.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 19:53:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z 2.2 turbo quattro silnik mc
PostNapisane: 02.mar.2008 22:46:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
siemanko ludziska mam nastepujacy problem z silnikiem (od tego sie zaczelo)na zimnym ciezko odpala a gdy odczepie wtyk przy wtryskiwaczu rozruchowym to sytuacja sie troche polepsza ale pracuje nierowno przez jakies 2 minutki a potem sie sytuacja uspokajala .sprawa nr. 2 od jakegos czasu slychac zgrzyt dochodzacy z oklolic laczenia skrzynia silnik przy dodawaniu gazu sie zwieksza ale nie jest ciagly rzeklbym pulsacyjny od momentu pojawienia sie tego problemu sa takze klopoty z odpaleniem silnika cieplego no i mam wrazenie ze turbina sie nie zalacza gdyz nie ma charakterystycznego swistu oraz na komputerze wariuje cisnienie ladowania .
wymienione zostalo min:
przewody swiece kopulka palec hall czujnik temperatury pasek rozrzadu rolka pasek alternatora czujnik polozenia walu czujnik predkosci obrotowej walu filtr paliwa olej wraz z filtrem takze i powietrza i chyba tyle
ps. dodam ze wczesniej latwiej bylo go odpalic gdy podpinalo sie pod aku prostownik dodam ze jest nowy 65 ah , a cisnienie na gowicy jest ok bylo sprawdzane podobno wedlug mechanika
moze ktos wie co jest przyczyna bylbym wdzieczny za jakies sensowne i madre rady dotyczace tych problemow!

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 00:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Tez mam ten silniczek i caly czas, gdy tylko mam na to czas walcze z nim :-) Poprzedni wlasciciel strasznie w nim namieszal. Zamiast naprawic to robil obejscia. Ale juz jest lepiej, choc jeszcze nie do konca.

Jesli silnik lepiej odpala po zdjeciu wtyczki z wtryskiwacza rozruchowego, to znaczy ze mozesz miec uszkodzony czujnik temperatury i ECU mysli ze silnik jest zimniejszy niz jest i go zalewa. Jeden czujnik jest przykrecony od gory do krocca do ktorego dochodzi gorny gruby waz z chlodnicy. Drugi - taki sam jest wkrecony w glowice do pierwszego cylindra. Do kazdego dochodzi jeden kabelek. Najpierw sprawdz czy wtyk ma dobry styk. U mnie ta wsuwka slabo trzymala a do tego byla troche zasniedziala. Wystarczylo przeczyscic i lekko ja dogiac zeby ciasno wchodzila.
Kolejna rzecza bylo przeczyszczenie regulatora nagrzewania. To taki element przykrecony do bloku od strony kierowcy. Ida do niego 2 weze z rozdzielacza paliwa oraz kabelek. Przykrecony jes t2 imbusami.
Tu masz opis co z nim zrobic:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45730
Trzecia rzeczą jest sprawdzenie szczelności dolotu. Sprawdz czy ktorys z wezy nie jest pekniety lub dziurawy. Podokrecaj wszystkie opaski - moze ktoras sie poluzowala.

Po zrobieniu tych 3 rzeczy moglem sie pozbyc przycisku uruchamiajacego wtryskiwacz rozruchowy recznie z kabiny. I auto bez problemow zapala zarowno na zimnym jak i cieplym silniku. Jeszcze nie jest idealnie, ale juz jest zdecydowanie lepiej. Choc ostatnio zaczal nierowno chodzic na niskich obrotach. Ale to zapewne przez zbyt bogata mieszanke - w koncu dokladnie uszczelnilem intercooler :-)

PS. Z ktorego roku masz to auto?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: .............
PostNapisane: 03.mar.2008 09:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
ok wiec tak wymienilem odme od glowicy ta glowna i wszystkie gumy od obiegu powietrza sa sprawdone odnosnie tych czujnikow to sprawdze moze to jest problemem rzeczywiscie a auto jest z 89 roku i wydaje mi sie ze nie ma recznego zalaczania wtryskiwacza rozruchowego (ja bynajmniej nic takiego nie znalazlem co to jest ten czujnik ECU (jaka pelni funkcje ) nie slyszalem o nim a no i martwi mnie ten zgrzyt zastanawia mnie czy to nie jest lozysko na wale (o ile takie jest) badz jakies panewki ewentualnie pierscienie zapomnialem jeszcze dodac ze pojawia mi sie czasem lampka kontrolna oleju na kompie jak chodzi nierowno na obrotach ale to chyba norma przy nierownej pracy ? pozdro i dzieks posprawdam

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 10:05:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
ECU = Sterownik silnika ("komputer") :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp co do ECU
PostNapisane: 03.mar.2008 11:38:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
czy jest jakis sposob by sprawdzic computer we wlasnym zakresie mam od staszego modelu z 88 r ale ponoc ze nie pasuje do mojego (mechanik powiedzial kiedys ze jest padniety kupilem ten z 88r nie nadawal sie a okazalo sie ze tamten jest dobry )jest jakas roznica w ukladach procesorow . wiec pytanko czy moge sam jakos sprawdzic to ustronstwo
z gory dzieks

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: .............
PostNapisane: 03.mar.2008 11:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
wojtas_2.2 napisał(a):
[...]wydaje mi sie ze nie ma recznego zalaczania wtryskiwacza rozruchowego (ja bynajmniej nic takiego nie znalazlem

Bo go nie ma byc :-) U mnie poprzedni wlasciciel go dorobil bo inaczej nie mogl odpalic auta. A powodem byly wlasnie te czujniki temperatury i regulator.


wojtas_2.2 napisał(a):
co to jest ten czujnik ECU (jaka pelni funkcje ) nie slyszalem o nim


To wlasnie jeden z tych czujnikow o ktorych pisalem. dostarcza on informacje o temperaturze silnika do ECU (sterownika silnika), a ten z kolei odpowiednio do tej temperatury steruje czasem dzialania wtryskiwacza rozruchowego. Jesli ECU dostaje bledna informacje o temperaturze silnika to albo uruchamia ten wtryskiwacz przy goracym silniku i go zalewa, albo nie uruchamia przy zimnym i auto ciezko odpalic.

wojtas_2.2 napisał(a):
martwi mnie ten zgrzyt zastanawia mnie czy to nie jest lozysko na wale (o ile takie jest) badz jakies panewki ewentualnie pierscienie zapomnialem jeszcze dodac ze pojawia mi sie czasem lampka kontrolna oleju na kompie jak chodzi nierowno na obrotach ale to chyba norma przy nierownej pracy ? pozdro i dzieks posprawdam


Lozyska na wale jako takiego nie ma. Sa panewki. Jest za to lozysko sprzegla i lozyska w skrzyni. Czy to zgrzytanie slyszysz na luzie, bez wcisnietego sprzegla i nie zmienia sie przy jkego wcisnieciu? Jesli tak to te lozyska raczej odpadaja. Pierscienie tez. Moze to byc panewka, ale jesli tak to chyba szybko by sie zatarla.
Jak ta kontrolka zapala ci sie tylko czasami, jak obroty spadna ponizej jakis 600 obr/min to tym sie nie masz co przejmowac (mowie o tej kontrolce, bo obroty nie powinny tak spadac). Cisnienie oleju zalezy od obrotow, i jak one na chwile spadna, to cisnienie tez spada i czujnik reaguje.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Ostatnio edytowano 03.mar.2008 12:36:45 przez photokom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: odp co do ECU
PostNapisane: 03.mar.2008 11:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
wojtas_2.2 napisał(a):
czy jest jakis sposob by sprawdzic computer we wlasnym zakresie mam od staszego modelu z 88 r ale ponoc ze nie pasuje do mojego (mechanik powiedzial kiedys ze jest padniety kupilem ten z 88r nie nadawal sie a okazalo sie ze tamten jest dobry )jest jakas roznica w ukladach procesorow . wiec pytanko czy moge sam jakos sprawdzic to ustronstwo
z gory dzieks


Bo masz silnik MC2. W nim jest MAC14 a w starszych MC1 (do 1988 roku) jest MAC11. Sa to inne steroniki i inaczej maja wyprowadzenia. Narazie zostaw ten sterownik. Zacznij od tych czujnikow.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 16:25:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
zrobilem ten podgrzewacz paliwa przeczyscilem styki czujnikow i nic ale zrobilem zecz nastepujaca odpiolem klemy od aku a nastepnie wypialem wtyczke z komputera na jakas minute i auto odpalilo chodzilo jakis czas (cisnienie oleju na wskazniku mi sie wachalo miedzy 3 a 4 na wolnych obrotach gdy dodawalem gazu i tzymalem bylo stabilne ) i zgasilem gdy znowu sprobowalem je odpalic nie moglem zalapywalo i gaslo a bylo juz cieple czy obrotomierz ma tu cos do rzeczy gdzie jest on podpiety w bloku silnika czy w skrzyni przekladniowej bo raz dziala a raz nie a i jeszcze jedno pytanko obok alternatora jest jakis czujnik wkrecony w blok sa na nim 2 wsuwki a wychodzi mi z niego jeden przewod (do czego ten czujnik jest bo jakos nie moge dojsc po przewodach i czy powinny isc z niego 2 przewody czy jeden tak jak jest w tej chwili)
pomozcie bo ten wozek mi nie daje spac niedlugo wywioze go do ciotki i zrobie z niego kurnik :)

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 19:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dobrze by bylo jakbys podjechal do jakiegos mechanika zeby ci zmierzyl cisnienie sprezania w cylindrach oraz zrobil analize spalin. Moze masz zle wyregulowana mieszanke.

To ze obrotomierz raz dziala a raz nie to pewnie jakis zimny lut na plytce zegarow i raczej nie ma wplywu na prace silnika. Czujniki obrotow silnnika oraz polozenia walu znajduja sie kolo siebie na w bloku silnika od strony kierowcy zaraz przy laczeniu ze skrzynia biegow.

Mozesz podeslac zdjecie tego czujnika przy alternatorze? Domyslam sie ze alternator masz przy misce olejowej po stronie pasazera?

PS: Jak bedziesz sie chcial pozbyc autka to chetnie go odkupie :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 23:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
wiec jesli chodzi o czujniki polozenia walu i predkosci obrotowej to sa wymienione i tu akurat wiem co i jak cisnienie bylo mierzone i podobno jest ok wiec nie wiem jesli chodzi o mechanikow to na sam widok tego auta to mowia nie badz lapia sie za glowe i proboja cos zrobic ale na tym sie konczy gdybym mial je sprawne zostawilbym je w innym miescie u mechanika i byloby zrobione na 100 :) alternator mam dokladnie po tej stronie co mowisz a zdjecie mam zrobione tyle ze nie wiem gdzie je zamiescic zastanawiam sie teraz nad zrobieniem generalki wnetrznosci silnika tyle ze wszystko co mam o tym jest po rosyjsku i tu jest problem masz moze cos w pdf o tych modelach po polsku badz po angielsku?
i nie wiesz co to moze tak zgrzytac czy mozliwe ze jest to turbina bo i to cisnienie oleju i ten zgrzyt moze to ona ?
dzieks i pzdr.

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 23:57:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
wiec jesli chodzi o czujniki polozenia walu i predkosci obrotowej to sa wymienione i tu akurat wiem co i jak cisnienie bylo mierzone i podobno jest ok wiec nie wiem jesli chodzi o mechanikow to na sam widok tego auta to mowia nie badz lapia sie za glowe i proboja cos zrobic ale na tym sie konczy gdybym mial je sprawne zostawilbym je w innym miescie u mechanika i byloby zrobione na 100 :) alternator mam dokladnie po tej stronie co mowisz a zdjecie mam zrobione tyle ze nie wiem gdzie je zamiescic zastanawiam sie teraz nad zrobieniem generalki wnetrznosci silnika tyle ze wszystko co mam o tym jest po rosyjsku i tu jest problem masz moze cos w pdf o tych modelach po polsku badz po angielsku?
i nie wiesz co to moze tak zgrzytac czy mozliwe ze jest to turbina bo i to cisnienie oleju i ten zgrzyt moze to ona ?
dzieks i pzdr.

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 00:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Widze, że wszystkie machaniczne wtryski mają namieszane:( Ja też kupilem niedawno tyle, że 2.3 NF Quattro. Okazuje się, że silnik pracuje na paliwie tylko dzięki mojej wielkiej woli. Sonda lambada nie dodaje sygnału:( Do żadnego czujnika sterującego KE jetronikiem nie dochodzą sygnały sterujące. Poprostu masakra:( Jak się wogóle zabrać za taki przypadek:(?? Może Wy mi doradzicie jak to ogarnąć....


Moje marzenie na dzień dzisiejszy to sprawna elektryczna częśc sterowania wtryskiem;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 17:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
"wtryskiwacz rozruchowy" w silnikach turbo mc1 i mc2 nie ma nic do odpalania i pracy na wolnych obrotach. on tylko podaje dodatkowe paliwo przy przygazowaniu gdy temp silnika <50st.

jesli regulator termiczny byl rozebrany i przeczyszczony w srodku to proponuje sprawdzić szczelność dolotu. proponuje tez sprawdzić przekaznik pompy paliwa (szary z miejscem tak jakby na bezpiecznik), bo moze jest slaby styk i pompa dostaje za niskie napiecie i podczas rozruchu nie podaje odpowiedniego cisnienia.

************

co do nf'a to dobry jest ssp serwisowy (nie pamietam numeru). jest tam dokladnie opisany ke-jet.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 20:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lukasik napisał(a):
"wtryskiwacz rozruchowy" w silnikach turbo mc1 i mc2 nie ma nic do odpalania i pracy na wolnych obrotach. on tylko podaje dodatkowe paliwo przy przygazowaniu gdy temp silnika <50st>


jestes pewien? To dlaczego mialem problem z odpalaniem gdy czujnik temperatury mial zly styk? Z tego co sprawdzalem osobiscie to jednak on sie na chwile uruchamia przy rozruchu zimnego silnika. To ze podaje dodatkowe paliwo przy przygazowaniu to inna rzecz.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 21:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
wiec jesli uwazasz ze to sa wtryskiwacze rozruchowe i sonda lambda to moze mi powiesz jeszcze jak moglbym to sprawdzic wiem ze wtryskiwacze sie wykreca i kazdy wklada sie do szklanki i po wlaczeniu zaplonu patrzy sie jaka rozpryskuje mieszanke waski strumien zly a szeroki ok a co do sondy nie wiem?

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 08:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
Przyjacielu,
ja zają bym się w pierwszej kolejności tymi dźwiekami z silnika. a potem tym że żle odpala. Oczywiście na początku życzymy Ci dużo szczęścia i samozaparcia i pieniędzy.
Sprawdz wtryskiwacz rozruchowy , czujnik temp. regulator.
Przypomnij sobie czy napewno to co wymieniłeś zostało dobrze podłaczone.
Ważną rzeczą jest czujnik N7.
Jak masz klime to możesz dodatkowo zbłyskać.
A najlepiej podjechac i podpiąć sie pod komputer.
Ja walczę już jakiś czas i w sumie jest tak że jak jedno zrobię to drugie idzie.
Jednak nie mam zalu bo przez dwa lata bezawaryjnie mi dupe auto wozi - znaczy się jeszcze do domu na holu nie wruciłem.
Czas już jednak powoli chyba zmienić autko. Pewnie będzie z niego dobry dawca częśći


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 23:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
wiec tak klimy brak a jesli chodzi o czujnik N7 to nawet nie wiem co to za czujnik i jaka on role pelni jesli moglbys mi cos powiedziec na temat badz dac namiar na jakis link w sumie cokolwiek na ten temat wogole na temat tego samochodu mam troche wiadomosci ale wsio zamalo z gory dzieki za pomoc

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: