.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2024 04:40:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI] Samodiagnoza sterownika dawki i kontrolka świec.
PostNapisane: 07.sty.2008 09:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Niech bedzie pochwalony Rudolf Diesel
Ostatnio poświęciłem nieco czasu na poznanie anatomii mojej pompy wtryskowej (to znaczy nie mojej, tylko mojego auta...), chodzi o silnik 2,5 TDI R5 "1T". Na jednej z germańskich stron wyczytałem, że po włączeniu zapłonu ECU wykonuje pełen ruch sterownika dawki (po niemiecku nazywa się to Mengenstellwerk, czyli dosłownie tłumacząc mechanizm ustawienia ilości, jak to się poprawnie nazywa po polsku?), porównuje przy tym indukcyjności jakichś cewek i jak wszystko jest OK, to cool, a jak nie jest OK, to miga/zapala się kontrolka świec żarowych. Szczegóły tu:
http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3066

ten akapit dla znających niemiecki:
***
Daher wurde in die EDC eine Überwachungsfunktion für die Pumpe integriert. Bei jedem Einschalten der Zündung wird das MSW vom Leerlauf- bis zum Maximalanschlag gefahren. Dabei wird in verschiedenen Stellungen das Verhältnis von Stellwerkstrom zu Signal des Regelweggebers bzw. die Geberspannung beim unteren und oberen Anschlag analysiert und mit einem Sollbereich verglichen.
Liegt das Ergebnis der Analyse irgendwo außerhalb des recht engen Toleranzbereiches, so wird ein Fehler in den Speicher eingetragen und die Glühkontrolle blinkt, schon lange bevor gravierende Fehlfunktionen wie stark überhöhte Abregeldrehzahl, erhebliches Rußen usw. auftreten.

***
No i tak się składa, że u mnie w srebrnym szerszeniu ta kontrolka świec żarowych tak mi sie właśnie ledwo świeci; dość anemicznie. W słoneczny dzień praktycznie tego nie widać, gdy jest ciemno, ewidentnie coś tam sie świeci. W instrukcji obsługi jest napisane, że zapalenie się kontrolki oznacza również obecność wody w filtrze, ale tę możliwość wykluczyłem, bo po spuszczeniu "wody" z filtra zawsze leciał mi ON, więc to nie to.

Czy ktoś z was miał coś takiego, ktoś z was czyścił ten sterownik / nastawnik, czy jak tam to się nazywa. Czy to może mieć jakiś związek z napięciem akumulatroa w momencie włączenia zapłonu?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 19:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nikt nic nie wie :?: :(
To może chciaż powiecie mi jakie jest oznaczenie mojej pompy wtryskowej? VP-37, VP-44 czy coś innego?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 10:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
cygaro-avant napisał(a):
To może chciaż powiecie mi jakie jest oznaczenie mojej pompy wtryskowej? VP-37, VP-44 czy coś innego?


VP-34 ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: