.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 17:44:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 100 C3 2,0l pewne przeróbki... :)
PostNapisane: 05.mar.2008 19:17:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam! Czy orientuje się ktoś czy silnik Audi 100 C3 2,0l benzynka można przerobić na gaźnik? Teraz jest wtrysk mechaniczny który jest dość kłopotliwy/trudny w serwisie... I tak się właśnie zastanawiam czy można to przerobić na gaźnik? W sumie to wątpię ale pytam bo ponoć kto pyta nie błądzi :P

Dzięki za odpowiedzi!

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 19:33:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Jaki masz dokładnie symbol silnika? masz instalację gazową? i jeszcze jedno , nie myśl sobie że wyregulować stary gaźnik to taka prosta sprawa w stosunku do regulacji mechanicznego wtrysku!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 19:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
sero c4 napisał(a):
Jaki masz dokładnie symbol silnika? masz instalację gazową? i jeszcze jedno , nie myśl sobie że wyregulować stary gaźnik to taka prosta sprawa w stosunku do regulacji mechanicznego wtrysku!


Yyy Powiem tak... Nie mam jeszcze tego auta :) Rocznik 1991. Chce kupić od znajomego :) Właściwie to praktycznie już kupiłem (zaliczka i rezerwacja dla mnie) tylko jeszcze nie wziełem bo on nie miałby czym jeździć a mi aż tak się nie pali i czekam aż coś sobie sprowadzi :) Nie ma tam inst. gazowej i teraz tak.... Mam w zamiarze założyć tam instalke LPG ale... Inst. na gażnik 1200-1300zł na mechaniczny wtrysk 1500zł. Nie chodzi o różnicę w cenie tylko o różnicę w sprawowaniu się LPG. Jak wiadomo na gaźniku LPG chodzi zupełnie inaczej! A gaźnik jest trudniejszy do regulacji? Pytam bo nie mam pojęcia :P Mi wszyscy w koło mówią że te mech wtryski to porażka bo praktycznie nikt do końca nie ma o tym pojęcia (oczywiście u mnie w mieście)! Dlatego też zastanawiam się czy można to myknąć na gaźnik

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 20:26:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Można ;) .Nawet raz to zrobiłem.Drugi raz asystowałem przy montażu i służyłem pomocą.

Potrzebujesz gaźnik z kolektorem od 1,9 5cyl z silnika WH , oraz filtr powietrza pompkępaliwową ,frezarkę i wałek rozrządu z silnika 1,9..Dużo chęci i jeszcze więcej umiejętności.
Czy jeździło?? Zapiera...ło aż miło :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 20:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
:zdziw: O kur... cze :P No to niezła jazda! Jak 1,8l z wtrysku przerabiałem na gaźnik to poprostu z 1,6l przełożyłem kolektor i gaźnik i po problemie a tu trzeba pół silnika wymienic!! To kurcze sam nie wiem czy to warte zachodu :/

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 21:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
ADAM 12 a po co tak właściwie wałek ropzrządu wymieniać? pytam bo dobry kolega tez rozmysla nad kwestja zamiany wtrysku na gażnik w tym motorku.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 21:51:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
bobaskgb napisał(a):
ADAM 12 a po co tak właściwie wałek ropzrządu wymieniać? pytam bo dobry kolega tez rozmysla nad kwestja zamiany wtrysku na gażnik w tym motorku.


A tak poza konkursem.... :) Dlaczego chce zmienić wtrysk na gaźnik? Coś się sypie wtrysk czy inna przyczyna? A też w sumie chciałbym wiedzieć czemu trzeba zmienić wałek :P

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 22:04:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
mialem takie audi i odpalalo na gazie przez okragly rok, mysle ze nie ma sensu robic zamieszania z gaznikiem.
zaloz zwykly gaz na srubke i ciesz sie tanią jazdą. Jesli strzeli no cóż, albo sobie kupisz imbus do regulowania przeplywki albo bedziesz pilnowal coby zawsze gaz w butli byl ;) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 22:19:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
kkarol napisał(a):
mialem takie audi i odpalalo na gazie przez okragly rok, mysle ze nie ma sensu robic zamieszania z gaznikiem.
zaloz zwykly gaz na srubke i ciesz sie tanią jazdą. Jesli strzeli no cóż, albo sobie kupisz imbus do regulowania przeplywki albo bedziesz pilnowal coby zawsze gaz w butli byl ;) .


A znaczy się o co się rozchodzi z tym gazem w butli czy imbusem? Tak na marginesie nie chwaląc się za nadto mam dość porządny komplecik imbusów :P Kiedyś uprawiałem sport zwany Downhill-em :diabelek: Teraz tylko dupsko w samochód i dawaj... A kiedyś... hmm i kondycja była i ruch :D

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 23:26:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
bobaskgb napisał(a):
ADAM 12 a po co tak właściwie wałek ropzrządu wymieniać? pytam bo dobry kolega tez rozmysla nad kwestja zamiany wtrysku na gażnik w tym motorku.


Wałek od modelu z wtryskiem nie posiada krzywki popychajacą dzwignię pompki paliwa.
Głowice praktycznie sa te same.W modelu z wtryskiem zaraz obok aparatu masz miejsce na mechaniczna pompke paliwa.Trzeba to miejsce prze frezować bo jest zaślepione.

U mnie się opłacało bo miałem silnik WH oryginalnie i tylko osprzęt zaadoptowałem do KU.

W innym wypadku proponuje zestroić instalkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 23:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2007 19:22:21
Posty: 20
Lokalizacja: z tąd
ADAM 12 napisał(a):
Można ;) .Nawet raz to zrobiłem.Drugi raz asystowałem przy montażu i służyłem pomocą.

Potrzebujesz gaźnik z kolektorem od 1,9 5cyl z silnika WH , oraz filtr powietrza pompkępaliwową ,frezarkę i wałek rozrządu z silnika 1,9..Dużo chęci i jeszcze więcej umiejętności.
Czy jeździło?? Zapiera...ło aż miło :D


Panowie dorwać te czesci to trzeba miec naprawde szczescie ich praktycznie niema ,kiedys sie za tym rozgladalem jak mialem copue b2 i w całym województwie nawet nieslyszeli o czyms takim :D (o silniku 1.9 w audi
).Obecnie mam audi 100 c3 bezyna z gazem 2 l,mechaniczny wtrysk i auto jak narazie elegancko chodzi zarówno na lpg jak i na benzynce ,ale też zastanawiam sie jakby to pracowało na gazniku.A jeśli chodzi o regulacje to niejest aż tak zle ,zdecydowanie mechaniczny wtrysk jest bardziej kłopotliwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 23:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
leito1610 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Można ;) .Nawet raz to zrobiłem.Drugi raz asystowałem przy montażu i służyłem pomocą.

Potrzebujesz gaźnik z kolektorem od 1,9 5cyl z silnika WH , oraz filtr powietrza pompkępaliwową ,frezarkę i wałek rozrządu z silnika 1,9..Dużo chęci i jeszcze więcej umiejętności.
Czy jeździło?? Zapiera...ło aż miło :D


Panowie dorwać te czesci to trzeba miec naprawde szczescie ich praktycznie niema ,kiedys sie za tym rozgladalem jak mialem copue b2 i w całym województwie nawet nieslyszeli o czyms takim :D (o silniku 1.9 w audi
).Obecnie mam audi 100 c3 bezyna z gazem 2 l,mechaniczny wtrysk i auto jak narazie elegancko chodzi zarówno na lpg jak i na benzynce ,ale też zastanawiam sie jakby to pracowało na gazniku.A jeśli chodzi o regulacje to niejest aż tak zle ,zdecydowanie mechaniczny wtrysk jest bardziej kłopotliwy.


Wywaliłem taki silnik z osprzętem na złom :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 09:14:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Odpuść sobie - też kiedyś o tym myślałem, kupiłem nawet kolektor od 1,9 (dałem 80 PLN i zjeździłem za nim pół województwa). Wałek rozrządu powinien pasować, ale trzeba w głowicy robić otwór na mechaniczną pompkę paliwa (jeśli masz dwusekcyjną pompę hydrauliki) albo wywalić vacum pompę - pompke benzyny przykręca się do głowicy, najlepiej oryginał od 1,9 (nie ma problemu z nowymi zamiennikami). Poza tym musisz mieć gaźnik od 1,9 (albo połączyć inny na płytce), linkę do gaźnika (od wtrysku jest za krótka), linkę ssania (zależy jaki gaźnik), filtr powietrza kompletny i parę innych drobiazgów. Kolejna przeszkoda, to połączenie kolektora z głowicą - trzeba robić płytkę przejściową, żeby przykryć otwory na wtryski. Na koniec zostaje przerobienie zbiornika - usunięcie pompy elektrycznej.
Ogólnie nie warto się z tym paprać - zostaw wtrysk, załóż instalkę LPG z BLOSem, jak chcesz, żeby mało palił to do tego kompa Autronic Al-700 i będzie śmigać jak mały samolot. Tan silnik jest idealny do takiej konfiguracji i wbrew powszechnej opinii NIE STRZELA.
A co do benzyny - wystarczy jeśli będzie Ci na niej zapalał zimny, w praktyce przy dobrze ustawionej instalce LPG nie ma problemu z zapalaniem na gazie do minus 10 (a udawało mi się nawet przy minus 18). Nie ma problemu, tzn. nie potrzeba więcej niż trzy obroty wału.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 14:59:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
wordeck napisał(a):
Odpuść sobie - też kiedyś o tym myślałem, kupiłem nawet kolektor od 1,9 (dałem 80 PLN i zjeździłem za nim pół województwa). Wałek rozrządu powinien pasować, ale trzeba w głowicy robić otwór na mechaniczną pompkę paliwa (jeśli masz dwusekcyjną pompę hydrauliki) albo wywalić vacum pompę - pompke benzyny przykręca się do głowicy, najlepiej oryginał od 1,9 (nie ma problemu z nowymi zamiennikami). Poza tym musisz mieć gaźnik od 1,9 (albo połączyć inny na płytce), linkę do gaźnika (od wtrysku jest za krótka), linkę ssania (zależy jaki gaźnik), filtr powietrza kompletny i parę innych drobiazgów. Kolejna przeszkoda, to połączenie kolektora z głowicą - trzeba robić płytkę przejściową, żeby przykryć otwory na wtryski. Na koniec zostaje przerobienie zbiornika - usunięcie pompy elektrycznej.
Ogólnie nie warto się z tym paprać - zostaw wtrysk, załóż instalkę LPG z BLOSem, jak chcesz, żeby mało palił to do tego kompa Autronic Al-700 i będzie śmigać jak mały samolot. Tan silnik jest idealny do takiej konfiguracji i wbrew powszechnej opinii NIE STRZELA.
A co do benzyny - wystarczy jeśli będzie Ci na niej zapalał zimny, w praktyce przy dobrze ustawionej instalce LPG nie ma problemu z zapalaniem na gazie do minus 10 (a udawało mi się nawet przy minus 18). Nie ma problemu, tzn. nie potrzeba więcej niż trzy obroty wału.

Pozdrawiam




No właśnie. A co do Bloss-a... To w końcu silnik z Bloss-em więcej pali czy mniej? Jaka jest różnica z Blos-em a bez i po co właściwie zakłada się Blos-a? Tylko jak bym chciał założyć Bloss-a i ten komputerek to instalka pewnie wyjdzie jak za sekwencje przy płaceniu?
Wiem,wiem... Teraz wszyscy się uśmiali :( Ale cóż nie mam pojęcia o tym sprytnym urządzeniu zwanym Blos-em :) Nieraz różne tematy z Bloss-em czytałem na forum i ni Choinki nie mogę zczaić o co z tym chodzi :P
Może ktoś cierpliwy wytłumaczy mi (chociaż w skrucie) : 1. Jaka jest różnica z Bloss-em a bez, 2.Po co się go montuje 3.Na jakiej zasadzie to działa 4. Jak wygląda sprawa awaryjności 5. I w końcu jakie są koszty założenia tego cuda :P Wszystkim cierpliwym z góry dziękuje a niecierpliwych uspokajam - nie każdy wszystko wie :D

A czytając wasze wypowiedzi rzeczywiście jest prawie tak jak myślałem... Tzn. albo nie wykonalne albo nieopłacalne :/

Pozdrawiam.

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 18:08:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Więcej albo mniej :) Zależy jak ustawisz - ale nie ma miksera i silnik chodzi jak na benzynie, czyli płynnie do końca obrotów :)
Tutaj masz więcej:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

Co do kosztów:
- najtańsza instalka I gen. - 1100 zł - musisz mieć papier do wbicia w dowód,
sugeruję reduktor Lovato albo Lovtec
- wywalasz mikser i kompensację, kupujesz na Allegro blosa za 320 zł i wstawiasz zamiast miksera - prawidłowa regulacja dla tego silnika - duża śruba na max wkręcona, mała wykręcona ok. 0,5 do 1,5 obrotu - tak ją ustawiasz, żeby równomiernie pracował na wolnych i zapalał od dotknięcia, śruba od podtrzymania przesłony zależnie od potrzeb, ale im mnie tym lepiej,
- jeśli będzie ładnie się wkręcał i nie palił ponad 12 - 13 litrów, to w zasadzie możesz sobie odpuścić komputer, jeśli będą problemy z dużym spalaniem, kupujesz na Allegro Al-700 z kablami i krokowcem za 230 zł, montaż jest dość prosty, tylko musisz potem go ustawić na komputerze - koszt u gazownika 50 zł lub interfejs z Allegro za 40 zł i gotowy plik z ustawieniami na maila :)

Podsumowując - wyjdzie około 1800 PLN, czyli tyle co najprostszy wtrysk ciągły (sekwencji do tego silnika nie założysz), ale moim zdaniem ten układ jest lepszy (nie krzyczcie na mnie :peace: ).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 22:18:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2007 13:29:57
Posty: 123
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co do sekwencji to wiem że się nie da wstawić. Z resztą koszta były by przekraczające lub prawie przekraczające wartość auta (100 C3) :d
Dzięki za link! Już kiedyś ktoś gdzieś kogoś odsyłał do tego tematu i byłem tam ale wtedy coś mi nie szły te instrukcje i dałem sobie spokój :P Dziś poszły elegancko:) Zapytam jeszcze przy okazji tych magików gazowników u których chciałem zakładać LPG czy oni cuś takiego założą a jeśli tak to ile takie cudeńko będzie kosztować:) Mam nadzieję że w razie czego nie potrzebny bedzie komp! :)

Póki co dzięki po raz kolejny Wam wszystkim za pomoc :!!: Dowiedziałem się wszystkiego czego chciałem a nawet więcej :) Moje wnioski... Dam sobie spokój z przekładką na gaźnik, i założę inst LPG do wtrysku mech. ewentualnie przymierze się na Blos-a:)

Z powodu nie wiadomej kiedy będę odbierał setunie wziełem się za moją obecną Audiczke :P Wymienie jej amorki z przodu może sprężyny (jak dostane w dobrej cenie) a później poślę ją na wakacje do lakiernika :P Mam nadzieję że będzie latać jak marzenie :)

Pzodrawiam.

_________________
Było: Audi 80 B2 09.1986r.
Było: Audi 80 B4 1992r.
Było: Audi 100 2,0TD 1989r.
Było: VW Passat B3 1,9TD Variant 1991r.
Było: Audi V8 4.2 Quattro automat 1989r.
Było: Audi 80 B4 2.0 115KM 1993r.
Było: Peugeot 307 2.0 16V 2001r.
Jest: Audi 100 C4 2.6 Quattro 1993r.
Jest: Honda Pilot 3,5 V6 243KM 2007r.
Jest: BMW E46 1.9 105KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 13:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
maridnm napisał(a):
Co do sekwencji to wiem że się nie da wstawić.


da sie, ale i tak bedzie dzialala jak wtrysk ciagly :>

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: