.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 18:44:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI AFB] proszę o ocenę logów
PostNapisane: 06.sty.2008 12:43:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam,

Jak w temacie – proszę o analizę logów naszego nowego kolegi z Nowogardu, Roberta.
Przez swoje roztargnienie zapomniałem zapisać logów 004 i 011 BS, ale je pamiętam – więc do kompletu wrzucam jak było:
004 BS – kąt wtrysku 3,4* ATDC na LATE przy wysterowaniu 100,2%
011 BS – różnica ciśnień pomiędzy ON i OFF – około 120 mbar, bez oznak przycinania kierownic VTG.

W imieniu Roberta proszę więc szanowne grono o analizę, Carl wspaniałomyślnie wrzuca mu te logi, bo… gość jest z zachodniopomorskiego oraz wypalił przy mnie całą paczkę fajek – taki był zdenerwowany…
Uspokójcie go trochę chłopaki… Ale …nie chcę nic sugerować.

Zapraszam do analizy:

STATYCZNE

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

011
Obrazek

013
Obrazek

014
Obrazek

018
Obrazek

DYNAMICZNE

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

BASIC SETTINGS

003
Obrazek

+ BONUS (log 009 z tipa)
Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 06.sty.2008 17:45:42 przez carlnova, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 13:31:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
logi są niekompletne. czy czytałeś, forumowiczu, topik z diagnostyką?



- T była robiona;
- lmm, jeżeli nasz kolega chce mieć 150PS, można najpierw przeczyścić izopropylem, a jeżeli to nic nie da - wymienić za 2-3 miesiące [teraz i tak będzie zrywać trakcję].

reszta jest OK - nie ma powietrza w układzie, 2 cylindry są słabsze, ale to norma w aucie blisko 10letnim.
kąt wtrysku słuszny - Carl sprawdzaliście napięcie paska? pytam, gdyż mało kto to robi, a jest to niezwykle prosta droga do jego przeskoczenia...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 15:17:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Tak, masz rację...widać nie doczytałem topiku z diagnostyką. :)
Nie sprawdzaliśmy napięcia paska - rozrząd był wymieniany 40 tys. temu, niestety z nieoryginalnym termostatem, co od razu widać...

Meszrumie, w przewodzie zasilającym do VP44 są drobne pęcherzyki powietrza spowodowane prawdopodobnie rozwarstwionymi wężykami przelewowymi. Kolega już kupił sobie Gatesa i na dniach wymieni ;)

Co do turbiny - na razie się nie chcę wypowiadać - może jeszcze raz przyjrzysz się i dostrzeżesz pewne "druciarstwo" ? :):

No i jaki przebieg, po korekcjach, Prezesie - zaryzykujesz ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 15:18:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli Robert śledzi ten wątek ;) (a myslę, że tak), to witam nowego Kolegę na Forum AKP :peace:

Co do logów, to praktycznie nie widzę sensu kopiować wcześniejszej oceny Konrada, z jednym wszakże wyjątkiem. Nie dotykałbym narazie LMM - a to dlatego, że podciśnienie w kolektorze ssącym jest conajmniej o 1/3 zbyt duże (na biegu jałowym). Właśnie dlatego najpierw uporządkowałbym tą sprawę, a dopiero potem (ale to "zrobi się" automatycznie przy kolejnych logach) sprawdzałbym sprawność przepływki (a więc to co zawsze powtarzam - najpierw mechanika, a potem osprzęt/elektronika).

Napęd rozrządu w normie ale raczej na pewno wymieniony był na kredkę, farbkę lub mazaka ;) .
Rozrząd (wałki/hydraulika) albo całkiem OK, albo zużyty równomiernie "po całości" (w takim przypadku różnice w sprawności cylindrów bywają myląco prawidlowe) .
Po naprawie sprężarki można ponownie zlogować tipa - przy sprawnym przepływomierzu - niutków powinno przybyć wyraźnie. W przeciwnym razie naprawa rozrządu stanie się niemal na 100% pewna.

Meszrum - mógłbym wiedzieć o naciąg którego paska pytałeś ??

Karol - pamiętasz być może wartość skrajnych odczytów z 011BS :): ??

Reasumując potwierdzam słowa Karola ;) - Robert: niepotrzebnie tyle wyjarałeś tych fajek (chyba, ze źródłem emocji nie był - jak widać całkiem fajny - stan silnika, tylko widok Carla Terrorysty :): :D ) ... .
(Ale pozory mylą ... . Robercie - trafiłeś naprawdę w dobre ręce Mistrza Carlnovy :) )
:P :d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:02:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Karol - pamiętasz być może wartość skrajnych odczytów z 011BS :): ??



Cholera wybaczcie, że tak skaszaniłem - byłem pewny, że mam te logi zapisane, a tu dzisiaj zonk :/
Zwróciłem uwagę, że jest około 120 mbar różnicy, a wydaje mi się, że na sprawnie działającej i odpowiednio wyregulowanej turbinie powinno być około 100 mbar.
Nie chcę Was teraz wprowadzać w błąd - pamięć ludzka jest zawodna - więc napiszę tak:
Wydaje mi się (podkreślam: wydaje mi się :!!: ) Piotruś, że to było w zakresie 980 do 1099 mbar, jeżeli to coś pomoże... :)
O kant dupy - taka diagnostyka - wiem, wiem :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:20:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Karol - skaszaniłeś tylko jedno - umieszczając 011dyn jako 011stat ... :-) .
Dopiero teraz to zauważyłem, dlatego (raczej) wycofuję opinię o zbyt dużym podciśnieniu w dolocie ... (tzn. - aktualnie nie mam opinii ze względu na brak odpowiednich danych ;) ).
A "sklerozą" się nie przejmuj :d . Roztargnienie to cecha wielkich ludzi :P :peace: .

PS: Jeżeli 011BS zapamiętałeś prawidłowo - to daj na PW (przedyskutujemy, podejmiemy decyzję co do dalszych kroków/porad dla Roberta :) ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:30:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dodałem 011 stat - ten miałem... :): Sorki...
Ja jestem jakiś nieobecny dzisiaj... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak patrze i nie wiem skad auto ma 200ps ;) doladowanie nawet nie osiaga seryjnej wartosci czyli 2250 mb (wina przyplywki , kup thiol lub eter w aptece i taki zraszac cisnieniowy , mozna spokojnie przemyc pod cisnieniem druciki i czujnik temp powietrza w przeplywce). Kat wtrysku skacze , wiec dolny czujnik albo do czyszczenia albo wymiany w pompie lub wtrysk starujacy jest juz slaby , pomimo ze elektrycznie ok.Ciekawe jak tam z zaworami i gniazdami w glowicy bo korekcja rozbiezna a dawka paliwa duze co wplywa na zuzycie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:41:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
Tak patrze i nie wiem skad auto ma 200ps ;) doladowanie nawet nie osiaga seryjnej wartosci czyli 2250 mb (wina przyplywki , kup thiol lub eter w aptece i taki zraszac cisnieniowy , mozna spokojnie przemyc pod cisnieniem druciki i czujnik temp powietrza w przeplywce). Kat wtrysku skacze , wiec dolny czujnik albo do czyszczenia albo wymiany w pompie lub wtrysk starujacy jest juz slaby , pomimo ze elektrycznie ok.Ciekawe jak tam z zaworami i gniazdami w glowicy bo korekcja rozbiezna a dawka paliwa duze co wplywa na zuzycie.


Jack :D to nie jest moje auto :!!: nie doczytałeś :)
Kąt wtrysku skacze, bo są obecne pęcherzyki powietrza w ukladzie
Doładowanie nie osiąga seryjnej wartości, bo... turbina jest zdrutowana :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 17:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie tyle T zdrutowana, lecz sztanga regulowana...


Piotr,
chodziło mi o pasek zębaty.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 17:57:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
nie tyle T zdrutowana, lecz sztanga regulowana...


A jednak... Prawie trafiłeś... :D
Druciarstwo turbiny ma wymiar w postaci gruchy (regulatora ciśnień) na turbo założonej od VW LT, bo... tamta się zepsuła. :hmmm:
Nie wpływa to w jakiś znaczący sposób na logi turbiny (chociaż nie widzicie wszystkich :/ ), nie przeładowuje, występuje raczej niedoładowanie - jedynie rano po odpaleniu (z opowieści) słychać jest niepokojący gwizd.
Zaleciłem koledze Robertowi zrobić z tym porządek jak najszybciej, bo wcale nie jestem pewien, czy w gruszce od LT jest taka sama membrana i charakterystyka pracy. Turbina nie pracuje w takim zakresie ciśnień jak powinna. :/
Poza tym, tak jak zauważyłeś była ruszana sztanga (ustawiana na oko) na wzór starej zepsutej, a to powinno być zrobione w profesjonalnym zakladzie zajmującym się gwizdawkami...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 18:03:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gdyby grucha od LT była ta sama, to T pracowałoby normalnie [a nie pracuje]...
generalnie z logów wynika, że ma mocny dół, co w przypadku AFB jest bolączką.


kolega powinien nabyć nową [najlepiej] gruchę, a sama T musi trafić na stół do regulacji sztangi.
nie wpadłbym na taką formę drucenia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 18:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam szanowne grono.Jezeli chodzi o wasze spostżezenia to wszystko sie zgadza turbina funkcjonuje nie prawidłowo bo jest nie odpowiednia grucha,druga sprawa powietrze w układzie.Martwi mnie tylko opinia Piotrusia o ustawieniu rozrządu na kredke ponieważ w czwartek miałem wymieniać hydraulike u tego goscia który mi robił rozrząd i teraz jestem w kropce czy robić u niego czy szukać inego warsztatu.Co do fajek były 2 może 3.
Dzieki za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam Robert :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 19:53:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jeżeli to Cię trochę uspokoi to ja też miałem rozrząd wymieniony na kredkę, a raczej biały flamaster przez specjalistów z BOSCH Service z Koszalina.
Auto jeździ i ma się dobrze... :):
Jest więcej problemów z obniżeniem wysterowania pompy, ale u Ciebie udało się to zrobić ustawiając kąt wtrysku na 3,4* ATDC (wciąż w dopuszczalnym zakresie).
Jeżeli jednak chodzi o to, czy Twojemu mechanikowi można zaufać - ja się nie wypowiadam - decyzja musi zostać podjęta przez Ciebie samego...

PS. Mówisz, że fajek było tylko trzy ? :): :)
Patrz... :jezor: Mi się wydawało, że więcej... :smokingdevil:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 20:10:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Wiec jak juz pisałem w czwartek podnoszenie pokryw zaworów i ocena hydrauliki,w tym czasie chciałbym oddac turbine do regulacji wraz z nową gruchą tylko nie bardzo sie orientuje gdzie to uczynic,no i po wszystkim walka z wiatrem w układzie zasilania.Przy moim przebiegu chyba marne szanse żeby wałki sie uchowały w stanie nie naruszonym?
Podpowiedzcie koledzy gdzie można zrobić porządek z turbiną


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 20:21:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
"TURBO-EXPRES"
ZACHODNIO-POMORSKIE
78-400 SZCZECINEK
JELENINO 67

TEL.094/ 712 60 13
0 608 354 732
0 606 713 145

lub wysyłkowo http://turbojulita.pl/

tu masz z samego Szczecina, ale o tej firmie nie mogę nic powiedzieć, bo jej po prostu nie znam :/

http://www.sobolewski.pl/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 05:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Dzieki Karolu za info przeprowadze wywiad na temat tej ze Szczecina bo to w sumie najbliżej.Jakby była możliwośc to prosiłbym o nr.katalogowy tej gruszki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 09:42:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Robert, mówiłem Ci, że w weekendy wyłączam telefon - Twojego sms-a odebrałem dopiero rano. Mogę Ci zatem poszukać dopiero późnym popołudniem, bo ETKI nie mam w służbowym laptopie.
Z tego jednak co pamietam, gruszka (regulator ciśnienia) do turbiny V1 stanowi integralną część z turbiną - nie posiada odrębnego numeru katalogowego... Ale mogę się mylić.
Więc poczekaj do popołudnia, albo którys z naszych kolegów zlituje się i sprawdzi nam to szybciej: AFB 1998 rok - numer z ETKI gruchy (regulatora ciśnień na turbinie).

PS. Zapytaj w firmach zajmujących sie regeneracją turbin, takie gruchy powinny u nich leżeć na półkach - regulacja jej sztangi to już odrębna sprawa

Tak wygląda, gdyby komus chciało się jej szybciej poszukać: :):

Obrazek Obrazek

Na zdjęciu jest numer z kodem kreskowym, ale to nie ten...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 13:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Rozmawiałem z gosciem ze Szczecina z zakładu regenerującego turbiny i powiedział że bedzie cos takiego miał i zrobią to od ręki takze jeden problem z głowy przy okazji przejrzy suszareczke :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 14:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
jak chcesz to mam na zbyciu taka gruche, ktora nie byla nic regulowana. Zostala mi z mojej starej turbiny...

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: