.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 11:17:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1,9 tdi AJM] Szarpanie silnika
PostNapisane: 10.lut.2008 09:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 07:52:22
Posty: 11
Lokalizacja: Będzin
Witam
Mam prośbę o informację co się mogło popsuć.
Wymieniłem akumulator na nowy i od tamtej pory silnik szarpie i utrzymuje prędkość
gdy na biegu zdejmę nogę z gazu.
Byłem u mechanika ale sprawdził błędy i mówi że wszystko OK - przy okazji skasował 70 zł a silnik jak szalał tak szaleje.
Dodam że na luzie nie skaczą obroty.

_________________
A6 C5 Avant 2001 1,9 TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: pomoc
PostNapisane: 10.lut.2008 12:41:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2008 20:19:21
Posty: 43
Lokalizacja: Gdańsk
napisz coś wiecej o swoim samochodzie jaki naprawy i opisz dokładnie jak wygląda problem

_________________
Egzekutor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 18:03:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A najlepiej zacznij od tego :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Odpowiedź
PostNapisane: 10.lut.2008 21:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 07:52:22
Posty: 11
Lokalizacja: Będzin
Na początek dzięki za zainteresowanie - i już mówię co i jak.
Auto mam od kilku tygodni więc nie za bardzo mogę określić co było do tej pory robione. Był problem z aku więc go wymieniłem a wtedy się zaczeło.
Auto nie traci mocy, silnik ładnie pracuje ale gdy jadę na biegu i zdejmę nogę z gazu auto nie zwalnia a zachowuje się tak jakby działał tempomat. Bardzo często przy tym szarpie tak jakbym dodawał i ujmował gazu. Gdy wcisnę sprzęgło silnik ładnie zchodzi do wolnych obrotów.
Mechanik podłączył się do kompa i stwierdził że nie wyśietla błędów na silniku więc nic więcej nie robił tylko mnie skasował i zostawił z problemem.
Co do skanów pożyczyłem użądzenie ale cągle traci łączność z kompem auta i nie wiem czym to jest zpowodowane - muszę skontaktować się z kimś kto to już robił może coś poradzimy

_________________
A6 C5 Avant 2001 1,9 TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 18:17:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na pierwszy rzut oka wygląda mi to na problemy z potencjometrycznym pedałem gazu. Takich mechaników , którzy tak "diagnozują" auta wysłałbym na księżyc. Wystarczyło tylko sprawdzić VAG`iem działanie pedału przyspieszenia.
Druciarze :/
Druga możliwość, to uszkodzenie ECU - podmienić na inne ze sprawnego auta i będzie wiadomo co i jak.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :)
PostNapisane: 11.lut.2008 22:08:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mik75 piszesz ze auto zachowuje sie jakz tempomatem.. Czy Twoje auto ma rzeczywiscie tempomat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 06:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 07:52:22
Posty: 11
Lokalizacja: Będzin
Tak ma - ale nawet po jego wyłączeniu auto zachowuje się tak samo.
I jeszcze pytanko czy programem Polski Vag da się zrobić zrzuty logów?? - zakupiłem takie urządzenie - działa o niebo lepiej niż to co miałem pożyczone ale nie chce działać z programami VAG-COM

_________________
A6 C5 Avant 2001 1,9 TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 09:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Niestety nie znam programow o ktore pytasz poniewaz korzystam z calkowice innych systemow. Wracajac jednak do damej sprawy to zaastanawiam sie nad zaleznosica odlaczenia akumulatora i jednoczesnie z problemem przyspieszania bez gazu.

Zaptalem Cie o tempomat poniewaz to urzedzaenie w tym samochodzie jest inegralna czescia komputera EDC wynikajaca z oprogramowania miedzy innymi. To ze jest wylaczony przyciskiem na dzwgni kierunkowskazow nie musi do konca oznaczac ze rozwiazuje problem.

Zastanawiam sie tez nad banalnym wprawdzie ale czasem dobrym ozwiazaniem odpiecia akumulatora na 15 minut , co mozesz wykonac w latwy sposob jesli jeszcze tego oczywiscie nie probowales. Ten moze dosc szarlatanski sposob ma swoj sens niekiedy..

Jesli jednak problem byl jest i nie chce zniknac powinno sie ocenic prace potencjometru gazu wykonujac test dynamiczny czyli podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 10:11:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mik75 - odepnij (najpierw minus, plusa "nie ruszaj") aku, koniecznie na wyłączonym zapłonie i z kluczykiem wyjętym ze stacyjki.
Otwórz obudowę komputera sterującego (ECU) i odepnij z niego wtyczki w celu sprawdzenia, czy nie ma tam wilgoci (oraz sprawdź dokładnie czy styki nie zaśniedziały). Oczyść, przedmuchaj, poskładaj. Zapnij klemę (najpierw plusową jeżeli byłą zdjęta, potem minusową - koniecznie w takiej kolejności !!!).
Włącz zapłon, podłącz (V-C, polskiego VAGa, cokolwiek podobnego) urządzenie diagnostyczne, wybierz sterownik silnika (kanał 01) i wejdź w blocki wartości mierzonych. W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając czas logowania) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".

Krótko mówiąc - Basket ma 100% racji ale życzę Ci i mam nadzieję, że nie zaistnieje konieczność wymiany ECU ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 14:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 07:52:22
Posty: 11
Lokalizacja: Będzin
Dzięki - dziś już nie dam rady ale jak tylko znajdę chwilę - tak zrobię.
Powiedzcie jeszcze proszę gdzie znajdę ECU bo w tym autku jeszcze tego nie robiłem a nie chciałbym rozkopać całej tapicerki :-)

_________________
A6 C5 Avant 2001 1,9 TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 06:45:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 12:43:35
Posty: 394
Lokalizacja: Elbląg
Auto: A6 Allroad
Kolega pojawił sie jak potrzebował pomocy ale po tym czasie nie sądze by dalej go mial i juz nie raczył sie pochwalić czy problem rozwiązano.
Sygestie dotycząca pedału gazu jak najbardziej trafiona bo zwarcie na wiązce tempomatu mało pradopodobne.

_________________
AUDI A6 Allroad - CDYA
pozdruffka adadur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 20:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 07:52:22
Posty: 11
Lokalizacja: Będzin
Kolega pracuje ostatnio poi 16 godzin dziennie i to tylko dla tego nie odpowiada, natomiast samochód od miesiąca zostawiam min. 2 razy w tygodniu w ASO gdzie robili już wszystko co mogli i nadal nic pewnego, ale wszystko wskazuje na to iż jest to problem ze sterownikiem ARJ ale nawet w niemczech nie wiedzą jaki wpływ może mieć sterownik kontroli trakcji na dodawanie gazu. Pozdrawiam wszystkich mniej zapracowanych.
P.S. Jak w końcu rozwiążą problem to opiszę co i jak :-))

_________________
A6 C5 Avant 2001 1,9 TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 05:45:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 07:52:22
Posty: 11
Lokalizacja: Będzin
Witam wszystkich zainteresowanych. Dwa tygdnie temu odebrałem autko z ASO i wszystko jest w porządku. Panowie w serwisie stwierdzili że to chyba był problem ze sterownikiem ASR ponieważ podczas jego sprawdzania i kontroli wiązek problem sam ustąpił i nie mogli stwierdzić konkretnej przyczyny usterki. Ważne że autko odżyło a ja nie zapłaciłem zbyt wiele.
P.S. Polecam ASO MAGRO Sosnowiec - wg mnie bardzo fachowa i miła obsługa.

_________________
A6 C5 Avant 2001 1,9 TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: