.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 20:26:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 1,9TDI AHU]Temperatura cieczy,różnica we wskazaniach.
PostNapisane: 06.sty.2008 20:59:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam,

Mam pytanie,poniewaz jakis miesiac temu mialem wymieniony termostat i chcialbym dojsc do ladu z ukladem chlodzenia i ogrzewaniem, ktore obecnie jest bardzo slabe.
Mam obecnie taka sytuacje, ze na desce wskazuje mi temperature 90 stopni, a na klimatroniku waha sie od 66 do 77 stopni w zaleznosci czy stoje czy jade.

1.Gdzie mam sprawdzic faktyczna temperature cieczy,zebym wiedzial co moze byc uszkodzone i od czego zaczac naprawe,- na klimatroniku,VAG-u, bo rozumiem że wskazan na desce nie biore pod uwage?

Podejrzewam, ze nowy termostat przepuszcza ale zeby wiedziec na pewno musze wiedziec gdzie mam wiarygodny pomiar temperatury.

2.Jak w tym silniku sprawa ma sie z czujnikami temperatury,gdzie ich szukac, ile ich jest i gdzie poszczegolne przekazuja wskazania?

3.Jakie wartosci powinny miec( na zimnym lub cieplym silniku) te czujniki przy pomiarze omomierzem,bo rozumiem ze taki pomiar pomoze mi okreslic czy czujnik jest uszkodzony czy nie?


Prosze o pomoc, bo po calym dniu w opcji szukaj znalazlem co prawda podobny problem, z tym ze dotyczyl silnika 2,5 a nie 1,9 ale tez nie zostal rozwiazany.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 21:03:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Co pokazuje VAG w 01- silnik / 007 (temperatury) ?
Tylko te wskazania bierz pod uwagę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 21:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Ze starych logow widze, ze na postoju VAG pokazywal 88,2 stopnia.

Teraz jak sprawdzalem na postoju na klimatroniku to maxymalnie pokazuje 80 stopni i jak zaczynam jechac to spada do okolo 66 stopni.Musze pewnie sprawdzic co sie dzieje na VAGu podczas jazdy i wtedy bedzie jasne czy trzyma termostat czy nie.

A jesli chodzi o czujniki,to ktore sa do czego i skad ta roznica wskazan na desce, klimatroniku i VAGu i skad pewnosc, ze czujnik od wskazan na VAG nie bedzie uszkodzony?

Tak sie jeszcze zastanawiam teraz,ze skoro na klimatroniku temperatura spada to bardzo prawdopodobne ze i na vagu bedzie spadac,czyli termostat wychodzi.Tylko skad te roznice we wskazaniach na VAG i klimatroniku,walniety czujnik?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 23:59:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Vaguj 01 / 007 i 17 (zegary) nie pamiętam która grupa, tam tez są wskazania. To do tych 2 grup są 2 sekcje czujnika temp.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 09:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Ok,wieczorkiem sobie sprawdze te dwie grupy o ile uda mi sie polaczyc z licznikami, bo do tej pory VAG mi sie z nimi tylko raz polaczyl i wiecej nie chcial.

To ile w sumie czujnikow temperatury jest w tym silniku, 1,2 czy 3?

Baskecior z tego co piszesz to rozumiem, ze jest jeden czujnik,tylko z dwoma sekcjami, ktore odpowiednio przekazuja wskazania do ECU i na liczniki,czy cos zle zrozumialem?
A jesli tak to z ktorego czujnika pobiera temperature klimatronik?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 19:50:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
datar napisał(a):
Baskecior z tego co piszesz to rozumiem, ze jest jeden czujnik,tylko z dwoma sekcjami, ktore odpowiednio przekazuja wskazania do ECU i na liczniki,czy cos zle zrozumialem?
A jesli tak to z ktorego czujnika pobiera temperature klimatronik?

Dobrze rozumujesz. Czujnik ma 2 sekcje.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 20:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Czyli jeden czujnik obsluguje ECU i liczniki, a ktory wobec tego klimatronik?

Ile czujnikow temperatury cieczy chlodzacej posiada ten silnik, bo jutro VAG-uje no i jesli na VAGu wyjdzie, ze termostat puszcza to bede chcial tez pomierzyc opornosc czujnikow?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 20:51:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jedna sekcja informuje ECU, a druga szafę i panel klimatronika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Czyli czujnik jest jeden,to dobrze, mniejszy bedzie wydatek w razie czego :)

A dlaczego wobec tego na szafie i na klimatroniku wskazania sie roznia,skoro idzie to z jednej sekcji,- na klimatorniku temperatura faluje, a na szafie stoi przed 90, co w takiej sytuacji sprawdzac?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 22:02:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli na VAG nie faluje, a faluje na klimatroniku - być może winny jest sam klimatronik.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 22:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
ok, dzieki,juz teraz wiem gdzie szukac, jutro vaguje auto i zobacze co mi tam pokaze :)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 22:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sprawdź jeszcze błędy na klimie bo powinno coś wywalić jeśli masz takie przekłamania (jeśli silnik ma realne 90st).

tam nie jest czasem ecu + klima \ pokaźnik ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 20:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No wiec juz wszystko jasne :)

Temperatura cieczy na VAG po rozgrzaniu trzymala sie na 88,2 stopnia i rzadko kiedy podskoczyla sobie do 90 stopni,czyli termostat mam w porzadku,trzyma jak nalezy.

Co ciekawe w fazie nagrzewania roznica pomiedzy klimatronikiem i VAGiem wynosila ok 10 stopni, jak VAG pokazywal 68 to na klimie bylo 58 stopni , natomiast po nagrzaniu do temperatury 88,2 na vag, na klimie pokazywal ok 72 stopnie,wiec roznica sie zwiekszala
.
W trakcie jazdy, na VAGu caly czas 88,2, a na klimie sobie spadalo z 75 np do 68 stopni i znowu roslo..

Na szafie znowu tez zaniza przy rozgrzewaniu( na VAG 67 a na szafie ok 50, ale jak juz wejdzie na ciut przed 90 to stoi rowno z vagiem,z tym ze co ktorys raz na trasie jak stane na swiatlach to na VAG 88,2 a na szafie troche opada wskazowka.

Wyglada mi to na padniety czujnik, szafa wskazuje troche dziwnie,klimatronik tez, wiec mysle, ze moze z jednej sekcji czujnika przekazuje na klimatronik i na szafe a z drugiej na VAG i wlasnie ta jedna sekcja jest walnieta..

Co myslicie,zmieniac czujnik?

Mauzer:
Bledy na klimie sprawdzam codziennie, ale nie ma zadnych,tez myslalem ze tam cos pokaze.Chociaz moze niech tak zostanie ;)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: