.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 07:36:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5AKN tiptr.] Moje pierwsze logi - proszę o analizę
PostNapisane: 13.sty.2008 22:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
Witam wszystkich audimaniaków,
wkońcu udało mi sie zrobić pierwsze logi, wiec prosze o wyrozumiałość jak by było coś nie tak. Pierwsze co bedzie to napewno termostat, ale czekam z nim do rozrządu. Prosił bym wszystkich na forum żeby zerkneli i ocenili w jakim stanie jest ta bryczka, z góry wielkie dzięki a wszczegulności dla meszruma, który mi już wcześniej pomógł. Jest pare spraw, które mnie niepokoją:

1. Może tak tylko mi sie wydaje, ale słysze jak by coś stukało w silniku.
2. Gdy olej sie troche rozgrzeje stojąc na świtłach czuje drżenie samochodu a czasami troche tak jak by telepotało[ale nie zawsze to wystepuje], niewiem czego to może być wina może skrzynia, może poduszki.
3. Jaka moze być przyczyna tych błedów, P1857 nieidzie skasować.
4. no i wydaje mi sie jak by troche mocy brakowało, ale to już czekam na wasze opinie.
zrobiłem także autoscan:


VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D46
Coding: 06257
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0
Coding: 00063
Shop #: WSC 02325
Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D33
Coding: 06721
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01561 - Left Rear Door
60-00 - Won't Safe

a tu już Logi:

BS:
000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f30 ... c4a70.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b1 ... 19a9a.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efb ... de456.html
011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d2 ... 2a6de.html

Statyczne:
000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/964 ... 2d5a9.html
001: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/624 ... ec88c.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93c ... 5faf0.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98a ... 5034b.html
007: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0cb ... c660e.html
013: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55e ... a8375.html
014: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f3 ... 95724.html
018: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/894 ... 01850.html

Dynamiczne
000 i 001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e61 ... f2ce3.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1be ... 32309.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/672 ... 6d642.html
008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ab ... af85d.html
010 i 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/453 ... bc4b8.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. EGR jest zaślepiony - stąd twarda praca silnika i jego drżenie na biegu jałowym. należy go odblokować.

2. kąt wtrysku można opóźnić, a na pewno przed regulacją sprawdzić napięcie paska. nie mniej jednak - jeżeli uruchamia bezproblemowo, a pasek jest poprawnie napięty - nie ruszać.

reszta jest OK. silnik zdrowy.


jeżeli chodzi o błędy ABS/ESP, to wina leży w problemie z łącznością.




logi wykonałeś bardzo ładnie. pamiętaj jedynie na przyszłość, że grupy dynamiczne robimy oddzielnie - 010 i 011 także ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:16:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie,
jeżeli to tiptronic - to takie ustawienie jest o włos od trybu awaryjnego i błędu 00550.

3,8 - 4* ATDC w BS-ach to moim zdaniem zdecydowanie za dużo mimo, iż ciągle mieści się w granicach tolerancji...
Raczej zainteresowałbym się tym, dlaczego rozbieżność jest taka duża.

[+]
jeszcze jedno - ten kąt zmieni się przy prawidłowej temperaturze roboczej silnika - ta jest karygodna....
Fantazy radzę robić ten rozrząd jak najszybciej,

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
dzieki za tak szybką odpowiedź, co do ERG jeszcze go dokładnie obejże, ale wydaj mi sie, że był on odślepiony wszystkie wężyki były podłączone, co do błedu abs/esp to chodzi o połaczenie silnika z skrzynią?,
carlnova to jest titronic, narazie jeszcze jestem w trakcie analizowanie tej całej masy informacji, wiec zabardzo niewiem jakie powinny być normy. Licze na waszą pomoc.pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:27:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
fantazy napisał(a):
co do błedu abs/esp to chodzi o połaczenie silnika z skrzynią?,
carlnova to jest titronic, narazie jeszcze jestem w trakcie analizowanie tej całej masy informacji, wiec zabardzo niewiem jakie powinny być normy. Licze na waszą pomoc.pzdr.


18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent


Grzecznie przypominam, że u mnie taki błąd spowodował źle ustawiony kąt wtrysku, z tym, że miałem go w skrzyni i w ABS-ie.
Następstwem będzie tryb awaryjny tipa (zablokuje się na jednym - czwartym biegu i "uśmiechnie się do Ciebie" zapalonymi wszystkimi kontrolkami na desce PRNDS lub PRND432).
Działaj z tym rozrządem, kątem wtryski i termostatem - szkoda by było fajnego silniczka...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
norma dla kąta wtrysku to od 0* do 4*ATDC. Ty się mieścisz w normie na styk.
zabawę z paskiem zacznij od sprawdzenia jego napięcia [naciągu]:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .


EGR jest ewidentnie zaślepiony - w ogóle nie pracuje. zaślepienie może być na samym EGR'rze, bądź na przewodach podciśnienia.



[+]
Carl,
poza jakąkolwiek dyskusją jest regulacja rozrządu, której celem jest zapewnienie prawidłowej eksploatacji V6.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 17:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
witam
Do rozrzadu już mi dużo niezostało, wiec to przyspiesze. dokładnie obejżałem dzisiaj egr i najwidoczniej musi być konkretnie zabrudzony bo nigdzie nieznalazłem nic co by go zaślepiało. Jest jeszcze jedna sprawa co mnie ciekawi a mianowicie tiptronic zmienia mi dwójke tak jakby na dwa razy?, kiedyś chyba było coś na forum o tym ale niemoge tego wątku znaleźć.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 17:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR zaślepia się najczęściej blaszką włożoną pomiędzy nim a kolektorem wydechowym [jeżeli to już jest kolektor]. bez odkręcenia śrub możesz nic nie zauważyć.

EGR masz zupełnie nieczynny - wynika to wprost z 003BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 18:03:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
ok o tym niepomyślałem, że aż w takim miejscu mogą go zaślepiać, co do tipronica znalazłem jakiś wątek lecz sprawa niezostała rozwiązana, głównym podejżeniem był za słaby moment. Miał ktoś może jeszcze taki przypadek i czy udało sie go rozwiązac?, a może jest to wina złego ustawienia kąta wtrysku albo błąd połączenia szkrzyni z ecu, które występuje u mnie.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 18:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ależ Ciebie nie występuje błąd połączenia skrzyni z ECU...

kiedy wymieniałeś olej w tiptronic'u?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 18:39:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zrób porządek z tym EGR-em...
Prawdopodobnie wszystko wróci do normy.
Oczywiście z kątem wtrysku, termostatem i rozrządem również.

Bez sensu bicie piany o tym samym - wszystko juz zostało powiedziane...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 19:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
ok zrobie to wszystko i potem napisze jak wygląda sprawa, co do oleju to przy 215tys, teraz jest 220.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: