.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2024 23:49:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: brak cisninia oleju w c4 2.6 ABC
PostNapisane: 28.sty.2008 19:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
Witam wszystkich. Mam powazny problemik z moim autem ktore mam od nie dawna. Jak napisalem w temacie mam za niskie cisninie oleju na wolnych obrotach jest okolo 0.5 bara a czasem nawet nieco mniej podczas jazdy okolo 2 te wartrosci sa gdy silnik jest rozgrzany kiedy jest zimny ma od 4.5 do konca. Na pierwszy rzut oka to panewki ale problem polega na tym ze zeby je sprawdzic trzeba wyjac silnik. zastanawiam sie czy czasem nie latwiej i taniej bylo by wymienic caly silnik. Poza tym ostatnio strasznie nie rowno i slabo pracuje na benzynie trzyma obroty okolo 300-400 na wolnych jak juz przelączy sie na gaz to jest wszystko ok ale na benz. jest tragedia poprostu nie da sie tak jezdzic chodzi jak traktor i jak by mial dziury w obrotach nie wkręca plynnie tylko skokami. Prosze o pomoc i doradzanie co zrobic. Z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 20:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
jak juz masz panewki robić to lepiej kup 2 silnik albo sam dól, w razie czego kilka 2.6 V6 sa w garazu a nawet gdzieś sam dół leże :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 07:40:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Moim zdaniem również panewki. Jakbyś spuścil olej to pewnie znalazłbyś na korku opiłki metalu. Jak masz możliwość załatwiś nowy dół to nie ma nad czym się zastanawiać.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 20:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
otoz zmienialem juz olej i odziwo bylo czysto... Na poczatku myslalem ze olej moze miec wine mialem taki przypadek w motocyklu dolewalem dolewalem i nic ciagle za niskie cisnieni potem spuscilem o polowe za duzo niz byc powinno, nalalem inny i bylo ok. Ale niestety w audi nie pomoglo pytanie tylko dlaczego mając taki niski przebieg (300 tys. to jak na taka pojemnosc nie zbyt duzo i jest w automacie) mogly by pasc panewki???? Rozmawialem ze znajomym mechanikiemktory zajmuje sie tylko amerykanskimi autami i V-kami eropejskimi i powiedzial mi ze kilka juz takich robil i zawsze bylo tak samo zuzyte panewki i wal ktory nadawal sie juz na 2 szlif... i wszystkie mialy przebiegi w tej okolicy. mam jeszcze jedno pytanie czy moje spalanie przy spokojnej jezdzie po miescie nie przekraczajacej 2tys. obrotow 22 litry gazu benzyny tez tyle jest normalne?? mi wydaje sie ze raczej nie moze byc tu winny wal i panewki????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 22:10:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pierwsze to do elektryka niech podłączy pod komputer posprawdza co trzeba, później sprawdź sobie ciśnienie na tłokach a później możesz zacząć myśleć o rozbieraniu czy wymianie silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 22:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
a jak z temperaturą silnika i oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 22:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zaworki w głowicach sprawdzone :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 20:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
tem silnika jest w normie. Nie grzeje sie, ale oleju to nie wiem czy tak byc powinno przewaznie mam okolo 110-130 stopni C chyba trohe duzo... O ktore zaworki ci chodzi jezeli to od cisnienia oleju to sa ok
Zwaorow ssacych i wydechowych w ogóle nie sprawdzalem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 20:36:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
wie ktos moze gdzie moge sie podpiąc pod kompa w bydgoszczy????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 20:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
markus21 napisał(a):
tem silnika jest w normie. Nie grzeje sie, ale oleju to nie wiem czy tak byc powinno przewaznie mam okolo 110-130 stopni C chyba trohe duzo... O ktore zaworki ci chodzi jezeli to od cisnienia oleju to sa ok
Zwaorow ssacych i wydechowych w ogóle nie sprawdzalem


O te małe w głowicach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 22:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
te male w glowicach od cisnienia oleju sa wporzadku spawdzalem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 13:32:57 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
temperaturę oleju masz o wiele za dużą. U mnie w AAH oscyluje przy rozgrzanym silniku w okolicach pierwszej kreski (niewiele ponad). 130 chyba w tym aucie jeszcze nigdy nie osiągnąłem, może raz na autostradzie powyżej 200 km/h. Ja również obstawiał bym panewy. A jak pracuje motor, nic nie klepie,stuka? Przyczyna może być też padnięta pompa oleju, to również częsta przyczyna przy stosowaniu #$%@$$%% oleju. Na Twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia manometrem - wskaźniki też często fiksują.
Ja w swoim poprzednim C4 AAH też wymieniałem dół. U mnie ciśnienie na wolnych pokazywało 0.7-0.8 bara a na obrotach ok.2.5. Przy tym słychać było stukanie panewek. Na niższych obrotach ciśnienie spadało do 2 barów i załączała się kontrolka oleju. Do wymiany poszedł Wał, panewy, pierścienie (przy okazji), pompa oleju, właściwie cały blok wstawiłem drugi, tylko głowice zostały z poprzedniego silnika. Po remoncie silnik pracował tak jak trzeba, ciśnienie też się poprawiło, ale były rozbieżności między tym co na zegarach a na manometrze. Manometr pokazywał oki, a zegar kłamał na niekorzyść.

Moim zdaniem powinieneś szukać drugiego silnika i nie wpędzać się niepotrzebne remonty. Ja miesiąc po swoim remoncie znalazłem drugi motor 2.8 z głowicami i kolektorem za 600zł z powypadkowego auta, niestety za późno, a remont pochłonał ok.2500-3000zł

masz jeszcze kilka linków jakby co:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 29&start=0
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... nienie+aah
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... nienie+aah
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... nienie+aah

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 19:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
dzisiaj mialem chwike czasu i zaczele sie dobierac do silnika zdjelem kolektor ssacy i pod nim dostrzeglem pokrywe. Myslalem ze jak ja zdejme to bede widzial wal i korbowody tymczasem znajduje sie tam pewna komora nie bardzo wiem czemu sluzy wie ktos z wa moze???? w tej komoze znalazlem cos ciekawszego zaworki zwrotne cisnienia oleju na ktrych sa oringi gomowe u mnie sa takie jak by ich wcale nie bylo. jezli nie slychac zadnych objawow zurzytych panewk moze i one sa przyczyna mojego niskiego cisnienia oleju. Prosze o wasze opnie!!! Jutro popoludniu pewnie i tak sprobuje moze zadziala. A i jeszcze jedno pod ta pokrywa znajduje sie uszczelka ktora byla u mnie peknita, na pokrywie bylo pelno oleju. Moze miec to jakies znaczenie????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 16:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
witam wszystkich ponownie! wyminilem oringi na zaworkach i uszczelke niestety nic to nie pomoglo. poskladalem i dalej jezdze z za niskim cisnieniem oleju wydaje mi sie ze chodzi nieco lepiej ale nie mam pojecia co z tym cisnieniem. a o to chodzi mi najbardziej. jest mozliwosc ze to ktorys z czujnikow???? pomózcie prosze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 19:04:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Cytuj:
wydaje mi sie ze chodzi nieco lepiej ale nie mam pojecia co z tym cisnieniem

Zmierz po prostu to ciśnienie manometrem tak jak Kolega wyżej Ci radził, i wszystko stanie się jasne, i nie trzeba będzie gdybac i w głowę zachodzic.
Cytuj:
jest mozliwosc ze to ktorys z czujnikow????

Jest możliwośc, że to czujnik ciśnienia oleju.Przy tak niskim ciśnieniu jak podajesz, powinna świecic Ci się kontrolka ciśnienia oleju (przy obrotach biegu jałowego), a nic o tym nie wspominasz, co może wskazywac właśnie na walnięty czujnik ciśnienia.
Jak zrobisz pomiar ciśnienia manometrem, to będziesz miał zdiagnozowany również czujnik.

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 19:12:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Bez otwarcia motoru nikt Ci nic nie doradzi bo nic nie wiadomo. Trafic dobre V6 w polsce to nie jest latwy temat bo wszyscy maja takie jak twoj - dobity gazem i nie dbany parch z 200 tys. km przebiegu i 4 razy kreconym licznikiem. Dokad nie wyjmiesz walu i nie zdejmiesz glowic i nie zrobisz pomiarow niczego sie nie dowiesz. Doprowadzenie tego do ladu przyzwoicie to jest jakies 2000-3000 pln. Jesli wyjdzie ze wal jest do szlifowania to szukaj nowego raczej.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 21:50:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
wg mnie masz też za duże spalanie, moje 2,6 bierze około 16 litrów w mieście przy normalnej jeździe, przy takiej do 2 tys obrotów z tym silnikiem mam problem sprawdzić :) temperatura oleju u mnie to około 90-100 stopni więc nie dużo.

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 20:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2007 23:44:44
Posty: 17
Lokalizacja: bydgoszcz
silnik mam wyciagniety kupiem juz drogi od czlonka klubu "mar.zag" wporzadku kolega. Ale po dokladnym przejrzeniu silnika pojawil sie problem otoz byl zle ustaiony rozrząd, stwierdzilem to po tym ze silnik w pewnych momentach ma opor i nie idzie go przekrecic, troche mnie to martwi. ale silnik zakladam w razie czego glowice sciagnac to nie taki olbrymi klopot. Zanim wyciagnąlem silnik bylem sprawdzic cisnienie oleju manometrem niestety szalu nie bylo tzn tyle samo co na wskazniku na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju bylo 0.5 bara. po tym juz wiedzialem co dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: