.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 18:56:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 02:51:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Garrett napisał(a):
Takie sa fakty, silniki diesla do przebiegow 600-700kkm bez remontow kapitalnych. Prosta sprawa, wieksza trwalosc bieze sie z nizszych obrotow silnika zapewniajacych motorowi odpowiednie warunki pracy (zatem moment obrotowy, ktory to dostepny jest w szerszym zakresie obrotow niz w silnikach benzynowych).
Jasne... w dyzlach moment pojawia się jak się obudzi turbina, przez 2000 obrotów jest pałer, po czym następuje... odcięcie :): Od tego punktu benzyna ciągnie jeszcze przez co najmniej drugie tyle... I nic tu nie pomoże żadnemu gnojem pędzonemu traktorowi nawet najbardziej ekstremalne międzymordzie (pol.: interfejs) czy świńska dupa (pol.: piggyback) w technologii PLUG and PRAY :diabel:
Garrett napisał(a):
Tak gwoli scislosci ,dla porownania zakresow obrotow i dostepnych Nm pomiedzy dwoma silnikami koncernu VAG:

Benzynowy 2.0AZM 172Nm - 3500obr/min // 115KM - 5400obr/min
Diesel 1.9AVF 310Nm - 1900obr/min // 130KM - 4000obr/min

Obydwa silniki produkowane od Pazdziernika 2000 roku.Jak widzisz sa to kolosalne roznice szczegolnie momentow obrotowych (zapewniajacych dynamike silnikowi) w poszczegolnych zakresach obrotow. Krotko mowiac musisz sie niezle benzynowym napilowac zeby bylo zwawo.

Czekałem na to... Z dużą niecierpliwością, zacierając radośnie łapki! :diabel:
Wiecie na co? Aż jakiś napalony fan silników na olej fistaszkowy zacznie porównywać osiągi doładowanego dyzla z wolnossącym benzyniakiem - jak to powiedział Premier Kaziutek - Yes, Yes, Yes!

Porównaj sobie, przyjacielu mojej żony, wyniki co do mocy i momentu pomiędzy silnikiem 1.9 TDI i 1.8 TFSI, proponuję.
Odczytaj, przedumaj i wróć przeprosić :peace:

Garrett napisał(a):
Unifikacja/udoskonalanie sprawdzonych i wysoce niezawodnych konstrukcji R4,
A co z R5, V6 i V8??
Garrett napisał(a):
sa to zarowno wzgledy ekonomiczne jak tez w.w. sprawdzone rozwiazania techniczne.
NIe kwestionuję... Ale tez podtrzymuję - dyzel nie ma szans na trwałość... jaki na kazdym innym polu, z wyjątkiem... pola ziemniaków :) :peace:
Garrett napisał(a):
Na pierwszej stronie SILNIK I UKLAD NAPEDOWY znajdziesz wiecej postow zawierajacych problematyke (szeroko pojeta) silnikow diesla, gdyz wiecej osob wybralo wlasnie te jednostki napedowe.
Ja Cię proszszsz... Nie usiłuj mi wmówić, że więcej na rynku samochodów w Polsce jest dyzli niż benzyniaków, bo padnę trupem... :/
Garrett napisał(a):
Co do "wiekszych wibracji, kultury pracy" to wydaje mi sie ze przestales sledzic rozwoj silnikow diesla w poczatku lat 90-tych - teraz to zupelnie inna bajka.
Bynajmniej. Myślę, że o common railu II z którym przeprosił się już nawet VAG, mógłbym Ci powiedzieć parę rzeczy, o których nie masz pojęcia ;) Oczywiście - trochę się udało poprawić trzęsiączkę, od kiedy na jeden suw sprężania da się podzielić dawkę wtryskową na cztery a nawet pięć części, a kształt charakterystyki ilościowej wtrysku w czasie ma kształt niemal impulsu Durac'a... Ale nadal mówimy o jakichś innych bajkach. Dyzle trochę mniej drżą i klekoczą - równiez między innymi dzięki rozwojowi techniki poduszek podsilnikowych. Benzyniaki - jak zawsze - szemrzą i oddają moc aksamitnie i równo.

Garrett napisał(a):
Ceny gazu nie musza wcale przekraczac 50% ON i Pb, teraz ty policz ile kosztuje instalacja, jej utrzymanie (co wiaze sie z dodatkowymi przegladami i czesciami zamiennymi). I rowniez radze poczytac ile osob rezygnuje z instalacji gazowych na rzecz osiagow i bezproblemowego uzytkowania (jezeli takowe istnieje). Cena Gazu na stacji paliwowej w Krakowie (nie istotne jakiej) - 57% ceny Pb95 :galy:
Chyba cos nie tak, a bedzie jeszcze wyzej - gwarantuje.

Instalacja (sekwencyjna, dla 4 cylindrów) kosztuje około 10% tego, co musisz dopłacić do podstawowej wersji z silnikiem benzynowym, żeby zaposiąść dużo bardziej drogiego i skomplikowanego diesla. Koszty eksploatacji? Śmieszne. Filtry fazy ciekłej i gazowej w sumie to powiedzmy 120 PLN. Wymieniamy je raz na 30.000, ale... zamiast filtra paliwa, bo na nim w zasadzie nie jeździmy. Przeglądy? O czym my mówimy? o 50 PLN więcej raz na rok w stacji diagnostycznej? Wolne żarty...
A teraz ceny eksploatacji diesli... Super wysilone turbiny, które dziwnie często wybuchają po jakichś 120-150 kkm, sporo droższe najczęściej rozrządy (i części i robocizna), drogie (zwłascza przy common railu) filtry paliwa, kosmicznie drogie wtryskiwacze, jak się czasem (a nie jest to rzadkość) który spierdzieli...

I na koniec - ceny LPG - jak powiedziałem - okolice 50% ceny Pb 95 - tak jak piszesz. Czyż nie? Kwestia nie tylko ceny produktu, ale w głównej mierze - wartości akcyzy - stąd ceny nigdy się nie zbliżą do siebie - zdecydowany tutaj plus dla naszej bytności w UE...
Garrett napisał(a):
P.S. Z tymi drzwiami to na twoim miejscu jeszcze bym sie wstrzymal :-)
A ugryź się :> Oczywiście, że zamontuję, może nawet dwie pary...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 08:41:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Hallo? Autor się pytał o zagazowanie C4 a nie o przekonanie go o wyższości LPG nad ON. Według mnie w C4 można gazować wszystkie benzynki kwestia $$$. Najtrudniej jest chyba 2.3 i 2.2T reszta jakoś jeździ.

A teraz mały OT: Nie sprzeczajcie się o to co jest lepsze. Jedni lubią jeździć smierdzącą kuchenką gazową a inni trzesącym się dieslem. Taki jest świat, że nie każdemu sie podoba to samo. Chociaż niestety wlaścicielom LPG nie przeszkadza trzesący się na światłach diesel ale w drugą stronę jest już inaczej, zapaszek gazu wlatuje wszędzie... ja popieram rozwiązania na które wpadł producent a nie wyrzucony z gazowni Pan Mietek.

(ciekawe kiedy zaczną produkować filtry kabinowe zatrzymujące zapaszek LPG :D)

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 09:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
ziper87 napisał(a):
Hallo? Autor się pytał o zagazowanie C4 a nie o przekonanie go o wyższości LPG nad ON. Według mnie w C4 można gazować wszystkie benzynki kwestia $$$. Najtrudniej jest chyba 2.3 i 2.2T reszta jakoś jeździ.

A teraz mały OT: Nie sprzeczajcie się o to co jest lepsze. Jedni lubią jeździć smierdzącą kuchenką gazową a inni trzesącym się dieslem. Taki jest świat, że nie każdemu sie podoba to samo. Chociaż niestety wlaścicielom LPG nie przeszkadza trzesący się na światłach diesel ale w drugą stronę jest już inaczej, zapaszek gazu wlatuje wszędzie... ja popieram rozwiązania na które wpadł producent a nie wyrzucony z gazowni Pan Mietek.

(ciekawe kiedy zaczną produkować filtry kabinowe zatrzymujące zapaszek LPG :D)


Jeśli każda pędzona LPG fura śmierdzi gazem, to każdy ropniak wali ropą :diabel:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 09:56:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
U mnie czuć ropę do 2 minut po odpaleniu, pozniej spokój, jakby tak bylo w gazie to bym się nie odzywał.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 11:33:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ziper87 napisał(a):
Chociaż niestety wlaścicielom LPG nie przeszkadza trzesący się na światłach diesel ale w drugą stronę jest już inaczej, zapaszek gazu wlatuje wszędzie
(ciekawe kiedy zaczną produkować filtry kabinowe zatrzymujące zapaszek LPG :D)


uwierz że bardziej denerwuje chmura czarnego tudzież niebieskiego dymu wydobywającego się z dwururki TeDeJi :):
instalacja gazowa powinna być szczelna, a w aucie powinien być sprawny katalizator. Zaręczam że wtedy nie uświadczysz smrodu LPG

Uprzedzenia do LPG wzięły się z problemów z instalacjami I generacji montowanymi w rozlatujących się Polonezach czy innych Skodach Favorit użytkowanych wcześniej przez zacnych kolegów dieslowców z naszego forum :P :P :P

na przestrzeni ostatnich 20 lat technika poszła do przodu jeśli chodzi o diesla,
ale instalacje LPG IV generacji też nie pozostają w tyle

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 11:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Jeżeli już rozważamy dwie kwestie czyli nieśmiertelne diesle (np 1,6 czy MB200) oraz smród gazu, nie można pominąć sprawy walących niemiłosiernie tychże starych dizli jeżdżących na frytkach, oleju Biedronka czy opale :diabel:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:07:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
zaworoowa napisał(a):
Uprzedzenia do LPG wzięły się z problemów z instalacjami I generacji montowanymi w rozlatujących się Polonezach czy innych Skodach Favorit użytkowanych wcześniej przez zacnych kolegów dieslowców z naszego forum :P :P :P

na przestrzeni ostatnich 20 lat technika poszła do przodu jeśli chodzi o diesla,
ale instalacje LPG IV generacji też nie pozostają w tyle

Otóż zacny kolega przed TeDeI miał B4 ABT może nie potwór, ale gazu nie zobaczył, żeby nie wiem jak szczelnego. Kopci to diesel ale w Starze... U mnie przy ciężkim bucie w dzień nic nie widać, u znajomych w 1.9 też nic. Kwestia zadbania tak jak o LPG, tyle że LPG z góry jest do oszczędzania a w wiekszości takich wypadków oszczedzanie dosięga również samej instalacji... jak i motoru.

Widać nie spotkałem jeszcze szczelej ElPidzi bo wszystkie walą jak w gazowni... Jakby gaz był takim cudem to w Ingolstadt już dawno wychodziłyby A3/4/5/6/8 Q7 R8 mit LPG zamiast diesli które sprzedane by były do ursusa.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:22:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
ziper87 napisał(a):
Widać nie spotkałem jeszcze szczelej ElPidzi bo wszystkie walą jak w gazowni...


I tu masz rację :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:39:11 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ziper87 napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
Uprzedzenia do LPG wzięły się z problemów z instalacjami I generacji montowanymi w rozlatujących się Polonezach czy innych Skodach Favorit użytkowanych wcześniej przez zacnych kolegów dieslowców z naszego forum :P :P :P

na przestrzeni ostatnich 20 lat technika poszła do przodu jeśli chodzi o diesla,
ale instalacje LPG IV generacji też nie pozostają w tyle

Otóż zacny kolega przed TeDeI miał B4 ABT może nie potwór, ale gazu nie zobaczył, żeby nie wiem jak szczelnego. Kopci to diesel ale w Starze... U mnie przy ciężkim bucie w dzień nic nie widać, u znajomych w 1.9 też nic. Kwestia zadbania tak jak o LPG, tyle że LPG z góry jest do oszczędzania a w wiekszości takich wypadków oszczedzanie dosięga również samej instalacji... jak i motoru.

Widać nie spotkałem jeszcze szczelej ElPidzi bo wszystkie walą jak w gazowni... Jakby gaz był takim cudem to w Ingolstadt już dawno wychodziłyby A3/4/5/6/8 Q7 R8 mit LPG zamiast diesli które sprzedane by były do ursusa.


nie wiem czym jeździłeś wcześniej ale jeden z największych dieslowych zadymiarzy na tym forum miał właśnie takie auta :peace:
ze smrodem LPG i diesla jest tak samo -> jak dbasz tak masz. Nie możesz powiedzieć tego że wszyscy kierowcy diesli dbają o auta w efekcie czego zatruwają innych smrodem. Podobnie jest z każdym innym paliwem.
TDI również służy do oszczędzania :!: prawda jest taka że diesel jest u nas popularny bo większość kombinuje i skupuje ropę spuszczoną z ciężarówki albo autobusu, w w gorszym wypadku leje czerwoną zupę czyt.olej opałowy. I nie powiesz że to wpływa pozytywnie na zdrowie silnika.
Owszem LPG służy do oszczędzania. Ale z drugiej strony niby dlaczego mam wspierać rząd płacąc dwa razy więcej za Pb :?: ubytek mocy jest właściwie niewidoczny a koszty paliwa połowę mniejsze.
Nie jestem uprzedzony do diesla, ale wiem że jest on droższy w utrzymaniu. 20 lat temu mój ojciec jeździł Audi 80 B2 1.6 diesel i do dziś pamiętam ten wszechobecny smród ropy. Do dziś została mi niechęć :):

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:42:30 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No 1.6D to śmierdziel - ale pancerny skubaniec.... teść ma
Nigdy nie słyszał on o nie katowaniu silnika na zimnym, wymianie świec żarowych, czy olejach innych niż mineralne
Odpala, gaz w podłogę (coby nie zgasł) i rura...... silnik nie chce się zepsuć!

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:48:08 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
a wracając do tematu bo gigantyczny OT się zrobił :D Jak C4 z gazem to tylko 2.8 V6 AAH + sekwencja, ewentualnie 2.6 ABC ( ale po Ci auto z mniejszą mocą a takim samym spalaniem albo i większym ? ). Gazowanie 2.3 AAR jest jak loteria, rzadko się zdarza że ktoś zrobi to dobrze. 2.0 ABK, AAD i inne moim zdaniem troszku za słabe, chyba że ma to być toczydło z pkt A do pkt B. Zawsze też możesz kupić 4.2 V8 + sekwencja ale to już inna bajka ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:49:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
:diabel: :D :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:56:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
zaworoowa jaka loteria ???
sam widzialem kilka AAR zagazowanych, sam jezdze taka i nie ma problemow...
a na pewno jest duzo tanszy w utrzymaniu i eksploatacji niz 2.6 czy 2.8 :peace:
Ale podstawa do dobrze chodzące auto na benzynie i blosik na gazie ;]

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 12:57:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
zaworoowa napisał(a):
TDI również służy do oszczędzania :!:

Służyło... Od 2.5 V6 w górę nie ma mowy o oszczedzaniu :D BP ultimate Diesel kosztuje jak benzyna, do tego eksploatacja diesla jest niebotycznie droga.A jadnak V12 TDI swiadczy o tym, że Świat zmierza w dobrą stronę :)

Do C4 gaz jedno z prostszych pytań, chcesz jeździć szybko 2.8 szybciej 2.2T (loteria) zapier**** 4.2 oszczedzać 2.0 lub 1.8 innych opcji nie ma.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 13:08:25 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
adamusek napisał(a):
zaworoowa jaka loteria ???
sam widzialem kilka AAR zagazowanych, sam jezdze taka i nie ma problemow...
a na pewno jest duzo tanszy w utrzymaniu i eksploatacji niz 2.6 czy 2.8 :peace:
Ale podstawa do dobrze chodzące auto na benzynie i blosik na gazie ;]

też miałem, w rok zrobiłem 70 tys.km i zmieniłem na 2.8 :peace: Miałem też 2 90-tki z silnikem 2.3 NG na gazie i też pokonałem nimi podobne dystanse. W tej chwili mam piąte 2,8 i nie ma porównania. Co prawda nie miałem problemów ze strzałami itp. ale to nie było to. Mój szwagier ma w tej chwili 2.3 AAR + II gen. i pali duuuużo więcej niż mój 2.8. A ile było przy nim zabawy z ustawianiem to tylko ja wiem i dalej to nie jest to. Większość gazowników ma gały na wierzchu słysząc BLOS.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 13:09:00 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
ziper87 napisał(a):
Do C4 gaz jedno z prostszych pytań, chcesz jeździć szybko 2.8 szybciej 2.2T (loteria) zapier**** 4.2 oszczedzać 2.0 lub 1.8 innych opcji nie ma.

sedno sprawy.

Jak 2.8 + sekwencja to ACK (193KM) zamiast AAH (174KM).

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 13:10:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
speco napisał(a):
ziper87 napisał(a):
Do C4 gaz jedno z prostszych pytań, chcesz jeździć szybko 2.8 szybciej 2.2T (loteria) zapier**** 4.2 oszczedzać 2.0 lub 1.8 innych opcji nie ma.

sedno sprawy.

Jak 2.8 + sekwencja to ACK (193KM) zamiast AAH (174KM).


każda sroka swój ogon chwali :P :P :P :peace:

P.S.Speco Ty chyba nie masz u siebie sekwencji :?: :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 13:14:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Rozbawiły mnie posty o śmierdzących spalinach z auta jeżdżącego na gazie...
Pojedź se kolego jeden z drugim na najbliższą stację diagnostyczną i poproś pana diagnostę o mozliwośc zobaczenia wydruku z testu spalin kilku aut dla benzyny i gazu. O dizlach nie wspominam nawet (który z was ma jeszcze niezaślepiony EGR i sprawny filtr cząstek stałych??)

A śmierdzi ci coś gazem? Na ssaniu.. W tym czasie Twój smrodzi benzyną - bo tez leje więcej i nie przepala.
Ano bo propanbutan (tak do domów, jak techniczny i "napędowy") jest - z racji większego cięzaru od powietrza - "nawaniany" .
Więc tak: przez 3 minuty dziennie mój samochód tez "smierdzi gazem" - produkując przy tym i tak o połowę mniej zanieczyszczeń niż Twój.

koniec offtopa

w temacie: nie ma aut "lepiej" i "gorzej" znoszących gaz. Od lato 80-tych zeszłego stulecia (tak tak) silniki przystosowano do paliw nie "dosmarowujących" silnika ołowiem (twardsze zawory i gniazda).
Pozostaje kwestia fachowości instalacji i regulacji (2 gen) bądź adaptacji (4 gen) żeby silnik miał dokłądnie tyle paliwa ile potrzebuje.

Z lektury forum i relacji znajomych można tez łatwo wnioskować, ze 2 generacją mozna gazować gaźnikowce, natomiast mechaniczne wtryski wymagają gimnastyki - co nie znaczy, żeiluś osobom nie udało się ładnie takiej instalki poustawiać.
wszystko zaś da się pięknie zagazować sekwencją, ale wiadomo, że do starszych aut może się to okazac po prostu za drogie.
o!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 13:38:55 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
zaworoowa napisał(a):
speco napisał(a):
Jak 2.8 + sekwencja to ACK (193KM) zamiast AAH (174KM).

każda sroka swój ogon chwali :P :P :P :peace:

:P 30V pali mniej, ma wieksza moc i nawet biorac poprawke, ze kilka kucy z biegiem czasu ucieklo to im wiecej ich masz tym lepiej - buda C4 troche wazy i aby dalo sie tym jezdzi musisz miec czym dusic.

zaworoowa napisał(a):
P.S.Speco Ty chyba nie masz u siebie sekwencji :?: :peace:

Nie mam, czasami jak jade tankowac to sie zastanawiam, ale ineresuje sie tematem ACK + sekwencja, tak na wszelki wypadek.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 14:07:35 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
speco napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
speco napisał(a):
Jak 2.8 + sekwencja to ACK (193KM) zamiast AAH (174KM).

każda sroka swój ogon chwali :P :P :P :peace:

:P 30V pali mniej, ma wieksza moc i nawet biorac poprawke, ze kilka kucy z biegiem czasu ucieklo to im wiecej ich masz tym lepiej - buda C4 troche wazy i aby dalo sie tym jezdzi musisz miec czym dusic.


wszystko się zgadza, tylko AAH jest o wiele więcej i niełatwo jest znaleźć ACK w C4. Poza tym autor wątku nie sprecyzował czy chodzi mu o 100 C4 czy A6 C4

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: