.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.kwi.2024 23:17:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2,5TDI AFB ] Brak ciśnienia w cylindrach :-(
PostNapisane: 16.lut.2008 23:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
Cześć, pojawił sie u mnie problem z rozruchem silnika z rana, oraz jego głośną pracą, więc pojechałem do stacji obsługi BOSH SERVICE, w niej sprawdzono mi wtryski z pompą, wałki rozrządu, oraz ciśnienie w cylindrach-które jest bardzo małe w przedziałach od 11bar,do 16bar. Powinno być od 22 do 28. Fachowcy powiedzieli mi że mam silnik do remontu, ale gdzie to ciśnienie ucieka skoro silnik nie bierze ani grama oleju. Co mi na to powiecie ?? Dodam że wtryski też nie są za świeże, za to pompa daje jak nowa :-)----z tego się ciesze :-), i zero błędów w silniku


moje logi leżą tu -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 04:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mysle ze nalezy zaczac od tego na ile jest to dokladny pomiar poniewaz z tym bywa roznie nawet w dobrych stacjach.

Co by jednak nie powiedziec cisnienie jest napewno zbyt male .

Przyczna takiego stanu rzeczy maga byc nastepujace powody:

1. Awarja turbosprezarki przyczynila sie do przepompowania sporej ilosci oleju ktory spalony osadzil sie na tlokach i pierscieniach. Tym samym pierscien kompresyjny przestal dzialac i cisnienia nie ma :(

W takim przypadku trzeba zemontowac glowice wyjac tloki , wymyc wyczyscic i posklkadac. Jednak zanim sie posklada bezwglednie nalezy sprawdzic owalizacje cylindra , stan gladzi oczywiscie , zmierzyc tlok pod katem zdeformowania , zmierzyc pierscienie celem okreslenia stopien ich zuzycia.

2. Moga byc wypalone zawory co sie zdarza ale mam nadzieje ze serwis Boscha wie jak ocenic czy gora czy dol nietrzyma cisnienia.


3. Moga byc pekniete tloki lub wypalone zawory co zdarza sie w wyniku zlej pracy wtrskiwaczy , doladowania lub recylkulacji spalin. Albo wszystkiego razem :)

4. I w koncu blad fabryki Audi poniewaz silniki AFB do modelu okolo 2000 produkowane byly na szerokich pierscieniach kompresyjnych , ktore nawet nie sa dostepne w zamiennikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 14:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
dzięki wilekie, z regóły mówisz o pierścieniach-tłokach, ale zawsze wydawało mi się że jak jest problem z pierścieniami lub tłokami, to z reguły silnik spala olej w dużych ilościach, a umnie od wymiany do wymiany jest tyle samo, czyli dwa milimetry ponad stan

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 14:16:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Przedwszytskikm ponad stan jest zle nawet dwa milimetry.

Jesli chodzi o niskie cisnienie sprezania to czesto jest tak ze silnik oleju nie pali a cisnienie jest zbyt niskie.

U nas i nie tylko u nas ale napewno najwiecej jedzi aut ktore maja niesprawne silniki a czesto nawet prztarte o czym nie wiedza ich uzytkownicy a co gorsza warsztaty.

W Twoim przypadku stawiam na to co opislaem wczesniej. Teraz musisz tylko zweryfikowac moje rady i bedziesz wsyztko wiedzial ... ;) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: