.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 21:15:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.5 BDH Q 2004 nierówna praca silnika na jałowym/Naprawione!
PostNapisane: 09.sty.2008 00:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Witam serdecznie

Jakiś czas temu poruszałem ten problem. Silnik na biegu jałowym pracuje nierówno , jest to naprawdę wkurzające, poza tym problemem jest również słabsze niż w innych 2.5 przyspieszenie.

Od ostatnich logów sprawdziłem to co Szanowni : Piotruś oraz Meszrum zalecili czyli :

1. Wałki -są ok :D
2. Został przeprowadzony przegląd ( filtry , płyny, oleje...)

Podam jeszcze parę danych które mam nadzieję pomogą w diagnozie

-2.5 TDI BDH Q
-przebieg 190000km
-01.06.2004 Inglostad

a oto logi :

000 dyn
Obrazek

003 dyn
Obrazek

004 dyn
Obrazek

008 dyn
Obrazek

010 dyn
Obrazek

011 dyn
Obrazek

000 stat
Obrazek

003 stat
Obrazek

004 stat
Obrazek

011 stat
Obrazek


Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc bo naprawdę mnie to wkurza ;)
Z góry dzięki
Trzeniu

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Ostatnio edytowano 05.lip.2008 00:43:17 przez Trzeniu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 15:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Panowie pomożecie? ;)

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 09:58:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Trzeniu,

poza zablokowanym EGR'em i nieco zbyt dużym OB [choć jeżeli nie ma 00575, to jest OK] nie można nic zarzucić logom.

pozostaje tylko jedynie sprawdzenie pompy VP44 na stole probierczym Bosch'a. odszukaj topik kolegi Bolca, który także miał poprawne logi, a jego V6 nie chciało jechać.
jezeli zdecydujesz się na sprawdzenie pompy, to zrób to w najlepszym zakładzie, gdyż wymaga to sporej wiedzy. niestety, poza Bosch'em, nie można zdiagnozować VP44.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 19:06:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Dziękuję Meszrum za odpowiedz ;)

już idę szukać tego topicu :)

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 00:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A ja wam powiem ze na podstawie tego co tu jest nie da sie ocenc przyczyn nieprawidlowe pracy silnika. Brakuje tu podstawowych danych do testu "ruhe regelung"...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 11:05:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Panowie,

Czy po tych logach mozna stwierdzic, czy auto ma zmieniony program?

Trzeniu wracajac z DE rozpedzil auto do 250-260km/h, gdzie maksymalna predkoscia dla tego silnika powinno byc chyba 230... (albo BDH rozni sie pod tym katem od AKE) Biorac pod uwage ta predkosc maksymalna, nierowna prace na jalowym, lekkie zmulenie auta nasuwa sie wniosek o tym, ze auto moze miec jakis druciarski tuning... Dobrze kombinuje?

Przyszlo mi to do glowy ogladajac na youtube filmik gdzie 2.5TDI po zmianie programu na 210PS zamykalo wlasnie licznik przy 260km/h.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 11:12:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bez logów dynamicznych raczej ciężko by to stwierdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 13:44:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Grzesiek ;) - przecież są logi dynamiczne ... :peace:
W mojej ocenie - bardziej brakuje niektórych logów statycznych, przede wszystkim 013 i 014 (to te, które Kolega Lotus nazywa "leerlauf ruhe-regelung").

Flyer ;) - w przedstawionych logach nie widać modyfikacji, co jednak nie jest żadnym dowodem, że program nie został zmodyfikowany ... .
Jedyne co widać, to nieczynny EGR, co mogłoby stanowić sugestię ale na pewno nie dowód chiptuningu.

Jak dla mnie sprawa Trzenia, dwukrotnie pokazane logi ale zawsze niekompletne oraz "dziwne" zachowanie na PW - powodują różne domysły, których nie warto tutaj eksponować ... .

Ponieważ Trzeniu poprosił mnie o pomoc w doprowadzniu autka do stanu "jak nowe" - podjąłem trud zdobycia stosownych materiałów serwisowych oraz konsultowałem jego sprawę z innymi fachowcami (m.in u Boscha) . Z tego co udało mi się ustalić powodem nierównej pracy biegu jałowego nie była (jest?) modyfikacja programu - źródło problemów najprawdopodobniej było możliwe do usunięcia w bardzo przyzwoitych kosztach (kilkaset złociszy) - bez względu na obecność lub brak modów.
Niestety - kiedy zdoytą wiedzą (częściowo) podzieliłem się z bezpośrednio zaiteresowanym Trzeniem, zapraszając go jednocześnie na naprawę - kolega więcej się już nie odezwał i dlatego chyba już nigdy się nie dowiemy jaki jest finał tej sprawy ... .

Od tego czasu znacząco ograniczyłem się w udzielaniu rad i odpowiadaniu na PW w nieco trudniejszych od "standartu" - sprawach. Ale to nieważne i nie dotyczy odpowiedzi na Twoje pytanie Kolego Flyer ;) .
Niby starciłem trochę czasu i paliwka ale z drugiej strony - dowiedziałem się kilku ciekawostek, o których wcześniej nie wiedziałem. Mam nadzieję, ze zdobyta "przypadkowo" wiedza jeszcze nie raz zaprocentuje :peace:

Aha ... :): . Zapomniałem chyba o najważniejszym ... . Typowaną "na sucho" usterkę oczywiście mógł spowodować jakiś tuner-terrorysta, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby to samo wystąpiło w samochodzie "od początku do końca" seryjnym. To byłem ja, Jarząbek ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 14:40:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
:giveup: - zaślepłem :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 14:41:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś napisał(a):
Niestety - kiedy zdoytą wiedzą (częściowo) podzieliłem się z bezpośrednio zaiteresowanym Trzeniem, zapraszając go jednocześnie na naprawę - kolega więcej się już nie odezwał i dlatego chyba już nigdy się nie dowiemy jaki jest finał tej sprawy ... .


:029:

Piotruś napisał(a):
Niby starciłem trochę czasu i paliwka ale z drugiej strony - dowiedziałem się kilku ciekawostek, o których wcześniej nie wiedziałem. Mam nadzieję, ze zdobyta "przypadkowo" wiedza jeszcze nie raz zaprocentuje :peace: .


Oby ;)

Z czystej ciekawosci zapytam jednak raz jeszcze - czy na seryjnym BDH/BDG mozliwym jest osiagniecie 250/260km/h? Wiem, ze na AKE nie, bo juz to sprawdzalem... :)

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 20:18:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Lotus nazywa je lerlauf ruhe regelung poniewaz z definicji nie moga byc dynamiczne.

Jest to regulacja stabilnosci biegu jalowego , wiec nie ma mozliwosci by kanal 13 lub 14 w bloku wartosci mierzonych dzialal dynamicznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 03:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Obiecywalem sobie ze nie bede aalizowal tych waszych logw , ale zrobie wyjatek. :)

Na pierwsze wrazenie moge poiwedziec ze nie widze tu modyfikacji mapy sterownika zarowno jesli chodzi o kanl 08 jak i kanal 11. Moge to oczywiscie zweryfikowac dokladiej ale nie to chyba jest najwazniejsze.

Co do predkosci 250 km/h to mam takie mieszane uczucia bo juz widzialem rozne zegary ktre wskazywaly fajne osiagi i male i duze... Slowem rozne , czasem przez inny rozmiar kol a czasem przez zle kodowanie. I oczywiscie takze przez uszkodzenie.

Zreszta co za roznica. Jesli sprawa jest aktualna z tymi wolymi obrotami to poprosze tylko o te nieszczese kanaly 13 i 14 na wolnych obrotach przy temperaturze 60 i 85 stopni lub wiecej.

Pozniej zobaczymy co dalej ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 22:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
dziękuję wszystkim za pomoc , autko już za kilkanaście dni wyląduje u SPECJALISTY od V6 :) który wyleczy dolegliwości :peace:

nie ma co się rozpisywać wirtualnie , dumać i gdybać --> trzeba rozebrać , zdiagnozować i naprawić :d

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2008 15:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Trzeniu napisał(a):
dziękuję wszystkim za pomoc , autko już za kilkanaście dni wyląduje u SPECJALISTY od V6 :) który wyleczy dolegliwości :peace:

nie ma co się rozpisywać wirtualnie , dumać i gdybać --> trzeba rozebrać , zdiagnozować i naprawić :d


A u kogo? Jeśli to nie tajemnica .... ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 00:15:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
AndyN napisał(a):
Trzeniu napisał(a):
dziękuję wszystkim za pomoc , autko już za kilkanaście dni wyląduje u SPECJALISTY od V6 :) który wyleczy dolegliwości :peace:

nie ma co się rozpisywać wirtualnie , dumać i gdybać --> trzeba rozebrać , zdiagnozować i naprawić :d


A u kogo? Jeśli to nie tajemnica .... ;)


Piotruś Pan :peace:


EDIT 05.07.2008 :

Witajcie Koledzy

Pragnę Wam się pochwalić że fura jest wreszcie sprawna :peace:
wszystkie objawy/usterki zostały usunięte a nawet więcej
wreszcie mogę się delektować aksamitną , równą pracą silnika bez narywania a to wszystko dzięki Piotrusiowi

auto po naprawie to nie jest to samo auto...

Piotruś , Kolego....
brak mi słów , aż się źle poczułem widząc że podjechałem już pod dom i trzeba gasić auto :peace: :peace: :peace:

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 00:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
no to zdajcie jakąś relacje co i jak... :?:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 14:27:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Trzeniu - gratulacje - wiem ile Piotrek wsadził serca w Twoje V6 i jak długo z nim walczył... Wiem też ile różnych tematów musiał załatwić aby w końcu naprawić Twojego dieselka. Widać się uparł i była to dla niego sprawa honoru - cieszę się razem z Tobą :peace:

P.S.
Piotrkowi już gratulowałem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
GrzesB napisał(a):
Trzeniu - gratulacje - wiem ile Piotrek wsadził serca w Twoje V6 i jak długo z nim walczył... Wiem też ile różnych tematów musiał załatwić aby w końcu naprawić Twojego dieselka. Widać się uparł i była to dla niego sprawa honoru - cieszę się razem z Tobą :peace:

P.S.
Piotrkowi już gratulowałem :peace:


A niewtajemniczeni mogliby się dowiedzieć co było z silnikiem? :|

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 17:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
GrzesB napisał(a):
Trzeniu - gratulacje - wiem ile Piotrek wsadził serca w Twoje V6 i jak długo z nim walczył... Wiem też ile różnych tematów musiał załatwić aby w końcu naprawić Twojego dieselka. Widać się uparł i była to dla niego sprawa honoru - cieszę się razem z Tobą :peace:

P.S.
Piotrkowi już gratulowałem :peace:


Grześ dziękuję :d

Jestem przekonany że moje auto jest w pierwszej 10 w Europie jeśli chodzi o prześwietlenie i wszelkiego rodzaju diagnozy :peace: Każda nawet najmniejsza część została zbadana pod kątem usterki. Może jak Piotruś znajdzie chwilkę to coś napisze ;)

No tyle pracy ile włożył Piotr w moje auto to szok ...
Myślę że ubyło jemu z 10 lat :peace: a autu z 4 :peace: , jeśli chodzi o pracę silnika to mam wrażenie jakbym wczoraj odebrał samochód z salonu z przebiegiem 0 km ;)

Ta naprawa nauczyła mnie jednego... logi można sobie wsadzić głęboko w d... przy pewnych usterkach...
Ani Piotruś ani koledzy z forum : meszrum* , carlnova* ani ktokolwiek inny na podstawie logów nie wstrzelił się z tym co było w logach do rzeczywistej/ych usterki/rek ;)

* wymieniłem Was dlatego iż również gorąco próbowaliście mi pomóc , za co serdecznie dziękuję

Samochód odebrałem wczoraj o 21:30 , samochód naprawiony , wymyty , wysprzątany a komora silnika wyglądała jak nówka z salonu ( i nie chodzi tu o plaka :peace: ) poza tym zostało wyłapanych kilka/kilkanaście małych niedoskonałości których ani ja ani krakowska ASO bełtowski( o działaniach tej firmy powstanie zapewne osobny wątek...) nie wyłapała a które nie umknęły oku i uchu Naszego forumowego czarodzieja Piotra :peace:

Naprawa trwała dosyć długo i już się nosiłem z zamiarem pozbycia się samochodu ale od wczoraj zakochalem się w nim od nowa :peace: w zasadzie dopiero teraz wiem co to znaczy V6 w Audi :diabel:

Samochód wyjechał w idealnym stanie z warsztatu Piotrusia i jedyną osobą która kiedykolwiek będzie w nim coś robiła jest Piotr :peace: ;)

Przez cały ten czas naprawy Piotr kontaktował się bardzo często ( maile , telefony) informując mnie na bieżąco na jakim etapie jest naprawa. Cała naprawa była uwieczniana za pomocą fotek , wykresów i innych informacji oraz tłumaczona na zasadzie elaboratów ( jak to u Piotra :peace: )

Posdumowywując :

Usterka została usunięta a nie zatuszowana :peace:

Poza tym auto stało się bardziej żwawe :peace:

Piotruś dziękuję :peace:

Typowy dla 2.5 V6 temat narywania/nierównej pracy silnika w moim samochodzie uważam za temat zamkniety

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 18:38:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jak Piotrek będzie chciał to sam napisze - niemniej zakres działań "naprawczych" i konsultacyjnych był niewyobrażalny. Dobrze Trzeniu, że wytrzymałeś do końca naprawy - wielu fachmenów złożyło broń (z opowiadań wiem :diabel: ) - no ale Ty nie trafiłeś to byle kogo. Najważniejsze, że właściciel zadowolony :peace:

A co do logów - masz rację - one bywają pomocne, ale czasem i mylące... Ich właściwa ocena jest możliwa tak naprawdę wyłącznie w zestawieniu z wieloletnią praktyką...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: