.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 06:47:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 2,4 benz '98 sedan] wyciek oleju .
PostNapisane: 09.lut.2008 18:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2007 12:39:54
Posty: 11
Lokalizacja: Kolobrzeg
Witam! jakis czas temu zaczelo sie...podczas postoju np. na czerwonym swietle, po 2-3 sek. czuje smrod spalonego oleju. Jak zatrzymam samochod, zgasze silnik, otworze maske...dym wydostaje sie po lewej stronie od silnika (patrzac na niego od przodu) spod filtra powietrza...tak jakby spod klawiatury od tylu. Wymienilem wszystkie uszczelki (ta pod lewa klawiatura nawet 2-krotnie) niestety dalej jest to samo...ktos zna moze przyczyne i miejsce wycieku? Dodam, ze podczas jazdy nie czuje smrodu, tylko przy postoju.

Pozdrawiam! Lukasz.

_________________
Audi A6 '98
2,4 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 20:05:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Może jeszcze troszkę tego oleju zostało na kolektorze i stąd ten smród. Spróbuj tam zajrzeć i może jakoś to osusz.
Może masz już do wymiany pokrywę klawiatury? Może jest krzywa i puszcza?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 20:38:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zasada podstawowa: Łap za karchera, wymyj dobrze cały motor, zacznij jeździć. Po 50 km walnij się pod auto, zdejmij osłonę dolną i przejrzyj silnik dokładnie, powinieneś ustalić miejsce. Inaczej to gdybologia i wymienianie bez sensu różnych uszczelek, które być może tego w ogóle nie wymagały...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2008 21:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2007 12:39:54
Posty: 11
Lokalizacja: Kolobrzeg
...niestety słyszałem różne opinie n atemat czyszczenia tych silników karczerem i ogólnie wodą..podobno one tego nie lubią....pozniej problem z elektryką...co Wy na to?

_________________
Audi A6 '98
2,4 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Miałem podobnie..
PostNapisane: 09.lut.2008 22:24:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 21:04:59
Posty: 25
Lokalizacja: Zabrze
...i wymieniłem jakąś (tzn.mechanik znajomy mi wymienił..) uszczelkę między rozrządem a silnikiem(??)...Nie wiem co ale miałem podobnie-wszystko powymieniałem i nadal ciekło,ale po wymianie owej częsci przestało.W poniedziałek się dowiem i napisze.

_________________
Audi A6 avant,2.4 benzyna,98'-moje marzenie to S6 minimum 350 km,quattro,,2004'black,napewno go kupie bo powyższe też kiedys było tylko marzeniem....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: uszczelka
PostNapisane: 09.lut.2008 23:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2008 20:19:21
Posty: 43
Lokalizacja: Gdańsk
witam tą uszczelkę co ci wymieniono to jest zimer uszczelniający klawiaturę od koła to powinno się sprawdzac lub wymieniać najlepiej zawsze przy wymianie pasków. koszt około 30 zł. zwracajcie zawsze uwagę swoim mechanikom aby sprawdził uszczelnienia zewnętrzne silnika. a co do zmycia tego oleju to polej ludwikiem i spokjnie spłucz wodą nie musi być karszer. jeżeli masz gaz to jest zabronione chyba że przedtem uszczelniłes folią próżniową podzespoły potem odsusz. nigdy nie lej na kable wprost. pamiętaj zawsze że podczas jazdy w komorze podczas deszczu przez wlot robi się i tak mgiełka dlatego wszystkie przewody zakończono w audi silikonem lub gumą. spokojnie myj wodą. a jak przyjdzie ci ochota myc karszerem to tylko w tedy kiedy na powietrzu jest 25 stopni isamochód po trzech godzinach ci doschnie, chyba że jest suszarnia. co do wycieku koło uszczelki pod pokrywa zaworów to wszystko musisz doładnie wyczyścić wytrzeć bo tak to się zaszukasz pieniędzy w portfelu. no i jka kolega ci radził sprawdzaj pokrywe pod silnikiem z niej możesz dużo się dowiedzieć zna pokrywie musi byc tylko błoto w samej końcówce patrząc od przodu bez oleju

_________________
Egzekutor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 02:04:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
sprawdz uszczelniacze na walkach bo prawdopodobnie tam puszcza. olej wydostajacy sie tamtedy jest rozdmuchiwany poprzez powietrze dostajace sie atrapa chlodnicy oraz wentylator. tak rozdmuchany olej mozna nawet znalesc na skrzyni biegow, nawet na jej koncu, doswiadczenia z omegi i tez jak glupi wydawalem kase na uszczelki pokrywy rozrzadu a tu taka blachostka byla.
W mojej niuni tez sa do wymiany tylne usczelniacze a zobaczylem to dopiero jak wymienialem sprzeglo

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Uzczelnienie ?
PostNapisane: 10.lut.2008 18:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Silniki benzynowe V6 maja standardowy problem rozszczelnienia wynikajacy z konstrukcji. W pierwszej kolejnosci nalezy spawdzic czy prawidlowo dziala odpowietzrenie silnika !!! Trzeba to zrobic poniewaz kazde uszzelnienie skonczy sie tak samo jesli uklad odpoiwetrzenia nie bedzie sprawny. Teraz miejsce wyciekow. Podstawowym miejscem sa patrzac od gry oczywiscie uszczelki pokryw rozrzadu , wiekszosc osob wymienia je w pierwszej kolejnosci ale to nie wystarcza. Nalezy takze wymienic uszczelke napinacza lancucha dla kazdej glowicy po jednej. Zwiazane jest to z trybem serwisowym wzmoenienia przedniego , demontazem paska , wymontowaniem walkow rozrzadu. Dol oczywiscie tez bywa nieszczelny ale to nie powoduje wypalania sie oleju na kolektorach. W Twoim przypadku beda to uszczeli napinaczy + pokryw glowicy. Jest to praca wyagajaca wyposazonego warsztatu i wiedzy. Po pierwsze potrzebna jest blokada walu korbowego , po drugie listwa ustawiajaca pozycje walkow , po tzrecie sporo wiedzy jesli chodzi o ustawienie walkkow , paska z napieciem wlacznie. Proponuje poszukac firmy ktora jest w stanie to zrobic i ktora ma sprzet. Zle ustawione fazy rozrzadu moga spowodowac wypalenie zaworów. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 19:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2007 12:39:54
Posty: 11
Lokalizacja: Kolobrzeg
...egh...no to chyba jasna sprawa..teraz trzeba poszukac odpowiednich osób do naprawy....czy ktos z Was zna dobry zaklad w zachodniopomorskim? Szczecin i okolice..a najlepiej Kołobrzeg:)

Pozdrawiam!

_________________
Audi A6 '98
2,4 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: co do tego wycieku z lewej strony
PostNapisane: 29.lut.2008 10:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2008 22:41:34
Posty: 7
Lokalizacja: elblag
u mnie w silniku 2.4 mialem podobny problem a okazalo sie ze cieknie z zaślepki wałka silnika wystarczylo ja zasilikonowac silikonem wysokotemperaturowym i problem z glowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 15:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2007 12:39:54
Posty: 11
Lokalizacja: Kolobrzeg
egh....a ja dalej z tym problemem....zauwazylem, ze kiedy wycieknie mi olej do minimum...przestaje smierdziec i wszystko jest ok....jak dolałem..znowu problem powrócił. zauwazylem, ze (patrzac na silnik z przodu) na lewej pokrywie klawiatury jest swiezy olej...nad tym miejscem idzie gruby wąż...nie wiem od czego on jest i czy to moze z niego cieknie jak jest duze cisnienie oleju...co o tym myslicie??wąż ten biegnie wzdłóż wtrysków....ygh....Pozdrawiam!

_________________
Audi A6 '98
2,4 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: