.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 00:25:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 tdi] Jazda na opale. Skutki?
PostNapisane: 06.sty.2008 05:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Co grozi silnikowi 2,5 TDI V6 gdy się jezdzi na opale biorąc po uwage to że jest dolewany mixol lub jakiś inny olej silnikowy do zbiornika paliwa oraz jakiś tam uszlachetniacz paliwa. :584: :584: :584: :584: :584: :584: :584: :584: :584:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 09:27:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wysokie koszty naprawy układu paliwowego. VP44, wtrystki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 09:27:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
z informacji jakie uzyskałem na jakimś szkoleniu na temat diesli zarówno olej opałowy jak i ON jest wytwarzany na tej samej lini produkcyjnej (znaczy jest to dokładnie to samo) tyle że nie są dokładnie przestrzegane normy zawartości siarki (moze być więcej niż w ON) a co się z tym wiąże może być większa zawartość wody w paliwie. Także jeśli opał jest ,,świerzy,, i odpowiednio przechowywany to wszystko ok, jeśli wielokrotnie przelewany z różnych zbirników lub sprowadzony ze wschodu to ryzyko wzrasta. U mnie jeden silnik spalił ok 15tyś litrów i nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości,znacznie gorzej zaczeło się dziać po jeżdzie na BIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 09:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Typowy biodiesel jest koloru herbaty i mozna go kupic na stacjach praktycznie calej europy zachodniej i przy granicy z D w naszym kraju. Ma bardzo dobre wlasciwosci smarne , lepsze od ON ale dodatek zawarty w biodieslu (ten ktory powoduje, ze paliwo jest plynniejsze ) zle wplywa na uszczelki w starszych ukladach wtryskowych czyli samochodow do 1994 roku. Odradzam jazde na oleju opalowym bo to jest praktycznie ON 2 z dodatkiem poprawiajacym liczby cetanowe. Zawiera bardzo duzo siarki i nie ma wlasciwosci smarnych. W niskocisnieniowych ukladach wtryskowych to jeszcze pol biedy ale w common rail mozna zapomniec o stosowaniu oleju opalowego bo zwykle zacinaja sie wtryski alektryczne lub piazoelektryczne.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 10:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
w takim razie nie wiem jakiej produkcji był ten BIO na stacji gdzie tankowałem,kolor miał żółty,a spaliny o zapachu frytek,problemy zaczeły sie jesienią jak była niższa temp. powietrza. Oczywiście nie tankowałem go do TDI tylko do zwykłych diesli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 13:02:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Darujcie sobie opał, bo pewnie jest odbarwiany kwasem, a to już naprawdę przyśpiesza zgon pompy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 13:27:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
jeśli jest odbarwiany to sprzedawany jest jako napędowy.Każdy wtedy jest przekonany ,że to jest dobry towar a tu po pewnym czasie ZONK i okazuje się ,że pompa umarła i nie tylko .
:(:
Najlepiej tankować tam ,gdzie jest pewność ,że paliwo jest bezpośrednio z rafinerii .Omijać z daleka takie okazje jak "oszczędności z TIR " ,przeważnie właściciele tych pojazdów mają swoje stacje paliw i tam ,przeważnie jest "oranżada potraktowana kwasem" .Na oszczędnościach jazdy na takim paliwie po kilku miesiącach mają na remont pompy a taka pompa wytrzymuje ok 2lat jazdy na takim paliwie .Zatem prosty rachunek ,dlaczego tak się dzieje .Mój kolega pompiarz dzięki temu żyje dość spokojnie (twierdzi, zrobienie jednej pompy tygodniowo wystarcza mu ,żeby opłacić pracowników i jeszcze dla niego zostaje).

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 14:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
Link do tematu który został napisany na forum do którego należę:

http://www.mondeoklubpolska.pl/modules. ... =0&thold=0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 14:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2386
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Znam kogoś kto zrobił ok. 300 tysi km na helence, samochód którym latał miał ponad milion na helenie zrobione (MB 208)...
Do takich samochodów helenka jest lepsza od ON (piszę o czystej helenie z rafinerii), jest mniej wody, nie zamarza w zimie...
Ale z nowoczesnymi silnikami jest nieco inaczej, helenka jest za sucha i padają pompy, oczywiście nie od razu, ale generalnie nie opłaca się...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: