.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 19:47:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z pompą wtryskową najprawdopodobnie w A6 2.5TDI 99r?
PostNapisane: 26.sty.2008 13:42:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Witam . Otóż od jakiegoś czasu zaczynam mieć problem z opdaleniem mojego Audi A6 2.5 TDI AFB 1998 rok produkcji . Poprostu po przekręceniu stacyjki i próbie odpalenia rozrucznikiem nie było reakcji odpalenia , tylko kręcił w kółko . Winowałem na początku imobiliser ale jednak to nie ma nic wspólnego .Zaprowadziłem do mechanika stwierdził niby że pompa wtryskowa do regeneracji gdyż nie daje paliwa jak kręcę . Dziwne jest to że nieraz zaskoczy zaraz po krótkim kręceniu a nieraz wogóle , wtedy samostart i dopiero odpala i chodzi normalnie . Kurcze czy to rzeczywiście coś nie tak z tą pompą że nie podaje paliwa przy kręceniu, Tak jakby się zapowietrzała , taki objaw, Bardzo wdzięczny byłbym za poradę albo wskazówkę jakąś
POZDRAWIAM

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 14:55:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
jak zdiagnozujesz auto , to co nie co sie wyjasni czy to pompa czy kat wtrysku czy wina ktoregos z czujnikow (G2/G62???)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 16:03:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po pierwsze,
używanie samostartu jest karygodne. nieuchronnie prowadzi do kompletnego rozpieprzenia silnika. wybacz, lecz osoba, która Ci to poleciła była zupełnym debilem.


po drugie,
zapowietrza się prawodpodobnie na filtrze paliwa albo przelewach.
VP44 może nie dawać paliwa, gdy układ jest zapowietrzony.
na forum jest instrukcja jak odpowietrzyć układ w V6: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013 .


po trzecie,
czy była odczytywana zawartość błędów w ECU?



zupełnie na marginesie,
czytając coraz więcej takich topików pozbawiam się jakichkolwiek chęci pisania...
to użytkownicy/mechanicy niszczą V6, a nie V6 jest wadliwe.
[zapamiętać to raz na zawsze pod rygorem batów pod klatką schodową]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 17:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
witam ponownie , sprawdziłem samochód vagiem , zero błędów, ciągle problemy z kręceniem . Mam pytanko czy jakiekolwiek usterki pompy wtryskowej będą widoczne jako błędy ECU czy wogóle nie widoczne ????
POZDRAWIAM

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 17:44:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
megapol napisał(a):
witam ponownie , sprawdziłem samochód vagiem , zero błędów, ciągle problemy z kręceniem . Mam pytanko czy jakiekolwiek usterki pompy wtryskowej będą widoczne jako błędy ECU czy wogóle nie widoczne ????
POZDRAWIAM


tak, zazwyczaj jest to jeden z dwóch błędów.
skoro ich nie ma, to wielce prawdopodobne jest zapowietrzenie.
od siebie dodam jedynie, że przy uszkodzonej VP44 nie pomoże nawet samostart.

czy masz pęcherzyki powietrza w układzie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 17:13:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
witam ponownie. Zdjąłem pokrywe plastikową silnika żeby zobaczyć czy idą pęcherzyki powietrza do pompy wtryskowej. Przy kręceniu idzie tylko paliwo i dziwi mnie to że terz normalnie odpala , samo się jakos naprawiło. Coś czuję żę chyba kiepskie paliwo było powodem, ale jeszcze nie jestem do końca pewny. Czy Pompa wtryskowa jest bardzo wrażliwa na złe paliwo i będą wtedy problemy z odpalaniem????
POZDRAWIAM

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 17:21:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, jest bardzo wrażliwa.
w PL do VP44 nadaje się w zasadzie jedynie BP Ultimate - przynajmniej przypomina paliwo z EU. Shell jest przeciętny. reszta to zagadka.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 18:43:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Na temat polskiego paliwa powiem tak:
- każde doładowane auto, prędzej lub później, będzie cierpiało na zapieczone kierownice w turbinie, spowodowane zdecydowanie zbyt wysoką temperaturą gazów spalinowych
(wynika to z faktu, że temperatura zapłonu zamiast "europejskich" >50C - wynosi w PL zawsze >80C, bez względu na szyld stacji paliw)
- BP Ultimate uważam za jedno z najbezpieczniejszych paliw dla naszych TDI
- podczas "łokropnej" zimy 2 lata wstecz - najmniejsze problemy odczuwali kierowcy tankujący na Orlenie (tzw. fakt obiektywny, statystyczny)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 00:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
a czy złe paliwo może powodowac zapowietrzanie się układu paliwowego???

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 10:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Witam ponownie . I znowu nie pali , wczoraj odpalał. Dzisiaj wogóle nie chce odpalić . Zauważyłem jedynie w wężyku przezroczystym do pompy wtryskowej duży pęcherz powietrza. Wczoraj odpalał i tego nie było . Byłem u mechanika który naprawia audi tylko, twierdzi że pompa ma jakieś niedomagania , i że normalne że w tej rurce jest powietrze ????? PRAWDA TO ?? Twierdzi że tak??? i sam się powienien odpowietrzyć układ . Twierdzi że w pompie mogło się coś wytrzeć i to przez to
Dziękuję za pomoc

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 10:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Dodam że pęcherz jest ogromny wielkowśći 5 cm
czy to wina pompy ????

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 11:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
megapol napisał(a):
Byłem u mechanika który naprawia audi tylko, twierdzi że pompa ma jakieś niedomagania , i że normalne że w tej rurce jest powietrze ????? PRAWDA TO ?? Twierdzi że tak??? i sam się powienien odpowietrzyć układ . Twierdzi że w pompie mogło się coś wytrzeć i to przez to
Dziękuję za pomoc


Świeta Tereso :!: koniec świata :< z całym szacunkiem ale podziękuj Panu mechanikowi za współprace i poszukaj innego, a najlepiej byś zrobił gdybyś poszukał na forum wszystkiego na temat zapowietrzania się w 2,5TDI V6 i będziesz oświecony.
Z tego co piszesz układ się zapowietrza a to bardzo bardzo nie dobrze, usuń to czymprędzej bo VP44 wyzionie ducha i będziesz miał klops.
Jaki masz filtr paliwa? (producent)
Kiedy był zmieniany?
Zaworek zwrotny na filtrze, czy był równiez zmieniany? (oryginał?)
Czy sprawdziłeś, tak jak radził Meszrum, werzyki przelewowe przy wtryskach? czy są szczelne?

Usiądz, poczytaj forum a zaoszczędzisz dużo kasy i jeszcze więcej nerwów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 12:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
czyli nie jest możliwe że to wina pompy?
Pęcherz jest ogromny, posprawdzam przelewy, wymienia filtr i zawór zwrotny i zatankuje dobrym paliwem:)

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 21:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
I jestem po wymianie zaworu zwrotnego , przelewów na nowe i filtra paliwa. Jak narazie pali dobrze. Zobaczymy jutro rano . Mam jeszcze pytanko czy jest jakoś możliwość sprawdzenia vagiem przez linię KKL pompy wtryskowej , zapłonu ???? Czy pomógłby mi ktoś w odczycie loga. Czy są to bloki 18 i 21 ???????/

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 14:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Witam , jestem po wymianie przelewów, filtra paliwa , zaworu zwrotnego i niestety nie kręci ????
Wczoraj było dobrze, odpalał , kręcił . Teraz jak zapalam jest taki objaw jakby pompa nie zaciągała paliwa wogóle i rurka przezroczysta z pęchcerzem powietrza znowu jest przy pompie
Czy to już ewidentnie pompa????
POZDRAWIAM

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 09:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
Witam, proponuję sprawdzić drogę paliwa z baku do wtrysków jeszcze raz a porządnie. Przerabiałem podobny problem w dieslu - przyczyna okazała się prozaiczna - przewody paliwowe między bakiem silnikiem były się zestarzały. Autko kręciło aż do śmierci aku bezskutecznie.
Lekarstwem okazało się założenie nowej "ścieżki paliwa" wymiana węża, zacisków, filtra paliwa, zaworka zwr.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 10:02:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
megapol napisał(a):
Dodam że pęcherz jest ogromny wielkowśći 5 cm
czy to wina pompy ????


Nie to nie wina pompy tylko zapowietrzonego układu, a VP44...
...za chwilę uda się do krainy wiecznych łowów, jeżeli szybko nie zareagujesz...
5 cm pęcherz to totalnie zapowietrzony układ :!!: przewodem idzie prawie same powietrze :!!: :/
Na marginesie nie wiem jak można zmierzyć 5 cm w rurce o średnicy jakieś 0,8 cm :):

meszrum napisał(a):
zupełnie na marginesie,
czytając coraz więcej takich topików pozbawiam się jakichkolwiek chęci pisania...
to użytkownicy/mechanicy niszczą V6, a nie V6 jest wadliwe.
[zapamiętać to raz na zawsze pod rygorem batów pod klatką schodową]


Mój dobry kolega mechanik zadzwonił do mnie kilka dni temu - opowiadając o burakach, którzy odpalili zapowietrzone V6 2,5 TDI ciągając je 10 km na lince holowniczej :!!: :!!: :!!: :/ :( Tak, tak... pomysłowość naszych rodaków nie zna granic... A potem rzeczywiście - posty - jakie te V6 jest awaryjne i drogie w utrzymaniu... :/
Idiotów jak widać nie brakuje ( z tego co wiem gość od tej V6 jest zarejestrowany na naszym forum :kosci: :/ )
Ale nie będę mu robil wstydu, może zrozumie... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 30.sty.2008 10:10:20 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 10:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
nie chodziło mi o średnice , a o długośc tego pęcherza. Dzisiaj nie widać w przewodzie powietrza , jakby sama ropa, ale jak odpalam to nie chce zaskoczyć , muszę naciskać przewodem zasilającym przezroczystym do pompy dopiero zaskoczy silnik . Objaw jakby w pompie było coś nie tak z zaciąganiem paliwa ????
Czy to możliwe

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 10:13:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Możliwe...
Zasil VP44 na krótko z jakiegoś pojemnika (rozłączając przewód przy filtrze) - sprawdzisz w ten sposób, czy pompa nie ma problemów z zasysaniem paliwa

Megapol, pęcherze są okrągłe - jeżeli przekraczają średnicę przewodu zasilającego - to są już bardzo duże :/
W Twoim przypadku to 5 cm jamnik, mierzony po długości.
Samo się nie ustabilizowało - szukaj przyczyny zapowietrzenia :!!:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 11:21:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
może rzeczywiście. Spróbuje takl sprawdzicć , dam znać

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: