.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 07:55:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.,5TDI AEL] Wymiana rozrządu-jak sie nalezy?
PostNapisane: 30.sty.2008 21:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
Chce wymienic rozrzad i przy okazij uszczelniacze na wałku rozrzadu i wale .Wiem z forum ze trzeba rozebrac praktycznie cały front auta.Czy moze ma ktos link do internetowej instr. o ew. znakach i ustawieniu .Na co zwrócic szczegulna uwage? Moze jeszcze cos /np.pompa wodna/ warto wymienic ? Przebieg ok 250tys.km

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 21:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
mniejwiecej tak :peace:
-> http://img138.imageshack.us/img138/2796/rozrzadpq7.jpg

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 20:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
Czy trzeba miec jakies specjalne blokady?/Jak opisywane w V6/
Jesli tak to jakie srednice -mam mozliwosc wykonania sobie wcześniej i utwardzenia .

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 21:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
specjalnie rozbiłem screena z działem "special tools" ;) wymiarów nie znam :D

na moje oko to wystarczy standardowa blokada wałka do diesli, klucz do napinaczai i przytrzymania koła zębatego mozna se dorobicna bierzaco :) , wał ustawiasz na znak przy uzyciu lusterka co by garba nie dostac ;) pompe na znak , napinacz naciagasz do zgrania sie znaków. To tak na moj chłopski rozum :peace:

pozdro

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 23:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pompa ma taki znacznik na kole i powinien pokrywac sie z tym rowkiem od obudowy pompy jak patrzysz tak z prawej strony to widac kreske tam blisko sruby gornej prawej , ktora trzyma pompe do stojaka. W okienku kosza sprzeglowego szukasz zera lub takiego wyciecia. Na walku z tylu tam gdzie pasek pompy masz tez taki znaczek i on powinien pokrywac sie z tym "wzerkiem" co jest przy tym kolku u gory. Masz pewnie poznaczone flamastrami lub czyms innym i zanim rozbierzesz rozrzad to ustaw tak na te znaki jak napisalem. Pamietaj o kluczu specjalnym zeby kolo dwumasowe odkrecic bo inaczej nie sciagniesz paska. Masz to wszystko to zrob sobie znaki flamastrem ale idealnie (chyba ze sa i sie pokrywaja to niech pozostanie na starych. Wiadomo wymieniasz wszystkie rolki oraz pompe wody. Sciagaj dwa paski zebate i zakladaj pierwszy od rozrzadu. Pozniej napinaj tak zeby kreska w napinaczu byla w polowie skali. Patrz na znaki bo jak cofniesz o zabek to auto bedzie slabe ale jak przyspieszysz to uslyszysz klekot tlokow o zawory. nastepnie zaloz pasek od pompy i napnij odpowiednio.Pamietaj zeby srube walu wkrecac momentem 460 Nm przy dlugosci gwintu 65 mm oraz 160Nm +180 stopni przy dlugosci gwintu 110mm. Daj troche takiej pasty klejacej do tego typu srub . O klinie i innym sprawach nie pisze bo jak masz pojecie to dasz Sobie rade. Zanim odpalisz to pokrec kluczem za srube walu pare razy sprawdzajac czy cos nie haczy. Gdyby bylo zle to czeka Ciebie sciaganie pokrywy zaworow i wtedy krzywki pierwszego cylindra tego od przodu auta ustawiasz tak na literke V a reszta na znaczki jak napisalem wczesniej i musi byc dobrze. Powodzenia bo ciezko tak pisac a nie mam troche czasu na wywody.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 19:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
Wielkie dzieki !!! Za tydzien zabieram sie do roboty :)

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 19:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Ostatni post

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 21:04:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
Widziałem ten lament juz wczesniej :) Dlatego pytałem sie jakie sa wymiary blokad /trzpieni/ bo mam mozliwosc ich zrobienia i nie były by gorsze od tych z allegro za 300zł..Pytałem po serwisach to tak naprawde mało kto ma powazny osprzet do czegokolwiek /zwłaszcza diesl-a/ a robi kazdy i do tego sporo kasuje.
Niestety mam niemile wspomnienia z róznych warsztatow -tak wiec tylko A.Słodowy ratuje. :)

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :)
PostNapisane: 10.lut.2008 20:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Robi mi sie niedobrze jak czytam o flamastrach , mazakach , farbkach itd.. Koszt wymiany rozrzadu w tym sachodzie to 400 zl wraz ustawieniem czasu wtrysku i analiza dynamiczna. Gwarancja 120 000 km pod waruniem ze zostaja uzyte materialy moje lub przezemnie wskazane. Czy warto robic samemu cos o czym sie nie ma pojecia. Moja rada jest taka. Nie sluchaj Picassa ktory nie wie co pisze , znajdz w swej okolicu warsztat ktory potrafi to zrobic jak sie nalezy i nie rob czegos czego robic nie powinienes. Czy wiesz ze kolo z tlumikiem drgan skretnych przykrecane jest w niektorych silnikach na 450 Nm a w niektorych na 270 Nm + 180 stopni. Czy wiesz jak napiac pasek by pracowal prawidlowo i czy wiesz ze napiecie paska ma wplyw na czasw trysku. W Twoim silniku sa dwa paski ten od pompy napina sie specialnym przyrzadem sprezynowym. ten przedni zas automatycznym napinaczem ale trzeba iwedziec jak. :) Zastanow sie czy wogole warto zebys sie za to bral.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 09:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
W sporej czesci sie z toba zgadzam jednak :
1-za 400zł w okolicy nie znajde a tych co znam ni epolecam nawet wrogowi
2-dotychczas co sam zrobiłem to nie załuje
Ostatnio po wymianie filtrow nie dokrecono lub krzywo wkrecili filtr paliwa i po 200m stoje i dzwonie po pomoc :(
3-jak by wszystko było robione w serwisach to po co forum???!!!

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:36:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Coz forum jest dla majsterkowiczow a takze i dla tych ktorzy poszukuja rozwiazania dla spraw ktoryn nie znalazly warszttay. Nie mialem w planie zniechcecic Cie do wykonania tej czynnosci samemu. Chcialem tylko obudzic w Tobie spojrzenie na problem inaczej. Fazy rzrzadu to cos wyjatkowo waznego szczegolnie w silnikach wysokopreznych. Tak samo wazny jest czas wtrysku. Jestem przekonany ze sobie poradzisz i auto bedzie jezdzic dobrze bo wiele aut jezdzi dobrze. Tyle ze jest tak do poki ich wlasciele nie przekonaja sie ze moga jezdzic lepiej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: