.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 07:04:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B2 quattro] i V8 - potrzebne rady
PostNapisane: 21.lut.2008 18:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Bardzo proszę jakiegoś specjalistę od silników V8 o pomoc, bo stoję przed trudnym projektem włożenia 4.2 do B2quattro i targają mną wątpliwości.

Pierwsza sprawa to jaki silnik wybrać (oznaczenie i rok) żeby był w miarę łatwy w ogarnięciu pod względem elektryko-elektroniki, zeby nie treba było z A8 wytargać całej wiązki łącznie z sterowaniem szyb.

Bardzo prosze o odzew, chętnie podzielę się później doświadczeniami z przebiegu swap'a :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 22:37:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Bardzo ciekawy i równie cieżki projekt się zapowiada. Osobiście nie znam się na tym, więc nic nie doradzę, ale może tutaj coś znajdziesz:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... .2+quattro
koleś wkładał silnik i napęd od A8 4.2Q, ale to w dalszej części wątku, bo zaczynał od 1.8T.
No i jeszcze może to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... .2+quattro
Wiem, że to nie są Bdwójki, ale moża znajdziesz kilka pomocnych informacji. Życzę powoidzenia! :peace:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: b2
PostNapisane: 21.lut.2008 22:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
witam jestem właśnie na etapie robienia istalacji elektr. w audi coupe quattro z silnikiem v8 3.6 w manualu i nawet ładnie poszło.autko będzie jeździć w kjs - ach.łatwe do ogarnięcia silniki pochodzą z audi v8 ale każdy do się podłączyć bez głównych wjązek.powodzenia

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: b2
PostNapisane: 22.lut.2008 08:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
v8quattro napisał(a):
witam jestem właśnie na etapie robienia istalacji elektr. w audi coupe quattro z silnikiem v8 3.6 w manualu i nawet ładnie poszło.autko będzie jeździć w kjs - ach.łatwe do ogarnięcia silniki pochodzą z audi v8 ale każdy do się podłączyć bez głównych wjązek.powodzenia



A tak z ciekawosci zapytam
Jak chcesz tym autem latac po KJS ?
wpakowanie tak ciezkiego potwora w takie auto calkowicie zmieni (na gorsze) rozklad mas. Pieknie bedzie zapindalac na prostej ale zakrety ?? Podsterowny przod raczej zepsoje zabawe

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: b2
PostNapisane: 22.lut.2008 13:32:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Buba napisał(a):
[wpakowanie tak ciezkiego potwora w takie auto calkowicie zmieni (na gorsze) rozklad mas. Pieknie bedzie zapindalac na prostej ale zakrety ?? Podsterowny przod raczej zepsoje zabawe

Dokładnie!
3,6 ma nominalnie 250 KM, czyli tylko 30 KM mniej niż znacznie mniejsze i lżejsze siliniki 3B/AAN.
Jeśli wkładać silnik V8, to pakuj 4,2. No i z punktu widzenia rozkładu masy ideał jest taki: pod maską tylko chłodnica, układ kierowniczy, hamulcowy, aku, a SILNIK ZAMIAST TYLNEJ KANAPY.
Wprawdzie rzeźby co nie miara, ale za to jaka satysfakcja... :D
...no i idealney wprost rozkład masy na obie osie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: b2
PostNapisane: 22.lut.2008 17:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
jak macie wolne 5tyś to sobje wsadzajcie co chcecie ja już na ten temat się nie wypowiem .a tak apropo to silnik v8 wcale nie waży dużo wjęcej niż 5r 20v,ale to nieważne każdy robi co chce nara. :/ :/ :/ :/

_________________
audi coupe 1.9l 1981r bylo
audi coupe 2.3l 1987r było
audi 90 quattro 2.3l 1987r było
audi 200 quattro 2.1l 1987r bylo
audi 200 quattro 1987r z silnikiem v8 3.6l bylo
audi 200 quattro 2.3l 1987r bylo
audi v8 4.2l 1993r automat bylo i jest
audi coupe 2.2l 1983r bylo
audi a4 2.5 tdi v6 1999r kibel straszny było
audi coupe 2.3 1987r było
audi a6 c4 2.5 tdi r5 1997 było
audi v8 4.2 automat1993 powróciła na dożywocie
http://www.youtube.com/watch?v=yyzdedIDyvQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: b2
PostNapisane: 22.lut.2008 19:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Buba napisał(a):
A tak z ciekawosci zapytam
Jak chcesz tym autem latac po KJS ?
wpakowanie tak ciezkiego potwora w takie auto calkowicie zmieni (na gorsze) rozklad mas. Pieknie bedzie zapindalac na prostej ale zakrety ?? Podsterowny przod raczej zepsoje zabawe


spoko, spoko, V8 waży tyle co R5 20VT a jest krótszy więc Twoja teza nie działa.

v8quattro napisał(a):
witam jestem właśnie na etapie robienia istalacji elektr. w audi coupe quattro z silnikiem v8 3.6 w manualu i nawet ładnie poszło.autko będzie jeździć w kjs - ach.łatwe do ogarnięcia silniki pochodzą z audi v8 ale każdy do się podłączyć bez głównych wjązek.powodzenia


to pewnie mamy wspólnych znajomych w Łodzi i Brzezinach, bo w Łodzi to chyba tylko jeden taki projekt powstaje albo o czymś nie wiem.

Ja chciałbym 4.2 - "jak dmuchać, to na golasa" problem w tym, że 4.2 300KM w manualu to spotkać problem jest, a dokupić samo koło zamachowe ze sprzęgłem od manual to tylko od S-ki a to koszt niemały. V8 pasuje układem otworów na skrzynię od B3q tylko pytanie jak ta skrzynia zniesie 400Nm?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 22:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Robię to samo, tylko nie do 80 B2 Q, a do 90 B2 Q. Początkowo nastawiałem się na silnik PT (3.6) z V8, ale dałem go tatusiowi, bo w jego V8 nastąpił wybuch motoru. I tak stanąłem przed zakupem kolejnego silnika - trafił się ABZ. Dużo trudniejszy w podłączeniu, ale się da. Czekam na trochę wolnego czasu, bo klienckie wydumki pochłaniają jakieś 130% czasu...

Proste do podłączenia są PT, ABH i AEC - czyli silniki z dwoma rozdzielaczami zapłonu na głowicach - ich wadą jest jednak... obecność tychże rozdzielaczy, które lekko komplikują kwestię pomieszczenia silnika bez kolizji z pompą hamulcową (dokładniej: serwem)

Co do wagi silnika - jak juz napisał kolega powyżej - bzdurą jest twierdzenie, że V8 jest jakoś strasznie cięższy od rzędowych piątek - są to niemal te same wartości. Na marginesie - W12 jest od V8 o 15 kg... lżejszy :peace:

Aha w kwestii kół zamachowych chyba będę mógł pomóc - ale najpierw muszę to zweryfikować na własnej skórze, bo niesprawdzonych rzeczy nie rekomenduję ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 22:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Takie AEC byłoby przyjemne, 290KM i montowane w S6 więc pewnie manual, tylko skąd taki wyczarować?

Na te przeszkadzające aparaty zapłonowe to mam pewien pomysł - np w 90 B3q była pompa hamulcowa bez serwa podciśnieniowego, a zasilana pompą od wspomagania, założenie tego powinno rozwiązać temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 23:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
konradviper napisał(a):
Takie AEC byłoby przyjemne, 290KM i montowane w S6 więc pewnie manual, tylko skąd taki wyczarować?

Na te przeszkadzające aparaty zapłonowe to mam pewien pomysł - np w 90 B3q była pompa hamulcowa bez serwa podciśnieniowego, a zasilana pompą od wspomagania, założenie tego powinno rozwiązać temat.


Owszem, AEC to najmocniejszy z tej stawki silnik. Występował w manualu na pewno najczęściej, musiałbyś namierzyć S6 C4. Zresztą - jak namierzysz, możesz pokusić się o adaptację wraz ze skrzynią biegów... a zatem i z tylnym mostem, żeby przełożenia grały.

Co do pompy - zwłaszcza, że wszystkie auta z tymi V8 miały takie serwo hamulców - ich pompa wspomagania zaposiadowywuje oddzielny obwód do zasilania nadciśnieniowego serwa. System wydajny, ale psujący się - padają akumulatory ciśnienia (tzw. bomby). Według moich wyliczeń, nawet przy serwie klasycznym silnik powinien wleźć, pod warunkiem przeniesienia tego dziwnego patentu przykręcanego do serwa, który na mój gust jest systemem korygowania ciśnienia w jednym z obwodów hamulca (u mnie szwankował, więc i tak wyleciał na pysk, a hamulce zamiast się pogorszyć - poprawiły się, łatwiejsza jestteraz kontrola auta na śniegu poprzez hamowanie lewą nogą - chyba się mocniejszy tył zrobił :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 15:15:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak czy inaczej trzymam kciuki
i chetnie zobacze finalny produkt

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 18:56:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Heh, no namierzyłem S6 nawet. Jutro jade posłuchać silnika i obawiam się że jeśli będzie działał, to go wezmę i przekroczę ten punkt bez powrotu :P
6cio biegowa skrzynia też kusi ale to rzeźbiarstwo jest - łapy, inne flansze półosi, wybierak, mam nadzieję że moja jakoś zniesie te niutony, a jak nie to się będzie myśleć. Poza tym ja mam ten swój napęd taki wyrzeźbiony z dwoma torsenami i chciałbym to zostawić bo jest przyjemnie.

Zajeb..cie że V8 mają ten system z napędem hamulca pompą, bo nie będe musiał rzeźbić, żeby podlączyć swoją pompę.

Ten cudak pod pompą to istotnie korektor hamowania tylnej osi, już dawno go nie mam, bo mam ręcznie regulowany w kabinie. Bez żadnego trudno mi było się zatrzyać z dużej prędkości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 00:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
SebastianS napisał(a):
chyba się mocniejszy tył zrobił :)


Mamy tu na forum jednego Kolege co jechal autem z mocniejszym niz fabrycznie tylem. Cud ze wyszedl z tego bez szwanku (w zasadzie).

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 18:13:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
mq napisał(a):
SebastianS napisał(a):
chyba się mocniejszy tył zrobił :)


Mamy tu na forum jednego Kolege co jechal autem z mocniejszym niz fabrycznie tylem. Cud ze wyszedl z tego bez szwanku (w zasadzie).


Generalnie jazda takimi bolidami wymaga jednak troche koncentracji i pewnego rodzaju zaciecia :-) Wiec trzeba sie z tym liczyc hehehe i byc czujnym :D

Miazdzycie tymi projektami. Faktycznie V8 nie wazy wiecej a jest krotsze i system chlodzenia pewnie znajdzie sie na tyle. Szkoda, ze V8 jest trudnorozwojowe, ale w takiej budzie moze byc niezla frajda z takim seryjnym 4.2 :)

Skrzynia od NG powinna zniesc 400Nm katowania przez pewien dosc dlugi czas jak pokazuja lokalne przyklady :): Wszystko chyba zalezy od finezji kierownika :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 22:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A tak porównując koszty zakupu motorka + wymiany rozrządu itp. jak rzecz wypada na tle 2.2T 20V ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 23:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
3,6 z kompletnym osprzętem, to pieniądze od 1500-2500 z tych przypadków co znam. 4,2...uchodzi wśród kilku moich znajomych za mniej wytrzymały i palący więcej oleju. I co ciekawe 4,2 zdarzają się tańsze. To tanie silniki, bo aut jest dużo na rynku i całe auta są bardzo tanie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 23:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2009 22:48:14
Posty: 2
Witam!
Odgrzewam temat. Mam pytanie - ile waży silnik 3,6 V8 z osprzętem/bez?
Też rodzi mi się pewien pomysł w głowie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 23:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
na wadze go nie miałem, ale wraz z osprzętem się uzbiera ze 230 kG swobodnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 09:44:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2009 22:48:14
Posty: 2
Pojawił się inna sprawa. Będzie problem z wciśnięciem go między mcphersony. Ja chciałem wpakować go do Porsche 924.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 24.wrz.2013 12:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
konradviper napisał(a):
Takie AEC byłoby przyjemne, 290KM i montowane w S6 więc pewnie manual, tylko skąd taki wyczarować?

Na te przeszkadzające aparaty zapłonowe to mam pewien pomysł - np w 90 B3q była pompa hamulcowa bez serwa podciśnieniowego, a zasilana pompą od wspomagania, założenie tego powinno rozwiązać temat.


konradviper skończyłes swój projekt? jakie efekty?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: