.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 12:58:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5TDI AAT 1996] dziwne obroty silnika i dymienie
PostNapisane: 13.lut.2008 20:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2006 18:34:46
Posty: 12
witam fachowców
Mam taki problem , że od kilkunastu dni silnik dziwnie się zachowuje kiedy schodzi na wolne obr. po puszczeniu gazu obroty spadają na 850 potem na 800 i do góry 830 i 800 i 820 i 800 i potem jest ok. i tak po każdym puszczeniu gazu dzieje się tak kiedy sinik osiąga 60 stopni , dodatkowo zaczął mi dymić , przy odpal. jest chmura i potem kiedy ruszam na I i II czasem aż na III biegu , jak się troche rozgrzeje to dym zanika i wraca kiedy ma 80 stopni. Jeden mechanik powiedział że to EGR lub odma . Gdzie jest egr to wiem ale odma niewiem o co chodzi ( coś z odpow silnika ?!) Proszę o jakąś podpowiedź co faktycznie może być przyczyną tych objaw, może właśnie to czy może coś innego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 14:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
1. po pierwsze sprawdzić na vagu kąt wtrysku, ew. czy pasek z przodu auta nie przeskoczony,
2. sprawdzić vagiem poprawniość nastawnika na pompie
3. wtrysk sterujący
4. i najważniejsze NIE JEŹDZIĆ
5. Jeśli masz przeskoczony (wyciągnięty pasek rozrządu - sprawdź ręcznie czy ma luz czy nie, jak również jak bardzo pracuje napinacz paska wieloklinowego - jeśli bardzo to jest bicie na kole pasowym wału korbowego a to znaczy na bank przeskoczony pasek rozrządu) - OBLIGATORYNIE WTEDY NIE JEŹDZIĆ.

Coś podobnego przerabiałem u siebie na szczeście do wymiany poszedł pasek napinacz pompa wody, koło zębate wału korbowego i najdroższe koło pasowe wału korbowego. Z robotą ok 1500. Silnika po twoich objawach zgasł w czasie jazdy na luzie nie mogąc ustabilizować obrotów jałowych i już nie zapalił.

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 15:04:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
gkorzen napisał(a):
1. po pierwsze sprawdzić na vagu kąt wtrysku, ew. czy pasek z przodu auta nie przeskoczony,
2. sprawdzić vagiem poprawniość nastawnika na pompie
3. wtrysk sterujący
4. i najważniejsze NIE JEŹDZIĆ
5. Jeśli masz przeskoczony (wyciągnięty pasek rozrządu - sprawdź ręcznie czy ma luz czy nie, jak również jak bardzo pracuje napinacz paska wieloklinowego - jeśli bardzo to jest bicie na kole pasowym wału korbowego a to znaczy na bank przeskoczony pasek rozrządu) - OBLIGATORYNIE WTEDY NIE JEŹDZIĆ.

Coś podobnego przerabiałem u siebie na szczeście do wymiany poszedł pasek napinacz pompa wody, koło zębate wału korbowego i najdroższe koło pasowe wału korbowego. Z robotą ok 1500. Silnika po twoich objawach zgasł w czasie jazdy na luzie nie mogąc ustabilizować obrotów jałowych i już nie zapalił.

jakie moga byc konsekwencje jazdy takim wlasnie autem?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 23:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
jak pisałem 1500 zł przód rozrządu (pasek sam się nie wyciąga więc należy wymienić zębatkę koła rozrządu napinacze i najdroższe koło pasowe paska wieloklinowego) jak mało pasek rozrządu przeskoczy tzn max trzy ząbki. Jak więcej to musisz dołożyć za robienie góry silnika 2000 ( a jak jeszcze wygnie korbowód to dodatkowo 2000). Więc przy max ok 5500 chyba że kupisz g...o w całości za 2500 plus koszta przekładki (AAT nikt dobrego ci nie sprzeda bo już każde ma ok >350). I tak wyjdzie że albo górę albo górę i dół będziesz musiał robić. Wiec za dużo ryzykujesz. Diagnoza VAG na początku i NIE JEŹDZIĆ.

PS. Mowa w warsztacie w którym mi składali (a dobrze zrobili) że 10 ząbków mi przeskoczył to między bajki max to góra 4-5 aby bebechy ocalały

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 08:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Czy to jest samochod za utomatyczna skrzynia czy manualna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: