.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 07:21:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.5TDI AKN 99 :: Nie odpalił z rana :: CO sprawdzić?
PostNapisane: 04.sty.2008 11:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
Standardowo jak w zime przekrecam kluczyk czekam az kontrolka swiec żarowych zgaśnie i odpalam , troche pokrecilem NIC, pozniej znowu cala procedura ( czas oczekiwania na zgaśniecie kontrolki taki sam jak za pierwszym razem) i odpalam kreci, kreci i zaczyna zapalac, zapalił... tak jak by na nie wszystkich garach chodzil i zgasl.... a pozniej pokrecilem go troszke i w ogole nie chce odpalic! :?: :?: :?:

Po pierwszym kreceniu nagale zapaliła sie kontrolka oleju ( duza czerwona ikona) sprawdzilem olej i faktycznie byl na MIN , po czym natychmiast dolałem olej...

Dodam ze jak odpalam go z rana na mrozie to mocno kopci na niebiesko i autko cale chodzi po 5-10 sekundach to ustepuje...

Proszę Was o jakieś sugestie

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 13:00:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaczynamy od pełnej diagnostyki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 13:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
miałem takie same objawy w moim AFB i przyczyna był zapowietrzony układ paliwowy!!! wymieniłem filtr paliwa i jest OK. P.S u mnie po długim kręceniu jak zapalił to zaczeło trzęść az całą budą i tez nie palił na wszystkie gary po czym zgasł i już odpalić go nie mogłem ale kontrolka oleju mi sie nie paliła!!! wiec zacząłbym od filtra paliwa

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 15:30:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Przerabiałem identyczna sytuację, przez nieszczelności przy filtrze paliwa zasysał powietrze i przy porannym odpalaniu długo łapał i niebieski dym za autem. Musisz oryginalne opaski na przewodach paliwowych wymienić na takie skręcane, a przy okazji sprawdź świece żarowe.
Powodzenia

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 21:57:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 22:52:19
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Audi A6 C6 Allroad
... właśnie wróciłem od Tequil - zrobiłem pełny skan VAGiem i o to co wyszło:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 401 D 2
Component: 2.5l/4VT EDC G000SG D62
Coding: 01013
Shop #: WSC 02325
5 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-00 - Control Limit Surpassed
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-10 - Faulty - Intermittent
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
00546 - Data wiring faulty
49-10 - No Communications - Intermittent
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 S
Component: A6-Klimavollautomat D62
Coding: 00063
Shop #: WSC 02325
3 Faults Found:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01273 - Fresh Air Blower (V2)
17-10 - Control Difference - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 919 881
Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D15
Coding: 21060
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0X0881439
No fault code found.

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D35
Coding: 04673
Shop #: WSC 00280
5 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01564 - Interior Lock Switch: Driver Side (E151): Unlock
29-00 - Short to Ground
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01562 - Right Rear Door
59-00 - Can't Unlock
01562 - Right Rear Door
61-00 - Won't De-Safe

Address 37 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 E
Component: Navigation 0004
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-00 - Signal to Low

Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 357
Component: LEUCHTWEITEREGLER D003
Coding: 00006
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
01538 - Motors for Headlight Range Adjustment (V48) / (V49)
29-00 - Short to Ground
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 E
Component: Radio 0004
Coding: 00205
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -

End -------------------------------------------------------


... odczuwam, że błędy nie są fajne :/ zwłaszcza 01318 - Sterownik w pompie wtryskowej - J399 . Dodatkowo sprawdziłem (kąt wtrysku) przy zapłonie blok 000 silnika w kolumnie 2 wartość 73 (to jest chyba ostatnio zapamiętana) i też nie wyszła najlepiej :( Sprawdziłem czy nie ma pęcherzyków powietrza ale ich nie stwierdziłem przy pompie wtryskowej.

P.S: Wykasowałem wszystkie błędy z silnika i po przekręceniu zapłonu nie pojawiły się - ale wóz dalej nie odpalił :<

_________________
Audi 100 2.5 TDi 91' AAT - moja EX
Audi 80 1.8 86' CC Automat - Pussy Wagon - moja EX
Audi A8 4.2 Quattro 96' ABZ - R.I.P
Audi A6 2.5 TDi 00' AKE - Tato Wóz - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi Quattro 10' CDYA - ECOTORPEDA
Audi A6 4.2 Quattro AVANT 02' ASG - sprzedany
Audi A3 1.8 Automat 98' AGN - DUPOWÓZ - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi ALLROAD 08' ASB - WSZĘDOŁAZ
https://www.facebook.com/Spotywroclawskieaudi
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2005 08:51:05
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
Odtawilem autko do garazu grzejnik z nawiewiem

wymieniłem FILTR PALIWA i odpalił..... zlałem zawartość starego filtra i ropa wygladała na "zdrową" bez zanieczyszczeń....

Tudzież odpiołem wtyczke od pompy i ponownie zapiołem....

lecz kontrolka oleju mi sie zapaliła po chwili zgasła.... stan oleju wedlug bagnetu jest na max :?: :?: :?:


BOSE, altium thx za podzielenie sie informacją...

_________________
.: A6 2.5TDi V6 AKN quattro '99 .:. Black Pearl :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:04:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tequil napisał(a):
lecz kontrolka oleju mi sie zapaliła po chwili zgasła.... stan oleju wedlug bagnetu jest na max :?: :?: :?:


To normalne podczas długotrwałego, a nieskutecznego kręcenia rozrusznikiem. W ogóle się tym nie przejmuj.

Przyczynę kłopotliwego odpalania upatruję w:
- złej regulacji początku kąta wtrysku
- świecach żarowych

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 19:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Piotruś dobrze ci radzi, sprawdź świece, ja za namową Carla wymieniłem wszystkie (no może jeszcze nie do końca bo do dwóch nie mogę się dobrać) i okazało się że wszystkie były zdechłe i śmierdzące (nieżyły już chyba od dawna :D )
i teraz rano jak ręką odjął, pali jak tylko dostanie przyczek w nosek nawet po 7 dniach postoju :peace:

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 19:43:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 22:52:19
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Audi A6 C6 Allroad
... u mojego ojca w AKE padły 6 na 6 świec i palił :D ale to jest kating silnika i pompy. Udało się wymienić tylko 5 bo 6 zapieczona na amen w najgorszym przypadku trzeba było by ściągać prawą głowicę więc nie ryzykowaliśmy z urwaniem świecy. Teraz pali jak ta lala na 5-ciu. :D

Jutro u Tequil się sprawdzi czy błędy nie powróciły :/

_________________
Audi 100 2.5 TDi 91' AAT - moja EX
Audi 80 1.8 86' CC Automat - Pussy Wagon - moja EX
Audi A8 4.2 Quattro 96' ABZ - R.I.P
Audi A6 2.5 TDi 00' AKE - Tato Wóz - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi Quattro 10' CDYA - ECOTORPEDA
Audi A6 4.2 Quattro AVANT 02' ASG - sprzedany
Audi A3 1.8 Automat 98' AGN - DUPOWÓZ - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi ALLROAD 08' ASB - WSZĘDOŁAZ
https://www.facebook.com/Spotywroclawskieaudi
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 20:01:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pi-JAY napisał(a):
Udało się wymienić tylko 5 bo 6 zapieczona na amen w najgorszym przypadku trzeba było by ściągać prawą głowicę więc nie ryzykowaliśmy z urwaniem świecy. Teraz pali jak ta lala na 5-ciu. :D


Przykro mi to mówić ale w niedługim czasie nowe świeczki też padną :/ (o ile nie zrobicie porządku z tą szóstą) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 22:01:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Pi-JAY napisał(a):
Udało się wymienić tylko 5 bo 6 zapieczona na amen w najgorszym przypadku trzeba było by ściągać prawą głowicę więc nie ryzykowaliśmy z urwaniem świecy. Teraz pali jak ta lala na 5-ciu. :D


Przykro mi to mówić ale w niedługim czasie nowe świeczki też padną :/ (o ile nie zrobicie porządku z tą szóstą) ... .


U naszego przyjaciela BELLATRIXA również - o ile w miarę szybko nie dobierze się do dwóch pozostałych... :) :):

Jak myślicie Panowie, dlaczego zazwyczaj jak padną - to pada 5 - 6 świec naraz, a nie pojedyńcze sztuki ?

U mnie w styczniu zeszłego roku padło 5, jedna była dobra :) a durny Carl wymienił wszystkie sześć na BERU :jezor:
Znowu Ci oszczędni po mnie pojadą... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 22:14:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Wszystkie świeca da się wymienić w domowych warunkach, jedynie trzeba odkręcić łącznik kolektorów ssących, oraz użyć krótkiego klucza z przetyczką pod przewodami paliwowymi. A sprawne trzeba mieć wszystkie świeczki.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: