.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 02:27:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AVG] nierówna praca silnika w zakresie 1000-200 obr
PostNapisane: 24.lut.2008 20:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Panowie potrzebuje porady - moj AVG przy przyspieszaniu w zakresie pomiedzy 1000-2000 obr. czasami przerywa - tak jakby nie podawalo paliwa. Nie zalezy to od temp. zew. ani od tego czy silnik jest zimny czy ma temp. robocza.
Czasami ten objaw wystepuje zaraz po ruszeniu , czasami po jakims czasie od ruszenia.
Wyglada to tak np. bieg 1 lub 2 i 1600 obr ( caly czas jest wcisniety gaz) przerwa ok 1s potem przy ok 1800 obr. to samo. Czasami zaczyna sie nizej np od 1300 obr potem nastepne o 200 obr wiecej i kolejne ok 1800 obr.
Powyzej 2000 obr nie ma tego objawu w ogole.
Ten objaw nie jest systematyczny - wystepuje przypadkowo.
Silnik odpala bez problemu ( mroz , cieplo) nie kopci, spalanie w normie. Niedwano byl wymeniony olej , filtr oleju , filtr powietrza ( nie wiem czy nie filtron ) , filtr paliwa byl wymieniany jakies 24 tys km wstecz ( bede zmienial po 30 tys).

Na poczatek zVAGuje grata i odczytam bledy.
Jakie grupy zrobic ?
Na cos szczegolnego zwrocic uwage ?

z gory dzieki

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 22:09:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Najlepiej zrob komplet logow.
Co i jak znajdziesz tutaj :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 22:23:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
W tym wypadku wystraczy ze odczytasz pamiec sterownika, prawdopodobnie beda zapsiane usterki dotyczace jednego lub wiecej pompo wtrysiwaczy. Jesli jest tak jak mysle i gdy bedziesz mial juz odcztane usterki odpowiem co dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 01:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Przemik - koniecznie wszystkie ? nie mozna tego jakos zawezic ?
Lotus ale AVG nie mialo jeszcze pompowtryskiwaczy. :|

...z pewnoscia pierwsza czynnoscia bedzie odczytanie bledow

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 02:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Christo _

Sluszna uwaga AVG jest na pompie :) Dziekuje

Pojechalem rutynowo , wycofuje post bo nie ten silnik mialem na mysli..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 06:29:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
... ale Lotus po objawach mozna isc w kierunku wtrysków badz pompy ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 08:17:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
christo_ napisał(a):
... ale Lotus po objawach mozna isc w kierunku wtrysków badz pompy ?


mozna ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 09:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
2 Faults Found:
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent


Drugi blad to przycinajace sie czasami kierownice - po solidnym depnieciu problem znika znow na kilka miesiecy
Czyli co zaworek N18 ?

logi zrobie wieczorkiem jak bedzie mniejszy ruch :peace:
Spanky tluc wszystkie po kolei ? chyba niema sensu - podpowiedz co zlogowac ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 22:44:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Spanky, Piotrus, Mesz., Baskecior ktore logi tu wrzucic do diagnozy?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 23:17:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dokładnie - to może być objaw padającego egr'a :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 07:48:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
christo_ napisał(a):
Spanky, Piotrus, Mesz., Baskecior ktore logi tu wrzucic do diagnozy?


jak juz robic ... to zrobic pelna diagnostyke .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 08:12:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Spanky sadysto :622:
czyli statycznie 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018 ( u mnie w VAG 3.11 nie pokazuje 014 i 018 )
statycznie w BS 000, 003, 004, 011
dynamicznie 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011 ?

przez to vagowanie to rozleci sie albo turbina albo korba wyjdzie bokiem -- predzej czy pozniej :619:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 08:42:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
christo_ napisał(a):
Spanky sadysto :622:
czyli statycznie 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018 ( u mnie w VAG 3.11 nie pokazuje 014 i 018 )
statycznie w BS 000, 003, 004, 011
dynamicznie 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011 ?

przez to vagowanie to rozleci sie albo turbina albo korba wyjdzie bokiem -- predzej czy pozniej :619:


zrob BS 000, 003,004,011
normale 003,007,013
dynamiczne 003,004,008,010,011 ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 09:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
christo_

Mam pytanie , czy podczasz szarpania dzieje sie cos ze wskazowka obrotomierza. Chodzi mi o to czy kiedy silnik szarpie wskazwka odbrotomierza naprzyklad spada gwaltownie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 09:09:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Spanky ok - teraz juz to lepiej wyglada :peace: - wczoraj zrobilem te logowania - zaraz wrzuce zrzuty - musze dzis poprawic bo nie wyszedl dynamicznie 008 i 010 - zle kliknalem :diabel:

Lotus - wskazowka obrotomierza zachowuje sie normalnie czyli w czasie przerywania zatrzymuje sie na chwile w w miejscu i potem normalnie sie wznosi ( nie skacze i nie spada gwałtownie)

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 09:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A czy jestes w stanie zrobic odczyt bloku warosci mieroznych na kanale 10 tak zeby wychwycic moment szarpania. Chodzi o to zeby wylapac moment w ktorym szarpanie wystepuja. Tak zebysmy wiedzieli co dzieje sie z wartosciami odczytanymi w trakcie tych kilku sekund. Wiem ze pisales ze ten problem pojawia sie w rozncyh stuacjach i moze nie byc latwo ale moze ise uda.

I jeszcze jedno.

My pracujemy VAS-ami i moje doswiadczenia z VAG-iem sa male ale wiem , gdzies widzialem ze ktorys VAG mial zapisywany przebieg wskazan w taki fajny graficzny sposob. Ten graficzny wykres jest czyms co moim zdaniem przerasta wszelkie VAS-y oryginalne. Gdybys mial taka opcje to moglo by to wiele pomoc. Wtedy mozna zapisac przebieg wskazan interesujacych wartosci w pelnym przedziale obrotow..

Zapytajmy moze pozostalych co o tym mysla , byc moze maja wieksze doswiadczenie z Vag-iem i cos poradza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 09:40:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Uwaga: caly czas wywala :
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-10 - - - Intermittent


stat bs 000
Obrazek


stat bs 003
Obrazek


stat bs 004
Obrazek


stat bs 011
Obrazek


stat 003
Obrazek


stat 007
Obrazek


stat 013
Obrazek


dyn 003
Obrazek


dyn 004
Obrazek

dyn 008 i 010 - wkleje pozniej

dyn 011
Obrazek

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 10:07:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Troche niepokojace jest to co widac w dawkach korekcyjnych 4 cylinder jakby slabszy.

Jaki przebieg tego motoru ?

IMO - przepływomierz OK , turbina - OK

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 10:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Przemik przebieg na dzis to na blacie 225tys km ale ja szacuje na ok 300tys

logi z zeszlego roku lipiec 2007 - az tak sie pogorszylo ?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 55#1077755

logi z pazdziernika 2007 dla porownania
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 10:46:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Widac ze uklad wtryskowy popracował rok :peace: Wartości są minimalnie wieksze in minus. Ale wartosci in minus swiadczą ze motor jest w dobrej kondycji.

Spanky napisał rok temu ze jest OK - wiec nie ma powodów zeby mu nie wierzyc. :)
Pewnie zaraz wyjasni nam dlaczego na 4 cylindrze są wartosci in plus.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: