.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 19:10:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] zapalająca się kontrolka oleju
PostNapisane: 27.lut.2008 08:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
witam!
zaobserwowałem że po kilkuminutowej pracy silnika zapala mi się czerwona lampka oleju... zjawisko to występuje gdy obroty zbliżają się do 2000 RPM lub nieznacznie je przekroczą.

dopiero co kupiłem ten samochód i nie ukrywam że trochę mnie to niepokoi... zauważyłem że jest za wysoki poziom oleju...Czy to może być przyczyną tego zjawiska?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 13:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zacznjmy od tego ze swiecaca kontrolka cisnienia oleju moze zwiastowac brak jego cisnienia i tak samo uszkodzenie czujnika. Zamiast sie zastanawiac powinienes DOSTARCZYC auto na srawdzenie cisnienia , poki nie jest zbyt pozno.


A jesli bardzo nie chcesz odwiedzic warsztatu sprawdz kto jest producentem filtra oleju i podaj numer tego filtra. Pamietaj ze mieszkasz w Polsce a tu bywa roznie znam takich ktorzy dopasowali sobie filtr oleju od Fergusona do silnika G60 w Corrado :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 14:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
dzięki za odpowiedź

po powrocie z pracy zmienię olej i filtr i zobaczę czy coś się zmieni...jeśli nie, to wizyta u mechanika mnie nie ominie

kupiłem mineralny olej Castrol 15w/40 i filtr - zamiennik Filtrona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 14:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Poczatek chyba najgorszy z mozliwych :)

Zacznij od wymiany i filtra i oleju na cos dobrego.

Filtr oleju Knecht OC 214 lub Mann 1130/1

Olej: Magnatec Diesel 5W-40 B4


Zastaosowanie markowego filtr nie tylko zabezpieczy sielnik pod wzgledem dobrego fltrowania , ale pozwoli uniknac bledu doboru filtra. To ze wyglada tak samo nie znaczy ze jest prawidlowy.

Olej 15W40 nie nadaje sie na nizsze temperatury niz -15 stopni wiec zima odpada. Poki co jest cieplo wiec nie ma to znaczenia wiekszego czy mniejszego. Ale i tak ten olej nadaje sie do duzego Fiata i moze do malego tez ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 15:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
ten olej będę miał tylko na lato...na zimę wleję coś lepszego...może ten który poleciłeś ;)

dokładnie przyjrzę się tej dolegliwości. Mam nadzieję że to tylko czujnik albo olej i filtr...dodam że olej wygląda jak smoła. Możliwe że filtr jest zapchany i dlatego dzieją się takie rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 15:13:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dobra dzialaj dzialaj :)

W warunkach serwisowych zrobilibysmy to inaczej , ale tak tez damy rade ..
Mozeee ...

Tym razem w mysl zasady:

Olej dobry na wszytsko , olej zbawieniem twym jest ;)


P.S

Olej w Dieslu zawsze wyglada jak smola :) byle nie mial jej konsystencji ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 19:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
wymieniłem olej i filtr...filtr mi się nie podoba bo ma większą średnicę niż stary. Średnica uszczelki jest taka sama...różni się tylko średnica zewnętrzna całego filtra.
Nadal występuje problem zapalającej się kontrolki. Sam już nie wiem czym to jest spowodowane. Gdy zapala się ta lampka 3 dzwięki piii piii pii....czasem podczas jazdy gaśnie. Takie same dźwięki słychać po włączeniu zapłonu. Tak powinno być?
Zastanawiam się czy może jest coś nie tak z deską rozdzielczą bo kilka razy zdarzyło się że po uderzeniu w nią gasła kontrolka oleju i przy ponownym włączeniu zapłonu nie było słychać tych trzech dźwięków. Tak samo było gdy mocniej trzasnąłem drzwiami...Nie ma co gdybać....na jutro jestem umówiony u mechanika...obiecał że sprawdzi mi autko ;) powiedział że może nie ma ciśnienia oleju i dlatego występują takie objawy.
To mój pierwszy diesel, ale wydaje mi się że silnik pracuje tak jak powinien...nawet wtedy gdy zapali się ta pieprzona kontrolka. Mało tego, wydaje mi się że pracuje ładniej niż silnik w Ibizie kolegi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 20:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Oj co czuje ze zapakowales do niej Filtrona :) ale OK

Jesli chodzi o cisnienie oleju to wydaje mi sie ze na brak cisnienia zareagowala by glosna praca regulatorow hydrauicznych wiec chyba nie bedzie tak zle..

W tym silniku sa dwa czujniki : szary i chyba bialy obydwa badaja cisnienie , palaczenia , przewody , sama tabilca. Troche inaczej dziala gdy auto ma Check System ale tym juz sie zajmie spec :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 09:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 08:44:06
Posty: 6
Lokalizacja: Teresin
Witam
Mam ten sam problem. Jednego dnia zaczeła mrugać kontrolka ciśnienia oleju, więc przukładnie zjazd na pobocze, maska do góry. Poziom ok, kontrola temperatur, ok. Zapalam lampka nie świeci silnik pracuje równo, (jest po wymianie rozrządu 2 tys). Jadę dalej, po 5 km znowu mruga i piszczy, gaszę silnik odpalam nic. Przejechałem jeszcze jakieś 20 km i nic. Wracam po południu z pracy tylko raz się zaświeciła. Telefon do mechanika, wymiana oleju, filtra, sprawdzenie silnika itp, jest ok. Przyjeżdza pod dom, zapala się kontrolka Wyłączamy silnik, odpalamy na nowo i nic. Dzisiaj pojechałem do pracy (54 km) i nic. Ale po rozmowie z mechanikiem są dwa elementy do roboty. Czujnik oleju (nie maił oby wymienić). Drugi to czyszczenie ssaka oleju i miski olejowej. Przebieg 215 tys. Jaki bedzie finał to napiszę.
PozdrawiaM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 10:03:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
Lotus napisał(a):
Oj co czuje ze zapakowales do niej Filtrona :) ale OK

Jesli chodzi o cisnienie oleju to wydaje mi sie ze na brak cisnienia zareagowala by glosna praca regulatorow hydrauicznych wiec chyba nie bedzie tak zle..

W tym silniku sa dwa czujniki : szary i chyba bialy obydwa badaja cisnienie , palaczenia , przewody , sama tabilca. Troche inaczej dziala gdy auto ma Check System ale tym juz sie zajmie spec :)


Filtron OP 569

ponadto na desce rozdzielczej nie działają mi wskaźniki temperatury oleju i cieczy chłodzącej. Mam zegary z elektronicznym wyświetlaczem przebiegu...

takie jak tu
http://www.zyklon.pl/a/pluj/plua62402/11.jpg
w moich nie ma zegarka w obrotomierzu
pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem jest duży wyświetlacz który nic nie pokazuje...może podświetlanie jest zepsute...sam już nie wiem. Dodam że nie działa mi podświetlanie w liczniku przebiegu i tym wyświetlaczu pokazującym temperaturę na zewnątrz...

może ktoś z Was ma opis kontrolek i wskaźników na desce rozdzielczej w A6 C4 2.5TDI ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 12:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 08:44:06
Posty: 6
Lokalizacja: Teresin
A czy w dźwigni do włączania wycieraczek są dodatkowe przyciski. Pod spodem i z boku? Ja mam nowszy deski i u mnie są przyciski do sterowania wskazaniami wyswietlacza.
PozdrawiaM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 12:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
nie ma żadnych przycisków...czyli jeśli ich nie ma to nie muszę się martwić tym że wyświetlacz nic nie pokazuje bo to znaczy że nie mam komputera?

sorry za głupie pytania :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 16:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 05:51:48
Posty: 5
Lokalizacja: Malbork
vasquess napisał(a):
nie ma żadnych przycisków...czyli jeśli ich nie ma to nie muszę się martwić tym że wyświetlacz nic nie pokazuje bo to znaczy że nie mam komputera?


dokladnie, to znaczy ze nie masz komputera...

_________________
Audi A6 C5 1,8T 150ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 17:44:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
wróciłem od mechanika...powiedział że pewnie czujniki poszły się ganiać, ale nie sprawdził mi ciśnienia bo dziś nie miał czasu...jutro wykręci czujnik i sprawdzi ciśnienie. Powiedział że też pompa oleju może być uszkodzona, ale to raczej można wykluczyć bo gdyby tak było to już dawno zarżnąłbym silnik... mam nadzieję że ma rację


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 11:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 08:44:06
Posty: 6
Lokalizacja: Teresin
to jak sprawdza czujnik, to może niech od razu sprawdzi ssak w misce olejowej. U mnie na szczęście objawy mineły po wymianie oleju i filtra (może przypominał się, że czas na wymianę bo nie panmiętałem dokładnie kiedy wymieniłem olej)
PozdrawiaM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 11:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2008 18:18:25
Posty: 58
Lokalizacja: Ryki/Garwolin
mundial napisał(a):
to jak sprawdza czujnik, to może niech od razu sprawdzi ssak w misce olejowej. U mnie na szczęście objawy mineły po wymianie oleju i filtra (może przypominał się, że czas na wymianę bo nie panmiętałem dokładnie kiedy wymieniłem olej)
PozdrawiaM


może to ssak...przypomnę mu jak dziś u niego będę ;)

wczoraj robiłem testy i zauważyłem że lampka zapala się podczas jazdy (sporadycznie na postoju przy kręceniu silnika do 4-4.5k obrotów). Najczęściej podczas przyspieszania na 2,3,4 biegu. Nigdy na jedynce. Wydaje mi się że też zapala się podczas jazdy po wybojach, ale nie stwierdziłem tego na 100% bo wszyscy wiemy jakie mamy drogi :/ gdy gwałtownie hamowałem to lampka gasła, ale nie zawsze (może przy 6 z 10 prób). Czasami potrafi sama zgasnąć bez powodu... Jak się zapala to wyłączam silnik i przy ponownym uruchomieniu wszystko jest OK, tzn lampka gaśnie. Zapala się znowu podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 12:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dynamiczna sygnalizacja cisnienia oleju i mozesz miec niskie przy danych obrotach dlatego sie zapala. Nie jest na tyle niskie bo utrzymuje cisnienie na zaworach hydraulicznych i ich nie slychac ale sprawdz manometrem bo szkoda tak jezdzic, Moze byc zawor przelewowy pompy olejowej, moze byc sama pompa w co nie wierze bo one sa wytrzymale. Moze tez byc zatkany kanal olejowy od osadu i dlatego lepiej to sprawdzic. TDi nie jedzimy na innym oleju niz fullsyntetyk. Szkoda , ze wiele osob tego nie wie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 12:30:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2007 21:02:00
Posty: 21
podlaczam sie do topicu,
mam podobny problem tylko ze u mnie kontrolka zapala sie dopiero przy nagrzanym silniku po gwaltownym przyspieszaniu, gdy spadda na wolne obroty, chwile tak poswieci i gasnie

wymienilem czujnik, olej, filtr, sprawdzalem cisnienie, przy 2000rpm jest ponad 3 bary, takze wydaje sie ze jest ok

w tym poscie wyczytalem ze moze byc to ssak do pompy olejowej, czy ktos moze wyjasnic jak to wyczyscic w warunkach domowych ?

dzieki, pozdrawiam

_________________
A6 C5 AFB 98' 150 PS
A6 C4 AEL 96' 1XX PS
80 B4 ABK 94' 115 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 14:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2007 08:44:06
Posty: 6
Lokalizacja: Teresin
Z tego, co mi mówił mechanik to trzeba odkręcić miskę olejową i od dołu oczyścić ssak. Wg mnie, trzeba spuścic olej, kupic nową uszczelkę pod pokrywę miski olejowej. W zależności od stopnia zanieczyszczenia ssaka to pewnie trzeba go umyć ropą i przedmuchać sprężonym powietrzem. No i miskę olejową też umyć z osadów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 15:17:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2007 21:02:00
Posty: 21
Dzieki, zrobie to przy najblizszej okazji.

_________________
A6 C5 AFB 98' 150 PS
A6 C4 AEL 96' 1XX PS
80 B4 ABK 94' 115 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: