.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 03:37:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 AKE ]Proszę o ocenę logów statycznych.
PostNapisane: 15.lut.2008 02:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 13:56:30
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Witam Serdecznie
Zwracam się do Was z prośbą komentarze, wskazówki, no i oczywiście o ocenę, czy są poprawnie zrobione gdyż są to moje pierwsze logi.Na razie są tylko logi statyczne.
Proszę o okazanie wyrozumiałość jesli zrobiłem coś nie tak - to moje pierwsze logi.
Basic settings:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07c ... 5295e.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f26 ... 7a80f.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cb ... 0d172.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f89 ... cab6f.html

Wartości podstawowe:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49e ... 81a68.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d74 ... 50735.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b9 ... 9534f.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b37 ... c5352.html
007
[http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbf9a35a415b0387.html]
008
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db51eaa02e8e3fe2.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/800 ... 79ff2.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fde ... 2765e.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b68 ... c00e4.html


Pozdrawiam i z góry dziękuję za oceny i wskazówki


Ostatnio edytowano 20.lut.2008 00:47:21 przez Krystian49, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 09:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z racji, iż nie powinno się oceniać logów niepełnych [tzn. samych statycznych], lecz z uwagi na to, iż są to pierwsze logi, to można odejść od surowej reguły.

na wstępie nadmienię, iż brakuje 011BS - zamiast tego jest 000BS dwa razy. proszę więc o uzupełnienie.
pozostałe logi zrobione prawidłowo.

nie wnikając w zbędne szczegóły:
- zablokowany jest zawór recyrkulacji spalin [EGR], co wpływa na kulturę pracy silnika [głośny, twardy]. zablokowanie EGR może być dokonane przy użyciu blaszki na łączeniu bądź poprzez zablokowanie przewodu podciśnienia z zaworu N18 [czarny];

- należy bardzo dokładnie sprawdzić naciąg paska napędzającego pompę paliwową wg tej instrukcji:http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf - z uwagi na fakt, iż kąt pływa na zblokowanym 004BS, co nie powinno mieć w żadnym wypadku miejsca. winę może ponosić naciąg bądź sama pompa.


powyższe proszę zrobić samodzielnie [wszystko napisano na AKP jak i gdzie] bądź zlecić warsztatowi, który dysponuje odpowiednią wiedzą.
jak najszybciej.


oczywiście czekamy na 011BS i oczywiście na logi dynamiczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 11:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 13:56:30
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Dziekuje za wyrozumiałośc i Przepraszam za pomyłkę w złym wstawieniu tj.wstawienie w logu 011 logu 000 .Już naniosłem poprawkę.Czy przebieg jaki mam 206 tyś.km auto A6 2000r.jest prawdziwy po przedstawionych w logach korekcjach czy to dopiero można stwierdzić na dynamicznych.Pompa była regenerowana w listopadzie ubiegłego roku ale jak dobrze pamiętam to znaki na rolce nie są na przeciwko siebie.Dzisiaj wieczorem ide do garażyu aby to zmienić i zobaczę czy EGR nie jest zaślepiony-fakt silnik głośno chodzi i praca jest twarda.Logi dynamiczne zrobię z kolegą ale dopiero w przyszłym tygodniu bo z żoną nie bedę ryzykował.Nadmienię że turbina lekko się poci olejem lecz luzu osiowego nie wyczułem tylko lekki luz poprzeczny a wirnik lekko sie obraca.Prosze powiedzieć czy wtryski/ sterujący na zimno ma 97 om a na gorącym silniku 120 omów/elektrycznie chyba jest ok taką ma miec chyba rezystancje,takie wartości znalazłem na forum/ ,pompa,przepływomierz i turbina są w porządku gdyż w B-stoku nie ma dobrego fachowca od Audi a w serwisie też różnie bywa czasami skasują kasę i powiedzą prawdopodobnie to ale nie na pewno.Odnosnie teko drgania co pisałem wcześniej jak silnik sie nagrzeje do 90 C przy obciążęniu stojąć z włączonym biegiem samochód pracuję nie równo tak jak sie siedzi na fotelu to czuć jak by lekko podskakiwał i drży,przy wyłączeniu na neutral ustaje ale samochód dalej drży.Poduszki zostały sprawdzone i nie są zurzyte z tego co można było stwierdzić po ich wyglądzie zewnętrznym, skrzynia równierz OK.Od jakiegoś czasu jak również i dzisiaj zauwarzyłem że jak silnik jest zimny to po przkroczeniu 2 tys obr. mocno klekocze aż do tem 90 st.C.Wałki ,dzwigienki i hydraulika były sprawdzane przy wymianie rozrządu jesienią i są w porządku nie ma śladów zurzycia?!
Przepraszam za tyle pytań ale szukam porady na forum bo juz osobom u których siegałem porad nie wierzę bo co rusz to inna diagnoza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 13:41:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, przebieg jest jak najbardziej 200tysięczny.

EGR jest nieczynny na 100% - widać to w grupie 003 i 003BS - jest cały czas zamknięty. raczej jest zaślepiony, niż uszkodzony.

wtryskiwacz sterujący działa poprawnie.

drżenie może być spowodowane m. in. pracą układu wtryskowego [pływający kąt] bądź poduszkami.

każdy prawdziwy miłośnik diesel'a stara się nie przekraczać 2000rpm do chwili uzyskania temp. 90*C. to normalne, że zimny diesel pracuje inaczej, niż rozgrzany.

co to znaczy, że T poci się olejem [gdzie jest olej]? czy była wymieniana odma [i kiedy]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 18:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 13:56:30
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Odma była wymieniana przy wymianie rozrządu tj przy przebiegu 202 700 km we wrzesniu 07r.Pocenie olejem występuje od strony dolotu i jest to widoczne kiedy sie zdejmie rore gumową która idzie od filtra powietrza.Staram się nie przekraczać 2000rpm do chwili uzyskania temp. 90*C ale czasami się zdarza,co nie oznacza zę przekraczam w/w predkość obrotową znacznie i często/jest to prędkość obr.do 2200 /Odnośnie tego drżenia pojazdu, występuje to dosyć często lecz nie cały czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 00:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 13:56:30
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Właśnie wróciłem z garażu,EGR padnięty zawór otwierajcy nie reaguje na podciśnienie /chyba dziurawa membrana/znaki na rolce napinającej pasek pompy paliwa nie są naprzeciwko siebie.jutro kupuje nowy EGR i w poniedziałek biorę sie za robotę naciągam pasek i wymieniam zawór EGR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 00:59:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Krystian49 napisał(a):
Właśnie wróciłem z garażu,EGR padnięty zawór otwierajcy nie reaguje na podciśnienie /chyba dziurawa membrana/znaki na rolce napinającej pasek pompy paliwa nie są naprzeciwko siebie.jutro kupuje nowy EGR i w poniedziałek biorę sie za robotę naciągam pasek i wymieniam zawór EGR.


rozumiem, że zawór N18 [czarny na poszybiu, złączony z szarym N75] generuje podciśnienie w kierunku EGR?
proszę pamiętać o możliwościach zaślepienia na łączeniu [kolektor] i na samych przewodach. oczywiście proszę 10x wszystko sprawdzić przed zakupem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 01:14:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 13:56:30
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Odkręciłem rurę ta co łączy EGR z kolektorem z przodu auta,podłączyłem gumowy przewód do EGR i zasysałem ,ciągnął lewe powietrze gdzieś w tej gruszce co jest na górze i ani drgnął.Gdzieś musi chyba być dziura w membranie bo nie reaguje ani na ciśnienie ani na podcisnienie poprostu gdzieś powietrze sobie hula na lewo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 01:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2007 13:56:30
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
zapomniałem dodać ze węrzyki gumowe na podszybiu są połaczone ,szary z czarnym .EGR nie jest zaślepiony przy kolektorze bo rura była odkrecana przy wymianie odmy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A6 C5 2,5 tdi AFB] Przyklejam- Prośba o analizę logów
PostNapisane: 27.lut.2008 20:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Z uwagi na słabe łącze wpadłem na pomysł aby umieścić je w excelu.
Zajmuje zdecydowanie mniej miejsca i przegląda sie chyba całkiem nieźle. Wg mnie jest nie taki kąt wtrysku ale, w którą stronę trzeba przesunąć koło?
Przepływomierz wskazuje niższe wartości- tak mi się wydaje.
Istotne to dla mnie rzeczy ponieważ mam duże wycieki z jednostki i jest okazja
doprowadzić go do porządku Czasem wydaje mi się że jest pofalowana
szosa lub jakby biły koła tak przenosi na karoserii. Raczej przy określonej prędkości,
może w logach będzie odpowiedź na moje pytanie. W ostatnim czasie
gdy postoi auto kilka godzin trzeba chwilę dłużej przytrzymać rozrusznik bo
przerzuca na tłokach jakby nie było wystarczającego ciśnienia do wtryskiwaczy,
bąbli nie ma w paliwie, gdy jest to rozruch godzinę po zgaszeniu objawu nie ma.
A oto link do odczytów:
http://www.miu.republika.pl/ForumAudi.xls


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 18:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Czy mogę uzyskać pomoc na temat stanu mojego auta ponieważ już jestem
prawie pewien że auto cały czas lekko wibruje z uwagi na nierówną pracę silnika.
Objawia się to głównie gdy przy delikatnej równej jeździe, wtedy silnik dostaje malutkie ilości paliwa z uwagi na nikłe obciążenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: