.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 05:15:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 16:42:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
W ETCE "grucha" jest tak jak myślałem kein ersatzteil, czyli nie występuje jako odrębna część, musisz więc gdzieś skombinować używkę - albo od gościa ze Szczecina, albo od Mateusza, ktory Ci się wspaniałomyślnie zadeklarował... :)
AFB i AKN to ta sama grucha.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 18:45:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Mysle ze nie bedzie problemu z załatwieniem,a w razie gdyby był ukłonie sie do
Mateusza.W czwartek bede wiedział co i jak.Dzisiaj byłem u swojego mechaniora i gość przyznał że ustawiał rozrząd bez przyżądów bo według niego tak jest łatwiej tzn na flamaster czyli Piotruś wielki szacuneczek :peace:
Zresztą dzieki temu forum a zwłaszcza forumowiczom troche przejżałem na oczy i dzieki wam mam nadzieje doprowadze swoje autko do stanu mnie zadowalającego.
Pozdrawiam Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 00:36:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
no wiecie chłopaki, my audi maniacy musimy sobie jakoś pomagac :peace:


Tylko przypominam ze mieszkam w krainie gdzie zamiast wody w rzekach płynie whisky :):

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 10:13:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, mam do Ciebie prośbę...
Przyjrzyj się proszę dawce rozruchowej i doradź co można by było z tym zrobić.
Auto Roberta pali od strzała na zimnym, a na ciepłym są już problemy z uruchomieniem, nic nie pomogła wymiana wężyków przelewowych i pozbycie się pęcherzyków powietrza.
Trzeba adaptować dawkę rozruchową na ciepłym.
Motor AFB - login pewnie 26261

I teraz tak:
Wartość oryginalna w kanale 05 to pewnie 32768 (przyznam, że nie sprawdzałem) - o ile mam przekodować (adaptować) w górę tą wartość ?
W 001.2 widać dawkę biegu jałowego, gdzie zatem widać dawkę rozruchową ?

Jak znajdziesz czas - odpowiedz, proszę...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 15:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

maksymalna dawka, to, o ile dobrze pamiętam, 33267.
możesz sprawdzić, czy taka jest rzeczywiście wpisując np.: 33600 - ECU i tak ustawi na najwyższą dopuszczalną.
proponowałbym zwiększyć ją maksymalnie i obserwować ciepły rozruch.

dawkę startową wpisz przy włączonym jedynie zapłonie [najpierw test, a potem save].

001.2 pokazuje startową w chwili rozruchu. przynajmniej ja tak to rozumuję.


czy w tym samochodzie nie było nic robione z hydrauliką?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 15:26:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Była wymieniana, ale kilka dni temu - w momencie robienia logów problem z rozruchem ciepłego silnika już występował, ale byłem wręcz przekonany, że to z powodu pęcherzyków powietrza.
Po wymianie hydrauliki jest to samo.
W autach z takim przebiegiem (270 tys.) uważam, że tak czy inaczej trzeba adaptować dawkę rozruchową ze względu na zużywanie się mechanicznych podzespołów VP44.
Zastanawia mnie tylko sprawa, że skoro w 001.2 jest dawka startowa, to dlaczego sie ona nie zmienia po takiej adaptacji.
Im wyższa - tym mniej gnoju - to jest zrozumiałe.
Na przykładzie MarioJr - na zimnym miał 13,8 mg/H, na ciepłym 6,9-7,2 mg/H
Po adaptacji w kanale 05 ze standardowej dawki 32768 na dawkę najwyższą 33267 - log 001.2 nie uległ zmianie - dawka jest na poziomie 6,9-7,2 mg/H.

Co jest grane ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 17:45:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

001.2 ale w momencie samego rozruchu - tj. w chwili, gdy przekręcasz kluczyk.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 18:44:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

001.2 ale w momencie samego rozruchu - tj. w chwili, gdy przekręcasz kluczyk.


Czyli w momencie samego rozruchu jest inna dawka w 001.2 ?
Sprawdzę ... sprawdzę... :)

A jak się ma ilość gnoju do temperatury ?
Z uporem maniaka wrócę do dawek Mariusza.
Na zimnym jest mniejsza niż na ciepłym ?
Przypomnę 13,8 mg/H -> 6,9 mg/H

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 19:01:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

jakiś czas temu zwróciłem na to uwagę i doprawdy gdzieś jest rozbieżność w rozumieniu/interpretacji 001.2.
nie odpowiem na Twoje pytanie, gdyż reguła mniej znaczy więcej jest w tym przypadku bez sensu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 23:41:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dziękuję Meszrumie :)
...damy radę bez zgłębiania tajników świata ponadzmysłowego, czyli logu 001.2 :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 21:05:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Odświeżam... :)

Ponownie wrzucam do analizy logi Roberta i proszę w jego imieniu o diagnozę.
Co się zmieniło ?
Wymienione kompletne wałki i hydraulika zaworowa, usunięte pęcherzyki powietrza z układu zasilania (podgrzewacz na filtrze paliwa) oraz wymieniony termostat.
Przy okazji zrobiony porządek z gruchą na turbinie – wyregulowana w porządnym zakładzie zajmującym się regeneracją turbin.
I teraz tak:
Szczególnie proszę o komentarze do korekcji wtryskiwaczy – bo jak dla mnie sprawa jest zaskakująca – spójrzcie na logi 013 i 014 przed i po wymianie hydrauliki i wałków.
Sprawa druga – problem z odpalaniem ciepłego silnika usunięty przez adaptację dawki, jako ciekawostkę (dla meszruma) powiem, że sterownik przyjął dawkę 33600 i tak się zapamiętało, czyli jest możliwa wyższa - ale chodzi mi o coś innego…
Spójrz Meszrumie na dawkę sprzed i po adaptacji – ruszyła w górę
Czary jakieś ? Rzeczywiście teoria im większa dawka tym mniej gnoju nijak się ma do realiów. Autko na ciepłym pali teraz od pierwszego strzała.
Sprawa trzecia – przepływka: według mnie ewidentnie do wymiany, nie pomogło niestety jej wyczyszczenie izopropylem, tnie dawki w górnym zakresie obrotowym i mierzy za niską masę powietrza.
Dokładnie przyjrzyjcie się też logom turbiny… Grucha została ta sama (została tylko dokładnie wyregulowana)
Na koniec log z tipa – i znów zaskoczenie – uciekło gdzieś 8 Nm…

Zapraszam do analizy – (tym razem pełnych logów):

STATYCZNE

000

Obrazek

001

Obrazek

003

Obrazek

004

Obrazek

007

Obrazek

011

Obrazek

013

Obrazek

014

Obrazek

018

Obrazek

DYNAMICZNE

000

Obrazek

003

Obrazek

004

Obrazek

008

Obrazek

010

Obrazek

011

Obrazek

Obrazek

BASIC SETTINGS

000

Obrazek

003

Obrazek

004

Obrazek

011

Obrazek


+ BONUS (log 009 z tipa)

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 22:57:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Bardzo niska dawka paliwa na wolnych obrotach i dlatego korekcje sa takie rozbiezne. Nalezy podniesc poprzez adaptacje to silnik zacznie rowno pracowac i korekcje beda rownomierniejsze blizej zera.Z tego co wiem 01 to dawka wolnych obrotow natomiast 05 to startowa , ktorej tutaj nie pokazales 02 podniesienie wolnych obrotow 03 wysterowanie EGR.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 23:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

jedyne rozsądne wyjście na określenie dawki, to zalogowanie 008N. w tej grupie, przynajmniej, więcej znaczy więcej.

w 001 wychodzi na to, że zmniejszyłeś dawkę, co usprawniło rozruch...
:?:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 09:27:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

jedyne rozsądne wyjście na określenie dawki, to zalogowanie 008N. w tej grupie, przynajmniej, więcej znaczy więcej.

w 001 wychodzi na to, że zmniejszyłeś dawkę, co usprawniło rozruch...
:?:


Meszrumie, Jacku - nie dotykałem dawki wolnych obrotów, adaptowałem tylko startową.
Dawkę w 05 zwiększyłem ze standardowego - 32768 na 33600 - oczywiście test i save, sterownik przyjął taką wartość.
Auto naturalnie natychmiast zaczęło palić ślicznie na ciepłym, a na twarzy właściciela pojawił się banan :)
Dawka wolnych obrotów pozostala na niezmienionym fabrycznym ustawieniu - 42768 - dlatego tak bardzo zaskoczyło mnie, że w 001.2 zmniejszyła się do dawki 8,8 mg/H.
I teraz tak - biorąc pod uwagę perturbacje w korekcjach i ucieczkę kilku koników według mnie (Was również) śmiało można by było adaptować również tą dawkę do poziomu 5.3 - 5.6 mg/H, tak aby zmniejszyły się korekcje i auto żwawiej reagowało na wciśnięcie akceleratora.
Wracając jeszcze do przypadku Mariojr, zauważcie, że po adaptacji dawka w 001.2 pozostała na tym samym, niezmienionym poziomie 6,9 mg/H.
Log 008stat oczywiście zrobię przy najbliższej okazji - żałuję, że nie zrobiłem go przed adaptacjami - dawki byłyby pięknie widoczne...

Jack napisał(a):
Bardzo niska dawka paliwa na wolnych obrotach i dlatego korekcje sa takie rozbiezne. Nalezy podniesc poprzez adaptacje to silnik zacznie rowno pracowac i korekcje beda rownomierniejsze blizej zera.Z tego co wiem 01 to dawka wolnych obrotow natomiast 05 to startowa , ktorej tutaj nie pokazales 02 podniesienie wolnych obrotow 03 wysterowanie EGR.


Zapomniałeś jeszcze o 04 - opuszczeniu, podniesieniu całej mapy kąta wtrysku oraz 012 - adaptacji czasu grzania świec żarowych :)
Jack, jak mam pokazać dawkę startową ? Log 008stat ? Czy chcesz screena z adaptacji ? Zastanawiam się czy nie podniosłem jej za wysoko - 33600.
Co do dawki wolnych obrotów - przypominam, że moje diabelskie AFB ma ją na równie zadziwiająco niskim poziomie 8,2 - 8,5 mg/H - odpala rewelacyjnie zarówno na zimnym, jak i ciepłym oraz dynamicznie reaguje na wciśnięcie akceleratora do oporu...
Ale... jak to w mojej naturze - mogę potestować na swoim :)

Zastanawia mnie inna sprawa Jack - korekcje zmieniły się na plus, czyli realnie dawki na wtryskach się zwiększyły, a nie zmniejszyły... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 10:24:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wlasnie, ze nie jest tak i tez jestem zdziwiony , poniewaz zwiekszajac dawke biegu jalowego 01 (zmniejsza sie wartosc mg) pompa podaje na wtryskiwacze wieksze ilosci paliwa a tym samym czas wtrysku jest minimalnie dluzszy i wtedy silnik nie ma przerw , chodzi plynniej a korekcje ida w strone minus. Dawka 8,8 mg to krancowa minimalna i nie wplywa na nizsze zuzycie paliwa a jedynie na prace silnika i oczywiscie co najwazniejsze na reakcje podczas przyspieszania.Testowalem to w AEL wiele razy. Dawka startu 05 moze byc ustawiona maxymalnie czyli liczba mg nizsza i wtedy wplywa to na odpalanie ale silnika cieplego bo na zimnym nie ma takiego znaczenie poniewaz wtedy ECU odczytuje parametry temperatury otoczenia i paliwa. Latem jak bedzie na maxa to przy odpalaniu zakopci na czarno ale to raczej nie przeszkadza. Dawka startu to log 5 ale tam nic nie pokaze bo po zmianie caly czas bedzie jednakowa .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 11:42:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
Dawka 8,8 mg to krancowa minimalna i nie wplywa na nizsze zuzycie paliwa a jedynie na prace silnika i oczywiscie co najwazniejsze na reakcje podczas przyspieszania.


No... chyba nie do końca tak jest Jack.
Zobacz jak wygląda dawka wolnych obrotów na zimnym silniku - to jest dopiero niska dawka :!!: :):
To jest dla mnie całkowicie niezrozumiałe, dlaczego tak jest skoro sterownik ECU podnosi obroty przy pierwszym uruchomieniu do 835 rpm czy około tysiąca oraz zdecydowanie powinien podnieść dawkę (tutaj zmniejszył mg).
Czasami po pierwszym rozruchu daje się zaobserwować minimalne zakolebanie obrotami (nie u mnie :): żebyś mi tu zaraz nie jechał :D ) i jeżeli dawka wolnych obrotów wpływa na równomierność i kulturę pracy silnika - to mamy rozwiązanie zagadki - "kolebie obrotami" bo w rzeczywistości dawka jest bardzo niska...
Jak widzisz możliwa jest nawet dawka 13,5 mg/H

01STAT zimny silnik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d70 ... 4deec.html

01stat temp. robocza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a1 ... 425d3.html

[+]
...co do czarnego stefana przy uruchamianiu ciepłego silnika to masz rację - po adaptacji się pojawił delikatny...
...ale ważniejsze jest to, że pali od strzała :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 12:05:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bry ;) .

Nie powinienem oceniać logów nie słysząc silnika :): ale zaryzykuję:

1. Moim zdaniem koniki uciekły ponieważ turbina nadaje się do kompletnej regeneracji (a nie tylko częściowego doregulowania gruchy). Poprostu teraz jest fatalnie i chaotycznie. Gdyby logi robił ktoś inny - podejrzewałbym, ze nie pochodzą z tego samego samochodu (BS vs STAT vs DYN).
2. Korekcje zostawiłbym do oceny na później - po długiej trasie z butem w podłodze. Zakładając, że wymiana rozrządu odbyła się zgodnie ze sztuką istnieje (duże do bardzo dużego) prawdopodobieństwo poprawy.
3. Gratuluję Ci Karol poprawienia rozruchu silnika (uzyskałeś dużo ;) :!: ) ale osobiście wyznaję zasadę, że sprawny silnik (i osprzęt !!) powinny działać prawidłowo na parametrach nominalnych. Jak widać - w tym przypadku dopiero Twoja, skuteczna ale manualna ingerencja "wymusiła" pożądane efekty. W związku z tym sugeruję oddać VP do mega-profi serwisu Boscha, który we właściwy sposób dokona kalibracji (być może nieco już zużytej mechanicznie) pompy wtryskowej. Jeżeli w sterowniku pompy jest jeszcze jedno "wolne miejsce" na nową kalibrację, to koszty nie powinny być zbyt wielkie (kilka stówek) .

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 20:18:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Bry ;) .

Nie powinienem oceniać logów nie słysząc silnika :): ale zaryzykuję:

1. Moim zdaniem koniki uciekły ponieważ turbina nadaje się do kompletnej regeneracji (a nie tylko częściowego doregulowania gruchy). Poprostu teraz jest fatalnie i chaotycznie. Gdyby logi robił ktoś inny - podejrzewałbym, ze nie pochodzą z tego samego samochodu (BS vs STAT vs DYN).
2. Korekcje zostawiłbym do oceny na później - po długiej trasie z butem w podłodze. Zakładając, że wymiana rozrządu odbyła się zgodnie ze sztuką istnieje (duże do bardzo dużego) prawdopodobieństwo poprawy.
3. Gratuluję Ci Karol poprawienia rozruchu silnika (uzyskałeś dużo ;) :!: ) ale osobiście wyznaję zasadę, że sprawny silnik (i osprzęt !!) powinny działać prawidłowo na parametrach nominalnych. Jak widać - w tym przypadku dopiero Twoja, skuteczna ale manualna ingerencja "wymusiła" pożądane efekty. W związku z tym sugeruję oddać VP do mega-profi serwisu Boscha, który we właściwy sposób dokona kalibracji (być może nieco już zużytej mechanicznie) pompy wtryskowej. Jeżeli w sterowniku pompy jest jeszcze jedno "wolne miejsce" na nową kalibrację, to koszty nie powinny być zbyt wielkie (kilka stówek) .

:d :peace:


Heh, Piotruniu - dziękuję za słowa wsparcia :D
Ja też jestem zdania, że lepiej fabryki nie poprawiać, ale realia są takie, że jeżeli VP44 nie byla jeszcze regenerowana i przejechała 270 tys. km to na wskutek zużycia spowodowanego normalną eksploatacją - można i nawet trzeba delikatnie zaingerować w dawki.
Jako znawca tematu na pewno nie jeździsz (ani nie kupujesz) auta z przebiegiem powyżej 200 k km więc nie musisz przestawiać dawek, ani robić jakichkolweik adaptacji w celu delikatnego chociażby poprawienia fabryki.
Jeżeli kalibracja pompy rzeczywiście kosztowałaby tylko kilka stówek - jak najbardziej zalecałbym Robertowi jej zrobienie. Smutna polska rzeczywistość i przeczucie mówią mi jednak, że jak tylko Robert trafi do pompiarza okaże się że zostanie potraktowany na równi z pompami do regeneracji - i wypatroszą jego portfel na grubo powyżej 2000 PLN :/
Co do turbiny - tak ja również to widzę - ale skoro regulowała to firma zajmująca się na codzień regeneracją turbin, ustawianiem sztang i wszystkim co jest związane z laderami - nie mamy chyba podstaw do podważania jego fachowości ?
Z opowieści Roberta wiem, że gość stwierdził identyczne parametry gruszki i wykonał pełna regulację sztangi na jakichś przyrządach...
Zresztą co ja tu, do jasnej anielki - występuję jako adwokat - niech odezwie się sam zainteresowany. Ma co prawda jakieś problemy z netem, ale Carl się za niego tłumaczyl nie będzie... :):
A więc wyluzuj mój Beskidzki Przyjacielu - życie jest tak krótkie - nie ma potrzeby denerwować się bez powodu...
Zaręczam Ci, że Robert bardzo przeżywa każdą Twoją wypowiedź i pewnie już spalił ze dwie paczki fajek.... :peace:

Ja mam propozycję taką:
1. Adaptować dawkę wolnych obrotów, żeby auto było żwawsze.
2. Wymienić koniecznie lmm.
3. Pojeździć trochę z akceleratorem w podłodze, tak aby sprawdzić czy korekcje wrócą do normy
4. Cieszyć się autem i zapomnieć w końcu o problemach :)

Sprawa kolejna - prośba skierowana do meszruma - oceń proszę, czy ta przepływka jest do wymiany na 100%. Moim skromnym zdaniem tak, ale chciałbym, abyś to potwierdzil (lub zaprzeczył) ;)
Nie chcę, żeby gość wymienil coś bez potrzeby - tym bardziej, że różnica w cenie samego lmm (ASO Szczecin - ASO Koszalin to aż 220 PLN) 380 PLN Koszalin, 600 PLN Szczecin - oczywiście w trybie Austausch.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 08:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam :)
Jezeli chodzi o adwokata to super miec takiego :peace:
Natomiast jeżeli chodzi o auto to nic innego Karolu nie dodam poza tym co ty powiedziałes ponieważ jestem zielony w tym temacie,oczywiscie jak każdy chciałbym żeby chodziło jak należy aczkolwiek zdaje sobie sprawe z tego ze nie jest to nowe i nowe nigdy nie bedzie.Także jeżeli uda sie to usprawnić żeby było ok to dobrze a jeżeli nie to trudno wkoncu to tylko auto i myśle ze tragedi nie bedzie :)
Pozdrowionka :607:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 09:31:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Cieszy mnie Twoje podejście... :):
Adwokat usatysfakcjonowany...

Zamów w ASO Koszalin tą przepływkę do AFB i wpadnij w tygodniu, późnym popołudniem - zrobimy ostateczny porządek z Twoim autkiem :):

Numer do ASO 094 3422045


[+]

Meszrumie -> spełnisz moją prośbę co do ostatecznej diagnozy lmm ? :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: