.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 11:02:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 10:48:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Meszrumie -> spełnisz moją prośbę co do ostatecznej diagnozy lmm ? :)


Carl,

jak doskonale wiesz, lmm mierzy grubo poniżej 750 mg przez co efektywnie obcina dawki. samochód przez to nie trzyma serii PS/Nm.
lmm kwalifikuje się do wymiany - różnica będzie odczuwalna [czy bardzo - to zależy od wrażliwości stopy].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 11:33:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzięki :) - wątpliwości już nie ma... :):
Masa powietrza to jasne, ale zauważ, że jakoś dziwnie tnie tylko górny zakres obrotowy na ograniczeniu dymienia - wolałem się upewnić.

A więc Robert - sprawę masz jasną - do roboty :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 15:09:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

zgadza się, to prawidłowość.

w 2.5TDI do 3000 rpm masa powietrza w granicach 710-730 mg nie obcina dawki z uwagi na 2 OB, które tworzą przeciąg, a tym samym podbijają pomiar masy. po przekroczeniu 3000 rpm nie ma już OB, zatem ciśnienia stają się liniowe, a co za tym idzie, pomiar masy powietrza - nieco dokładniejszy [mniejszy].
...jeżeli jeszcze dodamy do tego mniejsze zapotrzebowanie silnika na powietrze w wyższym zakresie obrotów, to efekt jest jak na przykładzie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 16:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam :)
Przepływka zamówiona w aso Skoda cena zbliżona do tej z aso Koszalin,jutro odbieram i zobaczymy jakie zmiany po montażu nowej,narazie jestem nastawiony optymistycznie.Natomiast jeżeli chodzi o odpalanie na ciepłym to w sumie od kiedy go kupiłem nie palił tak jak teraz a przebieg miał wówczas ok.200 tys.skłaniałem sie nawet do tego żeby pożyczyc inna pompe i założyć na próbe ale skoro udało sie osiagnac na tej zadowalajacy mnie efekt to jestem zadowolony :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 18:00:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zapraszam w takim razie jutro na uroczyste logowanie nowej przepływki oraz zwiększenie dawki wolnych obrotów... :):
Zrobimy z niego bolida F1, Robert :D

Cieszę się, że jesteś zadowolony z uruchamiania ciepłego silnika :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 17:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam;
Przepływka wymieniona i od razu banan na gebie,roznica bardzo odczuwalna.Po diagnostyce bez żadnej ingerencji parametry według fachowca niby wróciły do normy,oczywiscie oprócz turbiny która niedomaga ale po konsultacji z super panem diagnostą pokusze sie o jeszcze jeden eksperyment dla upewnienia przed oddaniem turbiny do regeneracji .Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 18:31:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
R0berto napisał(a):
Witam;
Przepływka wymieniona i od razu banan na gebie,roznica bardzo odczuwalna.Po diagnostyce bez żadnej ingerencji parametry według fachowca niby wróciły do normy,oczywiscie oprócz turbiny która niedomaga ale po konsultacji z super panem diagnostą pokusze sie o jeszcze jeden eksperyment dla upewnienia przed oddaniem turbiny do regeneracji .Pozdrawiam :peace:



Robert,

Twoja T nie tyle niedomaga, ile pływa jej charakterystyka doładowania -masz bardziej liniowe niż zwykłe AFB, lecz ze sporą dziurą w zakresie 1900-2300 rpm. powyżej tego zakresu auto na nowej grusze [ :): ] będzie jeździć identycznie.

ponadto na nowej grusze odczujesz to tak, jakby do 1900 był słabszy aniżeli teraz, w zakresie 1800 - 2300 będzie żwawiej reagował [bez zwłoki], a ponad 2300 będzie tak samo jak jest teraz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 18:43:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wrzucam kolejne logi Roberta do analizy.

Na początek logi nowej przepływki

003

Obrazek

008

Obrazek

010

Obrazek

Log 001 z dawką wolnych obrotów, która sama (bez mojej ingerencji) wróciła do normy – co Wy na to Panowie ?

Obrazek

Log 005 z dawką rozruchową po adaptacji

Obrazek

Logi 013 i 014 z korekcjami, które pięknie wracają do normy po wymianie hydrauliki – Piotruś się nie mylił !!!

013

Obrazek

014

Obrazek

Log 009 z tipa – wróciły zagubione koniki, moment 316 Nm !!!

Obrazek


Na koniec - niestety aż trzy logi dynamiczne z turbiny ukazujące w dalszym ciągu niezły chaos na tej gruszce (specjalnie zrobiłem aż trzy, żeby to zobrazować i żebyś miał po wydruku Robert podstawę do reklamacji ustawień ciśnień ladera

Trzeba zrobić z tym porządek możliwie jak najszybciej !!!

Obrazek Obrazek Obrazek

meszrum napisał(a):

Robert,

Twoja T nie tyle niedomaga, ile pływa jej charakterystyka doładowania -masz bardziej liniowe niż zwykłe AFB, lecz ze sporą dziurą w zakresie 1900-2300 rpm. powyżej tego zakresu auto na nowej grusze [ :): ] będzie jeździć identycznie.

ponadto na nowej grusze odczujesz to tak, jakby do 1900 był słabszy aniżeli teraz, w zakresie 1800 - 2300 będzie żwawiej reagował [bez zwłoki], a ponad 2300 będzie tak samo jak jest teraz.


Meszrumie w świetle tego co napisałeś powyżej - spójrz na kolejne logi dynamiczne, podwójny OB, bardzo duża bezwładność (pływanie) ciśnień oraz pojawiaja się za każdym razem inne wartości przeładowania.
Logi zostały zrobione w krótkich odstępach czasowych...

Myślisz, że można to tak zostawić ?
Wydaje mi się jednak, że ta grucha od LT ma inna charakterystykę pracy :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 21:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

najważniejsze są odczucia kierowcy. jeżeli to auto jedzie [a jedzie na pewno powyżej 2300 rpm], to zaryzykuję nawet twierdzenie, że w przypadku przywrócenia ciśnień AFB'owskich wygoda w poruszaniu się tym autem zmaleje...
w chwili obecnej ma mocny dół - coś na kształt AKN/AYM/BFC.

zostawić można. nic złego się nie stanie.
przynajmniej ma niewielki OB.

...ale patent druciarski - zakładając, że LT ma inną gruchę [czego nie wiem, bo nie mogę tego sprawdzić nie rozkręcając LT].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 22:49:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jasne, fajnie byłoby to widać, gdyby ułożyć z tego wykres... :)
A co myślisz, Meszrumie o dawce biegu jałowego, która bez mojej ingerencji zwiększyła się z 8,8 mg/H na 5,6 mg/H ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 23:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Jasne, fajnie byłoby to widać, gdyby ułożyć z tego wykres... :)
A co myślisz, Meszrumie o dawce biegu jałowego, która bez mojej ingerencji zwiększyła się z 8,8 mg/H na 5,6 mg/H ?


Carl,

dla mojej wyobraźni jedynym możliwym [i racjonalnym] wytłumaczeniem jest nowe lmm.
otóż mierzy ono teraz prawidłowo - także na jałowym - przez co ECU tworzy odpowiednie proporcje.

być może po zmianie dawki rozruchowej było za mało powietrza wg lmm, przez co ECU obcięło gnój...
[ale to tylko gdybanie, nawet kiepskie]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 06:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam :)
Jednak mimo wszystko postaram sie zdobyc orginał i na orginale zalogowac jeszcze raz tylko jak to zwykle bywa to akurat do tego konkretnego modelu nie moge zdobyc są wszystkie tylko nie ta ;) .Tak czy inaczej odczucia z jazdy bardzo pozytywne po wymianie przepływki a i silniczek bardziej spokojnie pracuje znakiem tego ze chyba wszystko sie układa,mam nadzieje :d .
Poki co dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 10:16:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jak zwykle Carl Ci pomoże :D

"TURBO-EXPRES"
ZACHODNIO-POMORSKIE
78-400 SZCZECINEK
JELENINO 67

TEL.094/ 712 60 13
0 608 354 732
0 606 713 145


Ostatni telefon... Chłopaki mają taka gruchę do V1 z oryginalnymi fabrycznymi ustawieniami sztangi...
Niestety chcą za nią aż 400 PLN :!!: :/
Trochę drogo moim zdaniem, ale jak nie znajdziesz gdzie indziej - masz w razie czego namiary.
Niekoniecznie musisz jechać do Szczecinka, wysyłają też pocztą lub kurierem.

Na koniec - ciekawe spostrzeżenie - twierdzą, że tej sztangi się nie reguluje pod żadnym pozorem, ma pozostać na ustawieniach fabrycznych :!!:

Nawiązując jeszcze do Twoich logów z turbiny - zauważ, że tutaj ciśnienia pięknie wyrównują się już przy około 2300 rpm, nawet biorąc pod uwagę bezwładność turbiny V1.
U Ciebie niestety to wszystko porządkuje się dopiero około 1000 rpm dalej - przy prędkości obrotowej 3300 rpm...

Obrazek Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 12:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Faktycznie troche sobie życzą ale zadzwonie zapytam czy by nie poszli na zamiane dam im nawet dwie w idealnym stanie ja mam to duuuzo taniej.Poki co dzieki serdeczne za fatyge :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 19:48:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
R0berto napisał(a):
Faktycznie troche sobie życzą ale zadzwonie zapytam czy by nie poszli na zamiane dam im nawet dwie w idealnym stanie ja mam to duuuzo taniej.Poki co dzieki serdeczne za fatyge :peace:


W takim razie powodzenia w handlu wymiennym :peace:
Małe sprostowanie - jeżeli chodzi o sztangę na siłowniku, gruszce - to wcale nie jest tak jak mówią panowie z Turbo Express-a.
Reguluje się ją na 100%, ale trzeba mieć o tym jakiekolwiek pojęcie.
Natomiast najlepiej jest jak sztanga śmiga na ustawieniach fabrycznych.


Pod żadnym pozorem nie regulujcie sami długości sztangi, ani nie przestawiajcie ogranicznika :!!: :!!: :!!:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 20:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Wlasnie dzwoniłem i rozmawiałem i nie bardzo chca na taki układ isc,wogole odniosłem wrażenie ale to tylko moja opinia mało sympatycznych ludków :/ także opcja za 400 pln odpada poprostu dla zasady bo szczeże powiedziawszy to mimo wszystko przegiecie z ich strony,takze narazie musze niestety szukać cierpliwie,kolega ma w idealnym stanie nie regulowana ale do motoru bdg czy cos w tym stylu za 100 pln ale juz nie bede kombinował i raczej poszukam orginału choc wizualnie to samo.A jezeli chodzi o warsztaty regenerujące to co warsztat to inna opinia to chyba tak jak z serwisami :D z reguły tylko nazwa jest orginalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 20:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
A tak na marginesie dzwoniłem do jeszcze innego warsztatu profesjonalnie zajmującego sie turbinami nazwy nie bede wymieniał i pytam goscia czy cos takiego dostane a on mi na to prosze przyjechac to cos znajdziemy i dopasujemy wiec podziekowałem grzecznie :d i mowie ze juz dopasowywałem i jestem zainteresowany tylko ori


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 20:25:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Cholerne buraki - ja też nic nie utargowałem chociaż robotę (regenerację) zrobli bardzo dobrze.
750 PLN biorą za regenerację całej turbiny, a 400 PLN chcą ździercy za gruchę...

Próbuj w takim razie tutaj Robert - tu na bank kupisz oryginalną, a odeślesz im swoją starą :)

http://www.allegro.pl/item298889843_nap ... rbiny.html

Wrzucę namiary, bo aukcja zniknie:

SERWIS POMP s.c.
inż. Konrad Szymański
ul. Kasztanowa 25
49 - 300 Brzeg
tel. kom.
0609 203 731
0603 183 043
tel/fax (077) 411 22 48
e-mail: serwis_pomp@go2.pl

Zajmują się naprawą i regeneracją regulatorów kąta wychylenia łopatek turbiny, regulator jest tylko na wymianę tzn. trzeba zwrócić uszkodzony regulator.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 24.sty.2008 20:33:49 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 20:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Ok dzieki jutro dzwonie,tylko sek w tym ze stara wyrzuciłem w smieci ale pogadam może sie zgodza na inna ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 20:43:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
R0berto napisał(a):
Ok dzieki jutro dzwonie,tylko sek w tym ze stara wyrzuciłem w smieci ale pogadam może sie zgodza na inna ;)


Myślę, że tak... :)
Co dla nich za różnica czy będą mieli gruchę od VW LT czy od Audi A6 ?
Dla Ciebie natomiast jak widać różnica jest zasadnicza :):
Pamiętaj - motor AFB, AKN - turbina V1 - 150 PS

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: