.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 18:06:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI AVB] awaria egr
PostNapisane: 10.mar.2008 13:07:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2008 10:06:42
Posty: 5
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Czy awaria zaworu egr może być przyczyną wydobywania się czarnego dymu z rury wydechowej?

Poprawilem nazwe tematu na przyszlosc dobrze by bylo poza modelem i silnikiem dodac choc ze dwa slowa czego dotyczy problem. Nastepne tematy beda kasowane bez wyjasniania. - mq

_________________
tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI AVB]
PostNapisane: 11.mar.2008 09:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Ryszard Królak napisał(a):
Czy awaria zaworu egr może być przyczyną wydobywania się czarnego dymu z rury wydechowej?


tak .... kiedy jest otwarty [zaciał sie] i silnik dostaje tylko spaliny ....

ale tez jest kilka innych przyczyn wzmożonego dymienia np. nieszczelność w dolocie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 10:28:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
VAG > grupa 003 > Nastawy Podstawowe [Basic Settings] i wszystko będzie jasne.
napisz jakie wartości widzisz na ON oraz na OFF.


moim zdaniem, na biegu jałowym, jak również podczas jazdy na samych spalinach, nie będzie dymu - każde TDI na biegu jałowym przez ok. 1-2 minuty od zatrzymania pracuje tylko na spalinach bez jakiegokolwiek dymu.

jeżeli EGR zaciąłby się, to ECU mierząc ilość tlenu [proporcji tlenu/spalin] z grupy 003 obcięłoby dawkę tak, by nie samochód nie ciągnął Stefana.

sugestia Spanky'ego jest chyba najbardziej trafna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 11:07:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W silnikach AVB (jak i w innych PDkach) zawór EGR pracuje w tej samej "obudowie" co klapa gasząca, która ulega częstszym awariom niż sam zawór EGRa (wyrabia się ośka, zacina się membranka).
"Przycięta" klapa gasząca (w pozycji "przymkniętej") - jak najbardziej - może generować dymienie na czarno.
"Przycięty" (w pozycji otwartej) zawór EGR przeważnie generuje dymienie w kolorze niebieskawym.

Ryszard - musiałbyś doprecyzować genezę swojego pytania żeby udzielić Ci jednoznacznej odpowiedzi ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 18:15:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Piotruś napisał(a):
W silnikach AVB (jak i w innych PDkach) zawór EGR pracuje w tej samej "obudowie" co klapa gasząca, która ulega częstszym awariom niż sam zawór EGRa (wyrabia się ośka, zacina się membranka).
"Przycięta" klapa gasząca (w pozycji "przymkniętej") - jak najbardziej - może generować dymienie na czarno.
"Przycięty" (w pozycji otwartej) zawór EGR przeważnie generuje dymienie w kolorze niebieskawym.

Ryszard - musiałbyś doprecyzować genezę swojego pytania żeby udzielić Ci jednoznacznej odpowiedzi ... .


Piotruś ta przepustnica EGR moze byc przyczyna wibracji :?: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 08:36:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Atal-star napisał(a):
Piotruś ta przepustnica EGR moze byc przyczyna wibracji :?: ;)


Ale jakich wibracji ? Jeśli pytasz o "skakanie obrotów" - to teoretycznie może zdarzyć się taka sytuacja (kiedy dźwignia od membranki do ośki spadałaby z zaczepów) ale ja o takim przypadku nie słyszałem.
Atal - "to wszystko" jest w zasadzie na wierzchu i przy użyciu dobrej woli nawet osłony z silnika nie trzeba zdejmować żeby stwierdzić, czy zawór "przepustnicy" :): pracuje prawidłowo.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 17:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Piotruś napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Piotruś ta przepustnica EGR moze byc przyczyna wibracji :?: ;)


Ale jakich wibracji ? Jeśli pytasz o "skakanie obrotów" - to teoretycznie może zdarzyć się taka sytuacja (kiedy dźwignia od membranki do ośki spadałaby z zaczepów) ale ja o takim przypadku nie słyszałem.
Atal - "to wszystko" jest w zasadzie na wierzchu i przy użyciu dobrej woli nawet osłony z silnika nie trzeba zdejmować żeby stwierdzić, czy zawór "przepustnicy" :): pracuje prawidłowo.


Mam takie objawy ze mi sam podnosi obroty w zakresie 1600-2100 jak trzymam rowno gaz na postoju i w czasie jazdy to samo :>
Dodatkowo w tym zakresie obrotow silnik bardzo twardo chodzi (wibruje) ze mam masaz fotela :):

Sprawdzenie czyli zdjecie i zaslepienie wezyka :?: Probowalem, wtedy mam caly czas wibracje i twardy chod silnika....

To znaczy ze "przepustnica" dead :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: