.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 16:50:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.5TDI 1T] w jakich autach można spotkać ten silnik
PostNapisane: 05.sty.2008 20:29:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Czy ten 120 konny silnik był stosowany jeszcze w jakiś samochodach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 20:34:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
O ile dobrze pamiętam to nie...


...sprawdziłem:
1T: 88kW, 120PS, 2,5 litra, 5 cylindrów, tylko Audi 100, montowany tylko przez rok 01.1990-12.1990

P.S. Zapraszamy na spota :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 21:39:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Niestety to jeden z rzadziej spotykanych silników Audi. Był montowany TYLKO w C3 w ostatnim roku producji, ok 6500 egzemlaprzy.....
Szanse za znaleźienie wielu oryginalnych części (nowych i używanych) są często równie "0"

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 13:54:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
tak, byl montowany przez rok dlatego rzadki i poszukiwany... czasami ciezko znaleźć części - też prawda, to jest niemal jak polowanie (na allegro raz na jakis czas cos sie pojawia).. :/

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 14:28:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Może lekko OT, ale były nowsze R5 2.5 TDI, może takiego poszukasz (bardzo udane silniki)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 14:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
morgothdbma napisał(a):
Może lekko OT, ale były nowsze R5 2.5 TDI, może takiego poszukasz (bardzo udane silniki)


chodzi Ci moze o te ktore byly montowane w C4? (AEL bodajze?)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 14:37:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dokładnie, ale nie wiem czy autora tematu interesują te nowsze....
Były bodaj 140 konne 2.5 TDI R5

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 14:38:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
byly jeszcze takie silniki w C4 tez R5 majace 115 koni a roznily sie tylko jedną częścią... wiec to jest dosc niezla alternatywa, w nowszej i ładniejszej budzie (mimo ze kocham swoje C3 :P)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 15:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mental napisał(a):
nowszej i ładniejszej budzie (mimo ze kocham swoje C3 :P)

DOKŁADNIE - każdy kto miał / ma / będzie miał C3 z 1T będzie zachwycony. A Ola pyta o ten silnik nie dlatego, że szuka czegoś takiego, ale dlatego że ma taki silnik
Z polowaniem na części na Allegro to prawda....

Podsunowując chciałyby się napisać:
Użytkownicy 1T wszystkich krajów, łączcie się :!:

Podsumujmy ilu jest nas na forum:
- Ola g:)
- Kefir ;)
- Mental :)
- Simon26 :)
- ja :D
(-) Piotr kiedyś miał :/

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 16:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
no bo na dobrą sprawę jeśli serwisujesz w dobrym serwisie auto, wymieniasz oleje i płyny w terminach, wymieniasz rozrząd, filtry itd.. i nie lejesz jakiejś taniej ropy to ten silnik naprawdę będzie służył długo i wiernie...

ja dotąd nie miałem z nim problemów, potrafi nadal zaskakiwać :) no i niejedne BMW wąchało moją rurę :)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 19:13:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Ok Kochani,

Można powiedzieć że ja reanimuję ten samochód po zdajsię bardzo pomysłowych Dobromirach. Nie dosyć że wyjęli oni intercooler, to jeszcze włożyli sterownik pompy wtryskowej od silnika audi, ale o większej mocy.

Szukam, gdzie bym mogła znaleźć taki sterownik oprócz Audi 100 i podobno Volvo 70tka ma sterownik od mojego modelu. Stąd moje pytanie.

Czy któryś z wymienionych przez Marcina panów jest z Warszawy? Z chęcią odstawię na wiosnę mojego kaczorka (sorki mi nasz model przypomina warzęchę, a nie żadne cygaro - proszę wybaczyć nie chcę nikogo obrazić. Zresztą warzęcha to ptak piękny i pożyteczny), a więc kaczorka do warsztatu autoryzowanego tylko jak na razie nie znalazłam takiego, który zajmuje się tak starymi modelam w Warszawie lub okolicach. Pan z Powsina odesłał mnie do Piaseczna a w Piasecznie pan zaczął się pytać co to są kody migowe.

Tak więc Mental nadal pozostaje mi zazdrość Tobie dobrego mechanika i dziękować Bogu że mam Was i dużo pomocy i porad dostałam. Mój mechanik na razie uczy się naprawiać Audi więc sami rozuimiecie. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 19:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Moj ojciec miała a ja sie na nim uczyłem na prawo jazdy. Czym ten silnik sie rózni od AAT?? Oprócz EGRu??
W volvo był AEL nie AAT i był ułoóżny inaczej niż w AUDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie ma przepływomierza. Inny mechanizm wyznaczania dawki.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 22:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
AudiOla1989 napisał(a):
Tak więc Mental nadal pozostaje mi zazdrość Tobie dobrego mechanika i dziękować Bogu że mam Was i dużo pomocy i porad dostałam. Mój mechanik na razie uczy się naprawiać Audi więc sami rozuimiecie. :-)


No to nieciekawa historia z tym twoim 'kaczorkiem' ... (niechęć do nazwy jest wrodzona przez rząd - przecież ten samochód nie jest wredny :D) - z intercoolerem nie jest tak tragicznie znaleść, jednakowoż co do sterownika to będzie problem...

Ja mógłbym Ci polecić kogoś w woj. lubelskim ale też nie wiadomo jakby sobie z tym poradził, moją C3'kę robi od lat i nigdy się nie zawiodłem ani ja ani poprzedni właściciel który też u tego mechanika ją serwisował... tak więc niestety nie pomogę w tej kwestii,

Ale życzę powodzenia... bo nie wierzę żeby nie było nikogo w W-wie kto nie potrafiłby się tym zająć... ;/

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 10:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za życzenia. A co do kaczorka to czas na reaktywowanie dobrych skojarzeń nie mogą cierpieć miliony niewinnych kaczek. Pozostała taż warzęcha.

Ok kolejna bujda mojego mechanika śpiesze mu to przekazac żeby mi nie kupowała pompy od volvo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 13:50:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
:!!: AŻ TU NAGLE: OLŚNIENIE :!!:
Ola; te 5-cio cylindrowe 2,5 TDI występowały całymi stadami (i w różnych wersjach mocy) w volkswagenie T4 "Transporter / Caravelle". Może przez VW da sie znaleźć sterownik, który dawać będzie podobne dawki wtrysku itd.... Idź, Olu, tą drogą

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 14:46:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
dawki wtrysku raczej można regulować, tak mi się wydaje (?)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Czyli jednak mój mechanik to nie kretyn :D zawsze to uspokaja. On też mówił o VW i też o volvo. No to mamy niunię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2007 16:21:24
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Ale przy sterowniku nie fabrycznie dobranym nie można bedzie robić testów migowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 19:41:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
AudiOla1989 napisał(a):
Ale przy sterowniku nie fabrycznie dobranym nie można bedzie robić testów migowych.

Richtig, ale jak na odpowiednio dobranym sterowniku zrobisz bezstresowo 30 000 km, to wogóle zapomnisz o kodach migowych. :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: