.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 00:30:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 08:57:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Odgrzewamy... :)

Korekcje 013 i 014
Stamlej -> szczególnie Ty się przyjrzyj i zobacz jak ładnie korekcje "układają" się po wymianie hydrauliki.
Porównaj to do wcześniejszych logów w tym topiku.

Obrazek

Obrazek

Logi turbiny - tutaj niestety na innej gruszce nie zmieniło się prawie nic - nadal jest pływanie ciśnień aż do 3000 - 3200 rpm.
Wyszedł jednak nowy gwóźdź programu - mianowicie wirnik turbiny ma wyczuwalne luzy poprzeczne i wzdłużne (osiowe) - a więc turbina do regeneracji jak wspominał Piotr... :/

log 011 stat

Obrazek

log 011BS

Obrazek

log011dyn

Obrazek

Oceńcie zresztą sami...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 09:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam :)
Faktycznie turbina ma luzy niesamowite i nadaje sie do regeneracji,oprócz tego słychac dziwny odgłos jakby obcierały jakies paski bądz rolki i ten odgłos pochodzi z okolicy turbiny aczkolwiek dokładnie ciezko to zlokalizować,napiszcie czy spotkaliscie sie z czymś takim.Jeżeli chodzi o korekcje faktycznie poprawa jest do tego silnik chodzi równo,ale po konsultacji z Karolem postanowiłem stosować mixol do paliwa :d zobaczymy czy cos sie zmieni chociaż Jego zdaniem nie jest zle a mixol napewno nie zaszkodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 10:13:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotr, rzuć okiem na tą turbinę ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 11:14:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotr, rzuć okiem na tą turbinę ;)


Sam sobie porzucaj oczami ... (ja swoje szanuję) :-) .

Co do turbiny, to nie ma chyba o czym pisać. Pełna i profesjonalna naprawa/regeneracja wydaje mi się absolutnie niezbędna. I to już nie tylko ku uciesze Roberta ale również ze względu na bezpieczeństwo silnika. Szkoda, że z logów nie daje się wyczytać wszystkiego ale i tak nie mam wątpliwości, że zainwestowane pieniądze nie okażą się wyrzuconymi w błoto.
Opieram się przy tym nie tylko na analizie logów ale również na "plastycznym" :): opisie Roberta. Streszczając się do mimnimum powiem krótko: tej części nie naprawicie Panowie "kilkuetapowo". Oddajcie ją w ręce fachowców (polecam TurboJulitę), a efekty przerosną pokładane nadzieje. Zresztą sami zobaczycie po wymianie, że zasłużyłem na kolejną puszkę Coca-Coli :-) ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 14:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Wiec po wczesniejszym uzgodnieniu z Turbo Julitą w poniedziałek wysyłam turbinke :) Piotruś co do coli podaj adresik a zgrzewka pójdzie nie ma problemu :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 15:26:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
R0berto napisał(a):
Piotruś co do coli podaj adresik a zgrzewka pójdzie nie ma problemu :peace:


Twoja radość po naprawie turbo w zupełności wystarczy ;) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 15:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Faktycznie Carl - korejcje są śliczne. Tylko pozazdrościć! :peace: Mam nadzieje że u mnie też się trochę poprawi z czasem :)
Apropo regeneracji turbiny... Lepiej zajechać starą i kupić nówkę sztuję czy porządnie starą zregenerować? :?:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 19:40:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Stamlej napisał(a):
Faktycznie Carl - korejcje są śliczne. Tylko pozazdrościć! :peace: Mam nadzieje że u mnie też się trochę poprawi z czasem :)
Apropo regeneracji turbiny... Lepiej zajechać starą i kupić nówkę sztuję czy porządnie starą zregenerować? :?:


Regenerować... :)
Bo chyba nie mówisz o nowej za ponad 6000 PLN ? :):
I nic nie zajeżdżaj... :kosci:
Jak chcesz się wyżyć - śmigaj do jakiegoś night clubu z dupencjami - turbinę zostaw w spokoju... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 01:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Oj - nie zdawałem sobie sprawy z tego - myślałem że 2-3 tyś max. Tak więc pojeżdzę sobie, nabiję kilometrów i będę obserwował zachowanie auta. Jak pojawi się pierwszy notlauf turbiny turbo wędruje do regeneracji :) Dobra kolej rzeczy?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 10:05:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Stamlej napisał(a):
Oj - nie zdawałem sobie sprawy z tego - myślałem że 2-3 tyś max. Tak więc pojeżdzę sobie, nabiję kilometrów i będę obserwował zachowanie auta. Jak pojawi się pierwszy notlauf turbiny turbo wędruje do regeneracji :) Dobra kolej rzeczy?


Nie tak do końca dobra... ;)

Obserwuj dokładnie zachowanie gwizdawki.
Jeżeli tylko wystąpią dodatkowe symptomy, takie jak:

1. Dziwne "pochrząkiwanie" :): turbiny zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów.
2. Stefan o niebieskawym zabarwieniu z "ewidentnym posmakiem olejowym" :D
3. Poszarpywanie lub ewidentna niemoc powyżej 2200 rpm.
4. Tryb awaryjny tipa spowodowany błędem 00575 z rozszerzeniem surpassed.
5. Ślady oleju po stronie zimnej turbiny.
6. Pojawienie się luzu tzw. osiowego (wzdłużnego) na wirniku turbiny - bardzo łatwo można sprawdzić...
7. Zbyt długo utrzymujące się przeładowanie.

Zbiorowo, lub pojedyńczo - każde z osobna powinny spowodować zaostrzenie Twojej uwagi, Stamlej...

Ja jednak spróbowalbym wypałować to auto porządnie po autostradzie nawet wbrew słowom Piotra, że to raczej nic nie da... Spróbować nie zaszkodzi... :)

Nie jest dobrym pomysłem jeżdzenie do końca - aż się coś całkowicie wy....bie.
Celowo użyłem brzydkiego słowa, żebyś uświadomił sobie powagę sytuacji.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 02:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam;
Dmuchawka wymieniona,odczucie jakby nowy duch wstapił w auto o kilka decybeli ciszej nawet sobie nie zdawałem sprawy ze turbinka moze wytwarzac taki halas.Teraz tylko zobaczymy co Karola urządzenie pokaże :D jak po raz kolejny bedzie cos nie tak to troche załamka :/ ale nie poddaje sie bo czuje mocno że warto.Poki co moje odczucia bardzo pozytywne i jestem dobrej mysli :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 07:00:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Gratki Robercie ;) . Lubię czytać posty z happy-endem ;) .
W związku z powyższym :): , zmieniam zdanie i jednak proszę o:
- suchą i koniecznie świeżą bułkę od "prywacioka"
- puszkę coca-coli oczywiście :P .
:): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2008 13:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Piotruś napisał(a):
Gratki Robercie ;) . Lubię czytać posty z happy-endem ;) .
W związku z powyższym :): , zmieniam zdanie i jednak proszę o:
- suchą i koniecznie świeżą bułkę od "prywacioka"
- puszkę coca-coli oczywiście :P .
:): :peace:


Hihi :D a jednak ;) ale gwarancji dać nie moge że sie nie zestarzeje w transporcie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 16:52:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
R0berto napisał(a):
Witam;
Dmuchawka wymieniona,odczucie jakby nowy duch wstapił w auto o kilka decybeli ciszej nawet sobie nie zdawałem sprawy ze turbinka moze wytwarzac taki halas.Teraz tylko zobaczymy co Karola urządzenie pokaże :D jak po raz kolejny bedzie cos nie tak to troche załamka :/ ale nie poddaje sie bo czuje mocno że warto.Poki co moje odczucia bardzo pozytywne i jestem dobrej mysli :peace:


Gratulacje Robercie... :):
Cieszę się, że zaobserwowałeś poprawę.
Zapraszam zatem w sobotę do mnie - szczególy na PW lub przez telefon...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 19:55:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Carl za napełnienie mnie optymizmem i za checklist'ę z oznakami niedomaganie turbiny.
Pozdrawiam!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 20:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Gratulacje Robercie... :):
Cieszę się, że zaobserwowałeś poprawę.
Zapraszam zatem w sobotę do mnie - szczególy na PW lub przez telefon...[/quote]

Witam :)
Ja poprawe zauważyłem ciekawe czy Twoje madre urzadzonko to potwierdzi,mam nadzieje że również :D .
Do zobaczyska w sobote,dam znac tel.bo oczywiscie z netem problem.
Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 10:14:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Kolejne logi Roberta :):

Korekcje 013 i 014
Obserwacja uwidacznia ich pływanie, w 014 maleją, w 013 rosną :/
Moim zdaniem będzie tak, dopóki hydraulika nie ułoży się i nie "wkomponuje" :) w matczyne głowice V6. :):
Ale może Piotruś wymyśli coś innego - zapraszamy do dyskusji...

Obrazek Obrazek

Logi turbiny po regeneracji w Turbo - Julicie...
No tutaj banan już pojawia się na twarzy... :peace:

log 011 stat

Obrazek

log 011BS

Obrazek

logi 011dyn, w tym ostatni na czwartym biegu

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

log z tipa 316 Nm

Obrazek


Oceńcie zresztą sami...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 11:20:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Kolejne logi Roberta :):

Korekcje 013 i 014
Obserwacja uwidacznia ich pływanie, w 014 maleją, w 013 rosną :/
Moim zdaniem będzie tak, dopóki hydraulika nie ułoży się i nie "wkomponuje" :) w matczyne głowice V6. :):
Ale może Piotruś wymyśli coś innego - zapraszamy do dyskusji...


Korzystając z zaproszenia ...

... pewnie chętnie bym podyskutował ... gdyby było o czym.

Chłopy ;) - dajcie se już na luz tymi korekcjami, bo pamiętając o tym, że oceniamy samochód używany - ja bym przyjął odczytane korekcje jako całkiem pomijalne, nieznaczne i nieznaczące, poprostu (praktycznie) równe zeru.
Przecież wiemy, że wałki i hydraulika są nowe, wiemy że w zbiorniku jest "czysty" ON oraz wiemy, że niejedno w pełni sprawne auto cechuje się znacznie wiekszymi "odchyłakmi". Ponadto przy tak niskich korekcjach nie ma mowy o jakimkolwiek ubytku kompresji lub innych niepożądanych, budzących niepokój zjawiskach.
Kończąc temat korekcji stoję na twardym stanowisku, że:
- wtryskiwacze są bardzo OK
- sprawność silnika jest bardzo OK
- nic nie wskazuje na to, żeby powyższy stan miał ulec zmianom
... a "jakieś" drobne korekcje były, są i będą. Z wielu różnych (i niezawsze ze sobą powiązanych) powodów.
Myślę, że jeśli Robert właściwie zadba o swoją niunię (a co do tego nie mam żadnych wątpliwości), to pod warunkiem kolejnej wymiany hydropopychaczy (tak gdzieś za następne 100 - 150 kkm), ten silnik będzie "chodził", "chodził" i "chodził" aż do znudzenia. Bez niespodzianek, bez problemów, bez obaw.
O dobiazgach typu odma, porządny olej i filtry - chyba wspomnać nie muszę :): ... .

carlnova napisał(a):
Logi turbiny po regeneracji w Turbo - Julicie...
No tutaj banan już pojawia się na twarzy... :peace:


Co było łatwe do przewidzenia i o co nawoływałem od samego początku ... . Poprostu ideał, jakoś "dziwnie" pozbawiony niby normalnego OB podchodzącego pod 2500 jednostek ... .
Takie logi to coś pięknego i jak często mawiają Niemcy: "excellent" ;) .
Praca turbiny, natychmiastowa reakcja zmiennej geometrii na żądanie ECU, no prawdziwy cud, miód i malina ;) . Przy takich odczytach nietrudno sobie wyobrazić jak cicho pracuje silniczek - przy jednoczesnym i kojącym ucho - bardzo zdrowym "pogwizdywaniu" turbawki.

Robercie - stosując właściwe materiały eksploatacyjne - spróbuj "zapomnieć" już o swoim silniku. Nie ma o co dalej kruszyć kopii !! Jest bardzo dobrze, idealnie i lepiej już nie będzie (bo lepiej być nie może).

Postąpiłeś prawidłowo eliminując sukcesywnie kolejne "wrzody na silniku", bez zbędnych dywagacji, przepychanek i dyskusji o niczym. Pewnie bolało Cię to wszystko finansowo (a kogo by nie bolało ...), jednak efekty są znakomite, takie 100%-owe i bez żadnych "kompromisów". Szczerze Ci gratuluję osiągniętego celu ponieważ wiem, że dla fantyków własnych samochodów takie efekty są powodem do pełnego zadowolenia i zasłużonej radości :d .

Dobra, kończymy temat :d ... . Robert - zamknij maskę i ruszaj w drogę, bo jest czym jechać :P :d .

carlnova napisał(a):
log z tipa 316 Nm


316 Nm-ów uzyskane podczas "jednostajnego" przyspieszania to również prawdziwa rewelacja.

PS: Co z moją bułką i puszką coli :( ??

:): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 11:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2007 21:55:04
Posty: 20
Lokalizacja: Nowogard
Witam :)
Piotruś po twojej wypowiedzi to juz tak urosłem że wiecej chyba sie nie da :d .Ajezeli chodzi o turbine to przysłali mi turbine po regeneracji ale nie moja tylko inna i tu duży ukłon w strone Turbo Julity za zaufanie bo przysłali to bez żadnej kaucji,oczywiscie po demontażu niezwłocznie odesłałem swoją.
Generalnie jestem zadowolony z osiagnietego efektu,i chciałbym podziekowac wszystkim którzy sie do tego przyczynili i poswiecili swój czas żeby mi pomóc :peace: .
PS: Co z moją bułką i puszką coli ?? Hihi :D to jeszcze nie dotarła :577:

Pozdrawiam Robert :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 11:58:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
R0berto napisał(a):
to jeszcze nie dotarła :577:


Niestety nie dotarła... :/ :(: :/ .

:):

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: