Heloł
Moja skrzynia powiedziała "
UMIERAM" .....i umarła. Trzeba przyznać, że wykazała się dużym taktem, bo zdechła po zaparkowaniu pod domem
A dokładnie sfakało się coś w mechaniźmie wysprzęglania. Po uruchomieniu silnika coś "mieli" w okolicy docisku (tak sądzę...), pedał sprzęgła daje się wciskać 2-3 cm i potem zero ruchu.
Czeka mnie wyjęcie mojej skrzynie (które to już? trzecie....) i diagnoza. Ale ponieważ skrzynia i tak nie pozwalała redukować się z biegów 3,4,5 na 2, więc sądzę, że warto byłoby zmienić sybchronizator dwójki. No i szumi mi łożysko na końcu skrzyni, sam nie wiem jeszcze na którym wałku.
No i teraz seria pytań:
- jaki jest przybliżony koszt łożyska wyciskowego (sprzęgło poruszane hydraulicznie)
- jaki jest przybliżony koszt sybchronizatora
- jaki jest łożyska na wałku
- czy jakaś skrzynia z 1,9 TDI od B4/B5 da się założyć do pięciocylindrowego 2,5 TDI? Skrzynie od AELa i AAT nie wejdą tak chop-siup, bo inne koło zamachowe, inny mechanizm wybierania biegów, inne mocowanie półosi...
pomożecie?