.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 16:24:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AFB 98r] Filtr paliwa i zaworek na nim.Powietrze
PostNapisane: 21.sty.2008 20:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam zastanawiam się czy moja nieszczelność i pęcherzyki powietrza nie pochodzą z zaworka (podgrzewacza) na filtrze.
Może mi ktoś podać numer tej części i mniej więcej za ile można ja kupić??
No i przydałby się również numer katalogowy filtra bo dzisiaj kupiłem oryginalny z ASO i nie wiem czy dobry?? A dałem za niego 122zł czy to dobra cena??
i gdzie można kupić opaski zaciskowe takie jak oryginalne byle nie skręcane na śrubę?? Bo w serwisie takich nie mają:)


Ostatnio edytowano 28.sty.2008 10:11:56 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 10:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Co do problemu to jest taki sam i nie zmalał po zakupie nowego filtra oryginalnego i nowego oryginalnego zaworka "podgrzewacza".
nie dość tego założyłem na dolocie do filtra z baku przewód Igelitowy i chciałem zobaczyć czy stamtąd pochodzi nieszczelność. niestety na tym odcinku brak powietrza jedynie przy obr powyżej 3tyś pojawiają sie małe drobne szumki.
a do pompy w tych obrotach to już poważne bąble powietrza idą.

Gdzie dalej szukać??

Czy jest taka możliwość że jakiś przewód powrotny np ten długi z lewej głowicy do króćca pompy był uszkodzony i mogło się dostawać powietrze?? Czy raczej gdyby był uszkodzony to sączyło by się paliwo??

Już nie wiem gdzie może łapać to głupie powietrze.
Czy w takiej sytuacji logi dynamiczne mogły by coś pomóc??


A i jak zgaszę samochód t wy tym przewodzie od baku do filtra (igielitowym) zauważam delikatny spadek paliwa do baku czyli (cofanie się) wolne.
rano jak patrzałem to poziom utrzymuje się taki jak dno filtra paliwa.
Potem przy zapalaniu kręcenia ok 3 sec i już wszystko ok. bąbelków przy zapalaniu nie ma w przewodzi i na niskich. Dopiero przy 2000 zaczynają się pojawiać.
czy ktoś mi może to wytłumaczyć??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 11:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
A powiedz w jakim stanie są u Ciebie przewody łączące filtr paliwa z VP44?
Chodzi o zasilanie i powrót... czy widać jakieś nacięcia, pęknięcia itp...
Ja u siebie problem mam podobny z tym że powietrza jest mało, ale jest...no i w związku z powyższym zmieniam jutro te przewody na nowe, włącznie z zaciskami (nie skręcane tylko zaciskane) i podkładkami miedzianymi przy VP44
A przewody które mam w tej chwili są z roku 07.98 więc chyba :?: miały prawo się juz zmęczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 19:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Ja tez mam stare te przewodu dokładnie z tego roku co ty.
Ale nie widziałem tam jakiś pęknięć czy nacięć a co do podkładek miedzianych to nie wiem nie chciałem tego ruszać bo mogło by być jeszcze gorzej.
Możesz mi powiedzieć ile taka wymiana będzie kosztowała(części)?? i gdzie kupujesz te wężyki w ASO??
Tylko zastanawia mnie fakt żę widzę sporo bąbelków w przewodzie doprowadzającym paliwo z filtra do VP44 więc sądząc po tym powietrze musi się dostawać gdzieś na powrocie. Tylko gdzie i że nie widać wycieków to jest dziwne.
A co do tych zacisków "nie skręcanych" to gdzie je można dostać??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 12:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Kupiłem opaski w serwisie i się zaśmiałem.Dali mi wg katalogu skręcane i innych się nie przewiduje. 5 zł w serwisie. Tak na dobrą sprawę są niezłe bo z cienkiej blaszki. W moim 2,5 V6 były nieszczelności między przezroczystym przewodem na Vp44 a zaprasowanym przewodem gumowym do filtra paliwa. I tak auto przy odpalaniu kuleje i pracuje ładnie dopiero po 2-3 sek kręcenia rozrusznikiem. Wystarczy aby postał 3-4 godziny i już tak jest. Wymiana filtra i zaworku na nim nie przyniosła efektu. W trakcie pracy silnika nie mam pęcherzyków powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 12:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
czyli muszę się skupić na wężyku do Vp44 od filtra:)
A co do tych opasek to kurcze teraz nie wiem. Chyba trzeba będzie założyć zwykle z motoryzacyjnego:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 16:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
zwykłe opaski mogą być - tylko że psują węże - można kupić skręcane ale takie co nie mają "ząbków' na opasce - one lepsze no i takie tez sprzedają w ASO, cena prawie 1 Euro za sztukę, w sklepie motoryzacyjnym 2 złote

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 15:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Tak jak mówicie...opaski wg ASO to zwykłe skręcane badziewia za 5zł za sztuke, więc oddałem im dziękując okrutnie. Kupiłem z cieniutkiej blachy po 2 zł za sztuke...

A co do nieskręcanych miałem na myśli takie które były montowane naprawde w oryginale, zaciskane specjalnymi obcęgami, po ściśnięciu mają one idealny kształt koła i nie niszczą gumowych węży...no ale niestety ASO twierdzi że mają być inne...trudno

Co do węży między filtrem paliwa a VP44 to koszt w ASO w moim przypadku wyniósłby około 700zł...ale trzeba troszkę poszukać i znalazłem w innym miejscu za połowe ceny (oczywiście oryginał i nowe)...można też spróbować pokusić się o skontrolowanie ceny z serwisu Skody i Vw (Superb i Passat miały przecież takie same silniki) ...sprawdziłem tylko Skode , koszt 480zł, nieco lepiej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 19:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jesli chodzi o opaski to te ktore miales oryginalne sa wielokrotnego uzytku pod warunkiem ze potrafisz je zdjac a potem masz czym zacisnac. Cena piec zlotych za skrecane nie bierze sie z nikad poniewaz nie zrywaja sie przy pierwszym dokreceniu i nie erdzewieja jak te ze sklepu ala Fiat 126 P. Jesli zas chodzi o Twoj problem t chcialbym wiedziec dokladnie jaki jest rok modelowy tego Audi poniewaz nie wszytskie modele sa takie same mimo ze tak wygladaja. Natomiast napewno moge Ci powiedziec ze nie ma nic bardziej blednego jak strzelanie w ciemno a przy tym niszczenie samochodu dokladaniem zaworkow i roznych patentow. Opisz prosze dokladnie na czym polega problem i nie na zasadzie takiej ze widzisz powietrze w wezylku ale napisz mi co sie dzieje z Twoim autem. Nie zapomian o roku modelowym auta. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 10:06:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Ponieważ teodor gdzieś chwilowo zaginął :) to ja pokusze się o opisanie mojego problemu i poprosze Cię o opinie Lotus

A więc tak:
- w przewodzie łączącym filtr paliwa z VP44, na biegu jałowym, widać bardzo bardzo drobniutkie pęcherzyki powietrza (naprawde mikroskopy :) 1/10 milimetra jeśli tak to mógłbym określić) poruszają się one dość leniwie głównie kumulując się na przejściu-zgrzewie węża gumowego z przezroczystym...
- w momencie dodawania gazu jednostajnie do około np. 3tyś.obr. pęcherzyki nabierają prędkości (co oczywiste) i od czasu do czasu dołączają do nich krótkie serie pęcherzyków o średnicy wężyka (czyli jak dla mnie wielkie) 0,5cm do nawet 1cm długości
- w momencie ustabilizowania obrotów np. w okolicach 2tyś. raz te serie pojawiają się często a raz wogóle, natomiast te pęcherzyki mikroskopijne są cały czas

To jest mój problem który dręczy mnie okrótnie...a teraz kilka rzeczy które zrobiłem aby temu zapobiec:
- VP 44 jest nowa (ma 4 miesiące)
- wężyki zasilające i powrotny między filtrem paliwa a VP44 są nowe (oryginał)
- podkładki miedziane przy VP44 nowe
- podkładki miedziane przy przelewach nowe
- wężyki przelewowe nowe (Gates)
- filtr paliwa nowy (to już trzeci, był: orginał, Mann a teraz jest Knecht)
- zaworek zwrotny nowy (dwa razy zmieniany oryginał)
- zaciski skręcane (nie ori ale naprawde dobrej jakośći)
- pompa przelewowa w baku w koszu wyjęta i wyczyszczona wraz z tym całym ustrojstwem które tam się znajduje

a problem jest nadal, autko co prawda pali jak należy, czy zimny czy ciepły (drobna różnica na ciepłym ale dosłownie 2sekundy kręcenia i zapala, na zimnym to dosłownie od strzała) i śmiga jak należy (nie licząc mojego turbulum które jest do regeneracji)

Chce pozbyć się tych wrednych śmiertelnych pęcherzyków :!: na tą chwile to jest dla mnie najważniejsze :)

Co Ty na to Lotus :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 14:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Boner
Ja mam u siebie identyczną sytuację. Stało się to po wymianie filtra paliwa.
Mikroskopijne pecherzyki a jak dodam gazu to robi się akwarium... Nie zmieniałem zaworka od podgrzewacza na filtrze, może tam jest nieszczelnośc(dla mnie ten zaworek ma trochę za duży luz) I teraz nie wiem, czy wymienić sam zaworek czy węże pomiędzy filtrem a VP44 również i wtedy dopiero odpowietrzać...
Auto również pali jak na leży i jeździ jak trzeba... tylko te pęcherzyki....

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 10:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Ława przewody zostaw w spokoju...
Żeby upewnić się skąd bierze powietrze trzeba niestety założyć na chwilę przezroczyste wężyki na wejściach i wyjściach do filtra, inaczej to gra w ciemno...będziesz wtedy widział gdzie sie pojawiają, czy od strony silnika, czy od strony baku czy ewidentnie zaworek zwrotny puszcza...
I sprawdź też dokładnie czy zaciski nie są luźne...

Na forum znalazłem też link do takiego tematu

http://www.biodiesel.pl/inne_biopaliwa/olej_roslinny/nowosc_davco_234_plug_n_play/jak_uniknac_zapowietrzenia/

ale ciężko go przyswajam :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 14:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
http://www.biodiesel.pl/inne_biopaliwa/ ... ietrzenia/

Te zdjęcia pokazują mikroskopijne pęcherzyki które są tam cały czas, a u nas chyba są one troche większe (szczególnie na wyższych obrotach). Opaski sprawdzałem, założyłem nawet z boku dodatkową dla pewności i żadnej zmiany.
Dzisiaj odbieram ten zaworek i w niedziele do roboty...
Jak dalej będą lecieć to zakładam przezroczyste węże i szukanie źródła pęcherzyków...

edit: 13.04.2008

Sorry że tak długo ale nie mogłem się jakoś zabrać do całej operacji :piwo: ...
A więc zmieniłem zaworek na filtrze i co?? Dalej pęcherzyki. Założyłem przeźroczysty przewód na wejściu do filtra i tam pęcherzyków nie było, i tak samo jak u teodor2424 po zgaszeniu silnika paliwo się cofneło w przewodzie ( powstała duża bańka powietrza na jakieś 10 cm...).
Jak taka duża ilość powietrza może się tam tak szybko znaleźć... trwało to może z 5 sekund.
Sam już nie wiem :/ , może sam filtr powietrza jest jakiś inny i ten zaworek nie siedzi tak jak trzeba.... Nie wiem co myśleć dalej...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 18:20:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
mam dokładnie to samo ciągle ten problem.

Może to cofanie się jest normalne?? Bo paliwko i tak zaraz po odpaleniu idzie bardzo szybko i się napełnia ten wężyk a w momencie rozruchu to i tak ciągnie paliwo z filtra i z przelewu.
Kurcze tez już nie wiem. Ale mi przy zapalaniu zimnego silnika to jeszcze tak dziwnie na obroty wchodzi z lekkim szarpnięciem.

ja chyba wszystkie wężyki zmienię na przezroczyste, nawet te do VP44 i powroty też


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: