.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 08:04:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4,2 ABZ] CAT
PostNapisane: 04.sty.2008 11:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
Witam, wczoraj zaświeciła się kontrolka CAT i autko zaczęło nierówno pracować. VAG mówi że 6 cylinder nie pali no i faktycznie tak jest. Po wielu zabiegach cewka i świeca zostały na 90% wykluczone. Być może ma to związek z ostanimi usterkami które zostały usunięte - urwany kabel od rozrusznika i padnięta pompa paliwa (może to jest jakiś trop?). A może to nic związanego z tymi usterkami ? Może ktoś ma jakiś pomysł lub już się z tym spotkał ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 4,2 ABZ] CAT
PostNapisane: 05.sty.2008 07:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
kusi napisał(a):
Witam, wczoraj zaświeciła się kontrolka CAT i autko zaczęło nierówno pracować. VAG mówi że 6 cylinder nie pali no i faktycznie tak jest. Po wielu zabiegach cewka i świeca zostały na 90% wykluczone. Być może ma to związek z ostanimi usterkami które zostały usunięte - urwany kabel od rozrusznika i padnięta pompa paliwa (może to jest jakiś trop?). A może to nic związanego z tymi usterkami ? Może ktoś ma jakiś pomysł lub już się z tym spotkał ?

Po pierwsze - wyklucz cewkę i świecę na 100%. Zrobisz to zamieniając cewki miejscami z innym cylindrem, podobnie świece (najlepiej zamieniaj z innym cylindrem cewkę, z innym świece, to w razie gdyby jednak któryś z tych elementów był wadliwy, od razu wiesz który).
Jeśli okaże się, że nadal nie pali ten sam cylinder, to po pierwsze zmierz kompresję na podejrzanym cylindrze. Po drugie - sprawdź, czy otwiera się wtryskiwacz, nie będzie od rzeczy wyjąć go i sprawdzić wydatek porównując z innym, na pewno dobrym. Jeśli te wszystkie testy wykażą, że jest ok, trzeba raczej szukać przyczyny w obwodach - albo cewki, albo wtryskiwacza. Tylko że przerwę w obwodzie VAG powinien bez pudła zgłosić...
Jeśli wtryskiwacz jest ok,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
cewkę i świecę testowałem właśnie tak jak pisałeś, wtryskiwacz odpada bo na gazie to samo. Jest podejrzenie na kable które sprawdzę jutro. jak nie kable to zostaje jeszce moduł zapłonowy. Moja teoria jest taka że CAT świeci się bo niespalone paliwo z tego cylindra spala sie w katalizotorze. Dobrze myślę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:31:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
wykrec pioerwsza swiece wloz do fajki i poloz na metalowej czesci silnika jezeli podczas krecenia raz przeskoczy iskra to najprawdopodobniej padniety czujnik halla albo faktycznie modul zaplonu. sprawdz jeszcze ewentualne zabezpieczenia , odciecia i inne wynalazki antykradzierzowe oraz sama cetralke gazu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
na jednym cylindrze nie ma iskry (konkretnie na 6). Mam jeszcze pytnanie - jak sprawdzić cewkę. Ma miec ok - układ pierwotny 0,3 do 2 omów i ukł wtórny 5k do 20k omów. Jak to zmierzyć ? Mamy tam 3 piny, mierząc dwa zewnętrzne wychodzi mi że to ukł pierwotny natomiast nie mogę znaleźć ukł wtórnego. Trochę czepiam sie tej cewki choć nie wiem czy powinienem bo sprawdzałem inną i to samo. Aha ciśnienie na cylindrze ok. Jak sprawdzić ten czujnik halla i gdzie go szukać ? gdzie szukać modułu zapłonowego ? Czytałem, że można go sprawdzić oscyloskopem. Jeszcze jedno, na schemacie widzę ze są dwa moduły zapłonowe (jednen na 4 cylindry), może zamienić je miejscami ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 17:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Tak na narginesie
Czy Kolega dokreca swiece kluczem dynamometrycznym ?
z jakim momentem ? :d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 02:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
kolego jak chcesz sie dowiedziec z jakim momemtem dokrecac swiece to skorzystaj z szukajki :P
albo po prostu zapytaj ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
przepraszam ze post jeden pod drugim ale dzis metoda prob i bledow (raczej bledow :P) doszlismy do wniosku ze padl modul zaplonowy. Tak jak przypuszczalem sa dwa moduly wiec zamienilem je miejscami i 6 cylinder ozyl :) ... tak wiec jutro zamawiam modul. Ktos moze wie ile to kosztuje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: