.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 10:30:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Malenki egzamin z wiedzy o TDI nr1.
PostNapisane: 19.lut.2008 01:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jako ze jestem tu mozna powiedziec od niedawna , chcialbym przekonac sie jak wyglada wiedza tych ktorzy pelni przekonania daja wiele rad kazdemu i na kazdy temat. Gdybym zaczal liczyc ile razy na tym forum pojawia sie okreslenia VAG lub LOGI usnalbym podobnie jak przy liczeniu baranow.

Z tego tez powodu i prosze nie doszukiwac sie zlosliwosci chcialbym przekonac sie ile osob rzeczywiscie chce zglebic tajniki rozwiazan na temat ktorych chetnie sie wypowiadaja. Chodzi mi glownie o to by zainteresowani przedstawili wlasnymi slowami czyli ze zrozumieniem nastepujacy temat.

Recylkulacja spali w silnikach TDI , zasada dzialania i powody dla ktorych zostala wprowadzona do masowej produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 01:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Recyrkulacja spalin .....

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Malenki egzamin z wiedzy o TDI nr1.
PostNapisane: 19.lut.2008 01:41:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Lotus napisał(a):
Recylkulacja spali w silnikach TDI , zasada dzialania i powody dla ktorych zostala wprowadzona do masowej produkcji.

Nie chce mi sie kopiować...
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3666
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
:peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 02:02:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Simpson Lotusowi chyba chodzi o udowodnienie, że jesteśmy stadem baranów, którzy tak naprawdę nie wiele wiedzą.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 02:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie absolutnie ... Lotus chce sie przekonac kto jest tutaj zainteresowany informacjami , kto je posiada , a kto tylko udaje.

Poza tym trzeba na to spojrzec jak na dobra zabawe ... Od taki zwyczajny Quiz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 08:19:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
A może Lotus pisze pracę licencjacją pod tytułem
Cytuj:
Recylkulacja spali w silnikach TDI , zasada dzialania i powody dla ktorych zostala wprowadzona do masowej produkcji
i chce byśmy mu ją "napisali" :) (nie ma to jak dobra teoria spiskowa hehe)
Ot taki zwyczajny żart :)


Ostatnio edytowano 19.lut.2008 08:24:52 przez Johan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 08:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Lotus napisał(a):
Nie absolutnie ... Lotus chce sie przekonac kto jest tutaj zainteresowany informacjami , kto je posiada , a kto tylko udaje.

Poza tym trzeba na to spojrzec jak na dobra zabawe ... Od taki zwyczajny Quiz


rozumiem ze wklejone linki przez Simpsona nie sa dla Ciebie wystarczajace ... :?:

[p.s kiedy mija termin quiz'u i kiedy poznamy pawidlową [wyczerpujaca] odpowiedz ? ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 19.lut.2008 08:59:30 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 08:26:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Większość z nas co się interesuje tematyką własnych wozidełek wie co to EGR, wie, że to ponowne dopalanie spalin w silniku i wie, że mamy to montowane przez głupich ekologów. Jedyny plus to taki, że silnik pracuje bardziej miękko. Mam nadzieję, że już się dowiedziałeś co to jest :P Lotus - udowadnianiem, że wiesz więcej niż np. 50% forum tutaj nikomu nie zaimponuje - bardziej nam się spodoba jak podzielisz się wiedzę w konkretnym przypadku!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 09:13:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że kolega Lotus się pomylił ... :(

Ja zas cały czas czekam az kolega Lotus poda nam wartość regulacji początku kata wtrysku w AAT - taki banał a nadal czekam ...

Ja tez zadam pytania:
- czy silnik 1Y uruchomi się na 15 stopniowym mrozie bez udziału świec żarowych. Oczywiście mile widziane uzasadnienie.
- czy silnik 1Z/AEL/AKN uruchomi się na 15 stopniowym mrozie bez udziału świec żarowych. Jesli się nie uruchomi/uruchomi, to dlaczego ?
- czym różni się silnik 1T od AAT/AEL`a. Jeden drobny ale istotny szczegół.
- różnice w silnikach 1Z od 92 do 95 roku
- pręciutko z głowy wartości kąta wtrysku dla 1Z/AFN/AAT/AEL. Zapewne robisz to na codzień, więc nie przeklejaj zeszytu serwisowego ...

Na pierwszym pytaniu poległ jeden z "renomowanych" warsztatów w P-cach. Na drugim na razie leży autor quizu z tematu posta.
Na resztę pytań odpowiedzą nawet moje młodsze siostry.

Oczywiście traktujemy to jako zabawe, uprasza się publikę o nie podpowiadanie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 10:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 14:07:40
Posty: 9
Lokalizacja: Łask
Recyrkulacja spalin polega na dopuszczeniu części gazów wylotowych do kolektora ssącego i ponownym spaleniu. Realizuje to zawór EGR sterowany przez podanie podciśnienia na membranę zaworu a za całość odpowiada ECU, który decyduje ile procent ma być ponownie spalone a to zależne jest od temperatury silnika i jego obrotów. Recyrkulacja została wymyślona ze względów ekologicznych.

To tyle. Co wygrałem? :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 10:26:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Lotus napisał(a):
Nie absolutnie ... Lotus chce sie przekonac kto jest tutaj zainteresowany informacjami , kto je posiada , a kto tylko udaje.

Poza tym trzeba na to spojrzec jak na dobra zabawe ... Od taki zwyczajny Quiz

jak dla mnie to chodzi o reklame :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 10:32:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mariusz Z. napisał(a):
Recyrkulacja spalin polega na dopuszczeniu części gazów wylotowych do kolektora ssącego i ponownym spaleniu. Realizuje to zawór EGR sterowany przez podanie podciśnienia na membranę zaworu a za całość odpowiada ECU, który decyduje ile procent ma być ponownie spalone a to zależne jest od temperatury silnika i jego obrotów. Recyrkulacja została wymyślona ze względów ekologicznych.

To tyle. Co wygrałem? :d


nic .. bo to nie pełna odpowiedz ... ;)

[czekamy na Lotus'a] ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 10:40:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 14:07:40
Posty: 9
Lokalizacja: Łask
Cytuj:
nic .. bo to nie pełna odpowiedz ...



Nie wiedziałem, że chodzi tu o pracę doktorską :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 11:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Recyrkulacja spalin polega na wprowadzeniu części spalin wytworzonych przez silnik do komory spalania.

Gazy spalinowe powracają tam tylko wtedy, gdy silnik pracuje pod niewielkimi obciążeniami. Dzięki wprowadzeniu spalin ogranicza się zawartość tlenu w mieszance paliwowo powietrznej, co zmniejsza intensywność procesu spalania.

W efekcie uzyskuje się obniżenie temperatury ścianek komór spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu, których powstawaniu sprzyja wysoka temperatura. Spaliny do cylindrów kieruje specjalny zawór EGR.



Bez sensu ten temat.Google generuje wynik w ciągu 1 sekundy.

Tu raczej nie chodzi o wiedzę tylko o umiejętność korzystania z netu.

Basket dał fajniejsze zapytania ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 11:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A wlasnie ze chodzi o prace doktorska :) Pomysl jak fajnie gdy forumowicze i w tym ja przyznaja Ci doktorat..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 11:49:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Baskecior napisał(a):
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że kolega Lotus się pomylił ... :(

Ja zas cały czas czekam az kolega Lotus poda nam wartość regulacji początku kata wtrysku w AAT - taki banał a nadal czekam ...

Ja tez zadam pytania:
- czy silnik 1Y uruchomi się na 15 stopniowym mrozie bez udziału świec żarowych. Oczywiście mile widziane uzasadnienie.
- czy silnik 1Z/AEL/AKN uruchomi się na 15 stopniowym mrozie bez udziału świec żarowych. Jesli się nie uruchomi/uruchomi, to dlaczego ?
- czym różni się silnik 1T od AAT/AEL`a. Jeden drobny ale istotny szczegół.
- różnice w silnikach 1Z od 92 do 95 roku
- pręciutko z głowy wartości kąta wtrysku dla 1Z/AFN/AAT/AEL. Zapewne robisz to na codzień, więc nie przeklejaj zeszytu serwisowego ...

Na pierwszym pytaniu poległ jeden z "renomowanych" warsztatów w P-cach. Na drugim na razie leży autor quizu z tematu posta.
Na resztę pytań odpowiedzą nawet moje młodsze siostry.

Oczywiście traktujemy to jako zabawe, uprasza się publikę o nie podpowiadanie.


Bascecior nie wiem gdzie mam Ci odpowiadac juz na temat sprawy czasu rzpoczecia wtrysku. Wiec odpowiadam i w tym miescu ale juz ostatni raz. Czas rzpoczecia wtrysku nie jest konstans !!! Nie mozna zdefinowac go dwiema cyferkami tak jak chciales to zrobic. Czas wtrysku jest zalezny od temperatury paliwa i musi znajdowac sie w skali wykresu.

Silnik AAT o ktorym piszesz produkowany byl w rozncyh wersjach oprogramowania EDC gdzie obroty podczas odczytu nie sa podnoszone i w takiej wersji ze podnsza sio o dwie rozne wartsci.

Jesli chodzi o to zapalanie to wiem do czego zmierzasz ale nie o to chodzi. Sa to w prawdzie silniki z bezposrednim wtrsykiem ale nie oznacza to ze swiece sa zbedne. Taki dobry silnik ( chociaz nie sadze zeby byly jeszcze silniki 1T ktore sa dobre) napewno pozwoli sie uruchomic przy niskiej temperatuzre ale nie bedzie to taka sielanka jak o tym czytalem na tym forum. Nie musze tlumaczyc ze zadaniem podgrzewaczy jest ogrzanie zassanego powietrza a powietrze - 15 nie jest zbyt cieple :)

Jesli zas chodzi o roznice 1T wzgledem AAT i AAL to uwazam ze 1T ma beznadziejnie rozwiazany uklad rozrzadu. Nie do konca rozumiem co chcesz osiagnac tym sposobem ale omawianie zmian konstrukcyjnych z pamieci wlasnymi slowami bvedzie dotyczyla glownie tych modeli z ktorymi miales Ty lub ja najwiecej doczyninia. Tym samym moze sie okazac ze 1T mazsz w glowie aja dla odmiany AKF.

Mysle ze omawianie konstrukcyjnie najlepiej po numerze nadwozaia ktory samochod mial przeplywomierz masy powietrza , aktory przeplywomirz ilosci powietrza mija sie z celem. Chyba ze chcesz Bascecior to mozemy omowic ze szczegolami :)

Daze raczej do tego zebysmy pisali o zasadach dzialania tak jak naprzyklad temat recylkulacji poniewaz jest to fajna zabwa jak juz mowilem , niezly sprawdzian i dotyczy przedwszytskim zasady dzialania , a nie sprawy jakiej srednicy sruba przykrecay jest zawor pneumatyczny EGR. Rozumeisz Bascecior o co mi chodzi ?


I nie pytajcie mnie o czas wtysku wiecej bo to sie mija z celem poniewaz dla kazdego silnika jest inny i zalezny od TEMPERATURY PALIWA .... Nie ma wartosci konstans !!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 14:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
przeczytałem 15 odpowiedzi w tym temacie i zastanawia mnie o co chodzi - czyżby w oststnich dniach forum zyskało tytuł Akademickiego ???? kolega "Lotus" wzbudził jałową dyskusję na bliżej nieokreślony temat.

Kolego Lotus - rozumiem że chciałeś dać się poznać jako fachowiec i OK. Ale wnioskuję żeby tematy nie związane z konkretami umieszczać w HP - jako quiz i rozrywka....

W związku z podtekstem (ja to tak odebrałem) że na forum nie ma fachowców informuję uprzejmię że do dnia dzisiejszego zawsze otrzymywałem właściwą pomoc, szybko, i konkretnie.- Jak dotychczas żadko udawało się to u mechaników...... a tą grupę właśnie kolega Lotus reprezentuje.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 16:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Przecież to oczywiste, że Pan Lotus będzie polemizował z każdym, kto napisze słowo VAG. Chyba nie ma u nas warsztatu, który nie chciał by spalic siedziby viakena ;)

Przecież dziś podejście do niemal każdego problemu z TDI zaczyna się od podpięcia komputera.
Chyba Lotus nie powie, że jak przyjeżdża klient z zapaloną kontrolką ABS to rozbiera pół auta i sprawdza połączenia wtyczek, bo nie miał by czasu nawet tu posta napisac.
Nawet całkowity laik może zczytac kody błędów i szukac na forum pomocy lub analogicznych przypadków innych użytkowników. Już nie jeden dzięki poradom i fachowym analizom logów zaoszczędził mase czasu i pieniędzy.

Potrzeba posiadania własnego interfejsu diagnostycznego nie wynika w wielu przypadkach z niskiej wiedzy mechaników, ale powszechnego naciągania ludzi na wydatki.

Może zrobimy ogólnopolski test: ochotnicy odepną czujnik abs i pojadą na mniej lub bardziej znany serwis. Wtedy potwierdzi się wartosc vaga, bo obstawiam że większosc zacznie naciągac ludzi na czujniki, sterowniki itp... :/

Analogicznie można zrobic "Malenki egzamin z fachowości mechaników"... mimo, że wątek z niepolecanymi warsztatami już istnieje


meszrum napisał(a):
Lotus napisał(a):
Meszrum , a powiedz Lotusowi dlaczego uwazasz ze silnik 2.5 TDI bedzie sie uruchamial normalnie przy temp. -15 stopni bo Lotus nie rozumie Twojego przeslania.

Chcesz dac do zrozumienia ze swiece zarowe sa zbedne ?


gdyż mam dwa C5 2.5TDI i jedno [AFB] miało spalone 6 świec i pomimo mrozów -15*C, w zeszłym roku, uruchamiało normalnie [generując jedynie więcej stefana].
na forum prezentowałem nawet film.

pwoyższe zdanie nie ma przesłania - stwierdza jedynie fakt.


No widzi Pan Lotus każdy uczy się całe życie, nawet mechanik który reklamuje swoją firmę "o samochodach wiemy wszystko".
;) Pozdrawiam

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 19.lut.2008 16:31:41 przez toms001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 16:19:06 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dobre..... ciekawy jestem jakie byłyby efekty tego
np. 50 osób odpina czujnik ABS i jedzie do serwisu - i potem opisują tutaj te wszechobecne
"Panie, panu się rozpie...olił komputer i sterownik modułu 0x8DEAD0E i musi Pan wydać XXXX PLN na naprawę :P"

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 16:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
stawiam dychę, że 90% przypadków by się tak skończyło.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: