.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:29:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1,8T]Problem z cisnienieniem oleju
PostNapisane: 08.lut.2008 15:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Witam
Niedawno wymienilem napinacz lańcuszka lączącego walki bo grzechotal i czasami wyswietlal sie brak cisnienia oleju.Przejechalem jakies 10 tys km.Wczoraj na trasie po przejechaniu ok 200 km zapalilo mi sie na chwile cisnienie oleju ale zaraz zgaslo.Napinasz w okolicach 3 tys obr zaczal znowu grzechotac i od czasu do czasu zapalalo sie cisnienie oleju.Dzisiaj rano odpalil normalnie i po przejechaniu znowu ok 200 km zapalilo sie cisnienie oleju pare razy.Zjechalem,zgasilem silnik,poczekalem chwile i ruszylem dalej.Jak zapali sie cisnienie oleju i nie chce zgasnac wystarczy ze wylacze na chwile silnik i przez jakis czas jest ok.Nie mam pojecia co jest.Czy moze byc cos ze sterowaniem tego napinacza?Cos z elektryka?Przy wymianie napinacza cisnienie oleju bylo mierzone i bylo ok.Moze ktos cos poradzi?
Silnik 1.8T AWT

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 18:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Pompa oleju jest do wymiany.Do tego trzeba odszlamić silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 19:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Myslisz ze pompa?Tylko dlaczego robi to dopiero po dluzszej jezdzie?Na odcinkach ok 100 km jest ok.Zdazylo sie tez ze po butowaniu na kazdym biegu do czerwonego pola tez sie wlaczyl brak cisnienia ale dopiero jak silnik zszedl na obroty jalowe.Moze cos ze sterowaniem tego napinacza?Jakis elektryczny sygnal tam dochodzi?

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 23:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ostatnio przerabiam ten temat w 1,8 T kilaka razy i zawsze mam rację.
Przy napinaczu nie ma czujnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 23:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Patrzylem i dochozi tam jakas wtyczka bo to jest silnik ze zmiennymi fazami.
Pompe trzeba wymienic czy wystarczy ja wyczyscic, ewentualnie wymienic regulator cisnienia?Kupie ja gdzies poza serwisem?Jak sie do niej dostac?
Dzieki

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 00:54:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
lukt5 napisał(a):
Patrzylem i dochozi tam jakas wtyczka bo to jest silnik ze zmiennymi fazami.
Pompe trzeba wymienic czy wystarczy ja wyczyscic, ewentualnie wymienic regulator cisnienia?Kupie ja gdzies poza serwisem?Jak sie do niej dostac?
Dzieki


W pompie uszkadza się zawór.
Trzeba wymienić całą pompę.Pompa w zależności gdzie znajdziesz ,kosztuje od 150 - 350zł.

Do wymiany trzeba zdemontować miskę.Przodu nie trzeba demontować pod warunkiem że posiadasz wspornik na którym można zawieścić silnik.

Lepiej tą operację zlecić w warsztacie jeśli nie masz możliwości naprawy.

Jeśli chcesz dowiedzić się więcej w tym temacie i o tej usterce poszukaj na forach VW.
Bardzo czesta usterka w modelach B5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 01:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
To bede sie rozgladal za pompa.Powiedz mi jeszcze jak odszlamic ten silnik?Przed czy po wymianie pompy?I czy nie ma ryzyka ze przy odszlamianiu cos sie zatka?
Dzieki za pomoc

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 10:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
lukt5 napisał(a):
Patrzylem i dochozi tam jakas wtyczka bo to jest silnik ze zmiennymi fazami.
Pompe trzeba wymienic czy wystarczy ja wyczyscic, ewentualnie wymienic regulator cisnienia?Kupie ja gdzies poza serwisem?Jak sie do niej dostac?
Dzieki


Napinacz ma elektrozawor,ktory steruje cisnieniem oleju,ktory popycha napinacz w gore lub w dol-w zaleznosci od chrakterystyki pracy silnika.
Zmienne fazy rozrzadu.

Ale to raczej nie ma wplywu na ogolne cisnienie smarowania.
To jest rownolegly obwod do ukladu smarowania-wiec jesli nawet jest calkowicie zapchany to nie powinno to miec wplywu na reszte.

Natomiast jezeli cisnienie jest za slabe,to lancuszek moze sie odezwac.
Przy zapuszczaniu autka i ewentualnie przy przyspieszaniu w okolicach 1500 obrotow.

Ja bym szukam przy pompie-ewentualnie smok w misce zapchany (jezeli takowy jest).
Uwazaj w AWT jest inny filtr oleju niz we wszystkich innych benzynowych AUDI.

Numer czesci 068115561F,to jest specialnie i tylko do AWT-jest wiekszy a gwint ten sam co inne,dlatego czesto wkladaja ten mniejszy bo tez pasuje.
Moze zmien filtr na wlasciwy-niestety brak zamiennikow tylko ASO.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 12:48:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Z tego co mowisz to wyglada ze mam niewlasciwy filtr bo nie kupowalem go w aso.Napinacz po odpaleniu nie grzechocze.Ogolnie to po dlugim postoju wszystko jest ok dopoki nie zapali sie kontrolka oleju.Nie wiem dlaczego problemy zaczynaja sie dopiero po przejechaniu ok 200 km.Jak zaczyna grzechotac to w okolicach 3000 tys obr.Ale bardzo delikatnie.Moze serio trzeba wymienic ta pompe.patrzylem w ksiazke i w niemczech byl serwisowany w trybie long life.To moglo mu zaszkodzic i od tego mogl nazbierac sie syf?

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 12:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Jesli chodzi o L.L zdania sa podzielone-moj na poczatku byl serwisowany L.L.
I problem z grzechotaniem lancuszka zaczal sie przy okolo 50tys. przebiegu.

Jak skonczyla sie gwarancja na autko to skonczylem z przegladami L.L .

Mysle,ze u ciebie zaczyna sie problem po okolo 200 km,bo wowczas moze olej jest juz na tyle rzadki,ze slaba pompa nie podaje dobrego cisnienia,chociaz z drugiej strony 200km na zagrzanie oleju to troche dlugo.

Ja obstawiam miwowszystko na pompe lub jej zawor.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 12:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
lukt5 napisał(a):
To bede sie rozgladal za pompa.Powiedz mi jeszcze jak odszlamic ten silnik?Przed czy po wymianie pompy?I czy nie ma ryzyka ze przy odszlamianiu cos sie zatka?
Dzieki za pomoc


Silnik trzeba dobrze przedmuchać od góry do dołu.Najlepiej sprężonym powietrzem.
Dobry był by też drut z nawiniętą szmatką.
Czyścisz tylko kanały olejowe.

Miskę wypłucz acetonem lub czymś podobnym.
Zobaczysz że jak ściągniesz michę będziesz miał w niej dużo "piasku".

Czyścisz przed montażem nowej pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 12:47:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Ok dzieki.
Powiedz mi tylko gdzie najlepiej kupic ta pompe?W serwisie czy w normalnym motoryzacyjnym?
Moze ktos ma etke i moglby podac mi numer tej pompy(a6 AWT 2001r)?
Nie ma ryzyka ze przy czyszczenieu cos zatkam??Rozumiem ze walkow nie musze sciagac tylko pokrywe zaworow?
dzieki

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 13:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
lukt5 napisał(a):
Ok dzieki.
Powiedz mi tylko gdzie najlepiej kupic ta pompe?W serwisie czy w normalnym motoryzacyjnym?
Moze ktos ma etke i moglby podac mi numer tej pompy(a6 AWT 2001r)?
Nie ma ryzyka ze przy czyszczenieu cos zatkam??Rozumiem ze walkow nie musze sciagac tylko pokrywe zaworow?
dzieki


Możesz kupić zamiennik.Założyłem już kilka.Mająsię dobrze.
Wałków nie ruszasz.
Nic nie zatkasz.
Kup sobie tylko uszczelkę pod miskęi pod dekiel zaworów.
Zamiast uszczelki czasami idzie masa silikonowa.Ale to jużCiw sklepie sprawdzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 15:38:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Adam12 a co możesz powiedzieć na temat różnych zamienników pomp oleju, tych droższych i tych najtańszych i nie koniecznie dotyczące silnika 1.8T ?? Czy warto kupować te tańszą pompę czy lepiej zainwestować w droższą :?: , bo roboty troche przy wymianie jednak jest :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 18:08:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Witam
Pompa wymieniona.Wszystko wydaje sie ok tylko jeszcze nie wiem jak w trasie.
Czy napinacz łańcuszka ma prawo zabrzęcholić zaraz po odpaleniu po dluzszym postoju?Przed wymiana pompy tego mi nie robił.Dodam ze w czerwcu byl wymieniony na nowy z ASo,

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: