zawsze stoję na stanowisku, że najpierw mechanika, a potem dopiero VAG (zresztą porządny fachman nosi swojego VAGa w sercu, a komputerem jedynie weryfikuje efekty własnej pracy :): ).

Słowem - głowa do góry. Zadbać o samochód trzeba ale bez popadania w paranoję ... ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 00:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
No Piotrze trochę się podniosłem na duchu, ale dopóki nie będę miał pełnej diagnozy dopóty nie będę spał spokojnie choć to tylko samochód, jutro śmignę do domku A4 to zloguję co trzeba i pewnie się odezwę.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 12:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 12:41:35
Posty: 7
Lokalizacja: Lubin
Ja mam w planie w przyszłym tygodniu brać się za autko wymiana uszczelniaczy zaworów, popychaczy i jak jeszcze coś wyjdzie w praniu to na bierząco. Narazie cierpie na cholerny brak czasu. Dam znać czy problem zniknął jak nie to mam nadzieje że jakoś coś jeszcze poradzicie. Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 14:33:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 12:41:35
Posty: 7
Lokalizacja: Lubin
We wtorek zakończyłem remont auta. Wymiana wszystkich popychaczy (24 sztuki) + sprawdzenie wtrysków (czyszczenie ultradźwiękiem) + wymiana uszczelniaczy zaworów. Korzystając z okazji że rozrząd był rozpięty wymieniłem sobie termostat bo już zaczynał grać w kulki. Efekt autko chodzi cichuteńko tak jak ma być i pali za pierwszym razem nie ma mowy o rzadnym kopceniu przy pierwszym odpaleniu. Słowem akcja zakończona powodzeniem. Rozrząd robiony oczywiście przy zastosowaniu wcześniej wymienionych przez kolegów blokad. Po wszystkim autko jeszcze zostało podłączone pod kompa.
Pozdro dla wszystkich forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 21:15:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 12:58:59
Posty: 3
Mam problem po wymianie walkow rozrzadu,hydropopychaczy , dzwigienek i wtryskow dalej auto glosno pracuje.Chcialbym zapytac czy to moze byc przyczyna zle ustawionego kąta wtrysku.Proszę o pomoc.Z góry dziękuje za odpowiedz.

_________________
WV PASSAT 2.5 TDI V6 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: