.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 18:48:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 2.5tdi AKE 1999r Co ile wymieniać olej?
PostNapisane: 05.sty.2008 15:21:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Może to banalne pytanie ale napiszcie. I jeszcze jedno na jakim silniku sprawdzać stan oleju na rozgrzanym czy na zimnym. Zawsze myślałem że na zimnym ale wczoraj przed odpaleniem auta sprawdziłem stan i był w normie a w momencie jak auto sie rozgrzało wyskoczył mi komunikat że minimalny stan oleju. Po dolaniu było już ok :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 15:46:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
wymiana co okolo 10 tys km a komunikat raczej dotyczyl cisnienia oleju niz jego poziomu.
pomiar poziomu oleju na zimnym silniku jak splynie do miski, inny pomiar mija sie raczej z celem.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 15:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
W taki razie czym mogło być spowodowane zbyt niskie ciśnienie oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 15:52:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2007 17:30:33
Posty: 11
Lokalizacja: ZST
stan oleju sprawdza sie przy cieplym silniku

ok. 15-20 min po jego wylaczeniu


pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 15:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Oczywiście, że było i to wiele razy tylko widać nie chce ci się szukajki leniuchu użyć !

Olej można sprawdzić na rozgrzanym tyle że po wyłączeniu i odstawieniu samochodu na godzinkę aby olej spłynął z wszystkich zakamarków przepastnego systemu olejenia silnika i najważniejsze by samochód stał na równej powierzchni.

Olej wymieniamy co 15 tys. jak cię stać to nawet co 10 tys. i oczywiście olej wymieniamy razem z filtrem oleju :peace:

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
BELLATRIX napisał(a):
Oczywiście, że było i to wiele razy tylko widać nie chce ci się szukajki leniuchu użyć !

Olej można sprawdzić na rozgrzanym tyle że po wyłączeniu i odstawieniu samochodu na godzinkę aby olej spłynął z wszystkich zakamarków przepastnego systemu olejenia silnika i najważniejsze by samochód stał na równej powierzchni.

Olej wymieniamy co 15 tys. jak cię stać to nawet co 10 tys. i oczywiście olej wymieniamy razem z filtrem oleju :peace:


Może być różnica na bagnecie jeżeli sprawdzi sie po całonocnym staniu auta a po godzinnym???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:20:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, po całej nocy na bagnecie będzie mniej oleju, niż po 1h.

pisałem wiele razy, jak sprawdzamy olej w V6 [w jakich odstępach czasowych].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 05.sty.2008 16:20:58 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Jeżeli stoi równo i nie ruszany nie powinno być żadnej różnicy.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
meszrum napisał(a):
tak, po całej nocy na bagnecie będzie mniej oleju, niż po 1h.

pisałem wiele razy, jak sprawdzamy olej w V6 [w jakich odstępach czasowych].


No co ty Mesz, ja tam u siebie różnicy nie widzę, chyba że jest tak minimalna że nie dostrzegam :)

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 16:39:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
ok już wszystko wiem dzieki koledzy pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:01:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BELLATRIX napisał(a):
meszrum napisał(a):
tak, po całej nocy na bagnecie będzie mniej oleju, niż po 1h.

pisałem wiele razy, jak sprawdzamy olej w V6 [w jakich odstępach czasowych].


No co ty Mesz, ja tam u siebie różnicy nie widzę, chyba że jest tak minimalna że nie dostrzegam :)


1.5 do 2mm różnicy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
meszrum napisał(a):
BELLATRIX napisał(a):
meszrum napisał(a):
tak, po całej nocy na bagnecie będzie mniej oleju, niż po 1h.

pisałem wiele razy, jak sprawdzamy olej w V6 [w jakich odstępach czasowych].


No co ty Mesz, ja tam u siebie różnicy nie widzę, chyba że jest tak minimalna że nie dostrzegam :)


1.5 do 2mm różnicy.


:D Mesz może jakaś wyczulona laska zobaczy tak subtelną różnicę :diabel:

sorki nie mogłem się powstrzymać.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:51:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
tak, po całej nocy na bagnecie będzie mniej oleju, niż po 1h.


Powiedz proszę, że to przejęzyczenie ?

meszrum napisał(a):
pisałem wiele razy, jak sprawdzamy olej w V6 [w jakich odstępach czasowych].


No właśnie. I zawsze miałeś w tej kwestii słuszną rację. Cóż więc takiego wpłynęło na zmianę zapatrywań (jeśli to nie literówka) ??

Pytam z całkowitą powagą, a przede wszystkim z dużą ciekawością ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
tak, po całej nocy na bagnecie będzie mniej oleju, niż po 1h.


Powiedz proszę, że to przejęzyczenie ?

meszrum napisał(a):
pisałem wiele razy, jak sprawdzamy olej w V6 [w jakich odstępach czasowych].


No właśnie. I zawsze miałeś w tej kwestii słuszną rację. Cóż więc takiego wpłynęło na zmianę zapatrywań (jeśli to nie literówka) ??

Pytam z całkowitą powagą, a przede wszystkim z dużą ciekawością ... .



Piotr,

z całą powagą odpowiadam,
ongiś opisałem sposób na, w miarę obiketywną, ocenę stanu poziomu w V6. nie pisałem wówczas [jak mniemam] o zależności poziomu oleju ciepłego względem zimnego. nie mniej jednak, powtarzam: w moich 3 sztukach V6 [a dwóch obecnych] poziom oleju po całej nocy [silnik zupełnie zimny] jest nieznacznie niższy, aniżeli po 1h od wyłączenia w pełni rozgrzanego silnika.
podkreślam jednak, że mój garaż nie jest idealnie równy wzdłuż - poziomica wykazuje delikatnie [doprawdy kosmetyka] wyższy poziom w miejscu, gdzie jest przód.

jeżeli jest to coś niesamowitego, to mogę nakręcić film...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 19:08:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
jeżeli jest to coś niesamowitego, to mogę nakręcić film...


;) ... . Wykonujac kolejny "zimny" pomiar - poczekaj troszkę dłużej z wyjęciem bagnetu. Zgęstniały olej w zimnej rurce ( :): :P ) nie "przemieszcza sie" tak samo szybko jak w nagrzanym silniku. Podejrzewam, że właśnie to Cię myli ... .
Pod względem konstrukcyjnym misy olejowej (czy "calego dołu" silnika nie ma takiej możliwości, żeby "przez noc" olej schował się w jakiejś "tajemnej komnacie" :-) ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 19:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
Może u Mesza w nocy paruje a rano po pomiarze się skrapla :)

Sorki za żarcik i bez obrazy :D

A tak w temacie to czy jest o co się spierać jeżeli na bagnecie pomiedzy min a max jest chyba z 1 cm to przy poziomie oleju w okolicach połowy pomiędzy min a max czy to bedzie +1-2 mm czy -1-2 mm nie robi różnicy bo i tak jest ok.

No chyba że ktoś przelał albo mu ubyło i rozpatrujemy skrajne przypadki min i max :D

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 19:56:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
BELLATRIX napisał(a):
A tak w temacie to czy jest o co się spierać


Ależ nikt się nie spiera ;) . Jestem na tym punkcie o tyle przeczulony, że kiedy zachodzi konieczność uszczelnienia dołu silnika V6, to nawet po calkowitym wykręceniu obu misek olejowych i odejściu od silnika na kilka godzin - ciągle jeszcze oliwa kapie na łeb przy robocie ... :/ :-) . Dlatego właśnie zainteresowało mnie to co napisał Konrad ... :): ;) .

BELLATRIX napisał(a):
jeżeli na bagnecie pomiedzy min a max jest chyba z 1 cm to przy poziomie oleju w okolicach połowy pomiędzy min a max czy to bedzie +1-2 mm czy -1-2 mm nie robi różnicy bo i tak jest ok.


Oczywiście, że nie robi różnicy. Mało tego - "bezwładność" układu olejowego V6 jest na tyle duża, że nawet stan niewiele powyżej maksimum (np. 2 - 3 mm) - też jeszcze nie jest niebezpieczny (ale nie polecam takich praktyk ;) ) .

BELLATRIX napisał(a):
No chyba że ktoś przelał albo mu ubyło i rozpatrujemy skrajne przypadki min i max :D


Nigdy żadna skrajność nie jest pożądana ale "gdyby coś", to już bym wolał jeździć z lekko "przelanym" stanem oleju niż ze stanem < minimum.

Reasumując: dzielimy włosa na czworo :): :-) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 22:16:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hej... taka fajna "przepychanka" a Carla tu nie ma ? :jezor: :smokingdevil:
Dajcie spokój...
Meszrum ma rację co do stanu oleju (że jest ciężki do określenia) - zauważcie, że instrukcje piszą o 5,5 litrach oleju (naturalnie Motula :jezor: ) do V6, a wchodzi maksymalnie 5,2 ltr, a nawet jeszcze mniej jeżeli nie "wysiorbiecie" resztek oleju z gniazda filtra olejowego.
Widziałem wiele V6 z przelanym stanem, wielu naszych kolegów odsysało już nadmiar oleju z powodu bardzo skomplikowanego systemu labiryntów olejowych w V6 i swojej własnej lub mechanika niecierpliwości - po sprawdzeniu stanu na bagnecie po kilkunastu minutach...
Nie kłóćmy się więc o milimetry, bo... zacznę bronić Meszruma, a wtedy macie przesrane... :peace: :smokingdevil:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 22:33:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Mi też kiedyś przy V6 przelali olej, pewnie z 5mm ponad stan na ciepłym silniku, chodził dziwnie cicho, to mnie zaintrygowało. Ściągałem olej urządzeniem własnej konstrukcji pewnie z godzinę, miałem ochotę zawieść ten olej do serwisu Shell w Poznaniu i oznajmić szefowi żeby w swoim aucie nalał pod korek i zobaczył co się wydarzy, ale przez noc ochłonąłem i dałem spokój, a chyba szkoda.....

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 22:53:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na początku 2005 roku wymieniałem olej w serwisie oznaczonym Q-Service [q jak kupa, a nie kłu:aliti:y]. gdy przyszło co do płacenia za olej, właściciel warsztatu szczycący się mianem znawcy TDI mówi do mnie:
- weszło 6.5 litra.
- [ja na to, po raz pierwszy w życiu w ten sposób do osoby starszej ode mnie blisko dwukrotnie]: pier#$%$#^%sz?

to jeden z nielicznych momentów, gdy zaważył odruch bezwarunkowy w sferze werbalnej meszruma.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: